Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Nu gør krisen av i tøjbutikkerne (Og samlet detail.)

5 deltagere

Go down

Nu gør krisen av i tøjbutikkerne (Og samlet detail.) Empty Nu gør krisen av i tøjbutikkerne (Og samlet detail.)

Indlæg af Shintai Tors Sep 01, 2011 2:12 pm

http://epn.dk/brancher/mode/article2532566.ece

Tøjsalget er droppet en fjerdedel, siden finanskrisen satte ind i 2008.

"Det store fald betyder, at niveauet for detailsalget ikke har været lavere siden september 2004, samt at salget i landets butikker nu ligger mere end 11 pct. under niveauet, fra før den økonomiske krise begyndte," skriver cheføkonom Jes Asmussen fra Handelsbanken i en kommentar til de nedslående tal.

Sådan er det jo, når man har sat dem der skal forbruge i dyb evig gæld.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Nu gør krisen av i tøjbutikkerne (Og samlet detail.) Empty Sv: Nu gør krisen av i tøjbutikkerne (Og samlet detail.)

Indlæg af [Censur] Tors Sep 01, 2011 3:41 pm

[Censur]


Sidst rettet af Experimentality Fre Sep 02, 2011 2:27 am, rettet 1 gang

[Censur]

Antal indlæg : 244
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Nu gør krisen av i tøjbutikkerne (Og samlet detail.) Empty Sv: Nu gør krisen av i tøjbutikkerne (Og samlet detail.)

Indlæg af mkof Tors Sep 01, 2011 3:46 pm

Jeg køber stort set ALT på nettet, og oftest i udlandet. Tøj, sko, diodepærer, værktøj etc. etc. ... Dagligvarer (herunder kød efter indførsel af den såkaldte "fedtafgift") købes naturligvis i Tyskland, når bilen alligevel skal serviceres.

At nogen overhovedet gider drive en strøgforretning i det her skattemassakre-land, er en gåde for mig.

Om jeg er med til at skubbe landet ud over kanten? Jo, det er jeg da. Men det er til gengæld meget nemt at få mig til at lade være ...


Sidst rettet af mkof Tors Sep 01, 2011 3:48 pm, rettet 1 gang

mkof

Antal indlæg : 119
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Nu gør krisen av i tøjbutikkerne (Og samlet detail.) Empty Sv: Nu gør krisen av i tøjbutikkerne (Og samlet detail.)

Indlæg af Shintai Tors Sep 01, 2011 3:48 pm

Ledigheden stiger også igen i denne måned. Skulle man være i tvivl.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Nu gør krisen av i tøjbutikkerne (Og samlet detail.) Empty Sv: Nu gør krisen av i tøjbutikkerne (Og samlet detail.)

Indlæg af Thomas Tors Sep 01, 2011 3:53 pm

Experimentality skrev:Faktisk tror jeg det har meget mere at gøre med, at folk køber på nettet istedet for i butikkerne. Tøj er måske lidt en undtagelse der, men der kan man jo fikst smutte ned i forretningen og lige 'prøve det' for at smutte hjem igen og bestille - til 30% lavere priser. Det er se'føli spekulation hvor stort omfanget er... men jeg kender en del der gør det nummer, mest med 'forbrugsgoder' men så sandeligt også tøj oa.

Jeg tror faktisk i har ret begge to!

Dels er der ikke ret mange penge, at slå til søren med for børnefamilierne. Beskæftigelsesfaldet har ramt de unge og de gamle hhv. Børnefamilierne er trængt økonomisk af deres boliggæld.

Dels shopper man på nettet, når forretningen er for dyr. Det er jo på tøj, der virkelig er et dækningsbidrag, hvorfor det også er dér, der er noget at spare! Så er dyrt tøj jo en stærkt fordærvelig vare: Hvem køber en firhjulstrækker i dag? En der VIL være til grin.

Vi taler både en kvalitativ og kvatitativ nedgang.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nu gør krisen av i tøjbutikkerne (Og samlet detail.) Empty Sv: Nu gør krisen av i tøjbutikkerne (Og samlet detail.)

Indlæg af mkof Tors Sep 01, 2011 4:05 pm

Forskellen på retail og nethandel i hhv. DK og Hong Kong kan p.t. aflæses bedst i sites som dette:

http://www.matronics.dk/Kategori/Spare-LED-Paerer/Spot-LED-paerer/GU10/Produkt/GU10-Warm-White-5W-CREE-LED-paere-AC230V

Sammenligneligt produkt i Hong Kong:

http://www.dealextreme.com/p/gu10-4-led-360-lumen-3500k-warm-white-light-bulb-85-265v-ac-44577

Og nåja .. Så er der naturligvis gratis forsendelse fra Hong Kong til DK.

Det er MEGET begrænset, hvor længe det overhovedet kan blive ved at være en god idé at sælge noget som helst i Danmark. Omkostningsniveauet er katastrofalt.

mkof

Antal indlæg : 119
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Nu gør krisen av i tøjbutikkerne (Og samlet detail.) Empty Sv: Nu gør krisen av i tøjbutikkerne (Og samlet detail.)

Indlæg af Thomas Tors Sep 01, 2011 4:05 pm

mkof skrev:Jeg køber stort set ALT på nettet, og oftest i udlandet. Tøj, sko, diodepærer, værktøj etc. etc. ... Dagligvarer (herunder kød efter indførsel af den såkaldte "fedtafgift") købes naturligvis i Tyskland, når bilen alligevel skal serviceres.

At nogen overhovedet gider drive en strøgforretning i det her skattemassakre-land, er en gåde for mig.

Om jeg er med til at skubbe landet ud over kanten? Jo, det er jeg da. Men det er til gengæld meget nemt at få mig til at lade være ...
Endnu en pointe.
Hele forbrugsmønstret ændrer sig: Det gør, at vores opgørelser af inflation er hen i vejret - det er det normalt, fordi forbrugssammensætningen altid vil ændre sig mod de billigere varer. Det ved man godt, hvorfor man hele tiden skifter 1/3 af forbrugerundersøgelsen ud hvert år. Nu er problemet bare, at jeg tror det går en hel del hurtigere - og jeg tror korrektionen for tilbud er utilstrækkelig.

Jeg tror faktisk vi er i en deflation:
1) priserne i pristallet tager IKKE højde nok for tilbudsvarer og andre distributionskanaler.
2) mængderne tager ikke højde for den ændrede distributionskanal.

Jeg tror faktisk vi ER i en deflation.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nu gør krisen av i tøjbutikkerne (Og samlet detail.) Empty Sv: Nu gør krisen av i tøjbutikkerne (Og samlet detail.)

Indlæg af [Censur] Tors Sep 01, 2011 4:33 pm

[Censur]


Sidst rettet af Experimentality Fre Sep 02, 2011 2:27 am, rettet 1 gang

[Censur]

Antal indlæg : 244
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Nu gør krisen av i tøjbutikkerne (Og samlet detail.) Empty Sv: Nu gør krisen av i tøjbutikkerne (Og samlet detail.)

Indlæg af Thomas Tors Sep 01, 2011 10:52 pm

Experimentality skrev:Det kan også tildels forklare nedgangen i brugen af dankort, man bruger kreditkort af en eller anden art når man betaler i udlandet/paypal - så måske er forbruget egentligt det samme, det sker bare et andet sted - og kan måske endda forklare lidt af den stigende import? ..oO


Hvaffor'n' SMED???

Nettoeksporten

Der sker IKKE en hujende fis!

Nettoeksporten er støt og roligt på 6 mia om måneden - indtil videre. Stigningen på 10 mio om måneden = 120 mio kr/ år.
10 mio/6000 mio = 0,2%

Du kan også se forbruget, der sker heller ikke noget. Slet ikke korrigeret for prisstigninger.
Investeringerne i løbende priser? 1%

Det er jo det, der er hele problemet! Der sker IKKE en hujende fis!

Så har man så brugt en 80 mia for meget. Ikke så godt.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nu gør krisen av i tøjbutikkerne (Og samlet detail.) Empty Sv: Nu gør krisen av i tøjbutikkerne (Og samlet detail.)

Indlæg af Gæst Fre Sep 02, 2011 7:29 pm

Shintai skrev:http://epn.dk/brancher/mode/article2532566.ece





Sådan er det jo, når man har sat dem der skal forbruge i dyb evig gæld.

"....ikke lavere end september 2004".

God morgen, kære journalist. 2004 var da heller intet normalår? I ca. 1997 var vi helt igennem kartoffelkuren. Derpå lavede først Nyrup og derpå AFR de to første boligbobler. Ultimo 2004 var den tredje - og værste - godt i gang. Resten er historie....


Der er ingen reel krise i den her sektor. Folk køber såmænd bare, hvad de reelt skal bruge. Blot endnu en boble, som brister. Denne gang i servicesektoren. Niveau 1997 er målet, som vi bør være tilfredse med.


/BF


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Nu gør krisen av i tøjbutikkerne (Og samlet detail.) Empty Sv: Nu gør krisen av i tøjbutikkerne (Og samlet detail.)

Indlæg af Lars_HH Fre Sep 02, 2011 7:30 pm

Ja skatte, afgifts og moms trykket sætter tryk på netsalget, indkøb er det næste der bliver outsourcet.

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nu gør krisen av i tøjbutikkerne (Og samlet detail.) Empty Sv: Nu gør krisen av i tøjbutikkerne (Og samlet detail.)

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum