Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Nervøse bankøkonomer græder snot: Deflation er er et "spøgelse"

Go down

Nervøse bankøkonomer græder snot: Deflation er er et "spøgelse" Empty Nervøse bankøkonomer græder snot: Deflation er er et "spøgelse"

Indlæg af Gæst Tors Maj 08, 2014 6:36 pm

Fæhovederne er fulde af løgn. Ulve, der synger den gode gamle sang for fårene.

Deflation er kun et problem for deres egne virksomheder. Og dem har de ikke engang kunnet finde ud af at drive, da de havde ren medvind.

Kun et fæ køber den ide, at almindelige forbrugere udskyder investeringer for - i bedste fald - at spare 0,5 til 1,0 % over et helt år? Jeg ville ikke drømme om at gøre det. Tingene bliver købt, når behovet er der.


Måske skulle banksektoren til at lære noget nyt? F.eks. at operere med negative renter. F.eks. at kreditvurdere ud fra, at lånet skal kunne tilbagebetales af kreditor - og ikke inflationen og dermed alle andre?


Nej, økonomi er vitterligt stadig et "blødt samfundsfag". Sådan noget, som man beskæftiger sig med, hvis man er for dum til sprog eller naturvidenskab - men gerne vil have en uddannelse.


http://epn.dk/okonomi2/global/europa/ECE6707137/hvor-meget-tid-skal-han-bruge/


/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Nervøse bankøkonomer græder snot: Deflation er er et "spøgelse" Empty Sv: Nervøse bankøkonomer græder snot: Deflation er er et "spøgelse"

Indlæg af Thomas Tors Maj 08, 2014 6:56 pm

BamsesFar skrev:Fæhovederne er fulde af løgn. Ulve, der synger den gode gamle sang for fårene.

Deflation er kun et problem for deres egne virksomheder. Og dem har de ikke engang kunnet finde ud af at drive, da de havde ren medvind.

Kun et fæ køber den ide, at almindelige forbrugere udskyder investeringer for - i bedste fald - at spare 0,5 til 1,0 % over et helt år? Jeg ville ikke drømme om at gøre det. Tingene bliver købt, når behovet er der.


Måske skulle banksektoren til at lære noget nyt? F.eks. at operere med negative renter. F.eks. at kreditvurdere ud fra, at lånet skal kunne tilbagebetales af kreditor - og ikke inflationen og dermed alle andre?


Nej, økonomi er vitterligt stadig et "blødt samfundsfag". Sådan noget, som man beskæftiger sig med, hvis man er for dum til sprog eller naturvidenskab - men gerne vil have en uddannelse.


http://epn.dk/okonomi2/global/europa/ECE6707137/hvor-meget-tid-skal-han-bruge/


/BF

Nu er det ikke så meget faget, der er "blødt". Jeg har skam oplevet en ingeniør, der bestilte et mødebord hjem med større areal end mødelokalet - jo han kunne teoretisk have været bankansat. Det er ikke faget, der er noget galt med!

Hvis man læser Rohdes tale til Lokalbankerne, så lader deflation ikke til at være det, der får ham til at ligge vågen.

Det skyldes to ting: Lave importpriser og samtidig høj EUR. Det kommer vi ikke ud over umiddelbart - slet ikke med den høje EUR! Ikke når kineserne bruger af deres USD beholdning - hvilket vil trykke USD.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nervøse bankøkonomer græder snot: Deflation er er et "spøgelse" Empty Sv: Nervøse bankøkonomer græder snot: Deflation er er et "spøgelse"

Indlæg af Gæst Tors Maj 08, 2014 8:34 pm

Thomas skrev:Nu er det ikke så meget faget, der er "blødt". Jeg har skam oplevet en ingeniør, der bestilte et mødebord hjem med større areal end mødelokalet - jo han kunne teoretisk have været bankansat. Det er ikke faget, der er noget galt med!

Den var god.

Jeg kan stikke den: En økonom, der ikke kan / tør lægge to tal sammen i hovedet.

Der var noget galt i hendes regneark og jeg kiggede over hendes skulder, mens jeg lavede hurtige overslagsberegninger i hovedet. Da jeg undrede mig over, at hun ikke rykkede igennem sine egne tal lige så hurtigt, som jeg gjorde - kom det frem: Hun lagde ikke så meget som to encifrede tal sammen i hovedet uden at komme i tvivl. Hun er faktisk rigtig skrap og omhyggelig - men hovedregning var der nada af.

Men OK. Min lillebror havde en dansklærer i folkeskolen, der var totalt ordblind. Men det var også i de glade 70'ere, hvor det var en kvalifikation, at man "kom eleverne ved".

/BF


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Nervøse bankøkonomer græder snot: Deflation er er et "spøgelse" Empty Sv: Nervøse bankøkonomer græder snot: Deflation er er et "spøgelse"

Indlæg af Thomas Tors Maj 08, 2014 9:26 pm

BamsesFar skrev:
Thomas skrev:Nu er det ikke så meget faget, der er "blødt". Jeg har skam oplevet en ingeniør, der bestilte et mødebord hjem med større areal end mødelokalet - jo han kunne teoretisk have været bankansat. Det er ikke faget, der er noget galt med!

Den var god.

Jeg kan stikke den: En økonom, der ikke kan / tør lægge to tal sammen i hovedet.

Der var noget galt i hendes regneark og jeg kiggede over hendes skulder, mens jeg lavede hurtige overslagsberegninger i hovedet. Da jeg undrede mig over, at hun ikke rykkede igennem sine egne tal lige så hurtigt, som jeg gjorde - kom det frem: Hun lagde ikke så meget som to encifrede tal sammen i hovedet uden at komme i tvivl. Hun er faktisk rigtig skrap og omhyggelig - men hovedregning var der nada af.

Men OK. Min lillebror havde en dansklærer i folkeskolen, der var totalt ordblind. Men det var også i de glade 70'ere, hvor det var en kvalifikation, at man "kom eleverne ved".

/BF


Hmm.... som en god kollega til mig engang sagde: Alt væsentligt er hovedregning. Men han havde også en afsindig talsans - trigonometriske funktioner regnede han i hovedet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nervøse bankøkonomer græder snot: Deflation er er et "spøgelse" Empty Sv: Nervøse bankøkonomer græder snot: Deflation er er et "spøgelse"

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum