Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Danskerne føler sig snydt i bankredninger

2 deltagere

Go down

Danskerne føler sig snydt i bankredninger Empty Danskerne føler sig snydt i bankredninger

Indlæg af Gorrion Søn Jan 27, 2013 4:04 pm

http://www.b.dk/nationalt/danskerne-foeler-sig-snydt-i-bankredninger

Og det har de også grund til.
Vi skal også lige huske på at krisen, og i særdeleshed forholdne for de sindsygt mange milliarder i Afdragsfrihed der nu skal tilbage betales, først begynder at buldre om ca 10 - 12 måneder....og det er altså en tiltagende buldren over 5-6 år.

Jeg tror ikke en fløjtende fis på at staten har tjent 11 mia på landsskadelige skatteyder garantier og "pakker".

Og hvis det vitterligt forholder sig så lyserødt at staten nu har 11 mia som de ellers ikke ville have haft.....så giver det overhovedet ingen mening at spare 1.5 mia på en nedslagtning af skatteydere som har betalt i årevis for en "før" god og velfungerende dagpenge forsikring.
Spørg disse mennesker der nu står til at miste ALT, om de har lyst til at klappe i deres små hænder over postulater om at statskassen lige pludselig har 11 mia som de ellers ikke ville have haft.
Igen har jeg kun ET at mene om det Bræk
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danskerne føler sig snydt i bankredninger Empty Sv: Danskerne føler sig snydt i bankredninger

Indlæg af Gæst Søn Jan 27, 2013 4:41 pm

Gorrion skrev:

Jeg tror ikke en fløjtende fis på at staten har tjent 11 mia på landsskadelige skatteyder garantier og "pakker".


Pakkerne er reelt et forsikringsprodukt, som ingen på denne jord ville have solgt til de danske banker for sølle 11 mia.

Forsikringsproduktets reelle markedsværdi var måske på 100 mia. kr. eller mere. Så foreløbigt har de danske skatteydere tabt mindst 90 mia. på den sag.

I ovenstående tillader jeg mig at gå ud fra, at de danske banker stadig baserer sig på modellen "marked/udbud/efterspørgsel/markedsomkostninger/markedsværdi etc" - også når de selv skal betale for tingene?

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Danskerne føler sig snydt i bankredninger Empty Sv: Danskerne føler sig snydt i bankredninger

Indlæg af Thomas Søn Jan 27, 2013 5:16 pm

BamsesFar skrev:
Gorrion skrev:

Jeg tror ikke en fløjtende fis på at staten har tjent 11 mia på landsskadelige skatteyder garantier og "pakker".


Pakkerne er reelt et forsikringsprodukt, som ingen på denne jord ville have solgt til de danske banker for sølle 11 mia.

Forsikringsproduktets reelle markedsværdi var måske på 100 mia. kr. eller mere. Så foreløbigt har de danske skatteydere tabt mindst 90 mia. på den sag.

I ovenstående tillader jeg mig at gå ud fra, at de danske banker stadig baserer sig på modellen "marked/udbud/efterspørgsel/markedsomkostninger/markedsværdi etc" - også når de selv skal betale for tingene?

/BF
Når vi nu taler mere eller mindre fiktive tal - så synes jeg at de 250 milliarder, som Danske Bank - bla. - lånte i pengepolitiske udlån mod sikkerhed i et eget flexlort er lidt mere relevant at bringe på bane.

Det er immervæk en sjat penge at hæfte for.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danskerne føler sig snydt i bankredninger Empty Sv: Danskerne føler sig snydt i bankredninger

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum