Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Sparekassen Djursland

2 deltagere

Go down

Sparekassen Djursland Empty Sparekassen Djursland

Indlæg af Thomas Tors Maj 16, 2013 7:22 pm

Når nu Østjysk bank går på røven er der ikke noget at stjæle her.

Finanstilsynet vurderede, at sparekassens klassifikation i forhold til rangordningen i en del tilfælde (23 pct.) ikke var retvisende. Som oftest var klassifikationen for positiv. Det skal særligt bemærkes, at 13 pct. af kunderne i stikprøven manglede at blive klassificeret som svage. Forkert klassifikation af kunderne indebærer en risiko for, at kreditstyringen bliver mangelfuld, at ledelsesinformationen ikke bliver retvisende, og at det opgjorte solvensbehov bliver forkert. Finanstilsynet gav derfor sparekassen påbud om at sikre en retvisende klassifikation.

Vi ved sgu da godt, at vi er gået fallit!

Andelen af kunder med væsentlige svaghedstegn og kunder med OIV udgjorde 20 pct. Boniteten af kunderne er over gennemsnittet i forhold til de øvrige undersøgte institutter.

Halløjsa!

Det fortjener en egen tråd.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sparekassen Djursland Empty Sv: Sparekassen Djursland

Indlæg af hobbylandmanden Ons Maj 22, 2013 10:57 am

Som du har beskrevet i andre tråde så ligger den gennemsnitlige andel af kunder med væsentlige svaghedstegn og OIV på 25%!!!
Kunne godt tænke mig at kende de nøjagtige definitioner på disse kategorier.

Et foruroligende højt tal, som er højere end jeg umiddelbart havde forestillet mig.

Det faktum, at der heller ikke i store træk afdrages på gælden (realkredit+bank) og at 2/3 ligger i flexlån og derved ikke har sikret sig mod rentestigninger får det til at løbe koldt ned af ryggen på mig.
Men situationen er nok desværre, at "25%-gruppen" selv med de nuværende lave lange renter ikke har råd til at sikre sig.
Nogle har så valgt at gå i F3/F5, hvilket nok er det værste valg af alle, og jeg forundres gang på gang over, at banker og kridter varmt anbefaler disse lån, men deres tidshorisont strækker sig desværre nok også kun hertil.
At vi som vist Gorrion siger, står i den største økonomiske krise siden 2. verdenskrig må siges at være bekræftet. Har tidligere argumenteret for inflationsscenarie qua centralbankernes pengeudpumpninger, men erkender, at det meget vel kan give et langvarigt lavinflationsscenarie/deflationsscenarie qua manglende efterspørgsel i økonomien.
hobbylandmanden
hobbylandmanden

Antal indlæg : 126
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Sparekassen Djursland Empty Sv: Sparekassen Djursland

Indlæg af Thomas Ons Maj 22, 2013 12:14 pm

hobbylandmanden skrev:Som du har beskrevet i andre tråde så ligger den gennemsnitlige andel af kunder med væsentlige svaghedstegn og OIV på 25%!!!
Kunne godt tænke mig at kende de nøjagtige definitioner på disse kategorier.

Et foruroligende højt tal, som er højere end jeg umiddelbart havde forestillet mig.

Det faktum, at der heller ikke i store træk afdrages på gælden (realkredit+bank) og at 2/3 ligger i flexlån og derved ikke har sikret sig mod rentestigninger får det til at løbe koldt ned af ryggen på mig.
Men situationen er nok desværre, at "25%-gruppen" selv med de nuværende lave lange renter ikke har råd til at sikre sig.
Nogle har så valgt at gå i F3/F5, hvilket nok er det værste valg af alle, og jeg forundres gang på gang over, at banker og kridter varmt anbefaler disse lån, men deres tidshorisont strækker sig desværre nok også kun hertil.
At vi som vist Gorrion siger, står i den største økonomiske krise siden 2. verdenskrig må siges at være bekræftet. Har tidligere argumenteret for inflationsscenarie qua centralbankernes pengeudpumpninger, men erkender, at det meget vel kan give et langvarigt lavinflationsscenarie/deflationsscenarie qua manglende efterspørgsel i økonomien.

Når gennemsnittet er 25% så er det nok en del mere for flextumper.

Boligejere er nok ikke bedre end ikke-boligejere. Alene det at ikke-boligejere næppe har så stor en gæld i det hele taget.

Tanken er nærliggende at flextumper konsekvent udviser svaghedstegn og har objektive indikationer på værdiforringelse. Jeg kan ikke se andet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sparekassen Djursland Empty Sv: Sparekassen Djursland

Indlæg af hobbylandmanden Ons Maj 22, 2013 12:36 pm

Det er som at køre hestevogn i prariehundeland bom
hobbylandmanden
hobbylandmanden

Antal indlæg : 126
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Sparekassen Djursland Empty Sv: Sparekassen Djursland

Indlæg af Thomas Ons Maj 22, 2013 8:45 pm

hobbylandmanden skrev:Det er som at køre hestevogn i prariehundeland bom

Det alvorlige er jo at disse kunder er over en vis grænse engagement. En grænse som hver kan sætte for sig selv. Tab på småkunder henvises til de gruppevise nedskrivninger.

Det jeg har set er at gruppevise nedskrivninger - det er altså småting - det er IKKE det, der vælter banker.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sparekassen Djursland Empty Sv: Sparekassen Djursland

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum