Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Så faldt banen til Billund på plads.

Go down

Så faldt banen til Billund på plads. Empty Så faldt banen til Billund på plads.

Indlæg af Thomas Tirs Maj 13, 2014 5:02 pm

Noget tyder på, at der skal være tung transport til Skrydstrup.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så faldt banen til Billund på plads. Empty Sv: Så faldt banen til Billund på plads.

Indlæg af Gæst Tirs Maj 13, 2014 9:07 pm

Normalt lukker man skinnebåret trafik ned, hvis der intet kundegrundlag er. Så kommer der busser i stedet.

I Jylland er det åbenbart omvendt?

Hvis de alligevel skal spilde skatteborgernes penge, så synes jeg da, at de i stedet skulle grave en række store vandhuller for hver 10 km fugleflugtslinie fra Billund til Vejle og indsætte vandflyvere på ruten?

Det må også give flere lokale arbejdspladser?

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Så faldt banen til Billund på plads. Empty Billund Heathrow.

Indlæg af Thomas Ons Okt 28, 2015 5:59 pm

Væsentligt, fordi Billund skal være reserve til Kastrup.

Den jyske lufthavn har i forvejen ruter til de fleste af de store lufthavne med ruter videre ud i verden. Lufthansa flyver til Frankfurt, og Air France KLM har flere daglige afgange til Amsterdam og Paris, mens Turkish Airlines flyver til Istanbul og Brussels Airlines betjener Bruxelles.

Det er væsentligt, fordi det gør det muligt at afvikle lufttrafikken - også under vanskelige forhold - i Nordeuropa. Læg mærke til, at hverken Oslo eller Stockholm er nævnt.

Indtil vi får smidt svenskerne ud af SAS - så må vi klare os med måder at omgå dette på - det er klarere og klarere målsætningen: At lade SAS forsvinde, for vi har ikke tænkt os at betale socialhjælp til svenskerne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så faldt banen til Billund på plads. Empty Læg mærke til

Indlæg af Thomas Man Jan 16, 2017 4:36 pm

Billund her
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så faldt banen til Billund på plads. Empty Ja selvfølgelig!

Indlæg af Thomas Fre Mar 17, 2017 11:33 pm

Billund skal opgraders, så den kan tage de store fly.

Som f.eks. Condor.

Jeg tror så, at Vandel skal være hjemlufthavn for Spartan så de forsyninger, der skal videre til enhederne i de Baltiske lande og Polen kan blive fordelt. Jeg har stadig mit gæt på, at Danmark kommer til at stå for den "civile" fragtflyvning med Condor. Der er både landevejs- og jernbaneforbindelse.

Det vil passe udmærket med et par eskadriller Spartan og en eskadrille Condor. Det vil så også passe med en ledig flyvestation.
Det jeg bare tænker på er: Hvad har man tænkt sig at bruge Tirstrup til? Sherpa?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så faldt banen til Billund på plads. Empty Hvorfor vil jeg have de tunge transportfly til Billund og ikke Vandel?

Indlæg af Thomas Man Mar 20, 2017 7:34 pm

Jeg tror ikke at banen i Vandel kan holde til fladetrykket fra en Condor f.eks.

En Condor har 20 hovedhjul - svarende til 6 tons pr. hjul af pålæsset vægt ved en last på 120 tons. Eller 7½ tons/hjul ved 150 tons.
En C-5 har 16 hovedhjul ~ 7½ tons/hjul ved 120 tons.

En Hercules har 4 hovedhjul ~ 5 tons pr.hjul af pålæsset vægt ved en last på 20 tons.
Det samme har en Spartan ~ 2½ tons pr. hjul ved en pålæsset vægt på 10 tons.

C-141 havde 8 hovedhjul ~ 3½ tons pr. hjul pålæsset vægt ved en last på 28½ tons.

Hertil kommer så, at de store interkontinentale transportere skal have brændsel med i rå mængder. Det er IKKE landingen, der er kritisk - det er starten, fordi under landingen, så er flyet meget lettere, da brændslet er brændt af.

Årsagen til at jeg nævner Starlifteren er: Jeg har set Starliftere på Billund. Jeg ved også, at man har brugt Condor fra Billund.

Sagt på en anden måde: Jeg tror ikke at banen i Vandel kan holde til de store transportfly - uanset. Jeg tror betonen vil knække under belastningen. Slitagen på en vej er proportional med kvadratet på aksel-trykket. Det er derfor at en lastbil med 10 tons akseltryk slider 100 gange mere på vejen end en personbil med et akseltryk på 1 ton.

Skal vi sige at hjultrykket for en strategisk transporter er dobbelt så stort som for en Hercules (hvilket nok er at være på den sikre side - jeg tror det er meget højere), så betyder det at banebelastningen for en strategisk transporter er ca. 4-5 gange højere.
Når nu de to stationer ligger så tæt på hinanden, så er der ikke nogen grund til at forstærke banen i Vandel, for det er der ikke brug for.

Vi skal jo ikke bruge penge bare for at bruge dem, skønt bankerne med deres fallerede spekulanter ville synes det var en udmærket idé.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så faldt banen til Billund på plads. Empty Gad vide, hvorfor

Indlæg af Thomas Tirs Apr 04, 2017 9:22 pm

EGENTLIG, der er den personaleomsætning?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så faldt banen til Billund på plads. Empty Tjaaa....

Indlæg af Thomas Tors Sep 28, 2017 7:33 am

Hvad er 20' containere andet end store Legoklodser?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så faldt banen til Billund på plads. Empty Lech Walesa til Billund.

Indlæg af Thomas Lør Apr 07, 2018 10:25 am

Meget lidt overraskende for den faste læser af dette forum.

Der er jo tale om at man skal kunne forsyne de danske enheder fra luften - ikke med brændsel og mellemmadder; men ammunition.
Vi skal nok få den transporteskadrille Spartan. Der er jo plads nok - og piloterne fra Cimber.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så faldt banen til Billund på plads. Empty Røde partier vil droppe togbane til Billund.

Indlæg af Thomas Man Jul 22, 2019 12:18 pm

Hvilket ikke undrer nogen - forhåbentlig.

Det var jo noget Dansk Folkeparti fik med i forliget - formentlig for at nogle af Nordea's nødlidende (sådan er de jo) udlån kunne blive eksproprieret.
Det har nok noget at gøre med, at de svenske terrorister (sådan er svenskere jo - terrorister) i Kastrup er kommet under kontrol? Det skulle være muligt, fordi skolelærere - som andre nazisvin - ikke dur til noget.

Det har Lars Løkke da vidst hele tiden; nemlig at der i detailplanlægningen meget hurtigt ville vise sig uoverstigelige problemer. Det med de samfundsøkonomiske "beregninger" skulle vise det? Som gammel budgetsvindler, så kan man få samfundsøkonomiske beregninger til at vise, hvad det skal være indenfor særdeles vide rammer. Det var kun et vandkraftværk ved Jakobshavn, der trods, man stod på hovedet ikke kunne tænkes på nogen måde at kunne forsvares. Ellers....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så faldt banen til Billund på plads. Empty Sv: Så faldt banen til Billund på plads.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum