Mærsk vil ikke anløbe Århus?
Side 1 af 1
Mærsk vil ikke anløbe Århus?
Der er stadig nogen, der ikke har fattet!
- MMM-klassen - og Emma Mærsk for den sags skyld - er bygget til aldrig at sejle med fuld last. Derfor opgør Mærsk skibsstørrelsen i TEU; men ud fra max last i containeren. Det er sjældent tilfældet. Målt på volumen dvs. antallet af containere, der rent faktisk kan være om bord, så er MMM betydelig større end de rå tal siger.
Det var derfor MMM har prøveanløbet Århus for at se dybgangen.
Jeg bliver så træt af søfartseksperter, hvis viden stammer fra, at de har hjulpet en søulk med at sætte et skib i en flaske - de har drukket rommen. - Hvor interessant Århus bliver kommer i højeste grad til at afhænge af forbindelsen ned til Hamborg-Maschen med tog. Det afhænger også af hvordan forbindelsen Göteborg-Hamborg bliver. For ikke at tale om udviklingen på Rotterdam på containertrafik.
Man har da vel ikke for alvor troet, at APM vil lægge alle æg i én kurv. APM er interesseret i at få varen rettidigt frem til kunden. Ikke at den fiser husleje af på en eller anden kaj. - Vi har ikke nogen egentlig opfattelse af hvor store fragtmængderne (hverken tons eller sammensætning) vil være, nu da Kina er brudt sammen.
- Man har heller ikke forstået, at skibet fremover vil være stedet for de første sorteringer af godset efter destination.
Thomas- Antal indlæg : 34077
Join date : 27/10/08
Lignende emner
» Gang i boligsalget??
» Sælg SAS!
» Århus Lufthavn?
» Danske Banks dødedans.
» Råvarer opdatering april 13
» Sælg SAS!
» Århus Lufthavn?
» Danske Banks dødedans.
» Råvarer opdatering april 13
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|