Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Ide til arbejdsløse tømrer

+4
dkguy66
Merkur
SortKaffe
klogeaage 35
8 deltagere

Go down

Ide til arbejdsløse tømrer Empty Ide til arbejdsløse tømrer

Indlæg af klogeaage 35 Tors Mar 14, 2013 7:53 pm


Ide til arbejdsløse tømrer 220px-Tombstone_courthouse_gallows


Regnskabets time rykker tættere på
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Ide til arbejdsløse tømrer Empty Banditter i habitter

Indlæg af klogeaage 35 Tors Mar 14, 2013 10:38 pm

klogeaage 35 skrev:
Ide til arbejdsløse tømrer 220px-Tombstone_courthouse_gallows


Regnskabets time rykker tættere på


Straffen skal virke forebyggende, så de mange krak ikke forekommer igen.

Systemet stiller selvfølgelig en advokat til rådighed
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Ide til arbejdsløse tømrer Empty Sv: Ide til arbejdsløse tømrer

Indlæg af SortKaffe Tors Mar 14, 2013 11:35 pm

Lidt usmageligt indlæg
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Ide til arbejdsløse tømrer Empty Låget røg af

Indlæg af klogeaage 35 Tors Mar 14, 2013 11:50 pm



SortKaffe skrev:Lidt usmageligt indlæg

Korrekt grimme billeder

Men Jeg ser omkring min dagligdag,med egne øjne, hvordan raske intelligente unge mennesker, siddende dybt økonomisk forarmet, grundet disse personage s sirene sang om at låne gratis penge.




klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Ide til arbejdsløse tømrer Empty Sv: Ide til arbejdsløse tømrer

Indlæg af Merkur Fre Mar 15, 2013 12:00 am

Hvordan ser de ud dem som er ramt, pg hvordan ser de på tingene. Vi hører meget om krisen, men jeg syntes ofte det er ældre i slut 50 erne som mister deres produktionsjob som bliver "vist" - og jeg har ingen yngre som er ramt i min omgangskreds..

Merkur

Antal indlæg : 330
Join date : 09/10/12

Tilbage til toppen Go down

Ide til arbejdsløse tømrer Empty Sv: Ide til arbejdsløse tømrer

Indlæg af dkguy66 Fre Mar 15, 2013 1:21 am

klogeaage 35 skrev:

SortKaffe skrev:Lidt usmageligt indlæg

Korrekt grimme billeder

Men Jeg ser omkring min dagligdag,med egne øjne, hvordan raske intelligente unge mennesker, siddende dybt økonomisk forarmet, grundet disse personage s sirene sang om at låne gratis penge.





Ahhh helt så intelligente kan disse raske unge jo ikke have været, siden de så forgældede sig op over skorstenen. De forgældede boligejere er altså ikke uskyldige i denne sag, heller.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Ide til arbejdsløse tømrer Empty Sv: Ide til arbejdsløse tømrer

Indlæg af BehnReady Fre Mar 15, 2013 10:49 am

SortKaffe skrev:Lidt usmageligt indlæg
Næh det usmagelige er de finansfolk der tager røven på almindelige mennesker, mens de selv hæver millionlønninger.

Desuden er det her da ingenting i forhold til de normale udgydelser på dette forum, så hvorfor pludselig flæbe over det her?

BehnReady

Antal indlæg : 27
Join date : 09/11/11

Tilbage til toppen Go down

Ide til arbejdsløse tømrer Empty Vil Du uddybe?

Indlæg af klogeaage 35 Fre Mar 15, 2013 11:15 am

dkguy66 skrev:
klogeaage 35 skrev:

SortKaffe skrev:Lidt usmageligt indlæg

Korrekt grimme billeder

Men Jeg ser omkring min dagligdag,med egne øjne, hvordan raske intelligente unge mennesker, siddende dybt økonomisk forarmet, grundet disse personage s sirene sang om at låne gratis penge.





Ahhh helt så intelligente kan disse raske unge jo ikke have været, siden de så forgældede sig op over skorstenen. De forgældede boligejere er altså ikke uskyldige i denne sag, heller.


De kloge siger at der er 8 intelligenser,som vist.
Hvis Vi fjerner den øverste og de andre er rimelige intakte,er et raskt ungt menneske så i virkeligheden dum. Wink


Den logisk-matematiske intelligens
Den Sproglige intelligens
Den rumlige intelligens
Den musiske intelligens som svarer til de kunstneriske evner.
Den interpersonelle intelligens der handler om at forstå andres følelser og motiver og at begå sig socialt.
Den intrapersonelle intelligens, dvs. evnen til at forstå sine egne følelser og motiver.
Den kropslige intelligens eller kropskinæstetiske intelligens, som svarer til de motoriske evner.
Den naturalistiske intelligens, dvs. evnen til at klassificere objekter i omverdenen.



Sidst rettet af klogeaage 35 Fre Mar 15, 2013 11:54 am, rettet 1 gang (Reason for editing : For wh s skyld : De kloge siger at der er 8 intelligenser)
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Ide til arbejdsløse tømrer Empty Sv: Ide til arbejdsløse tømrer

Indlæg af wh Fre Mar 15, 2013 11:44 am

"Kloge"åge er åbenbart så intelligent, at han kan finde ud af at kopiere hovedløst fra Wikipedia

http://da.wikipedia.org/wiki/Intelligens

Tillykke med det Basketball

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Ide til arbejdsløse tømrer Empty Sv: Ide til arbejdsløse tømrer

Indlæg af klogeaage 35 Fre Mar 15, 2013 11:48 am

Merkur skrev:Hvordan ser de ud dem som er ramt, pg hvordan ser de på tingene. Vi hører meget om krisen, men jeg syntes ofte det er ældre i slut 50 erne som mister deres produktionsjob som bliver "vist" - og jeg har ingen yngre som er ramt i min omgangskreds..

Jeg er nød til at skrive det lidt kryptisk.

Min berøringsflade med mennesker, personligt og dagligt er stor, qua mit job,samtaler face to face er en vital del.


På klakørtidende i sin tid blev der udøvet en "QED" på mine observationer på bankers udlån til unge mennesker i mit nærmiljø/arbejdsplads.

Thsv og Realisten havde travlt med at latterliggøre mine tal om at unge,efter 2008, blev godkendt til bolig til 2 mill + og med en måneds grundløn for parret på 55 k,en løn,der self er/var uden provision , overarbejde og andre tillæg som Jeg ikke vil uddybe.

Disse ekstrapenge var i 00erne en selvfølge for unge nye boligkøbere.

Det der sker nu er at folk ikke er syge i det omfang længere,og flowet med nye kollegaer, som var 8% ,nu er under 1 %
så overarbejde/tillæg er blevet udvandet

Oveni er at Vi er på vej ud i en SAS for at kunne konkurrere med andre sultne firmaer.

klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Ide til arbejdsløse tømrer Empty Sv: Ide til arbejdsløse tømrer

Indlæg af klogeaage 35 Fre Mar 15, 2013 11:50 am

wh skrev:"Kloge"åge er åbenbart så intelligent, at han kan finde ud af at kopiere hovedløst fra Wikipedia

http://da.wikipedia.org/wiki/Intelligens

Tillykke med det Basketball

Hvad ville Du sige Question


Troede Du i din evige vildfarelse at det var noget Jeg havde opfundet,så siger Jeg tak for tilliden Razz
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Ide til arbejdsløse tømrer Empty Sv: Ide til arbejdsløse tømrer

Indlæg af KPE Fre Mar 15, 2013 12:01 pm

Og wh har vist et horn i siden på kloge åge siden han ikke kan finde på noget mere intelligent at skrive :-) - uhhh, det kan blive en lang tråd...

Syntes egentlig det er en fin opdeling, og jeg har ikke set det udspecificeret før på den måde (tak for opstillingen k.å. og linket wh), men altid været enig i at der er meget andet end den matematiske og logiske sans - som oftest er den man tester for i IQ tests.

Jeg vil dog mene at mange fremskridt i denne verden er båret af den logiske sans.
KPE
KPE

Antal indlæg : 283
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Ide til arbejdsløse tømrer Empty Ordet intelligens kommer af det latinske verbum intelligere, som betyder "at forstå".

Indlæg af klogeaage 35 Fre Mar 15, 2013 12:26 pm

KPE skrev:Og wh har vist et horn i siden på kloge åge siden han ikke kan finde på noget mere intelligent at skrive :-) - uhhh, det kan blive en lang tråd...

Syntes egentlig det er en fin opdeling, og jeg har ikke set det udspecificeret før på den måde (tak for opstillingen k.å. og linket wh), men altid været enig i at der er meget andet end den matematiske og logiske sans - som oftest er den man tester for i IQ tests.

Jeg vil dog mene at mange fremskridt i denne verden er båret af den logiske sans.



Måske nummer 8 i rækken dækker den logiske sans,,,,måske




Test: Hvordan er du intelligent?

I de senere år er det blevet almindeligt at bruge ordet om den totale sum af alle mentale egenskaber og færdigheder; derved bliver begrebet udvandet så meget, at det ikke længere har meget med intellektet at gøre.

Ordet intelligens kommer af det latinske verbum intelligere, som betyder "at forstå". Der er ikke enighed om, hvad begrebet intelligens indebærer. Typiske betydninger omfatter evnen til at lære eller evnen til at løse nye opgaver uden forhåndsviden om fremgangsmåden. Intelligens er knyttet til processer i storhjernebarken. Muligvis har den noget at gøre med kapaciteten af hjernens arbejdslager, f.eks. hvor mange neurale processer der kan foregå samtidig ved løsningen af en opgave.



Ha`en go`dag Very Happy


Sidst rettet af klogeaage 35 Fre Mar 15, 2013 12:32 pm, rettet 1 gang (Reason for editing : Kildehenvisning. Wikipedia)
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Ide til arbejdsløse tømrer Empty Sv: Ide til arbejdsløse tømrer

Indlæg af Thomas Fre Mar 15, 2013 1:53 pm

klogeaage 35 skrev:
Thsv og Realisten havde travlt med at latterliggøre mine tal om at unge, efter 2008, blev godkendt til bolig til 2 mill + og med en måneds grundløn for parret på 55 k, en løn, der self er/var uden provision , overarbejde og andre tillæg som Jeg ikke vil uddybe.

Disse ekstrapenge var i 00erne en selvfølge for unge nye boligkøbere.


Det, der er fidusen er, at folk ikke er arbejdsløse; men mulighederne for at tjene ekstra - ved at tage ekstra vagter. Overarbejde falder også væk, når aktivitetsniveauet falder.
Derfor er det stort set lige gyldigt at hæve topskattegrænsen.

Men den er væsentlig nok. Arbejdsløsheden ligger i manglende ekstrabetalinger. Tro mig produktiviteten skal nok stige: De samme arbejdstimer skal nok blive udført; men det bliver til normal betaling.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ide til arbejdsløse tømrer Empty Sv: Ide til arbejdsløse tømrer

Indlæg af wh Fre Mar 15, 2013 2:23 pm

Thomas skrev:Det, der er fidusen er, at folk ikke er arbejdsløse; men mulighederne for at tjene ekstra - ved at tage ekstra vagter. Overarbejde falder også væk, når aktivitetsniveauet falder.
Derfor er det stort set lige gyldigt at hæve topskattegrænsen.

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064878

Som så ofte før med dig: Det er noget vrøvl!

Som det fremgår hæves topskattegrænsen fra 389.900 kr. i 2012 til 467.000 kr. i 2022. Tjener man 39K/md - hvilket slet ikke er usædvanligt for boligejere - så får man en direkte skattelettelse på næsten 1000 kr/md hvilket absolut ikke er ligegyldigt for de fleste. Tjener man blot 35K/md har man allerede i 2012 fået en skattelettelse på knap 400 kr/md.

Vagter er noget lavtlønnede tager. Højtlønnede har ikke vagter, men almindeligt overarbejde og flextid. Det ville du vide hvis du havde været i arbejde.

Hvad der er mere relevant i forhold til skattelettelser er at lønpresset mindskes hvorved virksomhedernes konkurrenceevne styrkes. Hvilket præcis er det mål man vil opnå.

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Ide til arbejdsløse tømrer Empty Sv: Ide til arbejdsløse tømrer

Indlæg af Thomas Fre Mar 15, 2013 3:45 pm

KPE skrev:Og wh har vist et horn i siden på kloge åge siden han ikke kan finde på noget mere intelligent at skrive :-) - uhhh, det kan blive en lang tråd...

Syntes egentlig det er en fin opdeling, og jeg har ikke set det udspecificeret før på den måde (tak for opstillingen k.å. og linket wh), men altid været enig i at der er meget andet end den matematiske og logiske sans - som oftest er den man tester for i IQ tests.

Jeg vil dog mene at mange fremskridt i denne verden er båret af den logiske sans.
Fidusen ved en IQ er, at den kan Du måle med rimelig sikkerhed og præcision for IQ mellem 80 og 120 - udenfor bliver målingerne for usikre.

Det andet er at IQ har en kovarians med så mange ting. Et termometer kan måle temperaturen; men ikke om Du fryser.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ide til arbejdsløse tømrer Empty Sv: Ide til arbejdsløse tømrer

Indlæg af Thomas Fre Mar 15, 2013 3:49 pm

klogeaage 35 skrev:
KPE skrev:Og wh har vist et horn i siden på kloge åge siden han ikke kan finde på noget mere intelligent at skrive :-) - uhhh, det kan blive en lang tråd...

Syntes egentlig det er en fin opdeling, og jeg har ikke set det udspecificeret før på den måde (tak for opstillingen k.å. og linket wh), men altid været enig i at der er meget andet end den matematiske og logiske sans - som oftest er den man tester for i IQ tests.

Jeg vil dog mene at mange fremskridt i denne verden er båret af den logiske sans.



Måske nummer 8 i rækken dækker den logiske sans,,,,måske




Test: Hvordan er du intelligent?

I de senere år er det blevet almindeligt at bruge ordet om den totale sum af alle mentale egenskaber og færdigheder; derved bliver begrebet udvandet så meget, at det ikke længere har meget med intellektet at gøre.

Ordet intelligens kommer af det latinske verbum intelligere, som betyder "at forstå". Der er ikke enighed om, hvad begrebet intelligens indebærer. Typiske betydninger omfatter evnen til at lære eller evnen til at løse nye opgaver uden forhåndsviden om fremgangsmåden. Intelligens er knyttet til processer i storhjernebarken. Muligvis har den noget at gøre med kapaciteten af hjernens arbejdslager, f.eks. hvor mange neurale processer der kan foregå samtidig ved løsningen af en opgave.



Ha`en go`dag Very Happy

Intelligo har noget at gøre med at samle sammen og sætte sammen.
Ratio er det modsatte at opdele, tildele (ration).
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ide til arbejdsløse tømrer Empty Sv: Ide til arbejdsløse tømrer

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum