Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes.

+2
Merkur
Thomas
6 deltagere

Go down

Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes. Empty Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes.

Indlæg af Thomas Ons Mar 06, 2013 3:50 pm

RealDania fonden sælger halvdelen af sine aktier i Danske Bank

Med den kurs er der ikke nogen tvivl om at køberen er Danske Bank.

Dvs. de fast forrentede annuiteter skal udskilles i et nyt selskab, der sælges til Realdania fonden.

Bestyrelsen i Realdania

De fast forrentede annuiteter købes så af Realdania.

Det springende punkt er hvor mange flex med afdrag, man kan få lavet til rigtige obligationer. Her har vi så resten af de 10 mia. der kan købe dem.

Flextumperne lades så tilbage i Danske Bank. Sammen med en endog meget stor beholdning af egne aktier.

Det må være den rigtige måde at gøre det på.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes. Empty Sv: Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes.

Indlæg af Merkur Ons Mar 06, 2013 9:55 pm

Og hvad har Danske bank ud af det? - bort set fra de sidder med flere stemmer selv ved generalforsamlingen...

Merkur

Antal indlæg : 330
Join date : 09/10/12

Tilbage til toppen Go down

Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes. Empty Sv: Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes.

Indlæg af wh Tors Mar 07, 2013 9:14 am

Ja, vi bemærker den totale tavshed fra professor Borgsmidt på Merkurs spørgsmål.

Svaret på spørgsmålet er: Absolut ingenting

Når en virksomhed køber egne aktier så fjernes de fra markedet hvilket i sagens natur får kursen til at stige. Steg kursen i går?? Næ, den faldt små 5% og aktierne er heller ikke fjernet fra markedet - de er blot blevet købt af andre investorer. Faldet i kursen modsvarer rimelig godt den rabat aktierne er blevet solgt med.

Endnu en Borgsmidt-konspiration knaldet til gulvet. Sjovt som ingen herinde tør modsætte sig oraklet, men råt æder alt hvad fjolset skriver.

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes. Empty Sv: Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes.

Indlæg af Thomas Tors Mar 07, 2013 11:11 am

Merkur skrev:Og hvad har Danske bank ud af det? - bort set fra de sidder med flere stemmer selv ved generalforsamlingen...
Hvad de har ud af det?

Ja de har det ud af det, at aktiekursen ikke brager i bund.

Det ville jo betyde, at de skulle opsige lånene til spekulanterne, der havde lagt Danske Bank aktier som sikkerhed.

Men det er meget almindeligt, at man beder en bank eller en børsmægler om at finde en køber.

Banken kan så købe aktierne, som bliver solgt, hvorefter en evt. difference afregnes senere med sælger.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes. Empty Sv: Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes.

Indlæg af wh Tors Mar 07, 2013 11:58 am

http://www.euroinvestor.dk/nyheder/2013/03/07/danske-bank-cevian-koeber-stor-del-af-realdania-post/12238470

Ja, som jeg sagde tog Borgsmidt fejl - igen.

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes. Empty Sv: Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes.

Indlæg af klogeaage 35 Tors Mar 07, 2013 12:03 pm

wh skrev:http://www.euroinvestor.dk/nyheder/2013/03/07/danske-bank-cevian-koeber-stor-del-af-realdania-post/12238470

Ja, som jeg sagde tog Borgsmidt fejl - igen.

Der ingen , siger og skriver ingen mors sjæl på dette site der er i tvivl om at dine informationer om Danske spank er førstehånds info Razz
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes. Empty Sv: Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes.

Indlæg af Thomas Tors Mar 07, 2013 1:23 pm

klogeaage 35 skrev:
wh skrev:http://www.euroinvestor.dk/nyheder/2013/03/07/danske-bank-cevian-koeber-stor-del-af-realdania-post/12238470

Ja, som jeg sagde tog Borgsmidt fejl - igen.

Der ingen , siger og skriver ingen mors sjæl på dette site der er i tvivl om at dine informationer om Danske spank er førstehånds info Razz
Ja; men hvem er Cevian stråmand for?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes. Empty Sv: Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes.

Indlæg af wh Tors Mar 07, 2013 2:25 pm

Thomas skrev:Ja; men hvem er Cevian stråmand for?

Dét du skal lægge mærke til her er den totale mangel på opbakning fra panelets øvrige debattører. Ja altså lige hvis man ser bort fra din sædvanlige skødehund som ikke selv kan tænke én selvstændig tanke.

Hvis du har håndfast dokumentation for dine påstande så kom da med dem! Alt andet er - som sædvanligt - varm luft fra din side.

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes. Empty Sv: Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes.

Indlæg af konsholm Tors Mar 07, 2013 6:32 pm

Jeg er fint tilfreds med Thomas varme luft og gætterier, da det gentagne gange tidligere har vist sig at Thomas har haft ret i mange af sine påstande.

Gennem de seneste år af krisen har det ofte vist sig, at hvad man troede sig sikker på pludselig forholdt sig anderledes, når der blev gravet lidt i de underliggende lag.

Jeg køber ikke alt hvad Thomas kommer frem til, men jeg læser hvad han skriver med interesse

- konsholm

konsholm

Antal indlæg : 83
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Happiness

Tilbage til toppen Go down

Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes. Empty Sv: Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes.

Indlæg af Cirb Tors Mar 07, 2013 6:46 pm

konsholm skrev:Jeg er fint tilfreds med Thomas varme luft og gætterier, da det gentagne gange tidligere har vist sig at Thomas har haft ret i mange af sine påstande.

Gennem de seneste år af krisen har det ofte vist sig, at hvad man troede sig sikker på pludselig forholdt sig anderledes, når der blev gravet lidt i de underliggende lag.

Jeg køber ikke alt hvad Thomas kommer frem til, men jeg læser hvad han skriver med interesse

- konsholm

Fint opsummeret.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes. Empty Sv: Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes.

Indlæg af Thomas Tors Mar 07, 2013 8:36 pm

konsholm skrev:Jeg er fint tilfreds med Thomas varme luft og gætterier, da det gentagne gange tidligere har vist sig at Thomas har haft ret i mange af sine påstande.

Gennem de seneste år af krisen har det ofte vist sig, at hvad man troede sig sikker på pludselig forholdt sig anderledes, når der blev gravet lidt i de underliggende lag.

Jeg køber ikke alt hvad Thomas kommer frem til, men jeg læser hvad han skriver med interesse

- konsholm

Så vanskelig er det heller ikke!

I kunne se, hvad der skete dengang ATP og PFA smed deres aktier - ja, det var dengang, jeg blev banned og truet med politiet (Jeg hørte ikke noget fra nogen! - Det gjorde Nykredit til gengæld til de grader for deres fuskerier).

Det var, så vidt jeg husker - min banning var 22/7 - 2011, det kan man altid huske på at den dag gik en anden bankm... - øhh psykopat amok i Norge. Og det var omkring månedsskiftet 6./7. måned, at jeg bemærkede et knæk i aktiekurven - præcis sådan at sivesalg ikke skulle med i halvårsrapporten og da røg kursen fra bob-bob 95-105 ned i 63 - jahhh, inden man fik fat i stråmanden. Der gik jo de obligatoriske 3 mdr. inden fondsbørsen fik meddelelsen.

Det var en aktiepost af samme størrelse som markedet helt klart ikke kunne absorbere.

Det er ikke troværdigt, at man kan finde seriøse investorer til så stor en post til kurs 105 - at det så er samme stråmand, man har anvendt én gang til tyder på manglende fantasi.

Knebet vil blive tolereret fordi der er tale om at redde realkreditobligationen. RealDania Fonden kan ikke bare som aktionær se på, at man skubber de misligholdte lån over på flexobligationer. Samtidig er der penge nok til at lukke Danske Bank ned, hvis de ikke makker ret og udskiller fast forrentede annuiteter i et selskab som afhændes til RealDania fonden for provenuet.

Den anden halvdel af beløbet er reserveret til at kunne give kapital nok, hvis bestræbelserne på at få konverteret flex med afdrag til fast forrentede annuiteter. Man skal ikke tage fejl af Anker Boye.

5% af 120 mia. Det er 6 mia. afdragslån i det støttede byggeri er på 150 mia. - dvs. RD andelen er på 50 mia. - hertil kommer så udlejningsbyggeriet, der har 80 mia. - dvs. ialt 80 mia. i afdragslån i udlejningsbyggeriet af RD oprindelse. 6 mia./80 mia. = 8 % (ja, vi runder lidt op) - jo det passer meget godt. Et par løse milliarder kan man nok finde.

Dvs. Danske Bank har en måned - måske 2. Vi får se. Altså 80 mia. ligger klar i Nationalbanken.

Følger de andre kridter efter - meget sandsynligt - de vil være tvunget til det. Ellers konverterer man bare i det nye selskab til fast forrentede annuiteter for boligforeninger og - selskaber.

Vil der kunne rejses ansvarlig kapital? Hvoffor tror I, at kasserne har solgt deres aktier i DB for?

Hvorfor tror I, at Nationalbanken har ladet 40 mia. i statsobligationer løbe ud i februar måned - uden erstatning? Det kunne være, at de havde en fornemmelse af, at der var masser af realkreditter undervejs, så der ikke var det store behov for statsobligationer.

Nationalbanken har jo fat i den lange ende mht. BRF og TOT/NYK - for ikke at tale om DLR - og nu også NOR.

Nu holdt Draghi ECB renten nede, så jeg ville ikke blive det mindste overrasket over en separat dansk renteforhøjelse til ECB's 3/4% - og et fald i SEK til 87 - altså hvis man får fingeren ud.

Det er selvfølgelig tankespin; men det var en plan jeg personligt ikke havde noget at indvende noget imod - det vil samtidig stille ECB tilfreds mhp. likviditeten af annuiteterne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes. Empty Sv: Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes.

Indlæg af Thomas Tors Mar 07, 2013 8:39 pm

Cirb skrev:
konsholm skrev:Jeg er fint tilfreds med Thomas varme luft og gætterier, da det gentagne gange tidligere har vist sig at Thomas har haft ret i mange af sine påstande.

Gennem de seneste år af krisen har det ofte vist sig, at hvad man troede sig sikker på pludselig forholdt sig anderledes, når der blev gravet lidt i de underliggende lag.

Jeg køber ikke alt hvad Thomas kommer frem til, men jeg læser hvad han skriver med interesse

- konsholm

Fint opsummeret.

Mvh
Cirb

Det kan da fint være at jeg tager fejl - evt. overser noget - evt. er henholdt i uvidenhed: Men modellen er i overensstemmelse med fakta, så vidt som jeg kender dem. Det er vel det bedste man kan gøre.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes. Empty Sv: Sådan skal Realkredit Danmarks fast forrentede annuiteter reddes.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum