Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Danish Crown!

3 deltagere

Go down

Danish Crown! Empty Danish Crown!

Indlæg af Thomas Fre Apr 26, 2013 5:12 pm

Lige netop

Når man kan komme væk fra snylterne i Danske Bank og Nordea og få finansieret sine investeringer til en hæderlig pris ved at investorerne køber obligationer direkte, så giver det muligheder for at investere i nogle slagterier, så man slipper for at bønderne kører til Tyskland. Nu lægger man ikke slagterier, hvor der er vandmangel - vel?
Det er noget, der virkelig vil hjælpe dansk landbrug, at man kan få slagtet og solgt sine varer. Så kan efterbetalingerne komme op og gården reddes.

Han kan vist kun anbefale løsningen. Nu skal flexbønderne så have omlagt til fast forrentede annuiteter - så er der en chance for at nogen af dem kan tjene sig ud af klemmen. Det bedste er, at de arbejdspladser er ikke til kommunister.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danish Crown! Empty Sv: Danish Crown!

Indlæg af Gæst Fre Apr 26, 2013 5:57 pm

Ja, selvfølgeligt skal de i stedet bare hæve egenfinansieringen samt lave nogle flere innovative forårsruller. Alt sammen i dag.

Hov, den løsning virker jo kun, hvis nogen vil finansiere den??? Medarbejderobligationer? Medarbejdernes pensionskasser?

Ingen andre???

Næ, i dag hedder det fyringer eller udflagning. Eller begge dele. Ikke engang de fyringstruede medarbejdere vil komme med mere "egenfinansiering".

http://epn.dk/brancher/foedevarer/ECE5381354/daloon-fyrer-og-skaerer-i-loennen/

Der er bare ingen vej udenom lønnedgang over en bred front på kort sigt. Samt at medarbejderne via deres pensioner investerer i deres egne virksomheder.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Danish Crown! Empty Sv: Danish Crown!

Indlæg af Thomas Fre Apr 26, 2013 6:41 pm

BamsesFar skrev:Ja, selvfølgeligt skal de i stedet bare hæve egenfinansieringen samt lave nogle flere innovative forårsruller. Alt sammen i dag.

Hov, den løsning virker jo kun, hvis nogen vil finansiere den??? Medarbejderobligationer? Medarbejdernes pensionskasser?

Ingen andre???

Næ, i dag hedder det fyringer eller udflagning. Eller begge dele. Ikke engang de fyringstruede medarbejdere vil komme med mere "egenfinansiering".

http://epn.dk/brancher/foedevarer/ECE5381354/daloon-fyrer-og-skaerer-i-loennen/

Der er bare ingen vej udenom lønnedgang over en bred front på kort sigt. Samt at medarbejderne via deres pensioner investerer i deres egne virksomheder.

/BF
Ork jo, de arbejdspladser skal nok komme tilbage! Miljøhensyn, dyrevelfærd.... Du ved??

Priserne: Jo de skal nok komme op.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danish Crown! Empty Sv: Danish Crown!

Indlæg af doctor Fre Apr 26, 2013 10:57 pm

BamsesFar skrev:Ja, selvfølgeligt skal de i stedet bare hæve egenfinansieringen samt lave nogle flere innovative forårsruller. Alt sammen i dag.

Hov, den løsning virker jo kun, hvis nogen vil finansiere den??? Medarbejderobligationer? Medarbejdernes pensionskasser?

Ingen andre???

Næ, i dag hedder det fyringer eller udflagning. Eller begge dele. Ikke engang de fyringstruede medarbejdere vil komme med mere "egenfinansiering".

http://epn.dk/brancher/foedevarer/ECE5381354/daloon-fyrer-og-skaerer-i-loennen/

Der er bare ingen vej udenom lønnedgang over en bred front på kort sigt. Samt at medarbejderne via deres pensioner investerer i deres egne virksomheder.

/BF

Som fødevareproducent af såvel råvarer som færdigretter skal man bare være opmærksom på, at konkurrencen er ekstrem høj i et klima, hvor alle og enhver har adgang til E-handelsplatforme). Gamle pensionister der går dårligt eller har meget langt til nærmeste gode og billige indkøbscentre kan benytte det her http://www.nemlig.com/madunivers.aspx i stedet for at være tvunget til at købe nærmeste købmands forårsruller til fryseren.
Familier hvor tiden er knap fordi fritidsinteresser og lektier sluger en del af tiden vil også ændre indkøbs- og madvaner.
Stressede hårdtarbejdende enlige storbymennesker får mulighed for at få et måltid varm mad fra fryseren uden at skulle kokkere og købe 5 forskellige fødevareprodukter, hvor de aldrig får brugt resterne fordi familien og antallet af hjemmemiddage er for lille.

Konkurrencen er høj ------- men mulighederne inden for det felt er ekstremt høje, specielt med en stor gruppe rige pensionister og en stor gruppe hårdarbejdende karrieremennsker der har ondt i tidsskemaerne.




doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Danish Crown! Empty Sv: Danish Crown!

Indlæg af dkguy66 Lør Apr 27, 2013 1:50 am

BamsesFar skrev:Ja, selvfølgeligt skal de i stedet bare hæve egenfinansieringen samt lave nogle flere innovative forårsruller. Alt sammen i dag.

Hov, den løsning virker jo kun, hvis nogen vil finansiere den??? Medarbejderobligationer? Medarbejdernes pensionskasser?

Ingen andre???

Næ, i dag hedder det fyringer eller udflagning. Eller begge dele. Ikke engang de fyringstruede medarbejdere vil komme med mere "egenfinansiering".

http://epn.dk/brancher/foedevarer/ECE5381354/daloon-fyrer-og-skaerer-i-loennen/

Der er bare ingen vej udenom lønnedgang over en bred front på kort sigt. Samt at medarbejderne via deres pensioner investerer i deres egne virksomheder.

/BF

Nu har danish Crown eksempelvis i mange år tilbudt medarbejderne medarbejderobl. Men det var du vel heller ikke klar over BF ?

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Danish Crown! Empty Sv: Danish Crown!

Indlæg af Gæst Lør Apr 27, 2013 9:16 am

dkguy66 skrev:
BamsesFar skrev:Ja, selvfølgeligt skal de i stedet bare hæve egenfinansieringen samt lave nogle flere innovative forårsruller. Alt sammen i dag.

Hov, den løsning virker jo kun, hvis nogen vil finansiere den??? Medarbejderobligationer? Medarbejdernes pensionskasser?

Ingen andre???

Næ, i dag hedder det fyringer eller udflagning. Eller begge dele. Ikke engang de fyringstruede medarbejdere vil komme med mere "egenfinansiering".

http://epn.dk/brancher/foedevarer/ECE5381354/daloon-fyrer-og-skaerer-i-loennen/

Der er bare ingen vej udenom lønnedgang over en bred front på kort sigt. Samt at medarbejderne via deres pensioner investerer i deres egne virksomheder.

/BF

Nu har danish Crown eksempelvis i mange år tilbudt medarbejderne medarbejderobl. Men det var du vel heller ikke klar over BF ?

Det var jeg heller ikke. Men bemærkningen var faktisk møntet på dig.

Du mente, at virksomhederne var fremmedfinansieret i et for stort omfang. Og at det kostede arbejdspladser. Dertil var min kommentar, at det da var rigtigt isoleret set. Det er dog intet problem for virksomhederne. De hyrer bare nogle billige polakker til at pukle de ekstra renter sammen.

Problemet var bare, at ikke engang medarbejderne vil stikke "risikovillige" penge i deres egen virksomhed i tilstrækkeligt omfang. Det var så min påstand.

I øvrigt har jeg også virksomhedsobligationer i "min" virksomhed. Der er absolut ingen risiko i det. Man skal ikke engang bruge een eneste hjernecelle på at udtænke arrangementet. Det er primært et redskab til at fastholde medarbejdere lige som hjemme-pc-ordninger etc.

Det fortæller INTET om, at jeg vil investere mine risikovillige penge i den virksomhed, hvor jeg er ansat.

Jeg synes faktisk, at det er en rigtig god ide, at f.eks. 5% af medarbejdernes løn efter skat løbende SKAL investeres i deres virksomhed. Det giver noget af den forståelse og det medejerskab, som vi alle har brug for. Det er for nemt bare at erklære, at man har "ret" til sin høje danske løn - uden at tænke hele resten af værdikæden igennem.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Danish Crown! Empty Sv: Danish Crown!

Indlæg af Thomas Lør Apr 27, 2013 10:10 am

BamsesFar skrev:
Det fortæller INTET om, at jeg vil investere mine risikovillige penge i den virksomhed, hvor jeg er ansat.

/BF

Medarbejderaktier - og obligationer - er en tåbelig idé.

Rigtig bankmandslogik. Stupid ud over alle grænser.

Det er fordi man løber en dobbelt risiko: Dels er man altid i fare for at blive afskediget, dels er virksomheden altid i fare for at lukke.

Ikke alene mister man sit arbejde; men man mister også sin opsparing.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danish Crown! Empty Sv: Danish Crown!

Indlæg af doctor Lør Apr 27, 2013 11:43 am

JA Thomas.

Det er sådan dybest set den selvstændiges grundvilkår.

Det er også årsagen til at flere ikke vil være selvstændige men hellere vil på dagpenge eller overførselsindkomst.

DE VIL HAVE TRYGHED og GARANTIER som sådan dybest set er betalt af erhvervslivet. (arbejdsgiveren).

Men jeg er da enig. Man skal lægge sine æg i mange kurve, hvis man har mulighed for det.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Danish Crown! Empty Sv: Danish Crown!

Indlæg af Gæst Lør Apr 27, 2013 11:54 am

Thomas skrev:
BamsesFar skrev:
Det fortæller INTET om, at jeg vil investere mine risikovillige penge i den virksomhed, hvor jeg er ansat.

/BF

Medarbejderaktier - og obligationer - er en tåbelig idé.

Rigtig bankmandslogik. Stupid ud over alle grænser.

Det er fordi man løber en dobbelt risiko: Dels er man altid i fare for at blive afskediget, dels er virksomheden altid i fare for at lukke.

Ikke alene mister man sit arbejde; men man mister også sin opsparing.

DKGuy's pointe var netop, at man da bare rykkede over i en anden virksomhed, hvis ens nuværende ikke kunne honorere ens løn (og det kan en lukningstruet virksomhed jo netop ikke).

Næ, jeg ser faktisk ansvarligt medejerskab som vejen frem. Jeg er nemlig enig med DKGuy omkring symptomerne og kuren på langt sigt. Jeg kan bare ikke se, hvordan vi skulle kunne "tvinge" virksomhedsejerne til at opføre sig ansvarligt (f.eks. ved større egenfinansiering / mere langsigtet strategi / etc. ), når medarbejderne ikke engang tror så meget på deres egen virksomhed, at de vil investere deres egne beskattede penge i den?

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Danish Crown! Empty Sv: Danish Crown!

Indlæg af Gæst Lør Apr 27, 2013 11:57 am

doctor skrev:JA Thomas.

Det er sådan dybest set den selvstændiges grundvilkår.

Det er også årsagen til at flere ikke vil være selvstændige men hellere vil på dagpenge eller overførselsindkomst.

DE VIL HAVE TRYGHED og GARANTIER som sådan dybest set er betalt af erhvervslivet. (arbejdsgiveren).

Men jeg er da enig. Man skal lægge sine æg i mange kurve, hvis man har mulighed for det.

Kort sagt. Medarbejderne skal også:

Walk the Talk.

Mener man, at virksomheden har råd til at udbetale en høj løn, så mener man vel også, at man selv vil investere i den? Hvis der er tale om aktier, så har man samtidigt muligheden for SELV at tvinge fornuftige lønninger frem i toppen af systemet. Snak er der masser af, nu skal der handles. Læg dine penge, hvor din mund er.

Det er dybest set andelstanken. Som nok kunne være en af vejene frem.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Danish Crown! Empty Sv: Danish Crown!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum