Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Det er jysk, det er svindel

Go down

Det er jysk, det er svindel Empty Det er jysk, det er svindel

Indlæg af Thomas Ons Jul 10, 2013 11:56 pm

Ukendt bank efterforskes

Uha hemmeligt - tænk hvis en af de bedragne kunne finde på at komme med oplysninger.

Senest har bagmandspolitiet sigtet
Vestjysk Bank
Sparekassen Himmerland
Ebh Bank
Morsø Sparekasse
Sparekassen Kronjylland
Dexia
Aarhus Lokalbank

»Jeg synes, at det er påfaldende, hvor mange særligt jyske banker vi har modtaget anmeldelser fra Finanstilsynet om,« siger Hans Fogtdal.

Det er muligvis det, der forsinker en løsning for landbrugsbankerne.

Men hvis det giver op til fire års fængsel, så slipper Danske Bank - for ikke at tale om BRF - ikke for offentlige henrettelser - vi har noget at se frem til.

Det plejer jo gerne at være sådan, at når sager om økonomisk kriminalitet endelig dukker op - så plejer Danske Bank at have en giga-sag under opsejling.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det er jysk, det er svindel Empty Cross holding.

Indlæg af Thomas Tors Jul 11, 2013 1:13 am

»Derudover har vi to andre sager, som også vedrører kursmanipulation i bankbranchen. Jeg vil ikke sige, hvilke banker det er – jeg vil blot sige, at det er jyske banker.«

[url=»Derudover har vi to andre sager, som også vedrører kursmanipulation i bankbranchen. Jeg vil ikke sige, hvilke banker det er – jeg vil blot sige, at det er jyske banker.«]Berlingske[/url]

Det, der er det problematiske er:

Hvis Bank A køber for 1 mia. aktier i Bank B - og Bank B køber for 1 mia. aktier i Bank A, så har begge banker forøget deres aktie - og egenkapital - med 1 mia. uden at der har været 1 øre i mellem værende.

Sagen er så den, at knækker én bank - hvilket den vil gøre - fordi nummeret laves fordi banken er insolvent. Den bliver ikke illikvid, for der holder Nationalbanken hånden under og yder lån mod sikkerhed i

enten statsobligationer, som der ikke er nogen af.

eller Nykredit flexlort, som der er masser af - men den går nok heller ikke, når man finder ud af at Nykredit har aktier i foretagendet - sporene fra Amagerbanken skræmmer nok.

eller systemiske aktier - hertil må bankaktier nok regnes?

eller gode udlån, som der ikke er nogen af, for virksomhederne kunne da ikke finde på at låne penge i banken.Sidste side, den blå kurve - udlån 7 dage

Dvs. 3-4-5 banker har lagt hinandens aktier ind som sikkerhed for et lån.

Det fremgår selvfølgelig ikke af aktiebogen - man skal da ikke have de aktier navnenoterede: Det er jo omsætningspapirer.

Skal vi gætte på at det var det svindelnummer, man opdagede i Sydbank, som så førte til Tønder Bank.

Danske Bank kører den mere som Roskilde Bank. Får idioten til at låne i huset - sætter pengene ind på en pensionsopsparing, der SÅ køber Danske Bank aktier. Resten har man solgt til en stråmand, som man har lånt pengene.

Reelt er der ikke nogen egenkapital i de danske banker. Hvordan kan jeg sige det så sikkert?

Jo det kan jeg, fordi det var det Spanien fandt ud af, da man konsoliderede 6-7 lokale banker i Bankia. Der var IKKE nogen egenkapital. Lad så være, at udlånsaktiverne fra mere end fantasifulde; men disse aktiver er KUN fantasi.

Det nytter ikke noget, at man siger at aktionærerne skal tage tabet - reelt eksisterer de IKKE.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum