Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Euroen er om ikke reddet så mindre i farezonen.

Go down

Euroen er om ikke reddet så mindre i farezonen. Empty Euroen er om ikke reddet så mindre i farezonen.

Indlæg af Thomas Man Jan 14, 2013 4:22 pm

Nå, dér var den!

Sydbanks cheføkonom, Jacob Graven. [at nogen vil stå ved noget af titlen.......]

Han peger blandt andet på, at Centralbanken godt nok har meddelt, at den er parat til at opkøbe statsobligationer i et gældsplaget land. Men den sætter ikke gang i seddelpressen med mindre et land officielt beder om hjælp, og hjælpen vil i givet fald komme i selskab med et række krav om besparelser og reformer i det pågældende land.

Det er dét den lille modbydelige Ane Arnth Jensen logrer for: At flexlort skal blive anerkendt på linje med statsobligationer - de er jo så robuste som hun fik Vestager til at sige.

Det tror jeg IKKE sker!

De er ikke HELT idioter i ECB.

Det, der evt. KAN ske er, at de fast forrentede konvertible annuiteter anerkendes! Men lokumspapirer - det tror jeg ikke.
Forhandlingsresultatet vil blive, at Danmark får en eksplicit godkendelse af fast forrentede konvertible realkredit obligationer. Jeg tror IKKE, at en som Jörg Asmussen i ECB falder for Arnth Jensens forsøg på bedrageri. De fast forrentede annuiteter er der jo ikke nogen, der har sagt snavs til. Arnth Jensen tror at brøler man en løgn ud tit nok, så bliver den troet.

Vestager vil komme med et forhandlingsresultat omkring de fast forrentede annuiteter, som vil blive udlagt som en stor sejr - hvilket det også vil være for fornuften; men KUN det! Man får sgu hverken Onkel Nils eller Onkel Lars til at sige noget pænt om flexlort i seriøst selskab. Tværtimod har Bernstein sagt at muligheden for anerkendelse af realkreditobligationer har en yderst beskeden sandsynlighed.
Det siger han naturligvis ikke, hvis det ikke er fordi problemet har været oppe at vende i Nationalbankdirektørernes klub - her gider man ikke høre RKR's perfide øregejl.

Vi får se!

Sagen er nok bare den, at de fast forrentede annuiteter så vil blive krævet udskilt fra bankerne og de bestående realkreditinstitutter uden noget ejersammenfald. Altså ud som gammeldags kreditforeninger.

Man får sgu ikke ECB til at gå på kompromis med den opsplitning af bankerne, som er et af hovedpunkterne i hele planen - jeg tror det IKKE!

Det er DERFOR man er så liderlig for at holde ejerlejlighederne på index 80.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum