Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Så er Condor'en landet.

2 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

Så er Condor'en landet. - Page 2 Empty Iqaluit, Canada.

Indlæg af Thomas Lør Feb 18, 2017 4:18 am

Der er noget mystisk her!

Den starter fra Zürich:

Published on Feb 4, 2017
Antonov Airlines | UR-82007 | Antonov An-124-100 Ruslan | Callsign: ADB/Antonov 2028 | Flight: Zurich-Iqaluit | Freight: 1 engine for Swiss Boeing 777 |

En ombytningsmotor??? Til en 777? Det er en GE-90.

Jeg kan ikke se registreringsnummeret; men lad os bare gå ud fra, at det er det samme fly - rent fysisk.

Published on Feb 4, 2017
An Antonov An-124 from Zurich landing at Iqaluit with a replacement engine for a SWISS Boeing 777-300ER

Nu er Iqaluit ikke ligefrem Kastrup - det er faktisk derude, hvor kragerne ikke alene er vendt; man véd end ikke, hvad en krage er!
Ok, den har en 8.500'-9.000' landingsbane - og er formentlig en anderkendt alternativ lufthavn.

Prøv at slå op på Google Earth: 63°45'19.60"N 68°32'39.11"V . Hvad står der? Ganske rigtigt: En Globemaster III!!!

Jeg havde ellers opgivet, at Ukraine fik deres Condor tilbage fra Rusland; men her foregår afgjort noget meget mærkeligt. At IMF kunne sende USD til Ukraine går endda - men så kan de penge sidde fast i sanktionerne. Læg mærke til, at Obama som noget af det sidste belagte Rusland med yderligere sanktioner - dvs. en penge overførsel kan ikke gå via USD - og næppe heller via EUR - direkte.

Her kommer så salget af 7-8 mia. DKK obligationer ½ % - 2027 ind i billedet. Jeg har set, at der er solgt for yderligere en milliard i ombytningsobligationer. Den ombytning er så mod 7% - 2024. En obligation, der står til at miste massivt med kursværdi, hvorfor en fornuftig pris skulle være til at opnå. De obligationer kommer formentlig fra en eller anden pensionskasse, der har haft dem i beholdningen: Holdes til udløb (ellers kan det ses i regnskabet).
Der må altså have været en betydelig merpris for at få dem lokket fra en pensionskasse; men pris er jo altid et argument.

Man KUNNE gå via DKK, CAD og så til EUR.

Men nu er vi ude i spekulationerne - langt ude; men nogen vil ikke ligefrem reklamere. Gazprom vil givetvis være i en situation, hvor de endog meget gerne vil have lånet til Ukraine kaldt tilbage. Hvad genoptagelsen af fjendtlighederne angår - jeg er ikke sikker på, at der er nogen forbindelse.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er Condor'en landet. - Page 2 Empty Zagreb

Indlæg af Thomas Søn Feb 19, 2017 10:33 pm

Ligger lige på motorvejen til Budapest.

som her

Kan være, at det er for at få dem Ukrainsk registreret - fra russisk. Det er så en testflyvning på lufthavnen - om den er anvendelig - under hvilke forhold.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er Condor'en landet. - Page 2 Empty Torrejon?

Indlæg af Thomas Man Feb 27, 2017 4:14 pm

Ligger ikke så langt fra Madrid.

Lad så være, at der måske er en overfortolkning af entusiasten; fordi på filmen trækker den allerede kondensstriber, men så langt fra Rota ligger det altså heller ikke. Desuden er der fra enden af landingsbanen faktisk ret så god adgang til motorvejen - på Torrejon - altså.

Som jeg ser det, så er man stadig under udprøvning af: Hvad der kan lade sig gøre? Hvad der er hensigtsmæssigt at gøre?

Der kan selvfølgelig være tale om en vildledningsoperation; men så har man altså haft hænderne dybt i foret - for ikke at tale om en pæn planlægningsindsats.

Der er så heller ikke megen tvivl om, at russerne slår sig gevaldigt i tøjret mht. at udlevere de fly. Hvis de underlige kaprioler omkring statsobligationerne er en indikator, så er det kostbart for russerne.

Hvad, der er mere underligt: En oldgammel Cock på Leipzig!

Der er så en kontraktlig forpligtigelse til at have transportfly i Leipzig for Antonov Airlines.

Men det er første gang, jeg har set en Cock i Antonov Airlines bemaling. Det er så meget desto mere mærkeligt, at den overhovedet flyver. Man har så nok ikke så meget imod det, fordi det er nok den, som russerne bruger til at flytte Iskander rundt med - og jo mere man river de motorer i stykker, jo bedre.


Sidst rettet af Thomas Man Feb 27, 2017 4:15 pm, rettet 1 gang
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er Condor'en landet. - Page 2 Empty Lad os se

Indlæg af Thomas Man Mar 13, 2017 4:28 pm

om Vestager ikke kan få rystet de Condor løs fra Gazprom.

Det skulle ikke undre mig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er Condor'en landet. - Page 2 Empty Condor på Gander.

Indlæg af Thomas Tors Mar 23, 2017 5:42 pm

Det kan godt være at jeg er skør; men der er tydeligt nogle flyentusiaster dér, der åbenbart giver en ganske god dækning af trafikken på Gander i New Foundland, Canada.

Upload dato:
19/3 2017
RA-82042
9/12 2016
UR-82009
5/8 2016
UR-82009
1/4 2016
UR-82007
3/3 2016
RA-82042
21/1 2016
RA-82078
1/12 2015
RA-82081
27/6 2015
RA-82044
8/3 2015
UR-82073
19/8 2014
RA-82079
13/5 2014
UR-82009
*) Blå: Antonov Airlines. Rød: Volga-Dnepr.

Hmmm.....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er Condor'en landet. - Page 2 Empty Skal vi gætte på at Løkke får landet denne?

Indlæg af Thomas Tors Apr 06, 2017 3:21 am

Ros fra Ukraines præsident.

Porosjenko beskrev på pressemødet Danmark som en »nøglepartner i EU« og understregede, at han er klar til at udvide det militære samarbejde.

»Vores venner udgør en stærk og pålidelig støtte. Ikke kun i forbindelse med sanktioner over for Rusland, men også ved at motivere Rusland til at komme til forhandlingsbordet,« sagde han og sendte en direkte opfordring til Moskva:

»Stop med at dræbe ukrainere og træk jeres tropper ud af ukrainsk territorium.«

Hvornår får vi så de Condor?
Jeg har jo bemærket, at de fleste af dem tilsyneladende er kommet tilbage på Ukrainsk register.

Det var så nok det, der gjorde Trump og Mattis så glade for Løkke. De skal sgu' ikke fortælle nogen noget om, hvordan man kører et sogneråd:

IMF diskuterer næste tranche på 1 mia euro.

Poroshenko....

Altså: En C-17 koster godt 200 mio. USD. Dvs. 7 koster ca. 10 mia. kr. Der skal så laves noget ved dem: Det kunne være de 7
Cathay Pacific.
Skal vi gætte på, at de går til Storbritannien?

De har 8 Globemaster III og byggede i sin tid 10 af de skrækkelige Belfast, det skulle dække behovet. Så kan man sælge de 8 Globemaster tilbage til USA, Canada skal nu nok have et par af dem.

Med værkstedsreserve går der 7 på en eskadrille.
Det er de andre 6, jeg tænker på.
3 skulle dække dem på Pápa i Ungarn. 3 dækker så rigeligt Nordatlantens behov.

Det betyder så også, at man kan sælge en eskadrille Globemaster tilbage til USA.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er Condor'en landet. - Page 2 Empty Hmmm....

Indlæg af Thomas Tors Aug 17, 2017 3:39 pm

Jeg har hørt om pirater, der har en papegøje som kæledyr; men....

Hvis man virkelig render rundt med en kæmpe ådselsgrib på skulderen, så er det nok ikke en person, man skal lægge sig ud med!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er Condor'en landet. - Page 2 Empty Et lidt ældre interview

Indlæg af Thomas Søn Jan 21, 2018 12:48 am

Fra marts 2017

Det jeg snublede over er:

Man har faktisk en eskadrille Galaxy parat - man mangler bare pengene til dem.

Det vil passe udmærket, hvis Danmark fik en eskadrille Globemaster (fordi Nato-infrastrukturprogrammet virker IKKE).

Baggrunden er, at Globemaster har ikke rækkevidden i Stillehavet; men det har Galaxy.

Men så kommer vi tilbage til spørgsmålet om finansiering.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er Condor'en landet. - Page 2 Empty Jeg hørte, at man sammenlægger Para's og Royal Marines.

Indlæg af Thomas Søn Jan 21, 2018 2:14 pm

Jo, jeg tror på, at vi får de Globemaster - efterhånden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er Condor'en landet. - Page 2 Empty Det er ikke bare mig,

Indlæg af Thomas Man Apr 23, 2018 8:38 am

der har Condor på hjernen.

Det, der er det egentlige problem - så vidt, jeg kan se - er: De Condor er afgørende for at Putin kan udskifte sine interkontinentale missiler med noget tidssvarende. Uden Condor har Rusland heller ikke muligheden for at flytte sine missiler rundt indenfor Rusland.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er Condor'en landet. - Page 2 Empty Det er en lidt kringlet vej!

Indlæg af Thomas Tors Maj 10, 2018 12:24 pm

Fly ordrer for 245 mia. kr. annulleres.

Sagen er nok så meget, at Rusland og Iran vil have fat i jetmotorerne til pumper i gasledningerne.

Det har gennem snart en del år været noget, der har luret. CF6-motorer er ikke til at opdrive brugte og brugte 747 med dem er heller ikke længe på markedet.

Rusland havde tænkt sig at bruge Iran til at købe teknologien.

Det vil ikke være noget tab for industri og erhvervsliv.

En ting er i hvert fald sikkert: Man skal ikke have tidssvarende motorer på Condor - eller på Blackjack: Det har vi prøvet før med uheldigt resultat.

Det er fortrinsvis Ruslands strategiske kernevåbenkapacitet, der skal lammes.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er Condor'en landet. - Page 2 Empty USA lejer Condor fra Volga Dnepr

Indlæg af Thomas Ons Nov 18, 2020 11:42 am

Om ikke andet, så véd man hvor det fly er - og er ikke beskæftiget med at flytte rundt på russiske missiler til steder, hvor man ikke vil have dem.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er Condor'en landet. - Page 2 Empty Større renovering

Indlæg af klogeaage 35 Tors Nov 19, 2020 11:40 am

Har du set dette?

Hmmmm underligt, men video er lige under den vandforskrækkede Razz
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Så er Condor'en landet. - Page 2 Empty Tak,nej, jeg havde ikke set den.

Indlæg af Thomas Tors Nov 19, 2020 12:41 pm

klogeaage 35 skrev:Har du set dette?

Hmmmm underligt, men video er lige under den vandforskrækkede Razz

Jeg kan ikke sige, at det undrer mig. Motorerne har altid været et ømt punkt på russiske fly. Jeg forstår så ikke, at næsehjulet også går i spagat.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er Condor'en landet. - Page 2 Empty Det er så Cossack

Indlæg af Thomas Tirs Jan 25, 2022 3:51 am

Dvs. An-225.

Video'en er oploaded for 2 dage siden. Hvornår den er optaget er ikke angivet. Den er ikke specielt tungt lastet of motorerne bliver ikke pisket.
Den letter fra Brize Norton i England.

Hvis den er aktuel, så forklarer det måske, hvorfor de britiske C-17 undgik Tyskland? Man ville ikke have, at forrædere skulle se (og den er svær at overse) den eneste Cossack.

Det undrer mig bare hvad den er fløjet med .... det vejer ikke noget særligt - og som sådan må lasten fylde en hel del.

En anden mulighed er, at den har ikke fuld tank - langt fra.

Boris Johnson beder britiske borgere om at rejse hjem. Hmmm... måske véd han noget andre ikke gør?

Det rejser så NÆSTE spørgsmål? Hvad kom Cossack til Storbritannien MED???

Den lader ikke til at have noget særligt med sig, da den tager af sted, så hvorfor er den fløjet til England?
Det er næppe den Ukrainske guldreserve, fordi den udgør kun pjattede 26½ tons. Det må altså være noget andet af betydelig værdi museernes samlinger - hvad de så end er?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er Condor'en landet. - Page 2 Empty Helt rigtigt!

Indlæg af Thomas Fre Mar 04, 2022 3:24 am

Det drejer sig om at holde Condor ude af Putins ulækre poter.

Det ender med, at vi får en ultra-tung transport-eskadrille. Danmark/Norge?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er Condor'en landet. - Page 2 Empty Det er ikke bare lystyachter, der bliver beslaglagt

Indlæg af Thomas Tirs Mar 22, 2022 2:20 pm

Canada arresterer en Volga-Dniepr sådan.

Muligvis skal Ukraine bruges til at canadierne lægger deres klamme hånd på Condor - de kan overføres, som betaling for våbenleverancer?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er Condor'en landet. - Page 2 Empty Det var som jeg formodede:

Indlæg af Thomas Tirs Apr 26, 2022 1:20 am

Nemlig at de 12 Condor i russisk tjeneste er beslaglagt - uden luftdygtighedsbevis.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er Condor'en landet. - Page 2 Empty Sv: Så er Condor'en landet.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum