Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Helle dropper da ikke Enhedslisten!

2 deltagere

Go down

Helle dropper da ikke Enhedslisten!  Empty Helle dropper da ikke Enhedslisten!

Indlæg af Thomas Søn Sep 01, 2013 1:24 am

Det ville da være dumt af hende!

Nu har hun lige bøllebanket Enhedslistens og SF landsledelser i skole-lockouten. Nu skal de have betalingen: Tortur til bankerne!

Så så længe Venstre og Konservative bliver ved med at læse op af hvad de har fået besked på af Danske Bank, så dropper hun da ikke Enhedslisten.

Blå blok er en fiktion.

Når bankerne så har fået tæsk, så får Enhedslisten og SF næste omgang i kødmaskinen: Finansloven. Her bliver pengene taget fra Enhedslistens stormtropper - de begyndte at røre på sig 1. maj: Sådan noget straffes - endog meget strengt.

Vælgerne? De hjernedøde i Dansk Folkeparti eller kommunisterne på venstrefløjen?

Jeg kan ikke se, at de tåbelige udgydelser skal kunne afficere statsministeren! Når hun ikke engang gider høre efter sine egne med tiggerskålene, så fylder hun da ikke i andre partiers vælgere!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Helle dropper da ikke Enhedslisten!  Empty S er da ligeglad med "blå blok"!

Indlæg af Thomas Søn Sep 01, 2013 5:21 pm

Borgerligt finanslovudspil skjuler stor uenighed, mener Socialdemokraternes finansordfører, Jesper Petersen.

Det er da rigtigt!

1) Den planmæssige afvikling af bankerne går hverken de Konservative eller LA med til og vil kun obstruere.

2) Dansk Folkeparti går ikke med til hverken EU banktilsyn eller en økonomisk politik, der kræver mere koordination med EU.

3) Venstre vil jo gå med til alt, når det kommer til stykket, alligevel.

Hvad skal man så med DF, K og LA?

En komplet umulig konstruktion. Der er ikke nogen blå blok! Der er så heller ikke nogen rød blok; men det har vi jo været klar over længe.

Der er ikke noget alternativ hverken til EU eller en afvikling af bankerne eller en rationalisering af den offentlige sektor.

Det er det dilemma, som statsministeren står i: Alle tre ting er uomgængeligt nødvendige!
Man kan ikke bare vælge frit i bolsjeposen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Helle dropper da ikke Enhedslisten!  Empty Der er én ting, man skal forstå ved Helle Thorning

Indlæg af Thomas Fre Sep 13, 2013 1:56 pm

Hun finder sig ikke i afpresning.

Det går igennem ALT, hvad hun gør.
Lidt symbolsk viften - fint nok; men afpresning - under ingen omstændigheder.

Det er den måde hun har overlevet på i Socialdemokratiet med to fløje.
Dem, der har forsøgt afpresning er kommet grusomt til skade.

Det er en fordel for landet, for det betyder, at bankerne aldrig får hende i saksen.

Det betyder formentlig også, at SIFI-reglerne bliver sådan at kridter og banker kan glemme ALT om indflydelse på kapitalkrav.

Jeg tror igen, man skal hæfte sig ved, at der lige pludselig er blevet lidt tomt i Venstres folketingsgruppe.

Helle er en mester i at bruge efterretninger. Hun er ALT andet end udygtig. Ikke særlig opfindsom; ikke genial; men det hun kan - det skal jeg lige love for hun kan.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Helle dropper da ikke Enhedslisten!  Empty Sv: Helle dropper da ikke Enhedslisten!

Indlæg af Gorrion Lør Sep 14, 2013 12:00 pm

Jeg deler absolut ikke det syn på Helle som du har Thomas.

Jeg skal dog indrømme at INDEN valget syntes jeg socialdemokratiet havde mønstret et flot valgprogram, og muligheden for at få en kvinde som Statsminister, kunne blive godt.

Men hold da kæft en gang lort det har været lige siden, og stort set et kæmpe løftebrud siden.
En ELENDIG krisehåndtering der næsten tangere venstres landsskadelige ledelse i 00erne.

Jeg kunne godt håbe på at din udlægning af SIFI er den rigtige, men jeg ser det altså aldeles anderledes.
SIFI er konstrueret for at disse fallitbo kan bestå, ved at skatteyderne står garant, det er reformer der meget dyrt købt bære bankerne på land, imens skatteyderne bliver efterladt helt eller halvdøde som udtømte skaller efter at blevet suget tomme af en blodsugende finansverden, og politikere hvis landsskadelige gøren når nye højder.
Den nuværende regering overlever ikke, og kommer nok i så massivt undertal i opposition at de end ikke kan spænde ben fra en kommende venstre regerings politik....og nej Venstre får ikke brug for Socialdemokratiet som en ny regerings partner, for Helle og Corydon har smadret S og ALT hvad det parti står for.
Bankerne bliver fredet i klasse A efter valget, og regningen bliver yderligere pålagt skatteyderne.

Helle hun er ligeglad, bare vent at se.....hun tager det første fly til Europa-Parlamentet, og indtager den taburat der allerede står øremærket til hende.

SF, hvis de overhovedet overlever næste valg, bliver en lille drivende tømmerflåde på Christiansborg der ved enkelte begivenheder kan vifte med flaget, og ellers drive rundt uden ror eller motorkraft.

Jeg tager hatten af for Enhedslisten, de har stået vagt for den politik de gik til valg på.
Det er ikke Enhedslistens skyld at S of SF ligger i ruiner, den kan Helle, Corydon og Villy selv tage på deres kappe.
Trist er det at venstrefløjen står i en håbløs situation frem imod valget og nok kommer helt uden indflydelse. Enhedslisten bliver isoleret, om end de godt kan tillade sig at holde fanen højt.
(Om lidt skal vi nok høre om kommunister og spøgelser fra 52 år siden fra Thomas, men sådan er det)

Den Politiske debat om barsel og at denne blot blev et vindue ind til hvordan klasseværelset i virkeligheden ser ud hos Vestager og Thorning vil jeg lade stå for sig selv, de politiske analytikere har så fint beskrevet virkeligheden i det henseende.

Finansverdenen, Højrefløjen, og eliten i Danmark, altså det brede udsnit af krisens grundlæggere....
Tillykke skal det lyde.
Det lader til i klare frisag!

Regningen er og bliver tværet af på skatteyderne, i Danmarkshistoriens største tyveri!

Velbekomme.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Helle dropper da ikke Enhedslisten!  Empty Sv: Helle dropper da ikke Enhedslisten!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum