Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Nu tror jeg Berlusconi ryger i spjældet.

Go down

Nu tror jeg Berlusconi ryger i spjældet. Empty Nu tror jeg Berlusconi ryger i spjældet.

Indlæg af Thomas Søn Sep 29, 2013 6:04 pm

Uden mulighed for løsladelse.

Berlusconi kan trække Italien rundt i manegen; men ikke Merkel. Før der er kommet styr på tingene, så kommer der ikke nogen hjælp. Det er om at sælge sine italienske obligationer mens der er nogen, der vil have dem.

Til forskel fra så mange andre steder er problemet egentlig ikke de italienske banker. De er nok pilrådne som alle andre - naturligvis - men de er ikke helt så store, så det er ikke et decideret SIFI problem. Her taler vi virkelig et realøkonomisk-politisk problem.
I andre lande er skattesvig, korruption og kriminalitet et problem i varierende grad; men i Italien er det en livsholdning.

Kan Italien gå konkurs? Sagtens.

Vil det forstyrre det øvrige Europa? Tvivler.
Det er selvfølgelig bedst for alle, hvis Italien virker; men det har det (heller) ikke gjort i 200 år. Hvornår man egentlig skal datere den italienske samling er i sig selv et skøn omgærdet med betydelig usikkerhed; men et fantastisk roderi var det.

Vil der komme gadeoptøjer, når stat og kommune holder op med at udbetale lønninger og pensioner? Tjoo... formentlig. Noget rudeknusning, dolkestikkerier og almindelig plyndring - jo - men det er jo så almindeligt på de kanter, der jævnt hen har været regeret (hvis regeret er udtrykket) af en koalition mellem Dansk Folkeparti og Enhedslisten (også kaldet fascister - og NEJ, togene kørte naturligvis heller ikke til tiden under Mussolini). Hvad hæren vil foretage sig - vi må håbe: Ingenting - enhver operation af den italienske hær har det med at ende i så stort roderi, at alle (inklusive hæren selv) håber på så hurtigt et nederlag som vel muligt.

Om forbrydere kommer til magten? Hvem af dem?
Tvivler. Der er ikke noget at hugge!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum