Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Diktaturstaten Danmark

4 deltagere

Go down

Diktaturstaten Danmark Empty Diktaturstaten Danmark

Indlæg af Plyds Lør Maj 18, 2013 12:30 am

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/05/17/080742.htm

Husk at klikke på linket og læse dokumentet.

Dette er rendyrket diktatur, og metoder der ikke har sin plads i et demokrati. Jeg ved ikke hvad vores politikkere, og især embedsmændende tror og mener de kan tillade sig.

Jeg er ved at være af den opfattelse, at der er opstået en "syg" kultur i embedsapperatet, og at vi derfor må frem til et system som det amerikanske, hvor også embedsmændene skiftes ud ved hver valg.

Det her er efter min mening at gå for vidt.

Jeg håber, at lægerne vender ryggen til denne regeringen, og forlader landet i samlet flok, den slags metoder skal man ikke finde sig i, men det er en klar parallel til de stokkemetoder der blev brugt overfor lærerne.

Jeg er godt gammeldaws gal i skralden!
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Diktaturstaten Danmark Empty Sv: Diktaturstaten Danmark

Indlæg af Thomas Lør Maj 18, 2013 1:33 am

Plyds skrev:http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/05/17/080742.htm

Husk at klikke på linket og læse dokumentet.

Dette er rendyrket diktatur, og metoder der ikke har sin plads i et demokrati. Jeg ved ikke hvad vores politikkere, og især embedsmændende tror og mener de kan tillade sig.

Jeg er ved at være af den opfattelse, at der er opstået en "syg" kultur i embedsapperatet, og at vi derfor må frem til et system som det amerikanske, hvor også embedsmændene skiftes ud ved hver valg.

Det her er efter min mening at gå for vidt.

Jeg håber, at lægerne vender ryggen til denne regeringen, og forlader landet i samlet flok, den slags metoder skal man ikke finde sig i, men det er en klar parallel til de stokkemetoder der blev brugt overfor lærerne.

Jeg er godt gammeldaws gal i skralden!

Der er ét eller andet under opsejling!

a) Den såkaldte offentlighedslov - som Enhedslisten er helt hysterisk omkring.

b) Den voldsomme kritik af forvaltningen i København - at der er fejl i over ½ - delen af sagerne er IKKE noget nyt; det nye er at man vil gøre noget ved det.

c) Politiet arresterer i indvandrerbande-miljøet. (Hells Angels og Banditos har sluttet en midlertidig borgfred)
Det er narkotika og skydevåben; men mængderne er ikke store - det er nærmere, hvad man falder over under en ransagning. Man er virkelig gået i gang med at ryste træet - for at se, hvad der kan falde ned.
Hvorfor nu? Det kunne man have gjort på et vilkårligt tidspunkt de sidste 20 år.

d) Indvandrer "lærerne" har fået en bevillingsmæssig MEGA-Olfert!

Det er netop denne samtidighed, som - så vidt, jeg kan fornemme - er det væsentlige.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34066
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Diktaturstaten Danmark Empty Sv: Diktaturstaten Danmark

Indlæg af Plyds Lør Maj 18, 2013 12:08 pm

Jeg føler efterhånden at jeg lever i en rendyrket diktaturstat, hvor vi dels overvåges 24/7, dels fratages vores demokratiske rettigheder til bl.a. forsamlingsfrihed, ytringsfrihed, og ret til at forhandle centralt via valgte organer.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Diktaturstaten Danmark Empty Sv: Diktaturstaten Danmark

Indlæg af Thomas Lør Maj 18, 2013 3:05 pm

Plyds skrev:Jeg føler efterhånden at jeg lever i en rendyrket diktaturstat, hvor vi dels overvåges 24/7, dels fratages vores demokratiske rettigheder til bl.a. forsamlingsfrihed, ytringsfrihed, og ret til at forhandle centralt via valgte organer.

Det er trist, at Du oplever det sådan.

Det er nok nærmere omvendt.

Hvor man havde råd til at smide skidt til og lade de totalitære kræfter rode rundt som mumier, så er en krise den lejlighed til at rydde lidt op i tilranede privilegier.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34066
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Diktaturstaten Danmark Empty Sv: Diktaturstaten Danmark

Indlæg af doctor Søn Maj 19, 2013 9:31 am

Plyds har fingeren på pulsen i forhold til hvad der foregår i befolkningen, og hvad der rent faktisk er realiteter og hvordan folket reagerer på det.

Thomas du er økonom og uden respekt for demokratiet.

Jeg tager mine ord tilbage om "mørklægningsloven". Hvad der foregår bag de tykke mure på Christiansborg tåler ikke dagens lys, men det skal frem.

Jeg kan love jer for, at over 90 % af lægerne er chokerede over de metoder man bruger overfor et selvstændigt erhverv. STokkemetoder og nationallisering uden økonomisk kompensation af bagdøren. Miskreditering i medierne af en akademisk gruppe og ønsker om at udradere dem. Nu har vi ikke noget Sibirien i Danmark, men mon ikke de kan finde en lille ubeboet ø i kattekat, hvor de kan deportere os hen. Behøver jeg nærmere at gøre rede for, hvor vi ellers har set sådanne metoder?

Vi er kampklare og kampberedte og vi står sammen. Om vi så skal miste alt. Vi kæmpede i Iran og Afghanistan for demokrati og ytringsfrihed. Nu må vi tilsyneladende og til stor overraskelse tage kampen med vores egne politikere. Den masterplan de havde for almen praksis er afsløret og ingen vil arbejde for dem. Et menneskefjendsk system som ikke har nogen som helst faglig indsigt, men alene styrer efter følelser og nogle management løsninger, som kommer fra slagteriproduktion og pølsefabrikker. Vi analyserer og afslører alle deres børnehavetricks en for en og udstiller deres manglende professionalisme og magtbegær. Og jeg siger igen: Vi er parate til at miste alt i denne kamp.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Diktaturstaten Danmark Empty Sv: Diktaturstaten Danmark

Indlæg af Thomas Søn Maj 19, 2013 11:48 am

doctor skrev:Plyds har fingeren på pulsen i forhold til hvad der foregår i befolkningen, og hvad der rent faktisk er realiteter og hvordan folket reagerer på det.

Thomas du er økonom og uden respekt for demokratiet.

Jeg tager mine ord tilbage om "mørklægningsloven". Hvad der foregår bag de tykke mure på Christiansborg tåler ikke dagens lys, men det skal frem.

Jeg kan love jer for, at over 90 % af lægerne er chokerede over de metoder man bruger overfor et selvstændigt erhverv. STokkemetoder og nationallisering uden økonomisk kompensation af bagdøren. Miskreditering i medierne af en akademisk gruppe og ønsker om at udradere dem. Nu har vi ikke noget Sibirien i Danmark, men mon ikke de kan finde en lille ubeboet ø i kattekat, hvor de kan deportere os hen. Behøver jeg nærmere at gøre rede for, hvor vi ellers har set sådanne metoder?

Vi er kampklare og kampberedte og vi står sammen. Om vi så skal miste alt. Vi kæmpede i Iran og Afghanistan for demokrati og ytringsfrihed. Nu må vi tilsyneladende og til stor overraskelse tage kampen med vores egne politikere. Den masterplan de havde for almen praksis er afsløret og ingen vil arbejde for dem. Et menneskefjendsk system som ikke har nogen som helst faglig indsigt, men alene styrer efter følelser og nogle management løsninger, som kommer fra slagteriproduktion og pølsefabrikker. Vi analyserer og afslører alle deres børnehavetricks en for en og udstiller deres manglende professionalisme og magtbegær. Og jeg siger igen: Vi er parate til at miste alt i denne kamp.

Pladder!

Det næste bliver at Du mener det er en demokratisk "ret" at ophæve tyngdeloven.

Vorherre bevars! Nu er det så "udemokratisk" at holde øje med narkokriminelle og lejemordere der kritikløst plaffer løs på hinanden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34066
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Diktaturstaten Danmark Empty Sv: Diktaturstaten Danmark

Indlæg af doctor Søn Maj 19, 2013 1:41 pm

samtale på økonomidebatten:

doctor: Der er da vist kommet et ordentigt rids i pladen. Crying or Very sad

Thomas: pladder Evil


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Diktaturstaten Danmark Empty Sv: Diktaturstaten Danmark

Indlæg af SortKaffe Søn Maj 19, 2013 1:44 pm

Plyds, Du har fat i en pointe når Du foreslår embedsmændenes tjenestetid bør begrænses, ligesom politikerne nok heller ikke skulle kunne side på tinge i mere end højst 8 år ad gangen.

Der er alt for mange eksempler på, at både politikere og embedsmænd kommer helt ud af kontakt med virkeligheden når de har "siddet" for længe.

Her blot det seneste eksempel, fra EU, bevars, men alligevel:

http://www.reuters.com/article/2013/05/18/us-eu-oliveoil-idUSBRE94H09820130518

Det er jo tæt på at agurkecirkulæret har fundet sin overmand
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Diktaturstaten Danmark Empty Sv: Diktaturstaten Danmark

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum