Der tabte Venstre igen sutten!
Side 1 af 1
Der tabte Venstre igen sutten!
Det går galt, når fjolser ikke har fattet en bønne!
Altså:
Jernbanen skal udbygges, så vi får fjernet transitlastbiler fra vejene. Det springende punkt er hvor det kan svare sig at køre containeren til jernbanen og så med lastbil fra terminalen - i stedet for at køre lastbil hele vejen. Det afhænger af en ret følsomme ligninger. I lande med store afstande og koncentrerede knudepunkter er svaret klart; men vil altid være på vippen i så lille et land som Danmark.
Pointen er imidlertid at få fjernet transittrafikken mellem Norge/Sverrig og Tyskland/Polen fra motorvejene. Det vil alene give rigelig med plads på de eksisterende motorveje til den naturlige vækst i den lokale danske trafik på vejene. Dermed slipper man dels for udbygning af vejnettet og med et mindre vedligehold: Det er nemlig KUN lastbiler, der slider på vejene.
Norge har ikke trafikgrundlag for en international lufthavn (Norwegean tilbageleverer deres Dreamliner)! Norges internationale lufthavn er den regionale terminal ved Oslo, hvor Norges problem er et regionalt flyvningsspørgsmål.
Sverrigsbefolkning er koncentreret på linjen mellem søerne Göteborg/Stockholm og resten af Sverrig er (også) trafikal ødemark. Af Sverrigs 6 mio. mennesker (naturligvis eksklusiv Skåne mm. - og jeg bruge definitionen af mennesker løst) bor over halvdelen mellem Göteborg og Stockholm. I resten af Sverrig bor der ikke nogen!. Så der ér ikke noget at transportere. Trafikalt er der ingen sammenhæng i Sverrig: Gods er Göteborg og mennesker - igen taget i bredest mulig forstand - er Stockholm - det ér Sverrigs problem: Det hænger ikke sammen og har aldrig gjort det!
I Danmark slipper man ikke for at skifte til bil/taxa/rutebil fra jernbane på et eller andet tidspunkt.
Slipper man for transittrafikken er vejnettet udmærket og tilstrækkeligt - rigeligt endda.
Altså:
Jernbanen skal udbygges, så vi får fjernet transitlastbiler fra vejene. Det springende punkt er hvor det kan svare sig at køre containeren til jernbanen og så med lastbil fra terminalen - i stedet for at køre lastbil hele vejen. Det afhænger af en ret følsomme ligninger. I lande med store afstande og koncentrerede knudepunkter er svaret klart; men vil altid være på vippen i så lille et land som Danmark.
Pointen er imidlertid at få fjernet transittrafikken mellem Norge/Sverrig og Tyskland/Polen fra motorvejene. Det vil alene give rigelig med plads på de eksisterende motorveje til den naturlige vækst i den lokale danske trafik på vejene. Dermed slipper man dels for udbygning af vejnettet og med et mindre vedligehold: Det er nemlig KUN lastbiler, der slider på vejene.
Passagertrafikken skal have elimineret indenrigsflyvningen, fordi den tidsmæssige gevinst ved flyvning i så lille et land som Danmark er negativ, da der er broer overalt og man ikke skal med færge længere. Det gælder også for Skåne (1 1/4 mio. indbyggere) og Halland/Blekinge (knap ½ mio.). Trafikalt og økonomisk har disse områder INTET med Sverrig og Stockholm at gøre! Der én lufthavn af betydning i Danmark: Kastrup med Skrydstrup/Billund som alternativ, hvis Kastrup er lukket.Vejslitagen stiger med kvadratet på akseltrykket:
Har en lastbil et akseltryk på 10 tons og en personbil tilsvarende ½ ton (svigermor blev hjemme), så slider én lastbil 400 gange mere end én personbil. Læg mærke til at motorvejsreparationer er altid i det højre spor.
Norge har ikke trafikgrundlag for en international lufthavn (Norwegean tilbageleverer deres Dreamliner)! Norges internationale lufthavn er den regionale terminal ved Oslo, hvor Norges problem er et regionalt flyvningsspørgsmål.
Sverrigsbefolkning er koncentreret på linjen mellem søerne Göteborg/Stockholm og resten af Sverrig er (også) trafikal ødemark. Af Sverrigs 6 mio. mennesker (naturligvis eksklusiv Skåne mm. - og jeg bruge definitionen af mennesker løst) bor over halvdelen mellem Göteborg og Stockholm. I resten af Sverrig bor der ikke nogen!. Så der ér ikke noget at transportere. Trafikalt er der ingen sammenhæng i Sverrig: Gods er Göteborg og mennesker - igen taget i bredest mulig forstand - er Stockholm - det ér Sverrigs problem: Det hænger ikke sammen og har aldrig gjort det!
I Danmark slipper man ikke for at skifte til bil/taxa/rutebil fra jernbane på et eller andet tidspunkt.
Slipper man for transittrafikken er vejnettet udmærket og tilstrækkeligt - rigeligt endda.
Thomas- Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08
Lignende emner
» Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...
» Det rager befolkningen en høstblomt hvem der er eller bliver nye ministre.....igen igen....igen
» Man gider næsten ikke sige det igen og igen og igen.
» Sverrig
» Hovsa... tabte lige et missil
» Det rager befolkningen en høstblomt hvem der er eller bliver nye ministre.....igen igen....igen
» Man gider næsten ikke sige det igen og igen og igen.
» Sverrig
» Hovsa... tabte lige et missil
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum