Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Betalingsring

+8
KPE
dkguy66
Sune
Thomas
Skyblue
Esbjerg
Shintai
Lars_HH
12 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

Betalingsring - Page 2 Empty Sv: Betalingsring

Indlæg af doctor Man Sep 19, 2011 7:33 am

Enig med KPE.

Skal jeg følge Thomas Tankegang med Erik Plovpenning med
En plov = en bil
hvor skattevæsnets grundtanke er, at hvis man har en plov så har man også en indkomst af udbytte af ploven, så må jeg bare sige at det på ingen måde kan sidestilles med en bil til at køre f.eks 3 børn til forskellige institutioner.
Der er absolut ikke noget økonomisk udkomme af at have børn. Det er en kæmpe udgift. Jeg kan kun sige at rød blok systematisk forfølger børnefamilierne, og gør tilværelsen stedse sværere for dem, mens de pusler og nusler om alle der ikke er i stand til at arbejde på den ene eller anden måde.
GODMORGEN What a beutifull day. Ud i den danske morgentrafik bliver lidt af en overlevelses event. No

Lad os da endelig få nogle flere cykelløb til erhvervscentrene, så man kan genere det arbejdende folk lidt mere.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Betalingsring - Page 2 Empty Sv: Betalingsring

Indlæg af Thomas Man Sep 19, 2011 8:56 am

doctor skrev:Enig med KPE.

Skal jeg følge Thomas Tankegang med Erik Plovpenning med
En plov = en bil
hvor skattevæsnets grundtanke er, at hvis man har en plov så har man også en indkomst af udbytte af ploven, så må jeg bare sige at det på ingen måde kan sidestilles med en bil til at køre f.eks 3 børn til forskellige institutioner.
Der er absolut ikke noget økonomisk udkomme af at have børn. Det er en kæmpe udgift. Jeg kan kun sige at rød blok systematisk forfølger børnefamilierne, og gør tilværelsen stedse sværere for dem, mens de pusler og nusler om alle der ikke er i stand til at arbejde på den ene eller anden måde.
GODMORGEN What a beutifull day. Ud i den danske morgentrafik bliver lidt af en overlevelses event. No

Lad os da endelig få nogle flere cykelløb til erhvervscentrene, så man kan genere det arbejdende folk lidt mere.

Det var nu mest fordi, jeg har opgivet KPE - aldeles.

En skat på plove er en skat, der indføres fordi man kan. Om den er hensigtsmæssig eller ej - det indgår ikke i overvejelserne.
Betalingsringen svarer til at kurere smerten i foden - opstået ved lemfældig omgang med jagtvåben - med amputation. Bare rolig fantomsmerterne skal nok blive.
Pointen er, at børnefamilier skal ikke bo i København - de skal ud i forstæderne og bo i parcelhuse. Men det sker aldrig.
Tilsvarende har BobDylan påpeget det komplet åndssvage i at begrænse parkeringsmulighederne ved nybyggeriet på Amager: Fordi man vil tvinge folk til at bruge offentlige transportmidler. Hvor helvede skal de gøre af bilen, når de bruger offentlige transportmidler?????
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Betalingsring - Page 2 Empty Sv: Betalingsring

Indlæg af SortKaffe Man Sep 19, 2011 10:36 am

@KPE: Nej, vendingen "I nyliberale" var nu ikke hæftet specifikt på dig. Men jeg har på facebook observeret at jo længere man bevæger sig ud i det liberale univers, desto større personlig fornærmelse synes man betalings ringen er.

Og jo, jeg har rent faktisk hele 10 "facebook venner" der bekender sig LA. Vi har nemlig en fælles fortid i et nu døende partis ungdomsafdeling.

I den forbindelse er det i øvrigt også morsomt at se, at der både blandt de rest-konservastive og blandt LA erne er en udpræget modvilje mod den nye grænsebefæstning i Sydjylland. Nu bliver den afskaffet igen, og tak for det. Det er imidlertid hverken C, V eller LA der står for demonteringen. Det er SF og RV. Ok, de gør det ikke gratis, men helt ærligt, en betalings ring er da direkte billigt for at slippe af med skamstøtten over DFs indflydelse på dansk politik de sidste 10 år. Jeg havde da personligt været parat til at betale en langt højere pris for at slippe af med "de syv fede toldere"

Blandt mine ungdoms bekendte var der også flere der var så arge på systemet herhjemme at de drog udenlands for at slippe for den høje skat. de fleste kom nu retur efter et par år. Så grønt var græsset alligevel ikke på den anden side af hegnet / dammen. Blandt dem der blev derude er der rent faktisk et par stykker som har gjort det rigtig godt. Men karakteristisk nok ved at gøre karriere i store eksisterende organisationer. Ingen af dem jeg kender stiftede selv virksomheder og skaffede derfor ikke arbejdspladser og velstand til deres nye lande. Men nok til sig selv skal indrømmes.

Så, nok om det. Hav en god dag
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Betalingsring - Page 2 Empty Sv: Betalingsring

Indlæg af Lars_HH Man Sep 19, 2011 1:25 pm

http://ing.dk/artikel/121870-cowi-betalingsring-giver-minus-paa-8-milliarder

Det er vist ikke for miljøet, skyld men et rent skattespørgsmål

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Betalingsring - Page 2 Empty Det var jo det, jeg sagde

Indlæg af Thomas Man Sep 19, 2011 1:38 pm

Lars_HH skrev:http://ing.dk/artikel/121870-cowi-betalingsring-giver-minus-paa-8-milliarder

Det er vist ikke for miljøet, skyld men et rent skattespørgsmål
Plovpenning.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Betalingsring - Page 2 Empty Sv: Betalingsring

Indlæg af huspålandet Man Sep 19, 2011 7:27 pm

Tjah, jeg frygter for denne betalingsring. Ikke fordi, vi bliver økonomisk belastet af den, min bedre halvdel, der kører bil, kommer forhåbentligt til at parkere indenfor og arbejde indenfor ringen, og jeg er på den off trafik i forvejen, MEN, vi bor på en af grænsevejene, hvor de i forvejen har ofret masser af p-pladser til cykelstier, "bedre miljø" mm. Det jeg ser, bliver konsekvensen for vort område er, at alle de, der bor langs grænsen, men UDENFOR betalingsringen, vil prøve at parkere lige INDENFOR, for derved at undgå betaling og så gå de sidste par hundrede meter, og derved lægge urimeligt meget pres på det kraftigt reducerede antal p-pladser indenfor ringen. Det er fandme ikke rimeligt for os, der bor her i forvejen og forrige år fik forhøjet vor beboerlicens med 300 % for bare at have mulighed for at parkere, ingen garanti. I forvejen kan det tage op til 20 min bare at finde en p-plads, der ligger indenfor 10-15 min gåafstand fra bopælen.

huspålandet

Antal indlæg : 110
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Betalingsring - Page 2 Empty Sv: Betalingsring

Indlæg af Shintai Man Sep 19, 2011 7:42 pm

Det er sandt. Men det problem har vi set før, dog via betaling ved parkering.

Ørestad: Der har folk jo parkeret voldsomt ovre på den anden side af metroen så at sige.

Her på Islands Brygge fik vi P-betaling i den nordige del. Resultatet blev alt er overfyldt i den sydlige.

Men mon ikke tingene bliver løst med tiden Smile
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Betalingsring - Page 2 Empty Sv: Betalingsring

Indlæg af huspålandet Man Sep 19, 2011 7:59 pm

Shintai skrev:Det er sandt. Men det problem har vi set før, dog via betaling ved parkering.

Ørestad: Der har folk jo parkeret voldsomt ovre på den anden side af metroen så at sige.

Her på Islands Brygge fik vi P-betaling i den nordige del. Resultatet blev alt er overfyldt i den sydlige.

Men mon ikke tingene bliver løst med tiden Smile
Hvordan? Og hvorfor har der ikke været major fokus på, at nogle øjensynligt slipper for at betale i Islands Brygge Nord ved at parkere i Islands Brygge Syd og dermed berøve beboerne deres p-pladser? I Sundby, hvor jeg bor, er der bare nedlagt p-plads på p-plads gennem de sidste 5 år og nu risikerer vi at blive oversvømmet af biler fra den anden side af ringen, der ikke vil betale, men heller stjælle vore p-pladser. Hvordan vil det blive løst med tiden?

huspålandet

Antal indlæg : 110
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Betalingsring - Page 2 Empty Sv: Betalingsring

Indlæg af Shintai Man Sep 19, 2011 8:04 pm

Hvis der skulle fokus på det, så skulle der jo fokus på en milliard små ting.

Betalingsring - Page 2 0703parkering9

Man har bygget et underjordisk parkeringsanlæg i nord. Og det har faktisk hjulpet meget. Og så blev der plads til boldspil osv.

Dertil kan nævnes at bilparken stiger med godt 40000 om året. Så uanset havd bliver der mere rift om pladsen.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Betalingsring - Page 2 Empty Sv: Betalingsring

Indlæg af huspålandet Man Sep 19, 2011 8:30 pm

Shintai skrev:Hvis der skulle fokus på det, så skulle der jo fokus på en milliard små ting.

Betalingsring - Page 2 0703parkering9

Man har bygget et underjordisk parkeringsanlæg i nord. Og det har faktisk hjulpet meget. Og så blev der plads til boldspil osv.

Dertil kan nævnes at bilparken stiger med godt 40000 om året. Så uanset havd bliver der mere rift om pladsen.
Og? Det betyder jo bare endnu mere behov for p-pladser? Efter min mening burde man ændre biltyper til mere miljøvenlige biler(hvor producenten forøvrigt kan stå inde for km-antallet, for vores vedkommende kan vi ikke på nogen måde leve op til de 23/km pr liter diesel i vores Kia C'eed Eco *Dynamics, selvom vi, gør hvad, vi kan) Om morgene, når jeg komme hjemm fra arbejde, er vejen totalt lukket af lastbiler, der skal levere varer til de 2 supermarkeder, der ligger lige op ad os, hvilket med den begrænsede vejplads pga cykelstier på beege sider, medfører lange ventetider og kun een vejbane at køre på.
Selv FSB, der har ansøgt om penge til et haveanlæg, som vi øjensynligt iflg Kbhs komm skal være med i, nægter at opgive deres 36 p-pladser i haveanlægget og vil ikke indlemme det, så vi andre også har glæde af det og vil ikke omdanne det til gårdmiljø. Det forstår jeg så udmærket godt, men bevirker samtidig, at, man ikke gider være med til det gårdanlæg, Kbhs kommune støtter med 8 mill for et skide gårdanlæg, der ikke bliver ændret det store.

huspålandet

Antal indlæg : 110
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Betalingsring - Page 2 Empty Sv: Betalingsring

Indlæg af Shintai Man Sep 19, 2011 9:03 pm

Der er en del problemer og mange er direkte i de forskellige ejendomsforeninger osv. Vi ser jo ofte her boligblokke med parkeringskældre. Tilmed elevator hele vejen ned i nogle. Men at deres kældre nærmest er helt tomme.
Årsagen er man er for grådig eller måske manglede forståelse på økonomi. Det er trods alt bedre 50 biler betaler 200kr/måned end 5 biler der betaler 800-1200kr/måned. Så kunne halvdelen af de ovenjordiske parkeringspladser jo være noget andet.
I virkeligheden burde det måske være gratis.

Der har du så en masse spildte parkeringspladser om du vil. Og der kommer flere hver gang der bliver bygget nyt.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Betalingsring - Page 2 Empty Sv: Betalingsring

Indlæg af dkguy66 Man Sep 19, 2011 9:25 pm

shintai

nu kender jeg ikke forholdene i detaljer i Kbh kommune. Men hvis de har samme forhold som i Århus, så er det ikke sikkert at nybyggeri pr automatik giver nye p-pladser.

I århus har man i mange år haft en såkaldt "parkeringsfond" hvor man kunne indbetale et fast beløb pr p-plads, man skulle anlægge, såfremt det ikke var i området. Denne p-fond, ville så stå for anlæg af de p-pladser, der var indbetalt til.

Problemet var blot at man i mange år ikke kunne bygge alle de p-pladser, som der var indbetalt til, og at bygherre dermed fik pengene tilbage.

Så meget for flere p-pladser.

Og med røde flertal i hhv Kbh og Århus, så skal ingen forvente flere p-pladser.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Betalingsring - Page 2 Empty Sv: Betalingsring

Indlæg af Shintai Man Sep 19, 2011 9:27 pm

Alle (nye) bygninger her har underjordiske p-anlæg. Og de er næsten ikke brugt. Problemet er den pris ejerforeningen etc vil have for det. Så masser og masser af tomme pladser. Bare her på den sydlige del af Islands brygge snakker vi nok 400-500 pladser, hvis ikke mere.

I det almene koster en p-palds i kælder vidst omkring 300kr. I ejer og andelsforeninger ligger prisen primært mellem 800kr og 1200kr per måned. Hvilket jo komisk nok peger tilbage på de folk der spænder ben for sig selv. Kælderen koster jo det samme, tom eller fyldt.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Betalingsring - Page 2 Empty Sv: Betalingsring

Indlæg af KPE Tirs Sep 20, 2011 12:31 am

Hele ideen med en betalingsring er et skingrende eksempel på videreført idioti. Idiotiske løsninger på idiotiforårsagede problemer.
1) Fejlen ligger i, at der bor børnefamilier i København - i den udstrækning. De burde bo i forstæderne; men da forældrene er insolvente flextumper, så kommer de aldrig til at flytte. Endnu en konsekvens af den tåbelige forældrekøbsordning.
2) Når man så tilsætter forkælet miljøidioti, der rigtigt konstaterer, at der bor for mange mennesker i byen - med bankernes bakteriehjerner, der ikke vil tage tab. Så er man rigelig sikker på kaos på tidspunkter hvor tiden ikke er til det. Hvorfor skal børn i det hele taget køres til skole?
3) Dernæst laver man lort i det ved at have brugt penge, man ikke har, hvorfor man vil lave skatteforhøjelser - på husstande, der i forvejen ikke kan betale terminen.

Det problem må de selv ligge at rode med - mit tip er, at tanken bliver opgivet - ligesom alt det grænseboms vrøvl.
Der er for få toldere i skat - rigtigt; men at lade dem stå og glo på trafikken - opholde trafikken: Hjernedødt.
Men nu får skat nok de personalebevillinger, som de så kan anvende med større effekt.

Mon ikke de kommende dage - med sammenbrud i banksektoren - får hjernedødskriteriet til at træde i kraft?
NU er jeg helt med, takker for et godt og utvetydigt indlæg :-)
Hehehe - "stå og glo på trafikken", den skal jeg huske Very Happy
KPE
KPE

Antal indlæg : 283
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Betalingsring - Page 2 Empty Sv: Betalingsring

Indlæg af KPE Tirs Sep 20, 2011 12:35 am

doctor skrev:Enig med KPE.

Skal jeg følge Thomas Tankegang med Erik Plovpenning med
En plov = en bil
hvor skattevæsnets grundtanke er, at hvis man har en plov så har man også en indkomst af udbytte af ploven, så må jeg bare sige at det på ingen måde kan sidestilles med en bil til at køre f.eks 3 børn til forskellige institutioner.
Der er absolut ikke noget økonomisk udkomme af at have børn. Det er en kæmpe udgift. Jeg kan kun sige at rød blok systematisk forfølger børnefamilierne, og gør tilværelsen stedse sværere for dem, mens de pusler og nusler om alle der ikke er i stand til at arbejde på den ene eller anden måde.
GODMORGEN What a beutifull day. Ud i den danske morgentrafik bliver lidt af en overlevelses event. No

Lad os da endelig få nogle flere cykelløb til erhvervscentrene, så man kan genere det arbejdende folk lidt mere.
Jeg syntes vi skal tænke meget større - hvad med OL?
Vi kan jo så samtidigt lave 5 betalingsringe - i hver sin farve Very Happy
KPE
KPE

Antal indlæg : 283
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Betalingsring - Page 2 Empty Sv: Betalingsring

Indlæg af KPE Tirs Sep 20, 2011 12:52 am

SortKaffe skrev:@KPE: Nej, vendingen "I nyliberale" var nu ikke hæftet specifikt på dig. Men jeg har på facebook observeret at jo længere man bevæger sig ud i det liberale univers, desto større personlig fornærmelse synes man betalings ringen er.

Og jo, jeg har rent faktisk hele 10 "facebook venner" der bekender sig LA. Vi har nemlig en fælles fortid i et nu døende partis ungdomsafdeling.

I den forbindelse er det i øvrigt også morsomt at se, at der både blandt de rest-konservastive og blandt LA erne er en udpræget modvilje mod den nye grænsebefæstning i Sydjylland. Nu bliver den afskaffet igen, og tak for det. Det er imidlertid hverken C, V eller LA der står for demonteringen. Det er SF og RV. Ok, de gør det ikke gratis, men helt ærligt, en betalings ring er da direkte billigt for at slippe af med skamstøtten over DFs indflydelse på dansk politik de sidste 10 år. Jeg havde da personligt været parat til at betale en langt højere pris for at slippe af med "de syv fede toldere"

Blandt mine ungdoms bekendte var der også flere der var så arge på systemet herhjemme at de drog udenlands for at slippe for den høje skat. de fleste kom nu retur efter et par år. Så grønt var græsset alligevel ikke på den anden side af hegnet / dammen. Blandt dem der blev derude er der rent faktisk et par stykker som har gjort det rigtig godt. Men karakteristisk nok ved at gøre karriere i store eksisterende organisationer. Ingen af dem jeg kender stiftede selv virksomheder og skaffede derfor ikke arbejdspladser og velstand til deres nye lande. Men nok til sig selv skal indrømmes.

Så, nok om det. Hav en god dag
Jeg tror nu heller ikke at jeg vil blive meget lykkeligere ved at emigrere, men måske lidt rigere på livs- og kulturerfaringerne. Men hvis vi ikke gør noget der forhindrer at arbejdspladserne forlader landet, så er vi jo tvunget til at rejse derhen hvor der er arbejde at få. Det er vist det vi kaldte "gæstearbejdere" i 70'erne.

Nu kan jeg se at betalingsringen ifølge COWI kommer til at koste 8 mia. OM ÅRET. Så hvis jeg lige skal tage mine økonomiske briller på, så må det vist være at foretrække at vi beholder tolderne. Jeg har egentligt ikke rigtigt nogen holdning til "tolderne", men hvis det er prisen for at handle en efterlønsreform og dagpenge hjem, så er den trods alt rimelig billig (270mio. så vidt jeg husker). Men der er ingen tvivl om at de penge/toldere kunne gøre meget mere gavn andre steder.
KPE
KPE

Antal indlæg : 283
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Betalingsring - Page 2 Empty Sv: Betalingsring

Indlæg af KPE Tirs Sep 20, 2011 1:09 am

huspålandet skrev:Tjah, jeg frygter for denne betalingsring. Ikke fordi, vi bliver økonomisk belastet af den, min bedre halvdel, der kører bil, kommer forhåbentligt til at parkere indenfor og arbejde indenfor ringen, og jeg er på den off trafik i forvejen, MEN, vi bor på en af grænsevejene, hvor de i forvejen har ofret masser af p-pladser til cykelstier, "bedre miljø" mm. Det jeg ser, bliver konsekvensen for vort område er, at alle de, der bor langs grænsen, men UDENFOR betalingsringen, vil prøve at parkere lige INDENFOR, for derved at undgå betaling og så gå de sidste par hundrede meter, og derved lægge urimeligt meget pres på det kraftigt reducerede antal p-pladser indenfor ringen. Det er fandme ikke rimeligt for os, der bor her i forvejen og forrige år fik forhøjet vor beboerlicens med 300 % for bare at have mulighed for at parkere, ingen garanti. I forvejen kan det tage op til 20 min bare at finde en p-plads, der ligger indenfor 10-15 min gåafstand fra bopælen.
Ja, samfundet "indretter" sig jo altid efter de love og regler der indføres. Læste lige en historie om en mand der havde tænkt sig at købe en gammel skrotbunke med nedslidte dæk, og parkere den på "din" villavej lige indenfor betalingsringen. Så kunne han jo stille sin almindelige bil udenfor, og spare de her xx.xxx antal kroner om året.
Men i kan jo eventuelt lade kommunen oprette nogle "pendler" parkeringspladser, og samtidigt sætte P afgiften op - det handler jo i bund og grund om skatte indtjeningsmaskiner Very Happy
KPE
KPE

Antal indlæg : 283
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Betalingsring - Page 2 Empty Sv: Betalingsring

Indlæg af doctor Tirs Sep 20, 2011 6:57 am

Det her vidner om, at de sidste 20 års byplaner for København har været fostret i en megaloman hjerne. Stor - større - størst.

København - den mest attraktive by i hele verden - Hele verden vil komme for at se vores fantastiske by - og beundre vores cyklister, som med hovedet under armen og i megafart konkurrerer om at nedlægge flest svage cyklister og fodgængere. Kun få overholder færdselsreglerne. --- Er der nogen?
Jeg ville hellere sende mit afkom gennem magasindammen på Hubertusjagten end gennem Københavns gader på cykel.

At udbygge Amager, hvis placering giver alt for få udfaldsveje til det øvrige Danmark og hvis udfaldsveje går direkte gennem det gamle København, var - er - og har været den største fejlinvestering i mands minde.

Tænk sådan et stort og dejligt land vi har, og nu er alt udenfor Valby Bakke tilsyneladende blevet udkants Danmark. Den rådne banan, som Kjøbenhavnerne så smukt har omdøbt hovedparten af vores smukke land.

KPE: OL i København bliver da i diciplinen: Byplanlægning for gakkede gangarter.
https://www.youtube.com/watch?v=wippooDL6WE

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Betalingsring - Page 2 Empty Sv: Betalingsring

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum