Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Ejerboligudlånet 2013

3 deltagere

Go down

Ejerboligudlånet 2013 Empty Ejerboligudlånet 2013

Indlæg af Thomas Tirs Feb 04, 2014 4:40 pm

Ejerboligudlånet.

Lad os sige det som det er: Der er ikke nogen, der kan siges at have en helt klar opfattelse af, hvad det udlån er. Men det er nok nogenlunde som det har været hele tiden.

Men der er altså kaos i bankerne, som jeg slet ikke tør gætte på. Jeg tror vi må stille os tilfredse p.t. med Nationalbankens bedste gæt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ejerboligudlånet 2013 Empty Sv: Ejerboligudlånet 2013

Indlæg af Dilford Tirs Feb 04, 2014 5:53 pm

Hej Thomas.

Du skrev noget på et tidspunkt (kan ikke huske om det var her eller på boligdebatten) som jeg bed mærke i, og tænkte at det kunne være interessant at vende tilbage til om nogle år. Det er så nu :-)

Jeg kan kun huske hovedtrækkene, så beklager hvis jeg har misset noget, men det var noget i stil med dette:
RK kan bruge den sidste salgspris når de beregner deres belåningsprocent, men hvis salget ligger mere end 5 år tilbage, skal bruges en aktuel dagsvurdering.
Nu hvor vi skriver 2014 er årene 2006-2008 således "for gamle" og i de år var priserne skruet højest op.
Jeg tænker at man må kunne se et gevaldigt knæk i kurven over belåningsprocenten, hvis jeg ovenstående er rigtigt forstået.

Ringer der en klokke hos dig ang. dette?

Dilford

Antal indlæg : 1
Join date : 04/02/14

Tilbage til toppen Go down

Ejerboligudlånet 2013 Empty Sv: Ejerboligudlånet 2013

Indlæg af Thomas Tirs Feb 04, 2014 6:00 pm

Dilford skrev:Hej Thomas.

Du skrev noget på et tidspunkt (kan ikke huske om det var her eller på boligdebatten) som jeg bed mærke i, og tænkte at det kunne være interessant at vende tilbage til om nogle år. Det er så nu :-)

Jeg kan kun huske hovedtrækkene, så beklager hvis jeg har misset noget, men det var noget i stil med dette:
RK kan bruge den sidste salgspris når de beregner deres belåningsprocent, men hvis salget ligger mere end 5 år tilbage, skal bruges en aktuel dagsvurdering.
Nu hvor vi skriver 2014 er årene 2006-2008 således "for gamle" og i de år var priserne skruet højest op.
Jeg tænker at man må kunne se et gevaldigt knæk i kurven over belåningsprocenten, hvis jeg ovenstående er rigtigt forstået.

Ringer der en klokke hos dig ang. dette?

Ork ja, det er da derfor man "pumper" ejendomspriserne! Sådan et par platuglehandler med en 500 ejerlejligheder på Nørrebro mellem to platugler - naturligvis fuldt finansieret - det hjælper gevaldigt på belåningsprocenten.
Du kan også se, at det er i Hovedstaden, de numre laves. Udenfor København, så bliver det for omstændeligt at tage hvert enkelt skur i Nr. Skideballe og fortage sminkning af de værdier.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ejerboligudlånet 2013 Empty Sv: Ejerboligudlånet 2013

Indlæg af Jomsviking Ons Feb 05, 2014 3:34 pm

Dilford skrev:Hej Thomas.

Du skrev noget på et tidspunkt (kan ikke huske om det var her eller på boligdebatten) som jeg bed mærke i, og tænkte at det kunne være interessant at vende tilbage til om nogle år. Det er så nu :-)

Jeg kan kun huske hovedtrækkene, så beklager hvis jeg har misset noget, men det var noget i stil med dette:
RK kan bruge den sidste salgspris når de beregner deres belåningsprocent, men hvis salget ligger mere end 5 år tilbage, skal bruges en aktuel dagsvurdering.
Nu hvor vi skriver 2014 er årene 2006-2008 således "for gamle" og i de år var priserne skruet højest op.
Jeg tænker at man må kunne se et gevaldigt knæk i kurven over belåningsprocenten, hvis jeg ovenstående er rigtigt forstået.

Ringer der en klokke hos dig ang. dette?

Jeg tilføjer at du vel kan se det på hensættelser til SDRO lånene - der er vel en grund til at administrationsgebyret stiger med raketfart - anden end blot at ville genere kunderne, bare fordi man kan...

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Ejerboligudlånet 2013 Empty Sv: Ejerboligudlånet 2013

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum