Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet

+12
Sune
Hugaffen
konsholm
Pluto
Aarhus78
Merkur
Tigerdyret
Nærigfryns
wh
Plyds
Jomsviking
Lars_HH
16 deltagere

Side 3 af 4 Forrige  1, 2, 3, 4  Næste

Go down

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 Empty Sv: Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet

Indlæg af Cirb Ons Jul 02, 2014 6:18 pm

Thomas skrev:
Cirb skrev:Tobins Q
Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 TobinsQ

Realpriser (huse med grafer for nabolande øverst - Danmark fordelt på dst.´s tre katagorier nederst)

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 FRBD_RHPI

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 ShowEjendomsprisindeks

Handelsaktivitet Boligmarkedet

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 ShowEjendomssalg


Alting er uforandret. 
Markedet har snart været dødt i 5 år og det er kun blevet stadigt værre de sidste 3. 

Mvh
Cirb

Lige præcis. Det er så også opgivet at det bliver reddet - mur flextumperne inde.

Den uberegnelige faktor er: Sommerhusene. Der er steder, hvor de kommer så meget ned i pris, at "almindelige mennesker" kan være med. Hvorfor? Fordi folk dør fra dem - i dem.

Alt er uberegneligt. 
Markedet er lagt på is, men det er grundlæggende sygt og uden udsigt til helbredelse. 
Før eller siden støder der en forværring til som ikke der ikke kan kontroleres.

Mvh
Cirb

PS.: Vedrørende sommerhusene så er de interessante på mange områder. Det burde egentlig gå godt for dem - tyskerne vælter op over grænsen igen og finansieringen har aldrig været billigere.  Men nogen fed forretning er de alligevel ikke - har forsøgvis regnet lidt på et par stykker. Med 40 % i udbetaling og fuld udlejning i alle de attraktive perioder, ville jeg stadig skulle smide penge i projektet hver eneste måned. Udover død tror jeg der er en yderligere forklaring på deres fald - de er en dårlig forretning og i modsætning til helårsbeboelsen har en del af ejerne (og deres banker) råd til at tage tabet nu i stedet for at blive ved med at smide gode penge efter dårlige.

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 Empty Sv: Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet

Indlæg af Thomas Ons Jul 02, 2014 7:38 pm

Cirb skrev:
Alt er uberegneligt. 
Markedet er lagt på is, men det er grundlæggende sygt og uden udsigt til helbredelse. 
Før eller siden støder der en forværring til som ikke der ikke kan kontroleres.

Mvh
Cirb

PS.: Vedrørende sommerhusene så er de interessante på mange områder. Det burde egentlig gå godt for dem - tyskerne vælter op over grænsen igen og finansieringen har aldrig været billigere.  Men nogen fed forretning er de alligevel ikke - har forsøgsvis regnet lidt på et par stykker. Med 40 % i udbetaling og fuld udlejning i alle de attraktive perioder, ville jeg stadig skulle smide penge i projektet hver eneste måned. Udover død tror jeg der er en yderligere forklaring på deres fald - de er en dårlig forretning og i modsætning til helårsbeboelsen har en del af ejerne (og deres banker) råd til at tage tabet nu i stedet for at blive ved med at smide gode penge efter dårlige.

Jeg deler den vurdering!

Jeg tror også, at ideen om at leje ud er død for de dyre sommerhuses vedkommende. Og det er rigtigt at en afvikling af sommerhuset alt andet lige - selv med tab - vil være en forbedring af nogles fortvivlede situation. Men det vil så kun være dem, der har købt forholdsvis billigt. Dem, der har købt dyrt - der hjælper ikke noget.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 Empty Sv: Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet

Indlæg af Cirb Ons Jul 02, 2014 8:05 pm

@Thomas . Jeg tror det går helt fint med at leje ud, også i den dyre ende. 
Det kan bare ikke på nogen måde fornuftigt forrente den kapital der skydes ind.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 Empty Sv: Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet

Indlæg af Thomas Ons Jul 02, 2014 8:14 pm

Cirb skrev:@Thomas . Jeg tror det går helt fint med at leje ud, også i den dyre ende. 
Det kan bare ikke på nogen måde fornuftigt forrente den kapital der skydes ind.

Mvh
Cirb

Tjo.... men udlejning er og bliver en nødløsning, når prisen (og belåningen er så høj)
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 Empty Sv: Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet

Indlæg af Lars_HH Tors Jul 03, 2014 1:02 am

Spændende og godt arbejde Cirb. Sommerhusene er ved at være en møllesten om banker og 68'erne, de troede vist det var en pensionsopsparing Smile

Men ikke desto mindre så er det fuld gang i lejlighedsboligmarkedet her i København.
Markedet er virkelig splittet op, alt udenfor Kbh. er der jo ingen omsætning, nul-renten hjælper intet når udbuddet er uendeligt,
Næste år rammer vi endvidere ind er det første rigtige store afdragsfrie år og det accellererer frem til 2018.

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 Empty Sv: Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet

Indlæg af Cirb Tors Jul 03, 2014 11:54 pm

@lars__HH , det er storebrors grafer. Originalerne med flere funktioner kan findes på hans hjemmeside. 

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 Empty Sv: Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet

Indlæg af Cirb Ons Dec 03, 2014 9:54 am

Cirb skrev:Tobins Q
Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 TobinsQ

Realpriser (huse med grafer for nabolande øverst - Danmark fordelt på dst.´s tre katagorier nederst)

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 FRBD_RHPI

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 ShowEjendomsprisindeks

Handelsaktivitet Boligmarkedet

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 ShowEjendomssalg


Alting er uforandret. 
Markedet har snart været dødt i 5 år og det er kun blevet stadigt værre de sidste 3. 

Mvh
Cirb

Efter fire stille år sætter hussalget rekord

Jeg har lidt svært ved at få øje på den udvikling, men det kan ikke udelukkes at Birgit Daetz har ret.
Hansdelniveauet er under alle omstændigheder fortsat beskedent i forhold til normalen.

Men.....for personer med lidt opsparing, der sætter sig med et afdragsfrit F3 eller F5 lån er kapitaludgifterne i øjeblikket udelukkende
administrationsbidraget. Et F3 eller F5 skaber også effektivt 3-5 års respit for bank/realkredit. I samme øjeblik skødet er skrevet lukker obligationskursen effektivt for at det hus kan handles de næste år.
At der reelt er tale om et rentefrit stående lån uden sikkerhed er åbenbart mindre interessant.

Mvh

Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 Empty Sv: Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet

Indlæg af Gæst Ons Dec 03, 2014 11:44 am

Cirb skrev:Et F3 eller F5 skaber også effektivt 3-5 års respit for bank/realkredit. I samme øjeblik skødet er skrevet lukker obligationskursen effektivt for at det hus kan handles de næste år.
At der reelt er tale om et rentefrit stående lån uden sikkerhed er åbenbart mindre interessant.

Det er jo noget lodret vås. Et flexlån er inkonvertibelt hvilket betyder, at man skal genkøbe tilsvarende obligationer og "aflevere" dem til realkreditten hvis lånet skal indfries eller omlægges. Det introducerer en kursrisiko, MEN da renten er så lav i øjeblikket er den risiko reelt nul. Rent faktisk kan man få en kursgevinst på et F5-lån hvis renten stiger relativt kort tid efter optagelsen/refinansieringen helt på linie med et traditionelt fastforrentet lån med den vigtige forskel, at kursgevinsten er skattepligtig fordi det er et kontantlån. Ikke mange ved dette og profeten herinde "glemmer" jo også at fortælle den slags.

Sagt med andre ord i et real-life eksempel:

Der optages et F5-lån på 2 mio til kurs 105. Obligationsgælden (som er den der skal indfries) er herved 1,9 mio. Efter 6 mdr ønsker debitor at indfri lånet og skal købe tilsvarende obligationer. Hvis renten er uændret vil kursen stadig ligge omkring 105 og derved er der intet kurstab! Debitor skal købe obligationer for 1,9 mio til kurs 105

Prøv at spørge din gode ven Thomas hvorfor han ikke oplyser dig ovenstående? Var det her ikke et forum der skulle oplyse den SANDE virkelighed??

Summa summarum: Huset kan handles på præcis samme vilkår uanset der er et F5-lån eller et fastforrentet lån

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 Empty 5 trilliarder USD fejlinvesteret

Indlæg af Thomas Ons Dec 03, 2014 6:11 pm

dvs. tabt!

Det er så lidt mindre beløb banksvinene lyver sig til her hjemme - endnu.

At være et bedragerisk skadedyr - det er helt almindeligt - i Nordea.

Tilfældige læsere bør være opmærksom på at mpkbh - med god sandsynlighed - er fra forbryderbulen i Nordea. Jeg ved ikke om de alle kan dømmes; men der er nok mere end én.

Heller ikke her tager Nordea sig ud til sin fordel!

Min nabo bor lige under den lejlighed, hvor han sprang fra. Hun sad i sin sofa, da hun så ham falde og så kom hun løbende ind til mig. Så gik vi sammen ud på altanen for at se, hvad der var sket. Men vi gik hurtigt ind igen, da det ikke var særlig rart at se på, fortæller naboen Amanda

Tragisk? Vrøvl!
Et satans svineri!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 Empty Sv: Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet

Indlæg af Gæst Ons Dec 03, 2014 7:15 pm

Spasser. Så du tror, at en bank gider sende debattører ind på et fuldstændigt inferiørt og ligegyldigt site hvor en nar som dig huserer enerådigt?

Næ, jeg er - i finanssammenhæng - fuldstændig ligegyldig. Dog ikke helt så ligegyldig som dig eftersom du ikke må eje mere end 10.000 kr. jf. reglerne for kontanthjælp Razz

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 Empty Hop

Indlæg af Thomas Ons Dec 03, 2014 8:15 pm

Banksvin, hop!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 Empty Sv: Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet

Indlæg af Gæst Ons Dec 03, 2014 10:18 pm

Spassermongol

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 Empty Sv: Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet

Indlæg af Pluto Ons Dec 03, 2014 11:02 pm

mpkbh skrev:Spasser. Så du tror, at en bank gider sende debattører ind på et fuldstændigt inferiørt og ligegyldigt site hvor en nar som dig huserer enerådigt?

Næ, jeg er - i finanssammenhæng - fuldstændig ligegyldig. Dog ikke helt så ligegyldig som dig eftersom du ikke må eje mere end 10.000 kr. jf. reglerne for kontanthjælp Razz

Jeg begynder at tro at der må være tale om socialet bedrageri her. Med al den energi han har til at sidde dagen og natten lang og skrive indlæg på samtlige danske blogs og debatter med politisk indhold må han vist også være stærk nok til arbejdsmarkedet. Er der ikke et site hvor man kan anmelde socialt bedrageri?

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 Empty Sv: Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet

Indlæg af Gæst Tors Dec 04, 2014 9:17 am

Jeg kan så ikke se kontanthjælpssvinet arbejde sammen med noget som helst levende væsen i denne verden. Uanset hvilket job der er tale om så vil han jo overfuse og svine de øvrige medarbejdere i en grad så de er nødt til at sige op. Som jeg har nævnt før er kæresten gået fra ham hvilket man jo udmærket godt kan forstå. Forestil dig lige at bo sammen med ham Bræk

Og igen til admin: Hvis ovenstående personangreb kvalificerer til en udsmidning herfra så husk lige at smide Thomas ud for præcis samme slags angreb i et utal af indlæg ik? Exclamation

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 Empty Sv: Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet

Indlæg af Pluto Tors Dec 04, 2014 10:43 am

mpkbh skrev:Jeg kan så ikke se kontanthjælpssvinet arbejde sammen med noget som helst levende væsen i denne verden. Uanset hvilket job der er tale om så vil han jo overfuse og svine de øvrige medarbejdere i en grad så de er nødt til at sige op. Som jeg har nævnt før er kæresten gået fra ham hvilket man jo udmærket godt kan forstå. Forestil dig lige at bo sammen med ham Bræk

Og igen til admin: Hvis ovenstående personangreb kvalificerer til en udsmidning herfra så husk lige at smide Thomas ud for præcis samme slags angreb i et utal af indlæg ik? Exclamation

Danmark kan sagtens bruge flere hænder. Der skal bruges folk til at samle hundelorte op i villa områderne. Feje fortorvene med håndkost osv. Vil man nyde må man også yde.

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 Empty Sv: Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet

Indlæg af Pluto Tors Dec 04, 2014 10:47 am

Ja ja jeg mente jo nok det var en mulighed: https://www.borger.dk/Sider/handlingsside.aspx?DomainServiceId=db8e267b-f470-4090-bf7f-64d2c08385fb&PageId=642b08cb-a44b-4214-84fe-56ddb6582a1a

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 Empty Sv: Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet

Indlæg af konsholm Tors Dec 04, 2014 5:34 pm

mpkbh skrev:Jeg kan så ikke se kontanthjælpssvinet arbejde sammen med noget som helst levende væsen i denne verden. Uanset hvilket job der er tale om så vil han jo overfuse og svine de øvrige medarbejdere i en grad så de er nødt til at sige op. Som jeg har nævnt før er kæresten gået fra ham hvilket man jo udmærket godt kan forstå. Forestil dig lige at bo sammen med ham Bræk

Og igen til admin: Hvis ovenstående personangreb kvalificerer til en udsmidning herfra så husk lige at smide Thomas ud for præcis samme slags angreb i et utal af indlæg ik? Exclamation

Hvad Thomas skriver, taler for sig selv - lige så vel som dine/jeres tilsvininger gør mpkbh/wh/Gæst eller hvilket alias du nu benytter for tiden.

- konsholm

konsholm

Antal indlæg : 83
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Happiness

Tilbage til toppen Go down

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 Empty Sv: Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet

Indlæg af Thomas Tors Dec 04, 2014 7:03 pm

konsholm skrev:
mpkbh skrev:Jeg kan så ikke se kontanthjælpssvinet arbejde sammen med noget som helst levende væsen i denne verden. Uanset hvilket job der er tale om så vil han jo overfuse og svine de øvrige medarbejdere i en grad så de er nødt til at sige op. Som jeg har nævnt før er kæresten gået fra ham hvilket man jo udmærket godt kan forstå. Forestil dig lige at bo sammen med ham Bræk

Og igen til admin: Hvis ovenstående personangreb kvalificerer til en udsmidning herfra så husk lige at smide Thomas ud for præcis samme slags angreb i et utal af indlæg ik? Exclamation

Hvad Thomas skriver, taler for sig selv - lige så vel som dine/jeres tilsvininger gør mpkbh/wh/Gæst eller hvilket alias du nu benytter for tiden.

- konsholm

Altså:

1) Jeg ville sætte pris på, at man ikke citerede Pluto, da jeg har ham på ignorer og som sådan ikke ser ret meget til hans skriverier.

2) Jeg har anbefalet Pluto m.fl. at sætte mig på deres ignorer. Der er det ved det, at man må ikke gøre sig umage for at blive forarget.

3) Årsagen til, at jeg mener Pluto skal vippes ud, er at det fremgår, at han generer de andre med sit formålsløse trolderi. Han generer også nye brugere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 Empty Sv: Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet

Indlæg af Pluto Tors Dec 04, 2014 7:15 pm

Thomas skrev:
konsholm skrev:
mpkbh skrev:Jeg kan så ikke se kontanthjælpssvinet arbejde sammen med noget som helst levende væsen i denne verden. Uanset hvilket job der er tale om så vil han jo overfuse og svine de øvrige medarbejdere i en grad så de er nødt til at sige op. Som jeg har nævnt før er kæresten gået fra ham hvilket man jo udmærket godt kan forstå. Forestil dig lige at bo sammen med ham Bræk

Og igen til admin: Hvis ovenstående personangreb kvalificerer til en udsmidning herfra så husk lige at smide Thomas ud for præcis samme slags angreb i et utal af indlæg ik? Exclamation

Hvad Thomas skriver, taler for sig selv - lige så vel som dine/jeres tilsvininger gør mpkbh/wh/Gæst eller hvilket alias du nu benytter for tiden.

- konsholm

Altså:

1) Jeg ville sætte pris på, at man ikke citerede Pluto, da jeg har ham på ignorer og som sådan ikke ser ret meget til hans skriverier.

2) Jeg har anbefalet Pluto m.fl. at sætte mig på deres ignorer. Der er det ved det, at man må ikke gøre sig umage for at blive forarget.

3) Årsagen til, at jeg mener Pluto skal vippes ud, er at det fremgår, at han generer de andre med sit formålsløse trolderi. Han generer også nye brugere.

Jaså her ramte jeg et ømt punkt. Du har nemlig ikke lyst til at kommunen skal komme og besøge dig og finde ud af at du faktisk er egnet til at komme ud og samle hundelorte op. Jeg ved ikke hvilken forklaring du har fået bildt dem på ærmet så du kan sidde og trække din kontanthjælp/førtidspension uden at røre en finger. Men den slags bedrageri er skam strafbart. Du ryger ind til alle banksvinene.

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 Empty

Indlæg af Thomas Fre Dec 05, 2014 12:58 am

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 Empty Sv: Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet

Indlæg af Hugaffen Fre Dec 05, 2014 8:11 am

Pluto skrev:
Thomas skrev:
konsholm skrev:
mpkbh skrev:Jeg kan så ikke se kontanthjælpssvinet arbejde sammen med noget som helst levende væsen i denne verden. Uanset hvilket job der er tale om så vil han jo overfuse og svine de øvrige medarbejdere i en grad så de er nødt til at sige op. Som jeg har nævnt før er kæresten gået fra ham hvilket man jo udmærket godt kan forstå. Forestil dig lige at bo sammen med ham Bræk

Og igen til admin: Hvis ovenstående personangreb kvalificerer til en udsmidning herfra så husk lige at smide Thomas ud for præcis samme slags angreb i et utal af indlæg ik? Exclamation

Hvad Thomas skriver, taler for sig selv - lige så vel som dine/jeres tilsvininger gør mpkbh/wh/Gæst eller hvilket alias du nu benytter for tiden.

- konsholm

Altså:

1) Jeg ville sætte pris på, at man ikke citerede Pluto, da jeg har ham på ignorer og som sådan ikke ser ret meget til hans skriverier.

2) Jeg har anbefalet Pluto m.fl. at sætte mig på deres ignorer. Der er det ved det, at man må ikke gøre sig umage for at blive forarget.

3) Årsagen til, at jeg mener Pluto skal vippes ud, er at det fremgår, at han generer de andre med sit formålsløse trolderi. Han generer også nye brugere.

Jaså her ramte jeg et ømt punkt. Du har nemlig ikke lyst til at kommunen skal komme og besøge dig og finde ud af at du faktisk er egnet til at komme ud og samle hundelorte op. Jeg ved ikke hvilken forklaring du har fået bildt dem på ærmet så du kan sidde og trække din kontanthjælp/førtidspension uden at røre en finger. Men den slags bedrageri er skam strafbart. Du ryger ind til alle banksvinene.

Kan du ikke finde dit selvværd og få bekræftet dig selv et andet sted? Dine udgydelser er lidet interessante og bidrager ikke til debatten. Jeg har læst mere konstruktive indlæg på EBs Nationen, men dit niveau syntes at matche så det kan være der du bør kigge efter meningsfæller?

Vi andre kan godt abstrahere fra de mere outrerede indlæg og meninger de forskellige debattører har, så længe de er interessant og har reelt indhold. Dine indlæg har derimod intet andet formål, end at smæde en bestemt debattør. Jeg forstår godt hvorfor det gør ham paranoid. For hvem ved deres fulde fem vil bruge mere end 2 sekunder af deres liv på et forum de finder ubetydeligt og fyldt med intetsigende nonsens?
Hugaffen
Hugaffen

Antal indlæg : 105
Join date : 04/08/11
Geografisk sted : Københavns Vestegn

Tilbage til toppen Go down

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 Empty Off topic

Indlæg af Sune Fre Dec 05, 2014 10:07 am

Thomas skrev:
konsholm skrev:
mpkbh skrev:Jeg kan så ikke se kontanthjælpssvinet arbejde sammen med noget som helst levende væsen i denne verden. Uanset hvilket job der er tale om så vil han jo overfuse og svine de øvrige medarbejdere i en grad så de er nødt til at sige op. Som jeg har nævnt før er kæresten gået fra ham hvilket man jo udmærket godt kan forstå. Forestil dig lige at bo sammen med ham Bræk

Og igen til admin: Hvis ovenstående personangreb kvalificerer til en udsmidning herfra så husk lige at smide Thomas ud for præcis samme slags angreb i et utal af indlæg ik? Exclamation

Hvad Thomas skriver, taler for sig selv - lige så vel som dine/jeres tilsvininger gør mpkbh/wh/Gæst eller hvilket alias du nu benytter for tiden.

- konsholm

Altså:

1) Jeg ville sætte pris på, at man ikke citerede Pluto, da jeg har ham på ignorer og som sådan ikke ser ret meget til hans skriverier.

2) Jeg har anbefalet Pluto m.fl. at sætte mig på deres ignorer. Der er det ved det, at man må ikke gøre sig umage for at blive forarget.

3) Årsagen til, at jeg mener Pluto skal vippes ud, er at det fremgår, at han generer de andre med sit formålsløse trolderi. Han generer også nye brugere.
Skal jeg forstå #3 som at du mener at brugere der generer andre brugere - og i særdeleshed brugere der genener nye brugere - skal vippes ud af dette skønne gadekær?

Sune

Antal indlæg : 114
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 Empty Sv: Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet

Indlæg af Cirb Søn Dec 07, 2014 2:01 pm

Cirb skrev:
Cirb skrev:Tobins Q
Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 TobinsQ

Realpriser (huse med grafer for nabolande øverst - Danmark fordelt på dst.´s tre katagorier nederst)

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 FRBD_RHPI

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 ShowEjendomsprisindeks

Handelsaktivitet Boligmarkedet

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 ShowEjendomssalg


Alting er uforandret. 
Markedet har snart været dødt i 5 år og det er kun blevet stadigt værre de sidste 3. 

Mvh
Cirb

Efter fire stille år sætter hussalget rekord

Jeg har lidt svært ved at få øje på den udvikling, men det kan ikke udelukkes at Birgit Daetz har ret.
Hansdelniveauet er under alle omstændigheder fortsat beskedent i forhold til normalen.


Så kom de nyeste DST tal med i storebrors graf - og der er sket en stigning sammenlignet med de tre forrige år.
Niveauet er nu oppe på knap 70 % af de ringeste år før krisen satte ind.
Om det er højt handelsniveau vil jeg lade hver enkelt selv danne sig en mening om.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 Empty En løgn bliver ikke sand af at gentages

Indlæg af Cirb Lør Feb 28, 2015 3:05 pm

Cirb skrev:Tobins Q
Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 TobinsQ

Realpriser (huse med grafer for nabolande øverst - Danmark fordelt på dst.´s tre katagorier nederst)

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 FRBD_RHPI

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 ShowEjendomsprisindeks

Handelsaktivitet Boligmarkedet

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 ShowEjendomssalg



http://www.business.dk/oekonomi/nu-vaagner-dansk-oekonomi

AE skrev: Hos Arbejderbevægelsens Erhvervsråd, AE, tror man, at startskuddet er gået til bedre tider.

»Med den positive udvikling på arbejdsmarkedet, et boligmarked, der er i klar bedring, en stigende realløn, de rekordlave renter i dansk økonomi, de positive afledte effekter fra den lave oliepris samt den svækkede euro, er der lagt i kakkelovnen til mere vækst, når vi kigger frem,« siger chefanalytiker Frederik I. Pedersen.

Hvor er den bedring i boligmarkedet ?
Og hvorfor er det nu at renterne er rekordlave ?

Vi befinder os på 7 år i træk i den dybeste handelskrise på boligmarkedet i den registrerede Danmarks historie uden tegn til bedring.
På trods af et stigende volumen af både købere (befolkning) og varer (samlede boligmasse) ligger omsætningen af helårsboliger på omkring 70 % af det normale (parcelhusene godt 60 %).

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 Empty Sv: Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet

Indlæg af Storebror Tirs Mar 03, 2015 7:44 pm

Boligøkonomisk Videncenter ( http://www.bvc.dk/hvem/Pages/default.aspx ) udtaler i dagspressen:


Advarsel: »Ejendomsmæglerne prøver at tale boligmarkedet op«
...
Kigger man på Danmarks Statistik, kan man for eksempel se, at antallet af handler fra 1994 til 2007 ligger markant over niveauet fra 2013 og 2014, og vi har stadig lang vej igen for at nå de år..«
se http://finans.dk/live/privatokonomi/ECE7503098/Advarsel-%C2%BBEjendomsm%C3%A6glerne-pr%C3%B8ver-at-tale-boligmarkedet-op%C2%AB/

Det er essentiel det samme som er blevet pointeret her i gennem lang tid.

Når det er sagt så fornemmer jeg at de meget lave renter har sat gang i boligsalget, specielt i København (og sikkert også Århus).

Renterne er lave fordi centralbankerne opkøber massive mængder obligationer, hvilket gør at andre investorer forsøger at komme centralbankerne i forkøbet og derved score en lille gevinst eller også tvinges de over i andre typer obligationer.

Storebror

Antal indlæg : 493
Join date : 25/10/08

http://siksak.dk

Tilbage til toppen Go down

Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet - Page 3 Empty Sv: Tobins Q, real prisindeks og handelsaktivitet

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 3 af 4 Forrige  1, 2, 3, 4  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum