Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Andelsboliglån og CIBOR

2 deltagere

Go down

Andelsboliglån og CIBOR Empty Andelsboliglån og CIBOR

Indlæg af Peter A/S Tirs Apr 23, 2013 10:14 pm

Kæresten og jeg har Danske Bank og ønsker at skifte bank. Mest af alt for at få en bedre rente på vores andelsboliglån - ikke så meget af moralske og etiske grunde.
Min bekymring i denne sammenhæng er mit indtryk af, at bankerne på andelsboliglån kan hæve renten næsten på for godtbefindende. Så vidt jeg ved, låner de til/af hinanden med CIBOR-renten, som er superlav. Det interessante er, at fx Danske Bank kun har hævet vores rente de forgange år - aldrig sænket den.
Altså, skifter vi bank, kan den relativt hurtigt hæve renten med fx 1 %-point. Er det en korrekt indtryk, jeg har af dem?
På forhånd tak for svar!

Peter A/S

Antal indlæg : 6
Join date : 16/10/12

Tilbage til toppen Go down

Andelsboliglån og CIBOR Empty Sv: Andelsboliglån og CIBOR

Indlæg af Thomas Ons Apr 24, 2013 12:20 am

Peter A/S skrev:Kæresten og jeg har Danske Bank og ønsker at skifte bank. Mest af alt for at få en bedre rente på vores andelsboliglån - ikke så meget af moralske og etiske grunde.
Min bekymring i denne sammenhæng er mit indtryk af, at bankerne på andelsboliglån kan hæve renten næsten på for godtbefindende. Så vidt jeg ved, låner de til/af hinanden med CIBOR-renten, som er superlav. Det interessante er, at fx Danske Bank kun har hævet vores rente de forgange år - aldrig sænket den.
Altså, skifter vi bank, kan den relativt hurtigt hæve renten med fx 1 %-point. Er det en korrekt indtryk, jeg har af dem?
På forhånd tak for svar!
Hvis Du kan skifte, så må det afhænge af hvilken aftale der er på det andelsboliglån.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum