Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Et af de tilfælde, hvor alt skal læses mellem linierne

Go down

Et af de tilfælde, hvor alt skal læses mellem linierne Empty Et af de tilfælde, hvor alt skal læses mellem linierne

Indlæg af Thomas Søn Sep 15, 2013 6:57 am

Passagertrafik ved Grønland?

Øvelsesscenarier er ofte groft urealistiske, bare de tjener øvelsens egentlige formål. Der er flere ting man skal bide mærke i:

  1. Det "store hospital" findes på Island - ergo vil den egentlige base for Nordatlanten blive Island - hvor man skal notere sig, at Danmark har haft en "Island Commander". Det er så ikke så svært at forstå, fordi Island er det eneste sted, hvor der er noget, der kan betegnes som infrastruktur. Så, jo, Island er sikret en fremtid.
  2. 150 "passagerer" - hovsa, det er et kompagni plus.
  3. Vædderen, jeg tænke nok, at det var derfor hun skulle en tur rundt om jorden. Der skulle bygges faciliteter, så den kan være reserve for Thetis som kommandoskib. Dvs. Altid en Thetis-klasse + 1 kommandoskib.
  4. Grønland, Island, Canada og USA. Hvor er Norge henne i den sammenhæng? ;D
    Så ved vi, hvor grænsen går for kommando området. Passer også med at Nansen-klassen og Thetis-klassen er MEGET forskellige skibe - specielt under vandlinien.
  5. Det med turistfart i de farvande - det kan man godt glemme. Det forhindrer man ganske enkelt med, at civile skibe deroppe simpelthen ikke kan forsikres. Sværere er det ikke.

Den nye oplysning for mig var: At Norge ikke er med. Jeg har længe formodet det; men nu er det bekræftet.
Men det giver så, at Mestersvig og Daneborg aldrig bliver andet end støttepunkter.

Jaså.... Dér var Norge!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum