Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Det er jo svært at blive fattig, når man har været rig

2 deltagere

Go down

Det er jo svært at blive fattig, når man har været rig Empty Det er jo svært at blive fattig, når man har været rig

Indlæg af Jomsviking Man Jul 01, 2013 11:02 am

Højere dagpenge til de højt lønnede

Jamen det er jo klart! Hvis har har prøvet at være rig, så skal man da også understøttes med mere end de fattige - de er jo vant til trange kår.
Det er jo ulige meget svære for mig at må vinke farvel til Chateau'en end en eller anden rengøringsdames høker snaps, og Bimmer'en koster jo lidt mere i vedligehold end en KIA.
Så det er da klart at jeg skal have mere - det er kun rimeligt.

HVAD FANDEN ER DET FOR NOGLE MENNESKER DER LEDER DETTE LAND????????????????????????????????????

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Det er jo svært at blive fattig, når man har været rig Empty Sv: Det er jo svært at blive fattig, når man har været rig

Indlæg af HenningK Man Jul 01, 2013 1:27 pm

Jomsviking skrev:HVAD FANDEN ER DET FOR NOGLE MENNESKER DER LEDER DETTE LAND????????????????????????????????????

Nu leder Lars Barfoed jo så heller ikke det her land. Det eneste, som han leder, er at han leder desperat efter en vælger-gruppe, der gider ham.

Jeg har tegnet sådan en ekstra lønforsikring privat da jeg ku' se hva' vej det gik. Supplerer dagpengene op det 1. år. Den er ikke så dyr igen - ca. 8-900 / md.

Jeg blev så også planmæssigt fyret forrige fredag - men med 11-12 måneders løn og aftrædelsesgodtgørelse, så jeg ved såmænd ikke om jeg når at få brug for forsikringen. Jeg skal nok køre en ret intensiv Dovne Robert-stil for at holde mig ude af arbejdsmarkedet så længe.

Hvis man er højtuddannet (det er jeg så ikke) og højtlønnet, så har man da netop alle muligheder for- og dermed et ekstra ansvar for at tænke selv og ta' vare på sig selv, sin familie og sin privatøkonomi.

Men det er så tilsyneladende ikke konservativ politik længere. Det ka' man jo så undre sig over.

HenningK

Antal indlæg : 328
Join date : 23/07/11

Tilbage til toppen Go down

Det er jo svært at blive fattig, når man har været rig Empty Sv: Det er jo svært at blive fattig, når man har været rig

Indlæg af Jomsviking Man Jul 01, 2013 2:12 pm

De konservative har forlængst forladt enhver anstændighed.

- Ked af at høre at du har mistet dit job.

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Det er jo svært at blive fattig, når man har været rig Empty Sv: Det er jo svært at blive fattig, når man har været rig

Indlæg af Gæst Man Jul 01, 2013 4:59 pm

Jomsviking skrev:Højere dagpenge til de højt lønnede

Jamen det er jo klart! Hvis har har prøvet at være rig, så skal man da også understøttes med mere end de fattige - de er jo vant til trange kår.
Det er jo ulige meget svære for mig at må vinke farvel til Chateau'en end en eller anden rengøringsdames høker snaps, og Bimmer'en koster jo lidt mere i vedligehold end en KIA.
Så det er da klart at jeg skal have mere - det er kun rimeligt.

HVAD FANDEN ER DET FOR NOGLE MENNESKER DER LEDER DETTE LAND????????????????????????????????????

Der er jo en vis logik i det, da "præmien" i dag typisk betales via skattebilletten. Dvs. nogen har betalt en betydeligt højere præmie end andre. Hvis de samtidigt trækker m indre på ordningen, så...

Hvis man lavede det hele om til en selvfinansieret privatforsikring, så ville det omvendt være et fair forslag. I så fald ville præmien jo afspejle den udbetalte forsikringssum X per år samt sandsynligheden for at få den udbetalt over Y tid.

/BF


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Det er jo svært at blive fattig, når man har været rig Empty Sv: Det er jo svært at blive fattig, når man har været rig

Indlæg af Jomsviking Man Jul 01, 2013 5:42 pm

Men forholdet må jo være det - alt andet lige - at selv om man HAR været højt lønnet, så er man det ikke længere, og det er meget svært at forstå hvorfor en f.eks. falleret direktør skal fortsætte f.eks. på anden klasse, mens "almindelige" mennesker skal fortsætte på 3. klasse, når de mister jobbet.

Er det sådant i det konservative folkeparti at højtlønnede er en anden "samfundsklasse"? - en status man åbenbart ikke mister når man økonomisk set ikke er højt lønnet, men tværtimod uden indtægt, længere...?


_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Det er jo svært at blive fattig, når man har været rig Empty Sv: Det er jo svært at blive fattig, når man har været rig

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum