Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Ernst & Young opgiver revision

Go down

Ernst & Young opgiver revision Empty Ernst & Young opgiver revision

Indlæg af Thomas Fre Jul 12, 2013 2:01 pm

Jeg tror ikke, at de tør revidere banker.

Der er så klare regler, at man ikke kan lægge "tolkninger" til grund for et bankregnskab. Jeg tror simpelt hen, at det er så slemt, at man ikke kan påtegne regnskabet - overhovedet - heller ikke med forbehold.

Ernst & Young tør ikke, fordi så ifalder de et erstatningsansvar.

Jeg ville ikke turde revidere en bank - og slet ikke Danske Bank - ikke for noget beløb. Jeg ville ikke røre ved opgaven.

Når jeg i sofaen kan, se at det er umuligt at opretholde en illusion om, at der overhovedet er noget, der hedder egenkapital, så vil en revisor ikke KUNNE opretholde en uvidenhed.

Det er nok derfor, der er så mange klagesager til Finanstilsynet - revisor vil naturligvis have dækket sin røv - og han VIL have en soleklar godkendelse fra tilsynet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ernst & Young opgiver revision Empty Det er nok problemstillingen for PwC

Indlæg af Thomas Lør Jul 13, 2013 8:58 am

Erstatningen bliver simpelt hen for stor!

Jeg tror ganske enkelt ikke det kan lade sig gøre, at revidere en bank!

Enten påtegner man en lodret løgn, der er så grov, at man ikke kan forklare sig ud af det.

Eller også kan man slet ikke påtegne regnskabet - og det kan derfor ikke forelægges.

Varianten er lidt anderledes end jeg forestillede mig, da jeg kom frem til at Danske Bank reelt ikke kan forelægge et regnskab. Jeg troede ikke, at det ville blive revisorens angst for sikker ruin og længere fængselsophold, der ville blive den udløsende faktor i SIFI'ernes sammenbrud.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ernst & Young opgiver revision Empty Her fik vi så en forklaring!

Indlæg af Thomas Man Nov 11, 2013 9:42 am

Lad så det moralske aspekt hvile - det er jura dette her!

Der er tale om, at Ernst & Young samt advokatfirmaet Bech-Bruun (hvor Trolle blev af ved jeg så ikke! - Det hører til sjældenhederne at en partner bare forsvinder sporløst - i et advokatfirma, hvor der er masser af arkivplads til henlæggelse af senile advokater) har aktivt rådet om hvordan man begår besvigelser!

Det er faktisk ulovligt - meget endda! Man kommer med et aktivt råd om, hvordan man begår kriminalitet uden det bliver opdaget.

Den går ikke!!

Men igen: Det, der undrer mig er, hvorfor det dukker op nu! Hvem har iscenesat de udsendelser? Det nummer kan en journalist ikke finde ud af på egen hånd!

Der må være nogen, der har bistået med råd og vejledning om, hvad man skal spørge efter. Problemet er ikke, at man har stillet spørgsmålene; men, at man aktivt råder til ulovlig adfærd.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ernst & Young opgiver revision Empty Tja.... om de andre er så glade?

Indlæg af Thomas Lør Dec 07, 2013 8:17 pm

Problemet er at det er blevet så livsfarligt

At revidere banker.

Branchemodningen skyldes helt enkelt, at ingen tør tage bankopgaver mere: De er jo på forhånd sikre på at skulle revidere dels med henblik på at forretningen ikke fortsætter, dels skal revisionen tilrettelægges med henblik på at afsløre besvigelser.

Der skal nok blive gjort ansvar gældende overfor revisor.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ernst & Young opgiver revision Empty Sv: Ernst & Young opgiver revision

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum