Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Nu kommer toget!

Go down

Nu kommer toget! Empty Nu kommer toget!

Indlæg af Thomas Fre Feb 14, 2014 12:52 am

København Femarn.

»Det er den sammenhæng, der er så smuk. København-Ringsted bliver færdig i 2018, og Ringsted-Femern i 2020. Så kommer togfonden med elektrificering fra Fredericia og nordpå.

Med signalprogrammet bliver Danmark det første land i EU, der lever op til EUs krav om harmonisering af sikringssystemerne, således at tog ligesom lastbiler og fly kan passere landegrænserne uden at skulle skifte lokomotiver eller lokoførere
Se dér er fidusen.
»For ikke så længe siden krævede det syv forskellige sikringsanlæg på et tog for køre fra Stockholm til Rom. I EU er det tydeligvis de små lande, der er mest interesseret i fælles løsninger, men de store har en mere protektionistisk tilgange. Det er ikke tilfældigt, at Frankrig og Tyskland har forskellige systemer,« siger Jesper Hansen.

I Sverige er et nyt signalsystem også undervejs, og derfor har Jesper Hansen og hans svenske kollega lovet hinanden, at det ikke er mellem Sverige og Danmark, der bliver problemer med at køre over grænsen.

Se det er Göteborg, der godsmæssigt skal forbindes med Hamborg og Berlin.

Hvem tror I kommer til at lave arbejderne i Nordtyskland? Måske nogen, der har prøvet det før?
Nordtyskland har altid jernbanemæssigt været lidt til en side i Bundesbahn. Bl.a. har man kørt diesel, mens resten af Tyskland var elektrificeret.


»Vi laver dobbeltsporet Lejre-Vipperød færdig i år og begynder også på dobbeltsporet Vojens-Vamdrup. Signalprogrammet har vi bemandet og er gået i gang. I elektrificeringsprojektet er vi klar til udbudsfasen,« lyder Jesper Hansens statusopgørelse af de investeringer, som blev vedtaget i brede trafikforlig med de borgerlige i 2009.

Dertil kommer to nye broer – først den nye Storstrømsbro, der bliver en vigtig del af Femern-forbindelsen, og som bygges af Vejdirektoratet, dernæst Vejle Fjord-broen, der bliver en ren togforbindelse og en væsentlig del af timemodellen.

Se det er sådan at arbejdet strækkes så entreprenørerne ikke bliver for frække.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34074
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum