Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Minister: For hurtigt med samlet vurdering af ressourceforløb

2 deltagere

Go down

Minister: For hurtigt med samlet vurdering af ressourceforløb Empty Minister: For hurtigt med samlet vurdering af ressourceforløb

Indlæg af Gorrion Man Okt 19, 2015 2:19 pm

http://www.dr.dk/nyheder/indland/minister-hurtigt-med-samlet-vurdering-af-ressourceforloeb

Det er frygteligt at ministre gang på gang ignorere det åbenlyse, men holder fast i deres snæversynet og skadelige holdninger.

Når mennesker er syge...så er de syge, og er der oven i købet flere lægelige konstateringer om at denne person er uegnet til at arbejde, så bliver de absolut ikke raske af at der står en idiot som Jørn Neergaard og spiller kong smart og tvinger syge patienter ind i et umuligt "ressourceforløb" som man så fint kalder det.

Jeg tillader mig at bruge ordet Idiot om Jørn Neergaard fordi det er hvad han faktuelt er, og altid har været!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Minister: For hurtigt med samlet vurdering af ressourceforløb Empty Sv: Minister: For hurtigt med samlet vurdering af ressourceforløb

Indlæg af Thomas Tirs Okt 20, 2015 7:23 pm

Gorrion skrev:http://www.dr.dk/nyheder/indland/minister-hurtigt-med-samlet-vurdering-af-ressourceforloeb

Det er frygteligt at ministre gang på gang ignorere det åbenlyse, men holder fast i deres snæversynet og skadelige holdninger.

Når mennesker er syge...så er de syge, og er der oven i købet flere lægelige konstateringer om at denne person er uegnet til at arbejde, så bliver de absolut ikke raske af at der står en idiot som Jørn Neergaard og spiller kong smart og tvinger syge patienter ind i et umuligt "ressourceforløb" som man så fint kalder det.

Jeg tillader mig at bruge ordet Idiot om Jørn Neergaard fordi det er hvad han faktuelt er, og altid har været!

Næææh.... det, der ligger i det, så vidt jeg kan gennemskue det: Man vil have tævet kommunerne til at give førtidspension til dem, der vitterlig har behov - og så få dem fra dagpenge som staten betaler helt - over på førtidspension, som de skulle have været for mange år siden - dermed kommer kommunen til at betale sin rimelige del.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Minister: For hurtigt med samlet vurdering af ressourceforløb Empty Sv: Minister: For hurtigt med samlet vurdering af ressourceforløb

Indlæg af Gorrion Ons Okt 21, 2015 5:23 am

Jeg er i hvert fald glad for at emnet kommer op for ALVOR til debat nu.
https://www.dr.dk/nyheder/debat/debat-sengepraktik

Jeg vidste godt at det var slemt, men det er jo så krænkende det som folk er blevet udsat for, og i mange tilfælde er der nærmest tale om tortur.
Jeg trækker mig selv i arbejdstøjet hver morgen, med store smerter i begge hænder, og som er så hævet at de ikke længere kan knyttes sammen (en del hård hud er måske også medvirkende). Men hvis jeg på et tidspunkt må opgive at arbejde på grund af mine hænder, så kan de lige vove på at behandle mig sådan, efter at have betalt så høj en skat i alle disse år. De kan godt hoste op med en førtidspension til den tid!.....hvis det kommer så vidt.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Minister: For hurtigt med samlet vurdering af ressourceforløb Empty Sv: Minister: For hurtigt med samlet vurdering af ressourceforløb

Indlæg af Thomas Ons Okt 21, 2015 8:03 am

Gorrion skrev:Jeg er i hvert fald glad for at emnet kommer op for ALVOR til debat nu.
https://www.dr.dk/nyheder/debat/debat-sengepraktik

Jeg vidste godt at det var slemt, men det er jo så krænkende det som folk er blevet udsat for, og i mange tilfælde er der nærmest tale om tortur.
Jeg trækker mig selv i arbejdstøjet hver morgen, med store smerter i begge hænder, og som er så hævet at de ikke længere kan knyttes sammen (en del hård hud er måske også medvirkende). Men hvis jeg på et tidspunkt må opgive at arbejde på grund af mine hænder, så kan de lige vove på at behandle mig sådan, efter at have betalt så høj en skat i alle disse år. De kan godt hoste op med en førtidspension til den tid!.....hvis det kommer så vidt.

Ja, det er jo ét af de ganske betydelige problemer med den offentlige sektor. Deres selvforherligelse overser så ganske, at de undertiden gør mere skade end gavn.
Det er det, der - blandt andet - menes med effektivisering indenfor den offentlige sektor. Nemlig: De kunne - for én gangs skyld - passe deres arbejde. Bare en gang imellem.

Prøv blot at tænke på, hvor mange af idioterne, der kunne fyres, hvis det eksempel, som Du nævner, dannede skole? En ting er det fuldstændig unødige ubehag, som f.eks. Du er udsat for. En anden er: Hvor mange idioter er ansat til at skubbe papirerne tværs over bordet - for noget, der egentlig er ganske enkelt?
Lad os så bare sige, at halvdelen kunne undgå en fuldstændig overflødig sagsbehandling, fordi den sunde fornuft bare lejlighedsvis fik lov at råde! Der ville så blive halvdelen tilbage, som kræver nærmere undersøgelse - hvad vil nettoudgiften blive? Ja, der vil blive en besparelse fordi en fuldstændig overflødig administration kan fyres og hængehovederne ville skulle til at lave noget fornuftigt.
Sagen er jo, at udgiften til om Du går på dagpenge eller får førtidspension - den er ikke vanvittig forskellig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34039
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Minister: For hurtigt med samlet vurdering af ressourceforløb Empty Sv: Minister: For hurtigt med samlet vurdering af ressourceforløb

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum