Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Debat: Skal man gribe ind, hvis man overværer vold?

2 deltagere

Go down

Debat: Skal man gribe ind, hvis man overværer vold? Empty Debat: Skal man gribe ind, hvis man overværer vold?

Indlæg af Gorrion Tirs Dec 17, 2013 9:50 pm

Debat: Skal man gribe ind, hvis man overværer vold?
http://go.tv2.dk/2013-12-17-debat-skal-man-gribe-ind-hvis-man-overv%C3%A6rer-vold


Jeg kan love for at jeg ville gribe ind!

Mit problem er at jeg er af en så fysisk statur at jeg vil knække halsen på de små drenge i et enkelt slag!
Slår jeg.....så slår jeg HELT igennem, og det med en kraft der får Joakim B Olsen til at ligne en bøjet strikkepind
Jeg ville efterlad enten permanent invaliderede voldsmænd, eller ligefrem have aflivet dem på stedet.
Men så er det jo mig der bliver straffet! ?
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Debat: Skal man gribe ind, hvis man overværer vold? Empty Sv: Debat: Skal man gribe ind, hvis man overværer vold?

Indlæg af doctor Man Dec 23, 2013 12:35 am

så kan vi da godt holde en julefrokost i byen - næste år.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Debat: Skal man gribe ind, hvis man overværer vold? Empty Sv: Debat: Skal man gribe ind, hvis man overværer vold?

Indlæg af Gorrion Fre Feb 14, 2014 6:40 pm

Mand frifindes for drab efter et år i fængsel
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2014-02-14-mand-frifindes-drab-efter-et-%C3%A5r-i-f%C3%A6ngsel

Hvis der ER tale om selvforsvar og især hvis man er blevet angrebet med kniv, og at man har evnen/heldet til at vende fordelen til sig selv, så er jeg enig i dommen at man som udgangspunkt må gøre alt for at modstanderen/angriberne er HELT ufarlig.
Jeg har sagt det flere gange, og det er altså ikke for sjovt!....jeg vil hamre helt igennem hvis jeg en dag skal forsvare mig selv eller andre, også selvom jeg ved at et vel placeret slag, som jeg bevidst vil forsøge udføre, med stor sandsynlighed vil medføre permanent skade/handicap eller ligefrem død.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Debat: Skal man gribe ind, hvis man overværer vold? Empty Sv: Debat: Skal man gribe ind, hvis man overværer vold?

Indlæg af Gorrion Tors Feb 27, 2014 9:15 pm

Kærestevold: Kun én ud af tre blandede sig
http://nyhederne.tv2.dk/2014-02-27-k%C3%A6restevold-kun-%C3%A9n-ud-af-tre-blandede-sig
To 18-årige drenge står bag et videoeksperiment, der tester danskernes evne til at gribe ind og hjælpe andre. Videoen er iscenesat og viser et kærestepar i Københavns gader, hvor fyren har en meget truende adfærd over for sin partner verbalt såvel som fysisk.

Jeg er enig i at det er et problem at folk ikke blander sig, men vi må altså også have en tilkendegivelse fra politikerne at man ikke skal frygte det er en selv der kommer i fedtefadet rent lovmæssigt.

Dertil må jeg sige at det ikke er helt ufarligt at stå sådan og lave det skuespil, selvom det planlagt.
For jeg har sagt det før og siger det igen....jeg siger ikke noget først, eller beder ham eller dem om at stoppe....jeg ryger lige i flæsket på ham/dem, og vil som udgangspunkt forsøge at udføre maksimal skade de første sekunder.
I Roskilde i sidste uge ville en mand forsøge snakke fornuft med en idiot der sparkede sin hund, han blev stukket 8 gange med en kniv, og var meget heldig at overleve.

Min motto er at man som udgangspunkt må forvente at disse personer er psykopatiske, og derfor vil jeg ikke give dem en chance....men jeg lover at blande mig!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Debat: Skal man gribe ind, hvis man overværer vold? Empty Sv: Debat: Skal man gribe ind, hvis man overværer vold?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum