Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

The Economist går hårdt til danskernes boliglån

+6
Thomas
klogeaage 35
SimonJ
moniulven
Merkur
Tigerdyret
10 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

The Economist går hårdt til danskernes boliglån Empty The Economist går hårdt til danskernes boliglån

Indlæg af Tigerdyret Tirs Apr 22, 2014 12:15 pm

Jeg synes lige at denne kræver sin egen tråd: http://epn.dk/okonomi2/dk/ECE6657326/the-economist-gar-hardt-til-danskernes-boliglan/

Tigerdyret

Antal indlæg : 52
Join date : 04/02/13

Tilbage til toppen Go down

The Economist går hårdt til danskernes boliglån Empty Sv: The Economist går hårdt til danskernes boliglån

Indlæg af Merkur Tirs Apr 22, 2014 12:53 pm

http://www.economist.com/news/finance-and-economics/21600994-denmarks-property-market-built-rickety-foundations-something-rotten

Merkur

Antal indlæg : 330
Join date : 09/10/12

Tilbage til toppen Go down

The Economist går hårdt til danskernes boliglån Empty Sv: The Economist går hårdt til danskernes boliglån

Indlæg af Gæst Tirs Apr 22, 2014 3:29 pm

http://epn.dk/okonomi2/dk/ECE6657979/fundamentet-vakler-under-boligmarkedet/

I øvrigt har jeg startet den samme tråd tidligt i dag.

Men lad os da køre i den her.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

The Economist går hårdt til danskernes boliglån Empty Sv: The Economist går hårdt til danskernes boliglån

Indlæg af moniulven Tirs Apr 22, 2014 3:40 pm

"”Selvom vores pensionsopsparinger er delvist låste og derfor ikke er likvide midler, har vi nogle høje opsparinger. Det betyder, at vi ikke lever over evne, når vi ser på det samlede regnestykke," siger Palle Sørensen"

altså en væsentlig forskel fra f.eks Grækenland som times helt absud sammenligner os med

moniulven

Antal indlæg : 126
Join date : 18/08/11

Tilbage til toppen Go down

The Economist går hårdt til danskernes boliglån Empty Sv: The Economist går hårdt til danskernes boliglån

Indlæg af Gæst Tirs Apr 22, 2014 3:46 pm

moniulven skrev:"”Selvom vores pensionsopsparinger er delvist låste og derfor ikke er likvide midler, har vi nogle høje opsparinger. Det betyder, at vi ikke lever over evne, når vi ser på det samlede regnestykke," siger Palle Sørensen"

altså en væsentlig forskel fra f.eks Grækenland som times helt absud sammenligner os med

Times fokuserer på den negative sneboldeffekt, der opstår, når mange ikke kan påbegynde at afdrage efter afdragsfriheden --> tvangssalg --> faldende priser - --> flere insolvente, som ikke får lov til at bibeholde afdragsfriheden / omlægge.

Alt dette er helt uafhængigt af evt. store pensionsopsparinger sammesteds. I øvrigt  kan pensioner pt. ikke "likvideres / belånes". Det skal nok komme. Endeligt er det vel ikke undgået dig, at gælden er hos de 30 til 40 årige og de store pensioner hos de 60+ årige?

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

The Economist går hårdt til danskernes boliglån Empty Sv: The Economist går hårdt til danskernes boliglån

Indlæg af SimonJ Tirs Apr 22, 2014 4:00 pm

moniulven skrev:"”Selvom vores pensionsopsparinger er delvist låste og derfor ikke er likvide midler, har vi nogle høje opsparinger. Det betyder, at vi ikke lever over evne, når vi ser på det samlede regnestykke," siger Palle Sørensen"

altså en væsentlig forskel fra f.eks Grækenland som times helt absud sammenligner os med
 
Dem med den store gæld er IKKE de samme som dem med den store pensionsopsparing, så det argument holder ikke vand.

SimonJ

Antal indlæg : 57
Join date : 09/01/13

Tilbage til toppen Go down

The Economist går hårdt til danskernes boliglån Empty Sv: The Economist går hårdt til danskernes boliglån

Indlæg af moniulven Tirs Apr 22, 2014 4:10 pm

nu snakker jeg om sammenligningen med Grækenland og som er helt ude i hampen... at der måske kan komme problemer for nogle som har købt på toppen og hvor priserne er faldet og de derfor ikke kan forlænge der afdragsfrie periode men må begynde at afdrage med et 30 årigt lån er en gammel diskussion herinde . og vil i tage den dissution op fordi times laver en artikel så værsgo men jeg gider ikk deltage da times ikke kommer med noget nyt i deres artikel. det er vel tre år siden det første gang blev nævnt som en mulighed at nogle ville komme i problemer men ingen vidste det potentielle antal så det er rene skud i tågen.

dog har Nordea lige lavet en undersøgelse blandt deres kunder hor afdragsfrihed er udløbet og her er 80 % bare begyndt at afdrage uden problemer og støj, så noget tyder på at det ikke bliver det store problem når folk skal til at afdrage

moniulven

Antal indlæg : 126
Join date : 18/08/11

Tilbage til toppen Go down

The Economist går hårdt til danskernes boliglån Empty Nordea min bare ræv

Indlæg af klogeaage 35 Tirs Apr 22, 2014 4:24 pm

moniulven skrev:nu snakker jeg om sammenligningen med Grækenland og som er helt ude i hampen... at der måske kan komme problemer for nogle som har købt på toppen og hvor priserne er faldet og de derfor ikke kan forlænge der afdragsfrie periode men må begynde at afdrage med et 30 årigt lån er en gammel diskussion herinde . og vil i tage den dissution op fordi times laver en artikel så værsgo men jeg gider ikk deltage da times ikke kommer med noget nyt i deres artikel. det er vel tre år siden det første gang blev nævnt som en mulighed at nogle ville komme i problemer men ingen vidste det potentielle antal så det er rene skud i tågen.

dog har Nordea lige lavet en undersøgelse blandt deres kunder hor afdragsfrihed er udløbet og her er 80 % bare begyndt at afdrage uden problemer og støj, så noget tyder på at det ikke bliver det store problem når folk skal til at afdrage


Så dine skud i tågen er bedre end dem der fremføres herinde ,hvorfor har du så travlt med at bagatallisere ,når du VED det ikke bliver et problem,hvis ikke du har lidt kilden og rumlen i dunken, altså Question
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

The Economist går hårdt til danskernes boliglån Empty Sv: The Economist går hårdt til danskernes boliglån

Indlæg af moniulven Tirs Apr 22, 2014 4:43 pm

jeg kommer ikke med skud i tågen eller afviser at der kan blive problemer for nogle som købte på toppen, men jeg vil bare se ordentlige facts før jeg udnævner et katastrofe scenarie.

indtil da forholdr jeg mig til at de fleste som har købt på toppen faktisk blev godkendt til et fastforrentet lån med afdrag g derfor sagtens kan begynde at afdrage på deres lån, specielt når de nu kan lave et nyt 3+ årigt lån til en så lav rente som 3 %, da de købte og blev godkendt var den lange rente 5 % og den korte godt 2 %.

og har i andre fats end Nordeas nye undersøgelse så kom da frem med dem, men som sagt så viser Nordeas undersøgelse at folk bare går i gang med at afdrage uden problemer

moniulven

Antal indlæg : 126
Join date : 18/08/11

Tilbage til toppen Go down

The Economist går hårdt til danskernes boliglån Empty Sv: The Economist går hårdt til danskernes boliglån

Indlæg af Merkur Tirs Apr 22, 2014 4:53 pm

moniulven skrev:nu snakker jeg om sammenligningen med Grækenland og som er helt ude i hampen... at der måske kan komme problemer for nogle som har købt på toppen og hvor priserne er faldet og de derfor ikke kan forlænge der afdragsfrie periode men må begynde at afdrage med et 30 årigt lån er en gammel diskussion herinde . og vil i tage den dissution op fordi times laver en artikel så værsgo men jeg gider ikk deltage da times ikke kommer med noget nyt i deres artikel. det er vel tre år siden det første gang blev nævnt som en mulighed at nogle ville komme i problemer men ingen vidste det potentielle antal så det er rene skud i tågen.

dog har Nordea lige lavet en undersøgelse blandt deres kunder hor afdragsfrihed er udløbet og her er 80 % bare begyndt at afdrage uden problemer og støj, så noget tyder på at det ikke bliver det store problem når folk skal til at afdrage

Du har helt ret i at diskussionen er taget - mange gange endda - og er på den vis ikke længere interessant (isoleret set).

Det interessante er efter min mening når et stort (dog udenlandsk) og anderkendt medie beskriver sagen - og alle "de danske økonomer" er enige som anført i epn.dk ekstrakt (med andre ord, nu er det jo egentligt eftervist hvad mange debattører herinde har skrevet i årevis). Nuvel, udlandet kender jo ikke vores yderst såecifikkke system  Rolling Eyes , men "de danske økonomer" modsiger jo ikke sagen mig bekendt - ej heller realkreditrådet hvis man læser artiklen.

Men, når det så er sagt så ser jeg personligt ikke et kæmpe pris fald komme af vores situation (qua den lave lange rente) derimod et endnu større Press på forbrugsefterspørgslen fra de endnu mere pressede familier, som ligger en yderligere dæmper på et ellers koldt marked.


Merkur

Antal indlæg : 330
Join date : 09/10/12

Tilbage til toppen Go down

The Economist går hårdt til danskernes boliglån Empty Sv: The Economist går hårdt til danskernes boliglån

Indlæg af Thomas Tirs Apr 22, 2014 5:43 pm

Merkur skrev:
moniulven skrev:nu snakker jeg om sammenligningen med Grækenland og som er helt ude i hampen... at der måske kan komme problemer for nogle som har købt på toppen og hvor priserne er faldet og de derfor ikke kan forlænge der afdragsfrie periode men må begynde at afdrage med et 30 årigt lån er en gammel diskussion herinde . og vil i tage den dissution op fordi times laver en artikel så værsgo men jeg gider ikk deltage da times ikke kommer med noget nyt i deres artikel. det er vel tre år siden det første gang blev nævnt som en mulighed at nogle ville komme i problemer men ingen vidste det potentielle antal så det er rene skud i tågen.

dog har Nordea lige lavet en undersøgelse blandt deres kunder hor afdragsfrihed er udløbet og her er 80 % bare begyndt at afdrage uden problemer og støj, så noget tyder på at det ikke bliver det store problem når folk skal til at afdrage

Du har helt ret i at diskussionen er taget - mange gange endda - og er på den vis ikke længere interessant (isoleret set).

Det interessante er efter min mening når et stort (dog udenlandsk) og anderkendt medie beskriver sagen - og alle "de danske økonomer" er enige som anført i epn.dk ekstrakt  (med andre ord, nu er det jo egentligt eftervist hvad mange debattører herinde har skrevet i årevis). Nuvel, udlandet kender jo ikke vores yderst specifikke system  Rolling Eyes , men "de danske økonomer" modsiger jo ikke sagen mig bekendt - ej heller realkreditrådet hvis man læser artiklen.

Men, når det så er sagt så ser jeg personligt ikke et kæmpe pris fald komme af vores situation (qua den lave lange rente) derimod et endnu større press på forbrugsefterspørgslen fra de endnu mere pressede familier, som ligger en yderligere dæmper på et ellers koldt marked.


Nu er Nordeas tal fuldstændig misvisende, fordi det er ret så få udlån fra 2003/4, der lever endnu - de er i vidt omfang blevet konverteret til at holde den endnu højere ejendomsvurdering i f.eks. 2007 og navnlig 2008, hvorved Nordea og de andre fik sparket dåsen med problemer længere hen ad vejen - det er jo det, der er sket!
Man kan jo også se, at bankboligudlånet IKKE er faldet, nix, der sker en stadig renteoprulning!

Men det er noget trættende med de stadige kolporteringer af banksvins perfide fordrejninger og beregninger på lokumspapir. De hænger IKKE sammen med den virkelig, der kan observeres!

Der er to steder, der kan komme et hak ned:

1) Fra dødsboer. De bliver godt nok trukket til det yderste i håb om næsten at kunne afvikles som solvent. Det er så noget, der tager sin tid, for der er langt ned til de interesserede købere, som vil være en gruppe, der ikke kan få finansiering. Desuden er den reelle efterspørgsel og handel så lille, at en del dødsboer kan absorberes til en ret høj pris.

2) Det næste er de sommerhuse - ikke så meget på "Guldkysten"; men lidt længere væk, som er usælgelige - nogle i lejebolig vil så flytte ind helårs i sommerhuset - og skide kommunen et stykke, hvor kommunen så måske nok vil yde dispensation og fanden og hans pumpestok - hvad gør man ikke for selv den mest beskedne skatteindtægt?

Om der kommer et prisfald vil afhænge af om kridterne kan styre det. Jeg har min tvivl: Man kan svindle med ejerlejligheder i København - og selv her begynder utilfredsheden med subsidieringen gennem alt for lave ejendomsskatter så småt at gøre sig gældende - det er ikke dér skredet vil komme! Det bliver i bæltet mellem "Rådhuspladsen" og "Udkantsdanmark". Det er allerede begyndt så småt - om det lige pludselig siger KAPOOW - eller bøvs, bøvs, bøvs - det er meget svært vide, for der er reelt ikke noget ejerboligmarked mere.
Der var nogle fordelagtige opsigelser af pensionsordninger - men det gav ikke noget.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

The Economist går hårdt til danskernes boliglån Empty Sv: The Economist går hårdt til danskernes boliglån

Indlæg af Gæst Tirs Apr 22, 2014 7:16 pm

Thomas skrev:

2) Det næste er de sommerhuse - ikke så meget på "Guldkysten"; men lidt længere væk, som er usælgelige - nogle i lejebolig vil så flytte ind helårs i sommerhuset - og skide kommunen et stykke, hvor kommunen så måske nok vil yde dispensation og fanden og hans pumpestok - hvad gør man ikke for selv den mest beskedne skatteindtægt?


De familier, som kunne tænkes at købe den slags "sommerhuse" (nærmere kolonihaver langt fra godt badevand), er IKKE attraktive for kommunerne.

Det er faglærte / ufaglærte småbørnsfamilier - eller måske endog enlige forsørgere, som udøver nettotræk på kommunen. Nej, kommunen ser hellere de huse jævnet med jorden.

/BF


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

The Economist går hårdt til danskernes boliglån Empty Sv: The Economist går hårdt til danskernes boliglån

Indlæg af Thomas Tirs Apr 22, 2014 7:31 pm

BamsesFar skrev:
Thomas skrev:

2) Det næste er de sommerhuse - ikke så meget på "Guldkysten"; men lidt længere væk, som er usælgelige - nogle i lejebolig vil så flytte ind helårs i sommerhuset - og skide kommunen et stykke, hvor kommunen så måske nok vil yde dispensation og fanden og hans pumpestok - hvad gør man ikke for selv den mest beskedne skatteindtægt?


De familier, som kunne tænkes at købe den slags "sommerhuse" (nærmere kolonihaver langt fra godt badevand), er IKKE attraktive for kommunerne.

Det er faglærte / ufaglærte småbørnsfamilier - eller måske endog enlige forsørgere, som udøver nettotræk på kommunen. Nej, kommunen ser hellere de huse jævnet med jorden.

/BF

Det véd jeg alt om. Men det betyder ikke, at kommunen ikke kan blive tvunget.

Problemet er, at de såkaldte "attraktive" tilflyttere kan ikke flytte til, for de er ruinerede flextumper - og snart arbejdsløse flextumper.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

The Economist går hårdt til danskernes boliglån Empty Sv: The Economist går hårdt til danskernes boliglån

Indlæg af Cirb Ons Apr 23, 2014 3:41 pm

Også sluttede New York Times sig til koret....

Men ro på - Bocian er ikke bekymret, "Denmark is different".....

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

The Economist går hårdt til danskernes boliglån Empty Sv: The Economist går hårdt til danskernes boliglån

Indlæg af Thomas Ons Apr 23, 2014 5:04 pm

Cirb skrev:Også sluttede New York Times sig til koret....

Men ro på - Bocian er ikke bekymret, "Denmark is different".....

Mvh
Cirb
Er der ikke en, der vil hjælpe Bocian over i den bedre verden, han tror han er i?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

The Economist går hårdt til danskernes boliglån Empty Wall Street Journal og gælden.

Indlæg af Thomas Ons Apr 23, 2014 9:29 pm

Både enig og uenig.

”Det er en gammel traver, man ofte hører fra andre landes kommentatorer. De ser på, hvad den samlede gæld er, men tager ikke højde for, hvad gælden er blevet brugt på,” siger professor i makroøkonomi Bo Sandemann Rasmussen ved Aarhus Universitet til epn.dk.

Det er ligesom om, det ikke er et argument! Sagen er, at vi véd at pengene er brugt til et fuldstændig overflødigt overbyggeri. Som Professor Tribini sagde: "Fuld tilfredshed eller pengene spildt!"
”Måler man på gælden i forhold til indkomsten, ser tallet meget stort ud. Men man kan ikke bedømme, om det er et problem for den danske private sektor, når man ikke kigger på, hvad man har brugt pengene på. Faktisk ser det ganske fornuftigt ud, og danskerne har samlet set en pæn nettoformue i husholdningerne,” siger Bo Sandemann Rasmussen
Det er så igen - delvis - rigtigt; men....

De mennesker med stor gæld er IKKE de samme som har en stor opsparing. Der skal altså en eller anden omfordeling af formuerne til før man kan regne i netto-tal. Denne omfordeling har man ikke været villig til. Man har end ikke villet konfiskeret pensionsopsparingen hos gældsaberne for at nedbringe gæld og opsparing.
At nyetablerede familier har en høj nettogæld er der måske ikke det store ballade - hvis de har en rimelig udsigt til at betale renter og afdrag, hvilket IKKE er tilfældet.
At folk i 40-50 års alderen har både stor opsparing og stor gæld er ganske enkelt noget snavs. Det er uholdbart.

Jeg gider end ikke forholde mig til "bankøkonomerne".

Undtagelse:
”Riksbanken vælger muligvis at sænke renten igen senere på året på grund af den lave inflation,” siger Mads Koefoed.

Det er i min udlægning langt mere sandsynligt med en rentehævning.
Årsagen er, at indskuddene i de finske og baltiske banker - og til dels danske og polske - kommer fra de svenske moderbanker (jeg har - meget betegnende - ikke kunnet finde de opgørelser, som man tidligere havde).
Disse moderbanker har i sidste ende lånt likviditeten i Riksbanken. Det må nødvendigvis være sådan.

Hvis f.eks. Letland lader SEB Letland gå konkurs - ja, én ting er, at egenkapitalen naturligvis er tabt; men da insolvensen er enorm - hvis man anvender en nogenlunde sober vurdering af aktiverne, så vil indskyderne skulle lide tab! Jeg vil formode, at Letland ikke har den fjerneste intention om at betale SEB's tab. Derfor må SEB som indskyder lide tab.
Det vil SEB naturligvis ikke - under nogen omstændigheder, så derfor er SEB nød til at forstrække SEB Letland med kontanter. Nu er der kun Riksbanken, der overhovedet kunne finde på at låne SEB penge.

SEB (det kunne have været hvilken som helst af de andre banker) har nu et tilgodehavende i EUR i Letland. Hiver SEB dette indskud og veksler til SEK, så vil SEB have en pæn gevinst - p.gr.a. den lave kurs på SEK ved den omveksling. I alle tilfælde vil det give nogle enorme bølger i den svenske valutareserve... osv.

Riksbankens udlånsrente skal nu være så høj, at den kompenserer for en eventuel gevinst ved en spekulation mod SEK. Da SEK står meget lavt, skal denne rente altså være tilsvarende høj.

Derfor tror jeg mere på en svensk - isoleret - rentestigning.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

The Economist går hårdt til danskernes boliglån Empty Sv: The Economist går hårdt til danskernes boliglån

Indlæg af doctor Fre Apr 25, 2014 10:10 am

Det var vist startsignalet til det tidspunkt jeg har vidst ville komme. Tidspunktet hvor man i finansverdenen beslutter sig for at vi ikke længere er safe haven.

Her er et bilag fra 2012 om udlandets investering i korte realkreditobligationer. Dengang var vi populære. - Danske realkreditobligationer et hit i udlandet.

http://www.realkreditforeningen.dk/Nyheder/Pages/nyt/2012/danske-realkreditobligationer-et-hit-i-udlandet.aspx

se specielt bilag 2: http://www.realkreditforeningen.dk/Media/dokumenter/nyheder/2012/december/bilag%20b%20-%20udvikling%20i%20udlandets%20fordeling%20af%20investering%20i%20dansk%20realkredit%20siden%20år%202000.pdf

Der er grund til bekymring, når stemningen ændrer sig.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

The Economist går hårdt til danskernes boliglån Empty Sv: The Economist går hårdt til danskernes boliglån

Indlæg af Thomas Fre Apr 25, 2014 10:25 am

doctor skrev:Det var vist startsignalet til det tidspunkt jeg har vidst ville komme. Tidspunktet hvor man i finansverdenen beslutter sig for at vi ikke længere er safe haven.

Her er et bilag fra 2012 om udlandets investering i korte realkreditobligationer. Dengang var vi populære. - Danske realkreditobligationer et hit i udlandet.

http://www.realkreditforeningen.dk/Nyheder/Pages/nyt/2012/danske-realkreditobligationer-et-hit-i-udlandet.aspx

se specielt bilag 2: http://www.realkreditforeningen.dk/Media/dokumenter/nyheder/2012/december/bilag%20b%20-%20udvikling%20i%20udlandets%20fordeling%20af%20investering%20i%20dansk%20realkredit%20siden%20år%202000.pdf

Der er grund til bekymring, når stemningen ændrer sig.

Investorerne (dvs. de store pensionskasser) er vel mest interesseret i ikke at tabe penge.
Nu kom man ud af negative indlånsrenter i Nationalbanken; men det har ikke ret meget med Danmark at gøre - efter min fornemmelse: De er de svenske banker, der igen - igen - er sprunget læk.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

The Economist går hårdt til danskernes boliglån Empty Sv: The Economist går hårdt til danskernes boliglån

Indlæg af doctor Fre Apr 25, 2014 10:32 am

Den politiske ophavsmand til ændring af vores 200 år gamle realkreditsystem Bent Bentsen kommer her med et malplaceret opråb til Margrethe Vestager. SOM OM nogen som helst kan oprette de skader han selv har påført vores tidligere så velfungerende realkredit.

KLOVN

http://www.b.dk/politiko/vestager-vi-skal-redde-realkreditten-nu

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

The Economist går hårdt til danskernes boliglån Empty Sv: The Economist går hårdt til danskernes boliglån

Indlæg af Thomas Fre Apr 25, 2014 10:59 am

doctor skrev:Den politiske ophavsmand til ændring af vores 200 år gamle realkreditsystem Bent Bentsen kommer her med et malplaceret opråb til Margrethe Vestager. SOM OM nogen som helst kan oprette de skader han selv har påført vores tidligere så velfungerende realkredit.

KLOVN

http://www.b.dk/politiko/vestager-vi-skal-redde-realkreditten-nu

Præcis!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

The Economist går hårdt til danskernes boliglån Empty Sv: The Economist går hårdt til danskernes boliglån

Indlæg af klogeaage 35 Fre Apr 25, 2014 11:47 am

doctor skrev:Den politiske ophavsmand til ændring af vores 200 år gamle realkreditsystem Bent Bentsen kommer her med et malplaceret opråb til Margrethe Vestager. SOM OM nogen som helst kan oprette de skader han selv har påført vores tidligere så velfungerende realkredit.

KLOVN

http://www.b.dk/politiko/vestager-vi-skal-redde-realkreditten-nu


Doc du glemmer det, at INGEN i 00er regeringen, bagte uden at Fogh havde haft fingrene nede i dejen.

Ps: Ellers er Jeg lige så enig og olm i hovedet som dig  Wink 
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

The Economist går hårdt til danskernes boliglån Empty Sv: The Economist går hårdt til danskernes boliglån

Indlæg af Gorrion Man Apr 28, 2014 3:05 pm

Jeg vil ikke sige meget her, for jeg har sagt det så mange gange før.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

The Economist går hårdt til danskernes boliglån Empty Sv: The Economist går hårdt til danskernes boliglån

Indlæg af Thomas Man Apr 28, 2014 3:37 pm

Gorrion skrev:Jeg vil ikke sige meget her, for jeg har sagt det så mange gange før.
Tjo; men pointen er, at den salmesang om boligmarkedet: Den kan vi godt glemme!

Det er ødelagt, og kommer ikke op af graven igen i noget, der minder om velbevaret stand.

Det må vi så lære at leve med - så enkelt kan det siges.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

The Economist går hårdt til danskernes boliglån Empty Sv: The Economist går hårdt til danskernes boliglån

Indlæg af abbaratet Man Apr 28, 2014 10:14 pm

Jip boligmarkedet er færdigt indenfor overskuelig fremtid.
Spørgsmålet er dog om denne omtale, som doctor skriver, er startskuddet til en rentestigning. jeg tror det ikke - der er for mange der har interesse i at holde renten nede til vi er kommet med i bankunionen.
abbaratet
abbaratet

Antal indlæg : 110
Join date : 02/09/11
Geografisk sted : Hadsund

Tilbage til toppen Go down

The Economist går hårdt til danskernes boliglån Empty Sv: The Economist går hårdt til danskernes boliglån

Indlæg af doctor Man Apr 28, 2014 10:32 pm

http://www.business.dk/finans/indgreb-mod-afdragsfrihed-rykker-naermere

Det burde de have brugt de sidste 5 år på - men først nu begynder de at tænke på det.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

The Economist går hårdt til danskernes boliglån Empty Sv: The Economist går hårdt til danskernes boliglån

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum