Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

tilgiv os økonomer, for vi ved ikke hvad vi gør

Go down

tilgiv os økonomer, for vi ved ikke hvad vi gør Empty tilgiv os økonomer, for vi ved ikke hvad vi gør

Indlæg af Plyds Søn Mar 30, 2014 8:45 am

Meget læseværdig.
Om hvorfor vækstmyten er falsk, og hvorfor overforbrug og gæld er det egentlige problem. Jeg har sagt det i årevis, men denne artikel beskriver det på en meget fin måde:

http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE2248043/tilgiv-os-oekonomer-thi-vi-ved-ikke-hvad-vi-goer/
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

tilgiv os økonomer, for vi ved ikke hvad vi gør Empty Sv: tilgiv os økonomer, for vi ved ikke hvad vi gør

Indlæg af Gæst Søn Mar 30, 2014 10:20 am

Jeg er helt enig.

Jeg kan også gå ind for modellen a la kuglepenfabrikant. Denne her sætning er dog faktuelt forkert ift. eksemplet:

"Det, fabrikanten normalt gør, er at skære sin arbejdsstyrke ned med 20 procent og få de resterende til at arbejde hårdere."

I et så simpelt regnestykke så skal fabrikanten ved en reduceret efterspørgsel på 20% ikke både skære med 20% og hæve arbejdsbyrden for de resterende. Det ligger i alt fald ikke i et så simpelt eksempel. Men overdrivelse fremmer da...

/BF


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum