Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Det matematiske jobpendul i København på retur ??

+5
Marovingian
Thomas
dkguy66
Plyds
klogeaage 35
9 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Det matematiske jobpendul i København på retur ?? Empty Det matematiske jobpendul i København på retur ??

Indlæg af klogeaage 35 Tirs Feb 19, 2013 7:47 pm

100.000 flere københavnere
frem til 2025


Der skal ifølge Københavns kommune bygges boliger til 100.000 nye sjæle i københavnstrup og opland


Spørgsmålet er med den udflytning af job ,hvilke slags sjæle de nye boliger skal huse : Østeuropæiske ludere /lavtløns håndværkere/ Indiske IT eksperter ect. ect.???


Ansættelsesstop i København:


200 politijob flytter fra øst til vest

Den seneste fyringsrunde i DSB rammer ledere, akademikere og kontorpersonale
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Det matematiske jobpendul i København på retur ?? Empty Sv: Det matematiske jobpendul i København på retur ??

Indlæg af Plyds Tirs Feb 19, 2013 7:54 pm

Hrmmm - mon ikke der ind til videre er rigeligt med tomme boliger at tage af? Hvor mange af projektbyggerierne står stadig delvist tomme?
Man skal passe på med fremskrivninger af den art, der anvendes i præsentationen. Det er jo rent gætteværk. Men nu handler det jo også kun om deres ambitioner - ikke hårde facts!
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Det matematiske jobpendul i København på retur ?? Empty Sv: Det matematiske jobpendul i København på retur ??

Indlæg af klogeaage 35 Tirs Feb 19, 2013 8:12 pm

Plyds skrev:Hrmmm - mon ikke der ind til videre er rigeligt med tomme boliger at tage af? Hvor mange af projektbyggerierne står stadig delvist tomme?
Man skal passe på med fremskrivninger af den art, der anvendes i præsentationen. Det er jo rent gætteværk. Men nu handler det jo også kun om deres ambitioner - ikke hårde facts!

Korrekt Plyds min sarkasme var nok godt skjult Razz

Læs:

Østeuropæiske ludere /lavtløns håndværkere/ Indiske IT eksperter ect. ect.???


klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Det matematiske jobpendul i København på retur ?? Empty Sv: Det matematiske jobpendul i København på retur ??

Indlæg af dkguy66 Tirs Feb 19, 2013 8:27 pm

Jamen hvorom alting er, så lur mig, om man ikke allerede har glemt at inddrage logistikken `?

Det er nemlig typisk kommunal, at man behændigt glemmer at sikre ordentlig logistik for nybyggerier. Uanset om det er fremskrivninger, eller konkrete projekter.

Men iøvrigt er der da ingen tvivl om at det bliver alle de akademikere vi nu er i færd med at uddanne. De skal jo have et job i det offentlige, så man ikke bagefter kan pege fingre af politikerne, og stille spørgsmål ved projekt videreuddannelse for ALLE.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Det matematiske jobpendul i København på retur ?? Empty Sv: Det matematiske jobpendul i København på retur ??

Indlæg af Thomas Ons Feb 20, 2013 1:04 am

Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Det er ikke tilvandringen til København, det er galt med - det er afvandringen. Den skal nok komme.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det matematiske jobpendul i København på retur ?? Empty Sv: Det matematiske jobpendul i København på retur ??

Indlæg af Marovingian Søn Mar 03, 2013 8:22 am

Thomas skrev:Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Det er ikke tilvandringen til København, det er galt med - det er afvandringen. Den skal nok komme.

Det burde da være nemt at beregne? Kan bare ikke finde tal på til- fraflytning. Synes kun de offentliggør det samlede resultat.

Marovingian

Antal indlæg : 633
Join date : 10/08/11
Geografisk sted : Her

Tilbage til toppen Go down

Det matematiske jobpendul i København på retur ?? Empty Sv: Det matematiske jobpendul i København på retur ??

Indlæg af Thomas Søn Mar 03, 2013 9:24 am

Marovingian skrev:
Thomas skrev:Det er det, jeg har sagt hele tiden.

Det er ikke tilvandringen til København, det er galt med - det er afvandringen. Den skal nok komme.

Det burde da være nemt at beregne? Kan bare ikke finde tal på til- fraflytning. Synes kun de offentliggør det samlede resultat.
Du skal se på demografi statistikken i dst.dk
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det matematiske jobpendul i København på retur ?? Empty Sv: Det matematiske jobpendul i København på retur ??

Indlæg af wh Søn Mar 03, 2013 10:17 am

Marovingian skrev:Det burde da være nemt at beregne? Kan bare ikke finde tal på til- fraflytning. Synes kun de offentliggør det samlede resultat.

Bemærk at Thomas konsekvent ikke taler om dette fordi tallene ikke understøtter hans tåbesnak. Du får tallene her:

Tilflyttede (2010, 2011, 2012): 39.725, 40.940, 42.265
Fraflyttede (2010, 2011, 2012): 37.149 36.587 38.888

Støt stigende tilflytning og fraflytninger på et nogenlunde jævnt niveau. Hvad mon det gør ved boligefterspørgslen tror du??

Og så vil jeg også opfordre dig til at kigge på DST-tabellen FRKM111 som viser befolkningssammensætningen aldersmæssigt fra 2011-2040. Her vil du se en stigning i samtlige aldersgrupper - både yngre som gamle.

Trådstarterens n=1 artikler er direkte fordummende i en debat om det fremtidige bolig- og jobmarked. Man kan altid finde historier om nedskæringer her og der, men som sædvanligt handler det jo kun om at vise én side af historien herinde.

København er og vil altid være primus motor for erhvervslivet i Danmark og den tendens vil kun blive forstærket i fremtiden uanset hvad jobløse tåber herinde fremturer med 24/7/365

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Det matematiske jobpendul i København på retur ?? Empty Sv: Det matematiske jobpendul i København på retur ??

Indlæg af Thomas Søn Mar 03, 2013 10:40 am

Plyds skrev:Hrmmm - mon ikke der ind til videre er rigeligt med tomme boliger at tage af? Hvor mange af projektbyggerierne står stadig delvist tomme?
Man skal passe på med fremskrivninger af den art, der anvendes i præsentationen. Det er jo rent gætteværk. Men nu handler det jo også kun om deres ambitioner - ikke hårde facts!

Det ved jeg ikke - de tager nok ikke helt højde for den flugt, der kommer, når folk løber skrigende væk.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det matematiske jobpendul i København på retur ?? Empty Sv: Det matematiske jobpendul i København på retur ??

Indlæg af Hugaffen Søn Mar 03, 2013 1:06 pm

wh skrev:
Marovingian skrev:Det burde da være nemt at beregne? Kan bare ikke finde tal på til- fraflytning. Synes kun de offentliggør det samlede resultat.

Bemærk at Thomas konsekvent ikke taler om dette fordi tallene ikke understøtter hans tåbesnak. Du får tallene her:

Tilflyttede (2010, 2011, 2012): 39.725, 40.940, 42.265
Fraflyttede (2010, 2011, 2012): 37.149 36.587 38.888

Støt stigende tilflytning og fraflytninger på et nogenlunde jævnt niveau. Hvad mon det gør ved boligefterspørgslen tror du??

Og så vil jeg også opfordre dig til at kigge på DST-tabellen FRKM111 som viser befolkningssammensætningen aldersmæssigt fra 2011-2040. Her vil du se en stigning i samtlige aldersgrupper - både yngre som gamle.

Trådstarterens n=1 artikler er direkte fordummende i en debat om det fremtidige bolig- og jobmarked. Man kan altid finde historier om nedskæringer her og der, men som sædvanligt handler det jo kun om at vise én side af historien herinde.

København er og vil altid være primus motor for erhvervslivet i Danmark og den tendens vil kun blive forstærket i fremtiden uanset hvad jobløse tåber herinde fremturer med 24/7/365

Du mener det offentlig ikke? For erhvervslivet udenfor den offentlige sektor ligger ikke i København. Slet ikke indbyggertallet taget i betragtning. Tilgengæld centraliseres alle offentlige institutioner omkring hovedstaden, hvorfor også den er fyldt med unge, akademisk uddannede, offentligt ansatte kvinder. Mænd: De bor i oplandet og i Jylland.
Hugaffen
Hugaffen

Antal indlæg : 105
Join date : 04/08/11
Geografisk sted : Københavns Vestegn

Tilbage til toppen Go down

Det matematiske jobpendul i København på retur ?? Empty Sv: Det matematiske jobpendul i København på retur ??

Indlæg af wh Søn Mar 03, 2013 1:35 pm

Hugaffen skrev:Du mener det offentlig ikke? For erhvervslivet udenfor den offentlige sektor ligger ikke i København. Slet ikke indbyggertallet taget i betragtning. Tilgengæld centraliseres alle offentlige institutioner omkring hovedstaden, hvorfor også den er fyldt med unge, akademisk uddannede, offentligt ansatte kvinder. Mænd: De bor i oplandet og i Jylland.

Huh?? Question

Fra DST-tabellen LBESK2, 2012 3. kvartal

Antal offentlige arbejdspladser i Region H: 251.615
Antal private arbejdspladser i Region H: 475.349

For København By alene er fordelingen mere ligelig: 119.972 offentlige arbejdspladser og 203.278 private. I omegnen af Kbh er fordelingen 76.892 offentlige stillinger og 184.703 private.

Så din kommentar er jo så forkert som noget kan være.

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Det matematiske jobpendul i København på retur ?? Empty Sv: Det matematiske jobpendul i København på retur ??

Indlæg af klogeaage 35 Søn Mar 03, 2013 1:50 pm

wh skrev:
Marovingian skrev:Det burde da være nemt at beregne? Kan bare ikke finde tal på til- fraflytning. Synes kun de offentliggør det samlede resultat.

Bemærk at Thomas konsekvent ikke taler om dette fordi tallene ikke understøtter hans tåbesnak. Du får tallene her:

Tilflyttede (2010, 2011, 2012): 39.725, 40.940, 42.265
Fraflyttede (2010, 2011, 2012): 37.149 36.587 38.888

Støt stigende tilflytning og fraflytninger på et nogenlunde jævnt niveau. Hvad mon det gør ved boligefterspørgslen tror du??

Og så vil jeg også opfordre dig til at kigge på DST-tabellen FRKM111 som viser befolkningssammensætningen aldersmæssigt fra 2011-2040. Her vil du se en stigning i samtlige aldersgrupper - både yngre som gamle.

Trådstarterens n=1 artikler er direkte fordummende i en debat om det fremtidige bolig- og jobmarked. Man kan altid finde historier om nedskæringer her og der, men som sædvanligt handler det jo kun om at vise én side af historien herinde.

København er og vil altid være primus motor for erhvervslivet i Danmark og den tendens vil kun blive forstærket i fremtiden uanset hvad jobløse tåber herinde fremturer med 24/7/365


Du udvikler dig langsommere end godt er.

Dine sidste 5 år i forskellige nicks har ikke ændret dit billede af den økonomiske situation, ikke et komma,endsige dit had til Thomas Razz
Derudover lovede Du plenum IKKE at svare mig og mine skriv længere,på det plan står Du også helt tydeligt stille.

Og som Vi ved, kniber det også for dig at læse og forstå.

Jeg satte spørgsmåltegn efter overskrift = Question Question , dvs Jeg "spurgte" om pendulet var på retur.

Årsagen til mine spørgsmålstegn kunne udover ovennævnte være :

Valby

Ballerup

Albertslund


Vil Du svare på følgende :
Kunne Københavns historie fra 1970 erne gentage sig

Billedet af København i dag er : ungdomsarbejdsløshed ,jobtab og lavtløns ludere/håndværkere/Itarbejdere/ fra Østeuropa der også i hovedstaden overtager jobbene fra Københavnerne.

Det er så den del af de 100.000 tilflyttere til nye boliger Du satser på Question Twisted Evil
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Det matematiske jobpendul i København på retur ?? Empty Sv: Det matematiske jobpendul i København på retur ??

Indlæg af Thomas Søn Mar 03, 2013 2:26 pm

klogeaage 35 skrev:

Du udvikler dig langsommere end godt er.
Det hedder degenererer. Det skyldes at 2012 har været brugt til at bure Nordea inde i forberedelse til at smide dem ud. Hvorfor tror Du ellers Letland vil med i EUR? Den eneste bank af størrelse i Letland er nationaliseret, så nu skal man bruge ECB til at smide svenskerne (herunder Nordea) ud.


Dine sidste 5 år i forskellige nicks har ikke ændret dit billede af den økonomiske situation, ikke et komma,endsige dit had til Thomas Razz
Gud, jeg var begyndt at frygte at svinet kunne lide mig.

Derudover lovede Du plenum IKKE at svare mig og mine skriv længere,på det plan står Du også helt tydeligt stille.
Nu har jeg fortalt ham, hvad der sker - så krybdyret forsvinder måske igen. Hvad grisebassen ikke havde set er, at Danske Bank kommer til at betale for den selskabsskattelettelse med højere lønsumsafgift.

Og som Vi ved, kniber det også for dig at læse og forstå.

Jeg satte spørgsmåltegn efter overskrift = Question Question , dvs Jeg "spurgte" om pendulet var på retur.

Årsagen til mine spørgsmålstegn kunne udover ovennævnte være :

Valby

Ballerup

Albertslund
Det interessante er faktisk forsvarsbesparelserne - at værnepligtsadministrationen har været under afvikling længe, det vidste vi godt - men at værnenes operative kommadoer bliver klippet var sådan set forudsigeligt og forudset; men nu melder man det ud.



Vil Du svare på følgende :
Kunne Københavns historie fra 1970 erne gentage sig

Billedet af København i dag er : ungdomsarbejdsløshed ,jobtab og lavtløns ludere/håndværkere/Itarbejdere/ fra Østeuropa der også i hovedstaden overtager jobbene fra Københavnerne.

Det er så den del af de 100.000 tilflyttere til nye boliger Du satser på Question Twisted Evil
Specielt da fødselstallet falder, så vil folketallet ikke stige i nærheden af det.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det matematiske jobpendul i København på retur ?? Empty Øv altså

Indlæg af wh Man Mar 04, 2013 6:20 pm

Arj, hvor irriterende for debattørerne herinde

http://epn.dk/samfund/arbmarked/article5230188.ece

Nye jobs?? Troede ikke at det var muligt?! Hvorfor ER verden bare ikke ved at gå helt i sort? Kom nuuuuuuuu... gå nu NEEEED *piv*klynke*

Og hvad er nu det her?

http://politiken.dk/tjek/penge/dinepenge/ECE1913335/flekslaanere-har-scoret-kassen-i-16-aar/

Jamen, jamen..... var flexlånere ikke tåber hele bundtet??

Og åååhhhh neeeej:

http://politiken.dk/tjek/penge/dinepenge/ECE1913171/danskerne-skal-have-13-milliarder-tilbage-i-skat/

2/3 skal have penge tilbage? Jamen..... jeg troede at flextumper bevidst satte deres fradrag for højt fordi de ikke kan betale hverken renter eller afdrag?

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Det matematiske jobpendul i København på retur ?? Empty Sv: Det matematiske jobpendul i København på retur ??

Indlæg af Crumar Man Mar 04, 2013 8:16 pm

Jeg kan ikke lade være med at citere dette indlæg fra "den anden kanal" fra januar 2012 - og det selvom jeg er en småvenstresnoet eksiljyde af en løjser bosat i en almen bolig på Østerbro pirat

At værdiskabelsen foregår i København er en sandhed med modifikationer. Naturligvis er lønniveau proportionelt med værdiskabelse. En IT-udvikler med en månedsløn på kr. 50.000 skaber pr. definition dobbelt så meget værdi som en specialarbejder med en månedslån på kr. 25.000. Men I glemmer, at dette kun gælder i den frie del af økonomien, hvor varer og tjenesteydelser handles på frivillig basis.

Det gælder ikke for den statslige del af økonomien. Denne finansieres med penge, som er tvangsopkrævet fra produktive mennesker, og som bruges til at lønne politikere, statsansatte gøglere og planøkonomer, departementschefer, bureaukrater, ballerinaer og badutspringere, projektledere, kommunikationskonsulenter, spindoktorer, DR-journalister, hofmarskaller og andre højtlønnede, men absolut unyttige individer. En del af disse penge er stjålet i provinsen, men kommer for langt størstedelens vedkommende til udbetaling og beskatning i København, og kanaliseres herefter videre ud til byens erhvervsliv. Dette skal også indgå i beregningen af overførsler mellem landsdelene.


http://www.boligdebatten.dk/generelt/16569-hvorfor-redde-udkantsdanmark-4.html
Crumar
Crumar

Antal indlæg : 41
Join date : 10/08/11

Tilbage til toppen Go down

Det matematiske jobpendul i København på retur ?? Empty Sv: Det matematiske jobpendul i København på retur ??

Indlæg af Jomsviking Man Mar 04, 2013 8:38 pm

Ligegyldigt jydesnak om, hvor dumme københavnere er.

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Det matematiske jobpendul i København på retur ?? Empty Sv: Det matematiske jobpendul i København på retur ??

Indlæg af Thomas Man Mar 04, 2013 9:07 pm

Crumar skrev:Jeg kan ikke lade være med at citere dette indlæg fra "den anden kanal" fra januar 2012 - og det selvom jeg er en småvenstresnoet eksiljyde af en løjser bosat i en almen bolig på Østerbro pirat

Og så på Østerbro.........


........ havde det så endda været en ordentlig bydel, hvor man hver uge hænger en ny bankmand ved byporten......
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det matematiske jobpendul i København på retur ?? Empty Sv: Det matematiske jobpendul i København på retur ??

Indlæg af Thomas Man Mar 04, 2013 9:11 pm

Jomsviking skrev:Ligegyldigt jydesnak om, hvor dumme københavnere er.
Ikke så meget, hvor dumme de er......

.... men nogen kommer sig - forståeligt nok - ikke over at Jelling ikke stadig er hovedstaden....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det matematiske jobpendul i København på retur ?? Empty Sv: Det matematiske jobpendul i København på retur ??

Indlæg af Jomsviking Man Mar 04, 2013 9:45 pm

Thomas skrev:
Jomsviking skrev:Ligegyldigt jydesnak om, hvor dumme københavnere er.
Ikke så meget, hvor dumme de er......

.... men nogen kommer sig - forståeligt nok - ikke over at Jelling ikke stadig er hovedstaden....

Ja, da Skjalm hvides sønner besluttede sig for at modernisere riget, flyttede tyngdepunktet sig mod øst.

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Det matematiske jobpendul i København på retur ?? Empty Sv: Det matematiske jobpendul i København på retur ??

Indlæg af Thomas Man Mar 04, 2013 10:30 pm

Jomsviking skrev:
Thomas skrev:
Jomsviking skrev:Ligegyldigt jydesnak om, hvor dumme københavnere er.
Ikke så meget, hvor dumme de er......

.... men nogen kommer sig - forståeligt nok - ikke over at Jelling ikke stadig er hovedstaden....

Ja, da Skjalm hvides sønner besluttede sig for at modernisere riget, flyttede tyngdepunktet sig mod øst.
Og så bebrejder man Anders Fogh noget........
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det matematiske jobpendul i København på retur ?? Empty Sv: Det matematiske jobpendul i København på retur ??

Indlæg af klogeaage 35 Man Mar 04, 2013 11:05 pm

wh skrev:Arj, hvor irriterende for debattørerne herinde

http://epn.dk/samfund/arbmarked/article5230188.ece

Nye jobs?? Troede ikke at det var muligt?! Hvorfor ER verden bare ikke ved at gå helt i sort? Kom nuuuuuuuu... gå nu NEEEED *piv*klynke*

@ wh Som vanligt er Du underinformeret ,de job er ren ønsketænkning , ingen af projekterne er fuldt financeret endnu Suspect

Og hvad er nu det her?

http://politiken.dk/tjek/penge/dinepenge/ECE1913335/flekslaanere-har-scoret-kassen-i-16-aar/

Jamen, jamen..... var flexlånere ikke tåber hele bundtet??

@wh Ved det ikke ligger til dig,men Du burde være lidt ydmyg
Flexheksen havde også refinanceringsproblemer ,derfor pantsatte hun Danmark, for at redde hendes og din flextumpe økono
mi Suspect

Og åååhhhh neeeej:

http://politiken.dk/tjek/penge/dinepenge/ECE1913171/danskerne-skal-have-13-milliarder-tilbage-i-skat/

2/3 skal have penge tilbage? Jamen..... jeg troede at flextumper bevidst satte deres fradrag for højt fordi de ikke kan betale hverken renter eller afdrag?


Glæd dig ikke for tidligt wh,flextumpers indberetninger bliver kigget ekstra grundigt efter Razz
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Det matematiske jobpendul i København på retur ?? Empty Sv: Det matematiske jobpendul i København på retur ??

Indlæg af Thomas Tirs Mar 05, 2013 12:25 am

klogeaage 35 skrev:
Glæd dig ikke for tidligt wh,flextumpers indberetninger bliver kigget ekstra grundigt efter Razz

Så vidt, jeg kan se planen nu, så skal man have Nordea ud af realkreditten først.

Det må man skulle, fordi de svenskerne spekulerer mod den danske krone - og dermed indirekte mod EUR. Spekulerer med de penge Riksbanken låner til Nordea for at købe et flexlort. Det er noget, som Nationalbanken IKKE har villet rode sig ind i.

Man skal hele tiden holde sig den egentlige målsætning for øje!

Man ønsker at redde realkreditobligationen. Dvs. den fast forrentede konvertible annuitet.
Alt andet er underordnet dette hensyn. Med alt menes de konkrete kreditinstitutter og konkrete banker.
Flextumperne trækker vejret så længe, det passer ind i den plan.

Det er derfor jeg tror på en højere diskonto, der vil klemme de variabelt forrentede lån med afdrag over i fast forrentede annuiteter. Alene det, at man IKKE har hørt jubelskrigene fra Ane Arnth Jensen og Nykredit tyder på, at betingelserne er ret hårdt fastlagt.
Som jeg husker det, er aftalen på realkredit området ret vagt formuleret - hvilket fik Ane Arnth Jensen til - på sin sædvanlige hovne måde - at sige: "Det er ikke nok." Hun mener jo at realkreditinstitutterne skal overleve - en opfattelse som hun i stigende grad står alene med.

Som det ser ud nu, så tror jeg IKKE at ejendomspriserne vil falde i 2013 - man vil helt enkelt nægte at finansiere handler. Vi har allerede set, hvordan ejendomme bliver trukket fra markedet. Falder priserne vil man IKKE kunne omlægge afdragsfrie lån.

Det andet er, at man går efter livforsikringsselskaber så pensioner kan blive udbetalt til nedbringelse af hæftelserne. (jeg tror så ikke på volumen i det segment)
Man har forsøgt med det gode - og give pensionsspekulanterne en forholdsvis pæn behandling; det tror jeg ændrer sig hurtigt. Jeg kan levende forestille mig markant forøgede administrationsbidrag for afdragsfrihed. Vi kan snildt tale både 3% og 4% for 60%-80% placeringen - i administrationsbidrag på afdragsfrihed. Men som sagt, jeg tror ikke på mange milliarder dér.

Klemme af spekulanterne er formentlig for at vinde tid. Det korte sigte er at få flex med afdrag (dvs. landbrugslån, støttet, udlejning og industri) her ligger 250 af 650 mia. rimelig plukkeklare. Pengene er der i kontantindskud i Nationalbanken.

Det var bare sådan, jeg ville gøre.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det matematiske jobpendul i København på retur ?? Empty Sv: Det matematiske jobpendul i København på retur ??

Indlæg af dkguy66 Tirs Mar 05, 2013 8:04 pm

wh skrev:Arj, hvor irriterende for debattørerne herinde

http://epn.dk/samfund/arbmarked/article5230188.ece

Nye jobs?? Troede ikke at det var muligt?! Hvorfor ER verden bare ikke ved at gå helt i sort? Kom nuuuuuuuu... gå nu NEEEED *piv*klynke*

Og hvad er nu det her?

http://politiken.dk/tjek/penge/dinepenge/ECE1913335/flekslaanere-har-scoret-kassen-i-16-aar/

Jamen, jamen..... var flexlånere ikke tåber hele bundtet??

Og åååhhhh neeeej:

http://politiken.dk/tjek/penge/dinepenge/ECE1913171/danskerne-skal-have-13-milliarder-tilbage-i-skat/

2/3 skal have penge tilbage? Jamen..... jeg troede at flextumper bevidst satte deres fradrag for højt fordi de ikke kan betale hverken renter eller afdrag?

Tjaa. så må vi jo håbe at en god del af disse restskatter kan modregnes i folks offentlige gæld. For sidst jeg så efter, var den over 50 mia kr. Og hvad der ikke lige fremgår af tallene, er hvorvidt de 7 mia i restskat, er hvad der opkræves - altså er over grænsen for overførsel til kommende skatteår, som er på ca 19.000 kr i restskat,

Og glem så ikke at SKAT selv har været ind og ændre i mange boligejeres forskudsopgørelser, så de netop IKKE stod med en restskat.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Det matematiske jobpendul i København på retur ?? Empty Sv: Det matematiske jobpendul i København på retur ??

Indlæg af Plyds Tirs Mar 05, 2013 8:08 pm

Jomsviking skrev:Ligegyldigt jydesnak om, hvor dumme københavnere er.

Ja - det behøver vi jo ikke at gentage. Det er slået godt og grundigt fast for mange år siden....

Man skal jo ikke sparke de Københavnere der allerede ligger ned - ikke ret hårdt altså Smile
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Det matematiske jobpendul i København på retur ?? Empty Sv: Det matematiske jobpendul i København på retur ??

Indlæg af klogeaage 35 Tors Mar 14, 2013 3:27 pm



Telenor Frederikskaj DK - 1780 København V fyrer 138
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Det matematiske jobpendul i København på retur ?? Empty Sv: Det matematiske jobpendul i København på retur ??

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum