Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

DSB's økonomi afsporet

4 deltagere

Go down

DSB's økonomi afsporet Empty DSB's økonomi afsporet

Indlæg af SortKaffe Tirs Aug 23, 2011 6:08 am

Det er ikke kun futtogene DSB kan få til at hoppe af sporet.

Nu er økonomien også helt afsporet affraid

http://www.bt.dk/danmark/dsbs-oekonomi-er-ved-at-koere-af-skinnerne

Kan nogen fortælle mig hvorledes det kan komme bag på en direktion at man ikke kan få det hele til at hænge sammen, når man nu på 10. år har 83 togsæt, hver med 204 pladser, stående uvirksomme hen ?

Altså, man lever af at sælge siddepladser i tog der bevæger sig fra a til b. Så indkøber man i alt 16.932 togsæder og stiller dem hen på et sidespor. Potentielle passagerer lader man stå op i gamle, overfyldte tog indtil de giver op og tager bilen istedet.

Selv et tre års barn kan da regne ud det ikke hænger sammen.

Nå, det varer nok ikke længe før man flytter DSBs ledelses genier fra Sølvgades kontorer til Christiansborgs gange. Der er der altid efterspørgsel efter folk der kan træffe forkerte beslutninger og argumenterer for de har gjort alt rigtigt Shocked
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

DSB's økonomi afsporet Empty Sv: DSB's økonomi afsporet

Indlæg af Shintai Tirs Aug 23, 2011 12:46 pm

IC4 burde skrottes. Men de forskellige transportministre har jo bare trukket sagerne i langdrag. Vi snakker om en sag tilbage til år 2000. Hvor der blev valgt mellem 5 tilbud.

Det er en af landets største skandaler.

Vi snakker også dieseltog! HALLO! Få nu de sidste linjer elektrificeret.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

DSB's økonomi afsporet Empty Sv: DSB's økonomi afsporet

Indlæg af dkguy66 Tirs Aug 23, 2011 4:51 pm

Det er en parodi, og et tegn på den totale ansvarsfraskrivelse, der er blevet så populær i Anders Fogh's egoistiske Danmark.

Hvad enten det er statslige elelr private virksomheder, er det altid andres skyld, eller endnu bedre, samfundets, eller krisens skyld. OG så går vi iøvrigt til næste punkt på dagsordenen, nemlig hvor meget "jeg" selv kan rage til mig i aftrædelse for det lort jeg har lavet. Og det er sjældent under 5 mio kr.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

DSB's økonomi afsporet Empty Sv: DSB's økonomi afsporet

Indlæg af Thomas Tirs Aug 23, 2011 11:00 pm

SortKaffe skrev:Det er ikke kun futtogene DSB kan få til at hoppe af sporet.

Nu er økonomien også helt afsporet affraid

http://www.bt.dk/danmark/dsbs-oekonomi-er-ved-at-koere-af-skinnerne

Kan nogen fortælle mig hvorledes det kan komme bag på en direktion at man ikke kan få det hele til at hænge sammen, når man nu på 10. år har 83 togsæt, hver med 204 pladser, stående uvirksomme hen ?

Altså, man lever af at sælge siddepladser i tog der bevæger sig fra a til b. Så indkøber man i alt 16.932 togsæder og stiller dem hen på et sidespor. Potentielle passagerer lader man stå op i gamle, overfyldte tog indtil de giver op og tager bilen istedet.

Selv et tre års barn kan da regne ud det ikke hænger sammen.

Nå, det varer nok ikke længe før man flytter DSBs ledelses genier fra Sølvgades kontorer til Christiansborgs gange. Der er der altid efterspørgsel efter folk der kan træffe forkerte beslutninger og argumenterer for de har gjort alt rigtigt Shocked

Hvorfor er jeg som gammel DSB medarbejder ikke overrasket?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

DSB's økonomi afsporet Empty Sv: DSB's økonomi afsporet

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum