Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Så vidt jeg kan se taler vi fast forrentede annuiteter

Go down

Så vidt jeg kan se taler vi fast forrentede annuiteter Empty Så vidt jeg kan se taler vi fast forrentede annuiteter

Indlæg af Thomas Ons Maj 14, 2014 11:40 pm

Rentedyk på realkreditlån.

Der har jo ikke været nogen anden mulighed end at gøre bankerne klart, at de ikke får likviditeten forærende til at købe eget flexlort.

At de lån så aldrig kommer ud af pensionskassernes beholdninger - for med normal rente, så skal der dæleme gå lang tid inden en 2% kupon går over pari.
Det interessante er sådan set landbruget og udlejningsbyggeriet - for det er dem, der kan omlægge tilstrækkelig hurtigt. Evt. det støttede byggeri.
Nu får vi se!

Men karakteristisk nok taler vi 15 årige lån. De er så kun interessante for dem, der har betalt ned - og det er ikke flextumperne; men de er jo også opgivet - det er der ikke nogen flextumper, der har - hvorfor de er insolvente og illikvide.

Det bliver interessant at se hvor de lån egentlig ligger: Det kan man ikke i øjeblikket, for statstikken er tydelig forkert.

Problemet er jo, at investorerne ikke vil røre ved flexlortet, hvorfor bankerne så må købe dem selv og refinansiere på månedlig basis.
Realkreditinstitutterne er nogenlunde ligeglade, for de malker jo flextumperne gennem administrationsbidraget.

Det svier nu til bankerne, at de skubbede deres misligholdte boliglån ned som flexlort. Det blev sgu da alligevel nød til selv at finansiere - det er så sket ved opkøb af eget flexlort, renteoprulning osv. Men i sidste ende skal det altså finansieres.

Det går så endda, når bankerne kan låne gratis og lægge eget flexlort som sikkerhed. Den går imidlertid ikke - de ødelægger bare deres egne værdipapirer ved at låne ud til flextumper. Danske Bank har fået kærligheden at føle. Jo de har kunnet låne til ingen penge; men det har kostet dem deres bedste udlån.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum