Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Sparekassen Sjælland

Go down

Sparekassen Sjælland Empty Sparekassen Sjælland

Indlæg af Thomas Ons Maj 29, 2013 9:31 am

Den forstår jeg heller ikke!

Det eneste motiv, jeg kan se er, at Sparekassen Sjælland har tænkt sig at tilbageføre nedskrivninger i Sparekassen Faaborg. Jeg forstår ikke helt, at Finanstilsynet er med på den.

Nå dér ligger den

Så vidt jeg kan se, så vil man ud af den dyre bankgæld og realkreditgæld plus pantsætninger på kryds og tværs. Det kan godt være det er for at få indfriet gæld til Danske Bank et eller andet sted.

Den konverteres så til virksomhedsobligationer, skal vi gætte på 300 mio.?

Garantier for lån i 10 banker.

Det vil sige, at det er for at komme ud af kautionsforpligtigelser, at dette salg med tab på ejendomme bokses rundt.

Altså et antal - mere eller mindre nedskrevne ejendomme finansieres nu med virksomhedsobligationer, som sælges til AP-pension. Når ejendommene så går ned, så byder AP pension sit pant på tvangsauktionen. Hvad der måtte være af bankgæld derudover vil så blive tørret af på bankerne, som ikke har den fjerneste lyst til at indfri gælden til AP pension.

Det er så langt jeg kan gennemskue det.
Men jo. Fonden for Sparekassen Fåborg er reelt konkurs. Men det er så en måde at komme ud af en gordisk knude, Hvor AP pension så ved Fondens opløsning får ejendommene for restgælden i ejendommene - og egenkapitalen i Fonden sluger tabene - efter banken har taget nedskrivningerne.

Det er så også en mulighed for Sparekassen Sjælland at få nogle filialer til nedlægning - uden at hænge på de gamle nedskrevne udlån.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sparekassen Sjælland Empty Hvad Nationalbanken så

Indlæg af Thomas Ons Maj 29, 2013 10:34 am

siger til den definition af "prima udlån". Det ved jeg så ikke - ok, Danske Bank fik da pengene; men jeg vil så MEGET nødig se dem, der ikke var gode nok.

Men denne konstruktion kan være den eneste måde Sparekassen Sjælland har kunnet redde nogle af sine nødlidende udlån hjem.

Det er en underlig måde at hoppe på tungen; men nok nødvendig, når en pensionskasse ikke må være bank. Nu kan pensionskassen så overtage ejendommene rimelig umiddelbart uden tvangsauktion.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sparekassen Sjælland Empty Faaborg Sparekasse overtages

Indlæg af Thomas Man Aug 12, 2013 10:23 pm


Datterbank af Sparekassen SjællandFaktisk rimelig forudset.


Sidst rettet af Thomas Man Sep 02, 2013 11:51 am, rettet i alt 2 gange
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sparekassen Sjælland Empty Der mangler en regional bank på Fyn!

Indlæg af Thomas Man Sep 02, 2013 11:50 am

Nu skal man passe på, at man ikke får lavet en ny Sydbank! Det er jo det Sparekassen Sjælland vil!

Lars Petersson noterer sig, at flere fynske pengeinstitutter satser på etablering af flere filialer på Fyn og geografierne omkring Fyn. Han påpeger i den sammenhæng på, at et samarbejde mellem fynske pengeinstitutter vil kunne spare betydelige unødige omkostninger til etablering af filialer.
Ja selvfølgelig skal der renses ud i filialerne; men det er nok ikke Sparekassen Sjælland, der skal gøre det. Endnu en underafdeling af Finansiel Stabilitet er nok IKKE nogen god idé.

Er der lokal penge nok til at begynde med en helt ny bank på Fyn?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sparekassen Sjælland Empty Historien er nok nærmest.

Indlæg af Thomas Fre Feb 14, 2014 2:54 am

At man sender for 1 mia. spekulationsejendomme på tvang.

Det ligger nok dér, at man tager ejendommene én for én. Det vil trykke prisen på udlejningsejendomme.

Det betyder så også, at udlejningen vil trykke prisen på parcelhuse - udenfor København.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sparekassen Sjælland Empty Nå så ramler det!

Indlæg af Thomas Fre Mar 14, 2014 3:54 pm

Storfallent. Har været bragt af andre.

Finanstilsynet

Hvorfor er der ikke rejst sigtelse/tiltale? Hvorfor lever den bank endnu?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sparekassen Sjælland Empty Sv: Sparekassen Sjælland

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum