Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Fynske Bank

Go down

Fynske Bank Empty Fynske Bank

Indlæg af Thomas Ons Sep 04, 2013 12:18 pm

En fusion mellem Vestfyns Bank og Svendborg Sparekasse.

Nu bliver man jo altid mistroisk, men umiddelbart er ligene begravet for dybt til, at jeg kan se rådnende dele stikke op af jorden.

Måske prøver man noget helt nyt i finanssektoren - udtale sig i tilnærmelsesvis overensstemmelse med kendsgerningerne.

Når det er sagt, så har jeg gennem nogle år ment, at der var et stærkt behov for en fynsk regional bank. Fortrinsvis på landbrugsområdet.
Der skal også være en bank til at samle op på de gode kunder fra Faaborg Sparekasse - ja, begge to. Det med at Sparekassen Sjælland overtager en fynsk bank er nok ikke nogen god ide. Hensigten har så nok også været at holde låget på nogle stærkt dubiøse udlån.

Jeg ved så ikke, hvor kunderne i Fionia Bank endte - ud over Finansiel Stabilitet; men det er jo ikke en skæbne.

Det gode er, at ligranerne i Sydbank bliver vist vintervejen.

Men der er helt klart brug for en bank på Fyn, hvor den lokale skrothandler ikke er for stor en kunde til egenkapitalen - og hvor man ikke subsidierer Københavnske platugler og deres banker.

Det skulle der kunne komme en nogenlunde forretning ud af, forudsat, at man er lidt kritisk i hvilke kunder, man overtager. De skal afleveres i korrekt nedskreven stand - med tilhørende garantier - fra Finansiel Stabilitet helst.
Det bliver nok ikke mange, der har været den vej rundt. Det ville ellers være positivt med en gældsrekonstruktion for visse debitorer. så bankerne kan få lov til at tage tabene. Så det sker nok ikke. Gode nyheder er sjældent sande.

Med det forbehold, så held og lykke til Fynske Bank.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fynske Bank Empty Totalbanken med i fusion?

Indlæg af Thomas Tors Sep 05, 2013 2:00 pm

Hvordan ser deres udlånsbog ud? Faren i sådanne fusioner er de lig i lasten, som småbanker slæber rundt på.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum