Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv?

+5
Cirb
tommyjo
SortKaffe
Plyds
Thomas
9 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv? Empty Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv?

Indlæg af Thomas Ons Mar 06, 2013 12:02 pm

Næppe.

Som jeg har sagt hele tiden: V + S = 91
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv? Empty Identitetskrise?

Indlæg af Plyds Ons Mar 27, 2013 1:14 am

http://ekstrabladet.dk/ingemann/article1944125.ece
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv? Empty Sv: Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv?

Indlæg af SortKaffe Ons Mar 27, 2013 1:28 am

Thomas skrev:Næppe.

Som jeg har sagt hele tiden: V + S = 91

Det kan ikke passe Thomas.

Jf. seneste meningsmåling er det V + O der har 90 mandater

http://www.metroxpress.dk/nyheder/df-ydmyger-socialdemokraterne-chok-maling-sender-thorning-til-tlling/KObmcz!0WhAEMjQAVcM/#.UVHK3sAbDOQ.facebook

V+ S er "nede" på 86 i målingen
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv? Empty Sv: Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv?

Indlæg af Thomas Ons Mar 27, 2013 1:34 am

SortKaffe skrev:
Thomas skrev:Næppe.

Som jeg har sagt hele tiden: V + S = 91

Det kan ikke passe Thomas.

Jf. seneste meningsmåling er det V + O der har 90 mandater

http://www.metroxpress.dk/nyheder/df-ydmyger-socialdemokraterne-chok-maling-sender-thorning-til-tlling/KObmcz!0WhAEMjQAVcM/#.UVHK3sAbDOQ.facebook

V+ S er "nede" på 86 i målingen
Jeps vi kører på reserven af de radikale p.t.

Det vil koste S stemmer at kværke kommunister - men man gør det med åbne øjne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv? Empty Sv: Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv?

Indlæg af SortKaffe Ons Mar 27, 2013 1:39 am

Ikke for at gøre dig deprimeret Thomas, men jeg tror at hvis de tal fra den seneste måling holder ved et valg, så skal vi til at øve os i at sige:

Økonomiminister Kresten Tullemand
Udenrigsminister Morten Messerschmidt ( Me 262 A)
Indenrigs- og integrationsminister Pia noget så kær
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv? Empty Sv: Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv?

Indlæg af Thomas Ons Mar 27, 2013 1:41 am

SortKaffe skrev:Ikke for at gøre dig deprimeret Thomas, men jeg tror at hvis de tal fra den seneste måling holder ved et valg, så skal vi til at øve os i at sige:

Økonomiminister Kresten Tullemand
Udenrigsminister Morten Messerschmidt ( Me 262 A)
Indenrigs- og integrationsminister Pia noget så kær
Jeg tror stadig ikke på Dansk Folkeparti som regeringsparti.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv? Empty Sv: Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv?

Indlæg af SortKaffe Ons Mar 27, 2013 1:48 am

Hvis skyderierne i Københavns gader fortsætter, så har Du DF'ere i ministerkontorerne næste år
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv? Empty Sv: Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv?

Indlæg af Thomas Ons Mar 27, 2013 2:43 am

SortKaffe skrev:Hvis skyderierne i Københavns gader fortsætter, så har Du DF'ere i ministerkontorerne næste år
Der kommer ikke valg før tid.

Den med skyderierne i København, det er Enhedslisten, hun er ude efter.

Men der er andre steder jeg spekulerer:

a) Realkreditten. Det var virkelig en snudeklemmer Vestager løb ind i i ECB - det var et blankt afslag. Jeg kan stadig ikke se, at 0,3% ifht. 0,75% og 1,25% er NOK til at holde flexlortet låst inde i Nordea ret meget længere end til sommerferien.
b) Sass Larsen lever endnu. Den har noget med skyderierne at gøre.
c) Grønland, jagerkøb og Baltikum skal på plads. Det er måske det, der fjernede Villy Søvndal og Ole Sohn.
d) Hun har noget på Løkke - formentlig er han personlig konkurs. Det sker der ikke noget ved, for han kan tvære meget af på Trolex. Men hun véd at Trolex er for dum til så smart en plan selv.
e) Spørgsmålet er, hvad hun har på DF'erne. Pia K. gik - og det har hun ikke gjort frivilligt. Jeg kunne formode kaskadeskandaler.
f) Hvorfor forlod de 3 SF i en samlet trop - hvad har de at komme med: Det er ellers håbløst med de meningsmålinger at tro på valg til dem.
g) Skolelærerne er ligegyldige.
h) Kinnock arbejder i Schweiz - jeg aner ikke hvordan den skal bruges.
i) Hun fik Rohde på plads i Nationalbanken - uden vrøvl. Uden antydningen af vrøvl.

Nu har jeg kikket temmelig nøje på den vækstplan den er snurrig og indviklet; men den er designet til at sætte Merkel på plads. Hvert et argument hun kan komme med er der en ripost på - eller rettere to. Det hører til det usædvanlige at sætte Merkel på plads på den måde.
Helle er ikke genial; men hun er langt fra dum og langt fra sjusket - det er derfor den rejseafregning IKKE er en "sag".
Hun angler ikke efter sympati. Hun er vant til intriger - hun kan dem til fingerspidserne.

Der er en 3-4 elementer som jeg ikke kender, der skal falde på plads. Hun åbner aldrig ild én kanon ad gangen. Det er hele batterier i samlet ildåbning - gerne to og så i krydsild.
Der er INTET tilfældigt i det hun laver. Hun er træsk og husker som en elefant.

Den måde, hvorpå hun tydeligvis er ligeglad med meningsmålingerne tyder på, at hun IKKE behøver dem.

Én ting, jeg godt kunne tænke mig at vide er: Lægger hun puslespil?

Der er noget jeg ikke ved - ret meget endda.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv? Empty Sv: Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv?

Indlæg af tommyjo Ons Mar 27, 2013 4:24 am

@ alien
Der er noget jeg ikke ved - ret meget endda.

Der er vist en der trænger til lidt Sleep

tommyjo

Antal indlæg : 377
Join date : 25/07/11

Tilbage til toppen Go down

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv? Empty Sv: Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv?

Indlæg af Cirb Ons Mar 27, 2013 9:39 am

Det kunne jo være de har genfundet deres sjæl

- som et parti for almindelige mennesker i DK der gerne vil arbejde, have muligheden for at være selvforsørgende og give deres børn en tryg opvækst.

- og ikke som et parti, der varetager særinteresserne for personer på overførselsindkomst, og lavt- til mellemlønnede offentlige ansatte med diffust definerede arbejdsområder og pligter.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv? Empty Sv: Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv?

Indlæg af Thomas Ons Mar 27, 2013 11:39 am

Cirb skrev:Det kunne jo være de har genfundet deres sjæl

- som et parti for almindelige mennesker i DK der gerne vil arbejde, have muligheden for at være selvforsørgende og give deres børn en tryg opvækst.

- og ikke som et parti, der varetager særinteresserne for personer på overførselsindkomst, og lavt- til mellemlønnede offentlige ansatte med diffust definerede arbejdsområder og pligter.

Mvh
Cirb
Lige præcis.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv? Empty Sv: Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv?

Indlæg af Hugaffen Ons Mar 27, 2013 1:55 pm

Cirb skrev:Det kunne jo være de har genfundet deres sjæl

- som et parti for almindelige mennesker i DK der gerne vil arbejde, have muligheden for at være selvforsørgende og give deres børn en tryg opvækst.

- og ikke som et parti, der varetager særinteresserne for personer på overførselsindkomst, og lavt- til mellemlønnede offentlige ansatte med diffust definerede arbejdsområder og pligter.

Mvh
Cirb

Ja, med de seneste reformtiltag nærmer selv jeg mig S med hastigt fjed. En tilbagevenden til gamle dyder ville være fantastisk. Mine bedsteforældre stemte S og stemte S helt frem til deres død (i 2001 og 2005) selvom de ikke længere kunne kende partiet. Når de fortalte om gamle tiders dyder, ønskede jeg helt klart det Socialdemokrati tilbage igen.
Hugaffen
Hugaffen

Antal indlæg : 105
Join date : 04/08/11
Geografisk sted : Københavns Vestegn

Tilbage til toppen Go down

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv? Empty Sv: Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv?

Indlæg af Thomas Ons Mar 27, 2013 4:41 pm

Hugaffen skrev:
Cirb skrev:Det kunne jo være de har genfundet deres sjæl

- som et parti for almindelige mennesker i DK der gerne vil arbejde, have muligheden for at være selvforsørgende og give deres børn en tryg opvækst.

- og ikke som et parti, der varetager særinteresserne for personer på overførselsindkomst, og lavt- til mellemlønnede offentlige ansatte med diffust definerede arbejdsområder og pligter.

Mvh
Cirb

Ja, med de seneste reformtiltag nærmer selv jeg mig S med hastigt fjed. En tilbagevenden til gamle dyder ville være fantastisk. Mine bedsteforældre stemte S og stemte S helt frem til deres død (i 2001 og 2005) selvom de ikke længere kunne kende partiet. Når de fortalte om gamle tiders dyder, ønskede jeg helt klart det Socialdemokrati tilbage igen.

Tja. Det er gammeldags Socialdemokrater! Der er intet, der kan sammenlignes med en ægte socialdemokrats had til en kommunist!

Det skulle da lige være min irritation ved Danske Bank.

Men når de to går hånd i hånd, så bliver det UHYGGELIGT!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv? Empty Nå lidt fremad går det da.

Indlæg af Thomas Tors Mar 28, 2013 3:50 am

49,5 % til V+S Nu får vi se, hvor meget af resterne af SF, der går til S.

Det med, at Dansk Folkeparti skal regnes til blå blok - knallerter.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv? Empty Sv: Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv?

Indlæg af doctor Tors Mar 28, 2013 11:45 am

Thorning kører efter en drejebog fra EU og Merkel.

EUs førsteprioritering er at holde bankvæsnet oppe.
De tror så, at de kan få styr på det, hvilket jeg tvivler mere og mere på.
Recessionen i Europa tager til i styrke.
Uligheden tiltager.

Uligheden i Europa tiltager.
Statsgælden er størst i sydeuropa, men de private formuer er også størst i Sydeuropa, også når man ser på medianformuer.

http://www.b.dk/nationalt/sydeuropaeere-rigere-end-tyskere

Tyskland er det land i Europa, der har størst ulighed.
De rige tyskere ønsker ikke at bankvæsnet går ned, hvorfor de hjælper de sydeuropæiske lande med hjælpepakker.

Oprør i sydeuropa.
Måske. Spredt og kaotisk.

Oprør i Tyskland.
Så sandelig en risikofaktor.
Det er set før. Og det var ikke kønt.

Kort sagt det kan godt være, at I er fascinerede af Merkel og Thorning, men de kan hurtigt blive ramt af en boomerang.
Et kølleslag.

DF får aldrig indflydelse på Thornings politik. Ikke pga udlændingedebatten, men pga EU politiken.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv? Empty Sv: Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv?

Indlæg af dkguy66 Tors Mar 28, 2013 1:18 pm

Thorning er jo ikke andet end en prostitueret. Hun gør hvad kunden ( de radikale) vil have og betale hende for. ( lade hende være statsminister.)

Samtidig ser det godt ud på hendes CV, at hun kan skrive statsminister, og særligt når hun blot er en dikkende EU lammehale, der lefler mere for EU og deres våde EU drøm om europas forenede stater. Og det er finanskrisen, og håndteringen af den - hvor det er kapitalen man beskytter, og ikke borgerne - et tydeligt tegn på.

Helle T, er i fuld gang med at køre sig i stilling til kommisærposten der skal besættes fra 2015. Og bemærk, at en statsminister, der taber et valg så tydeligt som Helle T ser ud til, vil aldrig kunne komme tilbage, endsige "nøjes" med at sidde i oposition i de følgende 8-12 år.

Det passer jo perfekt ind i hendes egen personlige drejebog, at sidde som statsminister, til 2015, påtage sig kommisærposten i 5 år i EU, fed løn, tættere på sin mand, og ungerne er blevet større. Og derefter nyde livet med sin mand i Svejts.

Hun fører jo præcis samme politik som i sydeuropa, hvor ledigheden er enorm. Ledigheden i DK bliver dog forhåbentlig nok kun mest markant i S FT gruppen. Men da kan man jo så også tale om en markant arbejdsløshed, ved næste valg, med de meningsmålinger.

Og både Helle T og EU eliten, ved ikke hvordan de skal afhjælpe ledigheden, og de er grundlæggende fløjtende ligeglade. Det er jo ikke der deres økonomiske interesser ligger.
Hvordan er det nu lige med mange af EU teknokraterne, og div. regeringsteknokrater. Nå ja, de har jo en fortid i en stor amr. bank. Kapital rules, borgerne er i den forbindelse nyttedyr.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv? Empty Sv: Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv?

Indlæg af Thomas Tors Mar 28, 2013 1:27 pm

doctor skrev:Thorning kører efter en drejebog fra EU og Merkel.

EUs førsteprioritering er at holde bankvæsnet oppe.
De tror så, at de kan få styr på det, hvilket jeg tvivler mere og mere på.
Recessionen i Europa tager til i styrke.
Uligheden tiltager.

Uligheden i Europa tiltager.
Statsgælden er størst i sydeuropa, men de private formuer er også størst i Sydeuropa, også når man ser på medianformuer.

http://www.b.dk/nationalt/sydeuropaeere-rigere-end-tyskere

Tyskland er det land i Europa, der har størst ulighed.
De rige tyskere ønsker ikke at bankvæsnet går ned, hvorfor de hjælper de sydeuropæiske lande med hjælpepakker.

Oprør i sydeuropa.
Måske. Spredt og kaotisk.

Oprør i Tyskland.
Så sandelig en risikofaktor.
Det er set før. Og det var ikke kønt.

Kort sagt det kan godt være, at I er fascinerede af Merkel og Thorning, men de kan hurtigt blive ramt af en boomerang.
Et kølleslag.

DF får aldrig indflydelse på Thornings politik. Ikke pga udlændingedebatten, men pga EU politiken.

Jeg vil gå så langt som til at formode, at den aktuelle interesse for bandemiljøet kan have en sammenhæng med en præventiv indsats for at holde idioterne splittede - og de ER nervøse for ét eller andet, sådan som de skyder vildt omkring sig.

Jeg tror så også, at Eu politikken er den, der permanent vil lukke Dansk Folkeparti ude - af alt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv? Empty Sv: Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv?

Indlæg af dkguy66 Tors Mar 28, 2013 1:28 pm

Jeg skal iøvrigt hilse og sige, at de socialdemokratiske medlemmer på tinge er i fuld gang med regnestokken, og se på hvem der taber stolelegen i de forskellige storkredse. Og det er en udrensning der vil noget.

Så oprøret i S kommer - bare vent - de er bare lidt langsomme i optrækket, da det er et oprør der er tale om, og ikke en formand der går frivilligt, som i SF. Men et kommunalvalg her i efteråret, efter en alt ødelæggende kontanthjælpsreform, en 6 mdr. ekstra uddannelseshjælp til a-kassemedlemmer der har mistet dagpengene, der er ophørt, og en fortsat finanskrise, med løbende fyringer her og der, hvor S vil miste massiv opbakning i kommuner og regioner, vil kunne mærkes, og også få baglandet til at være klar til et formandsopgør.

Men det ser bare ikke så pænt ud at gøre oprør mod en siddende statsminister, så derfor ender det med at hun drager i frivillig eksil i EU, og overlader ledelsen til andre.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv? Empty Sv: Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv?

Indlæg af dkguy66 Tors Mar 28, 2013 1:36 pm

Thomas skrev:
doctor skrev:Thorning kører efter en drejebog fra EU og Merkel.

EUs førsteprioritering er at holde bankvæsnet oppe.
De tror så, at de kan få styr på det, hvilket jeg tvivler mere og mere på.
Recessionen i Europa tager til i styrke.
Uligheden tiltager.

Uligheden i Europa tiltager.
Statsgælden er størst i sydeuropa, men de private formuer er også størst i Sydeuropa, også når man ser på medianformuer.

http://www.b.dk/nationalt/sydeuropaeere-rigere-end-tyskere

Tyskland er det land i Europa, der har størst ulighed.
De rige tyskere ønsker ikke at bankvæsnet går ned, hvorfor de hjælper de sydeuropæiske lande med hjælpepakker.

Oprør i sydeuropa.
Måske. Spredt og kaotisk.

Oprør i Tyskland.
Så sandelig en risikofaktor.
Det er set før. Og det var ikke kønt.

Kort sagt det kan godt være, at I er fascinerede af Merkel og Thorning, men de kan hurtigt blive ramt af en boomerang.
Et kølleslag.

DF får aldrig indflydelse på Thornings politik. Ikke pga udlændingedebatten, men pga EU politiken.

Jeg vil gå så langt som til at formode, at den aktuelle interesse for bandemiljøet kan have en sammenhæng med en præventiv indsats for at holde idioterne splittede - og de ER nervøse for ét eller andet, sådan som de skyder vildt omkring sig.

Jeg tror så også, at Eu politikken er den, der permanent vil lukke Dansk Folkeparti ude - af alt.

I betragtning af at DF havde mere indflydelse på politikken under VK (O), end S og Helle T har på den nuværende politik, er det vist mere din personlige aversion mod et parti, end fornuft der præger den betragtning.
Men det er jo ikke anderledes end Nyrup og hans stuerene bemærkning. Den kom han jo ikke specielt godt om ved.

Første regel i et demokrati. respekter enhver politisk modstander, som en del af borgerne har valgt. Uanset om man er enig eller ej i et parti's politik, og deres vælgeres baggrund for at stemme på partiet, så skal man respektere at andre borgere har en anden tilværelse og dagligdag, end en selv. Og manglende respekt for andre holdninger, er manglende respekt for demokratiet, og folkets ret til at have en anden holdning end ens egen. Og en sådan holdning har tidligere givet mange klaps.

Og lige pt. kan man vist ikke påstå at EU er specielt i kridthuset hverken hos dansken eller andre EU borgere, særligt i sydeuropa.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv? Empty Sv: Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv?

Indlæg af Cirb Tors Mar 28, 2013 2:10 pm

dkguy66 skrev:Jeg skal iøvrigt hilse og sige, at de socialdemokratiske medlemmer på tinge er i fuld gang med regnestokken, og se på hvem der taber stolelegen i de forskellige storkredse. Og det er en udrensning der vil noget.

Så oprøret i S kommer - bare vent - de er bare lidt langsomme i optrækket, da det er et oprør der er tale om, og ikke en formand der går frivilligt, som i SF. Men et kommunalvalg her i efteråret, efter en alt ødelæggende kontanthjælpsreform, en 6 mdr. ekstra uddannelseshjælp til a-kassemedlemmer der har mistet dagpengene, der er ophørt, og en fortsat finanskrise, med løbende fyringer her og der, hvor S vil miste massiv opbakning i kommuner og regioner, vil kunne mærkes, og også få baglandet til at være klar til et formandsopgør.

Men det ser bare ikke så pænt ud at gøre oprør mod en siddende statsminister, så derfor ender det med at hun drager i frivillig eksil i EU, og overlader ledelsen til andre.

Hun er statsminister. Hun kan udskrive valg. Hvis folketingsgruppen skulle prøve at vælte hende bliver stole legen nu,og ikke først om to år. Levebrøds Pamperne murer måske i krogene, men de tør og gør ikke en skid - de retter ind, og stemmer som de har fået besked på.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv? Empty Bandeindsats.

Indlæg af Thomas Tors Mar 28, 2013 2:17 pm

Det er der vidst ingen grund til at betvivle!

Nu tager man vælgerne fra de gamle kommunister.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv? Empty Sv: Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv?

Indlæg af Thomas Tors Mar 28, 2013 2:21 pm

Cirb skrev:

Hun er statsminister. Hun kan udskrive valg. Hvis folketingsgruppen skulle prøve at vælte hende bliver stole legen nu,og ikke først om to år. Levebrøds Pamperne murer måske i krogene, men de tør og gør ikke en skid - de retter ind, og stemmer som de har fået besked på.

Mvh
Cirb
Lige præcis!

Hun havde da ikke overlevet så længe, hvis det ikke var fordi hun har noget på alle - og de har intet på hende. Se bare hvordan Sass og Skrigeskinken folder sammen på stedet. Selvfølgelig har hun noget på dem - ret alvorligt på Sass, hvis jeg ikke tager fejl.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv? Empty Sv: Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv?

Indlæg af doctor Fre Mar 29, 2013 11:47 am

Nu ved jeg jo bare tilfældigvis, fordi jeg har set det i fjeeeeernsynet, at f.eks. Uffe Ellemann Jensen (som Thomas har stor respekt for) altid hev de nye folketingsmedlemmer ind på sit kontor og spurgte:

KAN DU TÆLLE TIL 90.

Det bliver lidt svært med 17 % af stemmerne.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv? Empty Sv: Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv?

Indlæg af doctor Fre Mar 29, 2013 11:48 am

Det ender med at Enhedslisten og Dansk Folkeparti kan samle mandaterne.

Basketball

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv? Empty Sv: Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv?

Indlæg af Thomas Fre Mar 29, 2013 12:21 pm

doctor skrev:Nu ved jeg jo bare tilfældigvis, fordi jeg har set det i fjeeeeernsynet, at f.eks. Uffe Ellemann Jensen (som Thomas har stor respekt for) altid hev de nye folketingsmedlemmer ind på sit kontor og spurgte:

KAN DU TÆLLE TIL 90.

Det bliver lidt svært med 17 % af stemmerne.
Ja, det er lige det, der er pointen.

Spørgsmålet er nemlig om Venstre ikke foretrækker en socialdemokratisk regering - af den simple grund, at man kan (indenfor visse rammer) kontrollere en socialdemokratisk regering. Et flertal byggende på Dansk Folkepartis stemmer vil ikke være stabilt. En borgerlig VO regering vil ikke ske - fordi man ikke kan regne med O: De er simpelt hen for dumme og uansvarlige. O kan få lov til kritikløst at lægge stemmer til en ren Venstrepolitik, støttet af Socialdemokratiet og Radikale.

Men problemet er, at man kan ikke stole på Socialdemokraterne - og slet ikke de radikale.

Den bedste mulighed for Venstre er at lade den nuværende regering fortsætte, fordi som Nørby-Thrane siger: Vi skal bare sørge for, at de ikke laver dumheder med Enhedslisten.
Det sidste er nok ikke specielt sandsynligt, fordi det Thorning går på er at knuse de gamle kommunister.

Læg mærke til hvordan Venstre lægger op:

"Regeringens forslag er så gode at vi selv kunne have skrevet dem."

Der hvor kanten kommer er: "Vi har ingen krav til regeringen - vi vil meget gerne stemme for forslaget som det ligger nu - men kunne vi komme en lille smule længere i de positive retning?"

Er der nogle forhåndsindrømmelser til SF/Enhedslisten, som kan stryges?

Det der er svagheden i vækstplanen er, at den er ret koncentreret omkring offentlige investeringer i infrastruktur i sit offensive element. Det er jernbane og det er til dels højspænding.
Det er et helt tydeligt forslag til at nagle tyskerne til væggen.

De anlægsarbejder på bane har jo elastik: Forstået på den måde, at hvis tyskerne ikke får fingeren ud af gasværket, så kan man lynhurtigt skifte til udbygning i Tyskland og investeringer i Tyskland, som tyskerne naturligvis kommer til at betale - om ikke andet så gennem løbende afgifter på benyttelse af anlæggene. Altså vi har hele tiden folkene og maskinerne, så vi kan flytte dem til Tyskland. Om strækningen Århus-Ålborg bliver færdig et år før eller siden - ikke afgørende; men det kunne måske være en fordel at moderniseret Puttgarten-Hamborg inden da.
Læg mærke til hvordan broarbejderne er prioriteret: Der er fremrykket midler så nogle brohævninger kan foretages umiddelbart. Hertil kommer Storstrømsbroen. Dvs. inden tyskerne får nosset sig færdige så er man klar til at skifte den bro mellem Femarn og fastlandet, som SKAL skiftes. Nøglen til det er en jævn beskæftigelse hos entreprenørerne, hvor man kan overveje f.eks. at skifte broen - hvis entreprenøren kan komme med et interessant tilbud.

På den måde er sigtet rimelig snævert: Kan man fra Venstre bruge det moment til at få nogle andre ting igennem?

Nej, Venstre er udmærket tilfreds med Helle Thorning som statsminister. Man har gennem VKO flertallet - og det ved man godt - været alt for lydhør overfor Tullemandens symbolpolitik. Det VIL man ikke tilbage til.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv? Empty Sv: Er socialdemokratiet i færd med at afskaffe sig selv?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum