Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

HA! Nu fandt jeg ud af, hvad Helle er ude på!

3 deltagere

Go down

HA! Nu fandt jeg ud af, hvad Helle er ude på! Empty HA! Nu fandt jeg ud af, hvad Helle er ude på!

Indlæg af Thomas Tors Feb 07, 2013 8:10 am

EU rabat
»Den forkerte argumentation er, at Danmark ikke vil betale mere til Østeuropa og de fattige sydeuropæiske lande. Det er ikke det, det drejer sig ikke om. Den ene milliard er ikke engang vores merbetaling til de andre rabatlande«, lyder det fra professoren [Peter Nedergaard].
Her er jeg for en gangs skyld enig med Nedergaard; men hvem er det så, der skal betale?
Dagens Nyheter!

Sverige har sedan vi gick med i EU 1995 haft en rabatt på medlemsavgiften som i år uppgår till 3,4 miljarder kronor. Men 96 procent av den rabatten hotas att tas bort när EU:s ledare träffas i Bryssel på torsdag och fredag för att förhandla om budgeten under perioden 2014-2020, enligt statsminister Fredrik Reinfeldt.

– Låt oss vara realister. Det finns mycket liten förståelse för våra argument, sade han på onsdagens öppna EU-nämndsmöte.

Nu er 1 mia. DKK ~ 1½ mia. SEK med endnu 1½ mia. SEK til Tyskland for at lave al den infrastruktur til Femarn forbindelsen!

Hellepige: Du er knusdejlig! flower
Hun får svenskerne til at betale - de dumme svin! pig
rofl hihihihihihihi
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HA! Nu fandt jeg ud af, hvad Helle er ude på! Empty Nå? I har stadig ikke fattet det?

Indlæg af Thomas Tors Feb 07, 2013 12:18 pm

Altså!

Rabatten Helle VIL have er på:
150 mio. EUR á 7½ DKK/EUR = 1,125 mia. DKK. Så langt - så godt; men det bliver bedre!
1,125 mia. DKK á 1,25 SEK/DKK = 1,4 mia. SEK.

Vi tillader os en frisk smøg og et lille selvtilfreds smil! Cool

Nu er det årlige svenske bidrag til EU p.t. 33 mia. SEK, det påregnes stigende til 36-40 mia. SEK årligt.

Øhhhh, hvor kender vi det tal fra?

Joooo - det er omtrent det beløb, vi/jeg har gættet os til Nordea Sverrig har købt Nordea realkredit flexlort for!

Hvad nu, hvis Sverrig devaluerer? Joooo - så vil de godt nok få flere SEK, når flexlortet forfalder; men temmelig præcist det samme beløb vil så skulle betales mere til EU i EUR (hvilket er det samme som DKK; men uden Mor Margrethes kønne ansigt på - til glæde for kæmpefjolset Morten Messerschmidt!)
Det omvendte gælder naturligvis også hvis Sverrig revaluerer.

Det betyder naturligvis også, at Nordea ikke kan lave mere flexlort! Det kan nemlig kun sælges til Nordea Sverrig som vil være nød til at byde det op i pris for IKKE at få Nordea Danmarks flextumper til at gå på røven.
Når nu flexrenten stiger i Danmark, så kan Nordea IKKE - som de plejer - byde deres eget lort op i SEP/OKT md. Fordi det vil betyde en devaluering af SEK. Indfrielsen betyder nemlig at DKK strømmer til Sverrig og giver en revaluering af SEK - hvilket er dét, vi har set de sidste 2 år. Denne revaluering betyder at der kommer et valutakurstab på indfrielsen. Det vil man kun kunne undgå ved et tilsvarende opkøb af flexlort, hvilket giver en værre forrentning, hvorved man ikke kan betale den rente som Rikbanken forlanger for at belåne flexlortet!
Derfor er Riksbankens rente p.t. på 1,25%.

Da Nationalbankens udlånsrente til Danske Bank er på 0,3%, så kan flexrenten stige op til 1,25% - om den virkelig stiger så meget - aner det ikke; men stige det vil den for hele tiden at forhindre, at Nordea Sverrig sælger ud og revaluerer SEK - men det kan de ikke fordi så fanger fælden ved ved den modgående bevægelse på indfrielsestidspunktet og betalingen til EU.

Det vil sige: Vi har i praksis låst SEK til DKK og DKK er i praksis låst til EUR!

Samtidig er der sikkerhedsventilen i valutareserverne, hvor ethvert salg større mængder SEK eller DKK vil blive opfanget af de respektive landes valutareserver. Derfor vil udlånsrenten stige jævnt op med den svenske udlånsrente og holde den svenske stats gevinst ved udlånet til Nordea positivt afhængig af de korte papirers indfrielsestidspunkt - der er faktisk kun korte stat i udlandet. Lange stat er opkøbt af pensionskasserne i Danmark.

Det er en benlås så fast og ondskabsfuld, at selv Schäuble får tårer i øjnene af rørelse.

Bravo tøser! Helle og Margrethe!

Det er så baggrunden som Vestager har at forhandle ud fra mhp. en opgradering af Danske Realkredit obligationer i hvert fald de fast forrentede konvertible annuiteter.
Man kan love, at der kommer flere af dem, for en stigning i flexrenten (og det var derfor Riksbankens udlånsrente skulle hæves - den skal nemlig kompensere for det administrationsbidraget er større på flexlort!).

Denne stigning vil tilskynde til en konvertering af flex med afdrag. Den rente disse flexer skal ramme er nemlig = udlånsrente (p.t. 0,3%) + (ekstra adm. bidrag på variabel rente p.t. 0,25-0,5%) + (adm. bidrags spring til 60-80% skiven, som man kan køre via ejendomspriserne - p.t. noget der vel minder om ½-3/4%) : Eller noget, der minder om 1½-2% - det man skal ramme er nemlig den 20 årige realkredit på p.t. 2-2½%. Samtidig holder man den lange rente nede ved IKKE, at sælge lange stat!

Samtidig vil fast uden afdrag (ikke mange af dem) nærme sig afdragsfrihedens udløb, hvor overgang til afdrag mildnes ved at renten er lavere - NB igen den 20 årige!

Tilbage står vi med flextumperne - dem uden afdrag - tja, de er nok rimelig håbløst fortabt, specielt med dem med bankgæld oven i hatten - dvs i praksis alle; men dette drejer sig IKKE om boligejerne; men om REALKREDITTEN!

Samtidig vil man klemme dem, der har optaget flexlån for at slippe billigere i skat på pensionsopsparingen. Dels ved at forhøje folkepensionens bundgrænse (havde fundet penge til de dårligst stillede folkepensionister, som Helle sagde i nytårstalen). Dvs. man opretholder de facto beskatningen på ca. 80% for overindbetalt pensionsopsparing. Dels kommer det meget lave - gerne negative afkast af pensionsopsparing, som fremkommer ved, at man holder den lange rente lav.

Dels vil man indskrænke godkendelsen af realkreditlån som lige så gode som statsobligtioner til fast forrentede annuiteter, hvorved de andre bliver usælgelige, som i dag.

Endelig tog man officielt truslerne fra Danske og Jyske bank om at svine ordentlige mennesker til med "abonnement" temmelig roligt. Sagen er nemlig at disse indskud er stadig den billigste finansiering Danske Bank kan få, hvilket man viste ved at forhøje udlånsrenten med 0,1% - og bare rolig, der kommer flere!

Det hele er ret så kompliceret; men jeg tror man i hovedtrækkene har principperne og samspillet i denne fremstilling.

Og jo - Enhver tanke om udbyttebetaling i bankerne, den kan de godt glemme. Ethvert tilløb til overskud vil blive kværket. Nu skulle man her i efteråret lige have provinskvajene splittet ad, så byggespekulanterne IKKE blokerer for redningen af landbruget. Her har man ejendomme i Finansiel stabilitet nok til at hive enhver form for overskud.





Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HA! Nu fandt jeg ud af, hvad Helle er ude på! Empty Sv: HA! Nu fandt jeg ud af, hvad Helle er ude på!

Indlæg af Merkur Fre Feb 08, 2013 5:40 pm

Hvis denne beretning er korrekt - eller bare tilnærmelsesvis - fortjener den så ikke en mere fremtrædende placering på debatten end under "politik".

Merkur

Antal indlæg : 330
Join date : 09/10/12

Tilbage til toppen Go down

HA! Nu fandt jeg ud af, hvad Helle er ude på! Empty Sv: HA! Nu fandt jeg ud af, hvad Helle er ude på!

Indlæg af dkguy66 Fre Feb 08, 2013 6:14 pm

Nu er politik og politiske motiver normalt ret ligetil.

Så disse dybdegående overvejelser a la konspirationsteorier, har ikke megen gang på jorden.

Men fred være med disse spekulationer.

Minder meget om den tidligere påstand om at det var ert soc. d. tidligere medlem af folketinget, der lækkede Helle T.'s skattepapir, blot fordi dette medlem tidligere arbejdede hos SKAT. Altså med undervisning, uden clearing til div. info.

Men som med så meget andet blev denne påstand komstant fremført.

Men som sagt politik er meget mere enkelt.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

HA! Nu fandt jeg ud af, hvad Helle er ude på! Empty Sv: HA! Nu fandt jeg ud af, hvad Helle er ude på!

Indlæg af Thomas Fre Feb 08, 2013 8:30 pm

Merkur skrev:Hvis denne beretning er korrekt - eller bare tilnærmelsesvis - fortjener den så ikke en mere fremtrædende placering på debatten end under "politik".
Nu får vi se. Den er nok ikke præcis i alle detaljer; men hovedretningen skulle være til at stole på.

Det kan vi nu kontrollere, hvis renten stiger - og den lange rente bliver nede.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HA! Nu fandt jeg ud af, hvad Helle er ude på! Empty Sv: HA! Nu fandt jeg ud af, hvad Helle er ude på!

Indlæg af Thomas Lør Feb 09, 2013 1:33 am

Merkur skrev:Hvis denne beretning er korrekt - eller bare tilnærmelsesvis - fortjener den så ikke en mere fremtrædende placering på debatten end under "politik".

Nu har vi foreløbig fået bekræftet milliarden!

Vi har også fået den med landbruget - den har godt nok været sur for franskmændene; et fald i støtte på 1 mia. ud af 120 mia. i landbrug med industrier til. Det er sgu lige meget, når priserne kommer op med 10% - Det skal de nok gøre - om ikke andet så drevet af eksport fra EU.

Nu skal vi have "klima" pengene........

Vi skal have en stigende rente, så fast forrentet flex kan omlægges.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HA! Nu fandt jeg ud af, hvad Helle er ude på! Empty Svensk spin

Indlæg af Thomas Lør Feb 09, 2013 5:57 am

Fredrik Reinfeldt gør gode miner til slet spil

Sagen er at han regner i svenske træpenge.

i 2012 lå SEK på 90 DKK/100 SEK dvs. 100 DKK = 111 SEK
Den skal nu ned på 80 DKK/ 100 SEK - det er dér den kurs skal ligge. Dvs. 100 DKK = 125 SEK

Forholdet er 9/8 (ca. en anelse mindre i realiteten; men - pyt.) dvs. en stigning på 12½%

33 mia. SEK + 12½% = 37 mia. SEK

Jo den ender, hvor den skal: Svenskerne kommer til at betale Helles milliard. Så rigeligt.

Jo Hellepige: Den er god nok - penge ned i foret; men meget bedre - svenskerne betaler.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HA! Nu fandt jeg ud af, hvad Helle er ude på! Empty Sv: HA! Nu fandt jeg ud af, hvad Helle er ude på!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum