Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn.

+4
Nærigfryns
wh
peter777
Thomas
8 deltagere

Go down

Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn. Empty Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn.

Indlæg af Thomas Tirs Jan 08, 2013 4:35 pm

Nationalbanken

De 13 milliarder faldt på plads 4/1-13. Der er lidt roderi med folio/indskudsbeviser, så er der tale om et ultimo-hak for det naive og uhæderlige øje.

Det kan kun være Nordea. Danske Banks behov i sådan en situation er 40 mia. Nordea er 1/3 af Danske Bank.
Så det kan ikke være andre. Jyske Bank er helt nede på 1/3 af Nordea.

Men det gør jo unægtelig, at når man betragter de pengpolitiske udlån ultimo 1., 2. og 3. kvartal på ca. 4 mia., så er der jo unægtelig en bank, der melder sig som kandidat til månedens Platugle: Jyske Bank!

Nykredit Bank er lidt lille og det er Sydbank også.... Jawohl, Sydbank - ikke et hæderligt individ i nærheden; men man er godt nok lidt lille til sådan noget.

Næh den mest sandsynlige er Jyske Bank, der kan lukkes med et vift med øjenbrynet.

Det er jo ikke sådan, når man har 13.000.000.000 begrundelser for sine formodninger.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn. Empty Sv: Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn.

Indlæg af peter777 Tirs Jan 08, 2013 5:47 pm

hmmm ... kan du ikke lige sætte en pil ind i dine grafer, der hvor du ser det. Det er stadig uoverskueligt for mig med alle de lån og rentesatser.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn. Empty Jeg kan godt forstå, Du er forvirret!

Indlæg af Thomas Tirs Jan 08, 2013 8:51 pm

peter777 skrev:hmmm ... kan du ikke lige sætte en pil ind i dine grafer, der hvor du ser det. Det er stadig uoverskueligt for mig med alle de lån og rentesatser.

Det er sandelig heller ikke meningen, at Du overhovedet skal have en opfattelse - slig indsigt er kun for de allerstørste ånder! Det rager ikke nogen at realkreditsystemet reelt ER brudt sammen og bliver lappet med gummibånd og let brugt gaffa-tape.

Udlån fra Nationalbanken

Samlet ligger der udlån - rimelig permanent - fra Nationalbanken på 53 mia. til opkøb af flexlort fra DLR, NYK (TOT går formentlig via NYK - og dermed indlånet i kreditforeningerne) og BRF til Danske Bank!

Men hertil kommer 41 mia. udlånt fra ECB - men naturligvis garanteret af Nationalbanken! Omvejen er nødvendig fordi Nationalbanken ikke belåner egne udstedelser.
Hertil kommer nu formentlig et TILSVARENDE beløb fra Riksbanken til Nordea på 40 mia. DKK (man skal jo holde på formerne - ingen forskelsbehandling). Hertil kommer formentlig yderligere 50 mia. DKK til afviklingen af Nordea udlån i Danmark, der skal modsvare Danske Bank udlån i Sverrig (erhvervslån).

Altså en 135 mia. bundet i flexlort alene - (men, der er så yderligere 350 mia. i udlandet af flexlort, som der tages højde for i valutareserven - derfor 500 mia. i valutareserve - har IKKE en skid at gøre med at DKK er "sikker havn").

Jeg har givetvis ikke ret i alle detaljer - det er sateme også svært, når man dels dækker med løgnehistorier og pladderpropaganda - for slet ikke at sige at man selvfølgelig ikke vil fortælle, hvor slemt det faktisk står til. Man er nød til at samle puslespil og se om brikkerne nu passer. Billedet er i rimelig klart: Den jolle er sgu i yderste havsnød!

Det er så hvad det er: Det spændende, der kommer ud af dette er, at Jyske Bank (formentlig!) helt på egen hånd (måske Nykredit Bank) knækker en gang i kvartalet: 4 mia. DKK i 5'ere - det vejer sgu en del, når det skal slæbes frem og tilbage til Nationalbanken.

Der er IKKE nogen forbedring - og har heller ikke været det - siden oktober 2008.

Det er det mandat Vestager skal ned og have på plads - og så er lidt smukserede ejendomsvurderinger nok til at leve med.

Den største bekymring er faktisk de 350 milliarder i flexlort i udlandet, som jeg ikke ved, hvor ligger - og mellem os - jeg tror sgu heller ikke Nationalbanken gør.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn. Empty Sv: Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn.

Indlæg af peter777 Ons Jan 09, 2013 1:38 am

Hvad var det egentlig som i sin tid fik dig til at kaste opmærksomheden på de pengepolitiske udlån?
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn. Empty Sv: Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn.

Indlæg af Thomas Ons Jan 09, 2013 6:08 am

peter777 skrev:Hvad var det egentlig som i sin tid fik dig til at kaste opmærksomheden på de pengepolitiske udlån?
Det var påstanden om at udlandet var så "vilde" med flexlort, hvilket jo ikke kunne være rigtigt - afkast og risiko taget i betragtning - det var der ikke nogen investor, der ville finde sig i den behandling.

Der var jo selvfølgelig den mulighed, at jeg tog fejl og man virkelig i f.eks. tyske pensionskasser synes de var dejlige. Men hvor sandsynligt er det lige, at jeg sådan tager fejl?
Altså jeg mener at hvorfor skulle tyske pensionskasser ikke investere i tyske ejendomme, hvilket de åbenbart ikke gør med FIH havende så mange nødlidende tyske ejendomme?

Jeg sagde allerede i 2009/10 stykker, at de obligationer måtte de købe selv - finansieret af Nationalbanken - og ganske rigtigt.
Det man så også har gjort efterfølgende er at bruge sine udenlandske filialer til at købe op - Tyskland var der en del af - men det er tilsyneladende Sverrig. Herved spiller man to nationalbanker ud mod hinanden - for ikke at tale om to banktilsyn.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn. Empty Sv: Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn.

Indlæg af wh Ons Jan 09, 2013 9:10 am

Det sjove er, at så mange mennesker åbenbart ikke har noget problem med at holde kæft hvad denne konspiration angår. Altså: Der må jo være hundredevis af mennesker hvis ikke tusindevis der ved hvad der reelt foregår og IKKE ÉN taler over sig. IKKE ÉN går til medierne hverken med ansigt eller anonymt til trods for at der er tale om enorme milliardbeløb der angiveligt svindles med?!

I andre normale sammenhænge har 2-3 personer ofte svært nok ved at holde tand for tunge, men ikke her tilsyneladende??! Det er da ret så imponerende og ligger på linie med 9/11-konspirationerne.

Men Hr. Borgsmidt bliver da bare i troen for det er vist det eneste der kan give staklen en smule livskvalitet og troen på at han gør en forskel her i verden.

Men det gør han nu bare ikke...

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn. Empty Sv: Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn.

Indlæg af Thomas Ons Jan 09, 2013 10:46 am

wh skrev:....ikke...
Nå, nå....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn. Empty Sv: Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn.

Indlæg af Nærigfryns Ons Jan 09, 2013 11:13 am

wh skrev:Det sjove er, at så mange mennesker åbenbart ikke har noget problem med at holde kæft hvad denne konspiration angår. Altså: Der må jo være hundredevis af mennesker hvis ikke tusindevis der ved hvad der reelt foregår og IKKE ÉN taler over sig. IKKE ÉN går til medierne hverken med ansigt eller anonymt til trods for at der er tale om enorme milliardbeløb der angiveligt svindles med?!

I andre normale sammenhænge har 2-3 personer ofte svært nok ved at holde tand for tunge, men ikke her tilsyneladende??! Det er da ret så imponerende og ligger på linie med 9/11-konspirationerne.

Men Hr. Borgsmidt bliver da bare i troen for det er vist det eneste der kan give staklen en smule livskvalitet og troen på at han gør en forskel her i verden.

Men det gør han nu bare ikke...

Thomas startede for efterhånden en del år siden med en teori, der dengang blev betragtet som skingrende vanvittig, som belyses gennem de analyser som han udfolder. Nu fire år efter har han løbende haft ret hvad angår trenden i det danske boligmarked.

De analyser du udfolder løfter sig sjældent over almindeligt bankrådgiverniveau og du har endnu ingen trackrecord (medmindre mistanken om multinicks skulle holde stik). Så hermed en opfordring skriv nu noget interessant Smile

Nærigfryns

Antal indlæg : 182
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn. Empty Sv: Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn.

Indlæg af SimonJ Ons Jan 09, 2013 11:32 am

wh skrev:Det sjove er, at så mange mennesker åbenbart ikke har noget problem med at holde kæft hvad denne konspiration angår. Altså: Der må jo være hundredevis af mennesker hvis ikke tusindevis der ved hvad der reelt foregår og IKKE ÉN taler over sig. IKKE ÉN går til medierne hverken med ansigt eller anonymt til trods for at der er tale om enorme milliardbeløb der angiveligt svindles med?!

I andre normale sammenhænge har 2-3 personer ofte svært nok ved at holde tand for tunge, men ikke her tilsyneladende??! Det er da ret så imponerende og ligger på linie med 9/11-konspirationerne.
Det var dog den værste gang sludder jeg længe har hørt. Alene din påstand om at hvorfor medierne ikke stiller skarpt på problemet, vidner om en personage med en ualmindelig begrænset forståelse af hvordan mediemaskineriet fungere. De toneangivende medier sammen med hovedparten af journalisterne tør ikke røre ved den varme kartoffel eller også er de håber de oprigtigt på at økonomien vender i morgen(påtaget naivitet er benægtelse). Og de få blogge og journalister, som tør ytre sig bliver overdøvet af larmen fra propagandamaskinen.

EKSEMPELVIS kunne enhver journalist gå ind og trække statistik på antallet af tinglyste handler på dst.dk og det vil med det samme være åbenlyst at slutningen af 2012, har været historisk dårligt. Dette bliver kun lige nævnt i forbifarten. I stedet får tosserne fra banker og realkreditinstitutter tonsvis af spalteplads til udbasunerer deres (bundløse og udokumenterede) forventninger til hvordan boligmarkedet stiger i 2013. Medierne taler kun til nøds om den boligboble vi stadig er plaget af herhjemme og nærmest INGEN i det gængse mediemaskineri forholder sig til de finansielle udfordringer vi står over for når de afdragsfri F1-lån begynder at udløbe.


Sidst rettet af Skizo Tors Jan 10, 2013 12:56 am, rettet i alt 2 gange (Reason for editing : Fixed quote)

SimonJ

Antal indlæg : 57
Join date : 09/01/13

Tilbage til toppen Go down

Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn. Empty Sv: Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn.

Indlæg af wh Ons Jan 09, 2013 11:40 am

SimonJ skrev:De toneangivende medier sammen med hovedparten af journalisterne tør ikke røre ved den varme kartoffel eller også er de håber de oprigtigt på at økonomien vender i morgen(påtaget naivitet er benægtelse). Og de få blogge og journalister, som tør ytre sig bliver overdøvet af larmen fra propagandamaskinen.

Gider du så ikke linke til bare én journalist som har skrevet noget om svindel med flexobligationer til flere hundrede mia kroner som Thomas påstår??

Jeg går da ud fra, at du også går ind for bekræftelse af teorier fra flere kanter eller...??? Én tilfældig debattør på et ligegyldigt site er måske nok for dig?

Så lad mig se noget dokumentation fra anden side der bekræfter Thomas' påstande

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn. Empty Sv: Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn.

Indlæg af Plyds Ons Jan 09, 2013 7:21 pm

wh skrev:

I andre normale sammenhænge har 2-3 personer ofte svært nok ved at holde tand for tunge, men ikke her tilsyneladende??! Det er da ret så imponerende og ligger på linie med 9/11-konspirationerne.

At du ikke ved en skid, er jo ikke det samme, som at det ikke foregår. Hos mine kontakter i bankverdenen er det alm. viden, og jeg har fået det bekræftet gentagne gange over det sidste år, senest i fredags!
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn. Empty Sv: Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn.

Indlæg af Thomas Ons Jan 09, 2013 7:54 pm

Plyds skrev:
wh skrev:

I andre normale sammenhænge har 2-3 personer ofte svært nok ved at holde tand for tunge, men ikke her tilsyneladende??! Det er da ret så imponerende og ligger på linie med 9/11-konspirationerne.

At du ikke ved en skid, er jo ikke det samme, som at det ikke foregår. Hos mine kontakter i bankverdenen er det alm. viden, og jeg har fået det bekræftet gentagne gange over det sidste år, senest i fredags!

Nu er wh = Mavse = Anders Klinkby fra Danske Banks propaganda afdeling.

Et i sandhed ondartet skadedyr! Han udtaler sig selvfølgelig mod bedre vidende! Det hedder ikke konspiration, det hedder almindelig bankdrift.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn. Empty Sv: Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn.

Indlæg af Skizo Tors Jan 10, 2013 12:01 am

wh skrev:Det sjove er, at så mange mennesker åbenbart ikke har noget problem med at holde kæft hvad denne konspiration angår. Altså: Der må jo være hundredevis af mennesker hvis ikke tusindevis der ved hvad der reelt foregår og IKKE ÉN taler over sig. IKKE ÉN går til medierne hverken med ansigt eller anonymt til trods for at der er tale om enorme milliardbeløb der angiveligt svindles med?!

I andre normale sammenhænge har 2-3 personer ofte svært nok ved at holde tand for tunge, men ikke her tilsyneladende??! Det er da ret så imponerende og ligger på linie med 9/11-konspirationerne..

Nej det sjove er at der i årevis gik historier (konspirationsteroier) om at de store banker manipulerede libor satserne.

Mod argumenterne var altid de samme som du kommer med her.

Det viste sig så at LIBOR var manipuleret af de store banker, og at det havde stået på i årevis.

Så det kan lade sig gøre med "store" konspirationer Wink

_________________
They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

http://www.økonomidebatten.dk/
Skizo
Skizo

Antal indlæg : 174
Join date : 01/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn. Empty Sv: Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn.

Indlæg af wh Tors Jan 10, 2013 12:13 am

Plyds skrev:At du ikke ved en skid, er jo ikke det samme, som at det ikke foregår. Hos mine kontakter i bankverdenen er det alm. viden, og jeg har fået det bekræftet gentagne gange over det sidste år, senest i fredags!

Det lyder da interessant. Kan du smide nogle navne så jeg kan få det bekræftet selv tak? Gerne på en privatbesked hvis du ikke vil skrive det offentligt

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn. Empty Sv: Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn.

Indlæg af peter777 Tors Jan 10, 2013 1:14 am

wh skrev:
Plyds skrev:At du ikke ved en skid, er jo ikke det samme, som at det ikke foregår. Hos mine kontakter i bankverdenen er det alm. viden, og jeg har fået det bekræftet gentagne gange over det sidste år, senest i fredags!

Det lyder da interessant. Kan du smide nogle navne så jeg kan få det bekræftet selv tak? Gerne på en privatbesked hvis du ikke vil skrive det offentligt

Hvad er det egentlig du vil her?
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn. Empty Sv: Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn.

Indlæg af Thomas Tors Jan 10, 2013 5:14 am

peter777 skrev:
wh skrev:
Plyds skrev:At du ikke ved en skid, er jo ikke det samme, som at det ikke foregår. Hos mine kontakter i bankverdenen er det alm. viden, og jeg har fået det bekræftet gentagne gange over det sidste år, senest i fredags!

Det lyder da interessant. Kan du smide nogle navne så jeg kan få det bekræftet selv tak? Gerne på en privatbesked hvis du ikke vil skrive det offentligt

Hvad er det egentlig du vil her?

Der fik Du svaret Peter777!

Der er nogen i myndighederne, der har stillet ubehagelige spørgsmål til nogen - med en sigtets rettigheder!

Det var interessant!

Nu vil man se, hvem lækagen i Danske Bank er! Det kan man jo ikke have, hvis det begyndte at brede sig!

Mavse véd jo godt, hvad man kalder politibiler i Deutsche Bank? Direktionsvogne!

Det er altså¨begyndt at rasle ud af kalfatringen! Som om hullet i bunden ikke var nok! Nu vil Mavse have angivet politistikkerne i egne rækker!

Deraf påstanden om, at man sagtens kan få folk til at holde kæft i Danske Bank!

Det er hele formålet med Mavses aktiviteter her: At finde ud af, hvem, der snakker med politiet I Danske Bank!
At man selv har spioner hos myndighederne - det ved vi jo godt - hvordan skulle man ellers nå at fjerne belastende dokumenter i netop de sager, som de kikker i! Det véd vi da godt; det har jo været et alment problem ved alle Finanstilsynets inspektioner: De tomme sagsmapper!

Det vil sige, at dem hos myndighederne, man har krammet på - de har ikke kunnet oplyse, hvem det er, der er forræderne i egne rækker!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn. Empty Sv: Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn.

Indlæg af Plyds Tors Jan 10, 2013 8:04 pm

wh skrev:
Plyds skrev:At du ikke ved en skid, er jo ikke det samme, som at det ikke foregår. Hos mine kontakter i bankverdenen er det alm. viden, og jeg har fået det bekræftet gentagne gange over det sidste år, senest i fredags!

Det lyder da interessant. Kan du smide nogle navne så jeg kan få det bekræftet selv tak? Gerne på en privatbesked hvis du ikke vil skrive det offentligt

Du kan starte med at fortælle mig hvem du er. Du kan bare pm mig det. Foto ligitimation. Kopi af pas, samt tilhørende oplysninger om netudbyder og IP adresse m.v. kan gøre det.

Jeg løfter naturligvis ikke sløret for mine kilder til en anonym debattør på et offentlig forum. Tosse!
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn. Empty Sv: Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn.

Indlæg af Thomas Tors Jan 10, 2013 8:28 pm

Plyds skrev:
wh skrev:...ve det offentligt

Du kan starte med at fortælle mig hvem du er. Du kan bare pm mig det. Foto legitimation. Kopi af pas, samt tilhørende oplysninger om netudbyder og IP adresse m.v. kan gøre det.

Jeg løfter naturligvis ikke sløret for mine kilder til en anonym debattør på et offentlig forum. Tosse!

Dels skal man ikke foragte selv de mest primitive metoder - specielt ikke hvis de er gratis.

Men Mavse har det ikke let. Han er jo ansat af en virksomhed, der ikke arbejder indenfor lovens rammer - næsten ikke - som LIBOR skandalen viser (det undrer mig bare, at man ikke endnu har klappet nogen fra Danske Bank i buret for de julelege, de har lavet omkring CIBOR - endnu).
Det var nok nærmere i den personkreds jeg ville lede efter forræderen i egne suspekte rækker.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn. Empty Nu er det i Finland

Indlæg af Thomas Lør Jan 03, 2015 9:30 am

Ikke overraskende!

Tidspunktet på året taget i betragtning!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn. Empty Sv: Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn.

Indlæg af Gæst Lør Jan 03, 2015 12:50 pm

Et nedbrud der rammer fredag eftermiddag på en almindelig bankdag. Alting har altså fungeret fint hele dagen indtil nedbruddet.

Så hvad mon Nordea helt præcist får ud af at "fingere" et nedbrud kort inden mange systemer alligevel lukker ned for weekenden og hvorfor mon ikke nedbruddet var i starten af dagen der burde være mere hensigtsmæssigt? Hvordan helt præcist udnytter Nordea et "nedbrud"?? Hvis der er tale om ulovlige skjulte overførsler så kan man da fint gøre det uden at smide et stort nedbrud på banen der i øvrigt bare tiltrækker uhensigtsmæssig mediebevågenhed - noget forbrydere ikke ligefrem ønsker.

Men nej... disse indlysende spørgsmål besvarer for spasser-mongol jo aldrig. For ham er den alternative verden med stråmandshandler osv. jo bare et faktum. Præcis som Hitler der rykkede rundt med imaginære enheder i krigens sidste dage.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn. Empty Sv: Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn.

Indlæg af Thomas Lør Jan 03, 2015 2:15 pm

Thomas skrev:Ikke overraskende!

Tidspunktet på året taget i betragtning!

Det interessante er, at Nordea ikke kan skaffe EUR.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn. Empty Sv: Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn.

Indlæg af HenningK Tirs Jan 06, 2015 12:13 am

wh skrev:
SimonJ skrev:De toneangivende medier sammen med hovedparten af journalisterne tør ikke røre ved den varme kartoffel eller også er de håber de oprigtigt på at økonomien vender i morgen(påtaget naivitet er benægtelse). Og de få blogge og journalister, som tør ytre sig bliver overdøvet af larmen fra propagandamaskinen.

Gider du så ikke linke til bare én journalist som har skrevet noget om svindel med flexobligationer til flere hundrede mia kroner som Thomas påstår??

Jeg går da ud fra, at du også går ind for bekræftelse af teorier fra flere kanter eller...??? Én tilfældig debattør på et ligegyldigt site er måske nok for dig?

Så lad mig se noget dokumentation fra anden side der bekræfter Thomas' påstande

Her har du to journalister, som har skrevet lidt om det: Realkreditten polstrer sig med egne papirer

Et års tid senere forsøger branchen tilsyneladende aggressivt at fiske efter tåber i kundemassen: EU's finanstilsyn advarer mod salg af egne obligationer

Så er der Danske Bank's stråmands-aktiviteter på Cayman Islands:

... Det står dog relativt klart, at bankens udlån, der er opgjort på bruttobasis, reelt er en finansiering af en eller flere hedge-fondes investering i danske obligationer

Link: Danske Bank er Europas største udlåner til Caymanøerne

Dén her er der osse en artig, lille soundbite i:

Det virker, som om Realkredit Danmark er hårdest ramt af, at dens ejer Danske Bank ikke kan købe så mange obligationer længere

Link: Skuffende fleksauktion kommer bag på realkreditinstitutterne

- og når en journalist med så meget erfaring på ejendoms- og lånemarkedet som Lars Nielsen skriver historien, så sku' det da være sikkert og vist. Amen i kirken. Done and dusted.

Een mere fra Dengsø - denne gang Nordea, som indrømmer "kurspleje":


»Ja, vi deltager i markedet, ligesom andre institutter køber deres egne obligationer,« siger han.

Koncernen vil ikke kommentere størrelsen af sin beholdning af egne obligationer.

Link: Nordeas flekslån bydes op til rekordniveau


Sidst rettet af HenningK Tirs Jan 06, 2015 12:19 am, rettet 1 gang (Reason for editing : Tilføjet link til Nordea-historien)

HenningK

Antal indlæg : 328
Join date : 23/07/11

Tilbage til toppen Go down

Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn. Empty Sv: Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn.

Indlæg af Thomas Tirs Jan 06, 2015 1:21 am

HenningK skrev:.....
Så er der Danske Bank's stråmands-aktiviteter på Cayman Islands:

... Det står dog relativt klart, at bankens udlån, der er opgjort på bruttobasis, reelt er en finansiering af en eller flere hedge-fondes investering i danske obligationer

Link: Danske Bank er Europas største udlåner til Caymanøerne

Dén her er der osse en artig, lille soundbite i:

Det virker, som om Realkredit Danmark er hårdest ramt af, at dens ejer Danske Bank ikke kan købe så mange obligationer længere


Der er en lille detalje:

Realkredit Danmark udbyder for 35,9 mia. kr., Nykredit for 26,5 mia. og Nordea Kredit for 20,2 mia. kr.

Nu kører Nordea nok sine stråmandshandler via Sverrig, hvorfor skulle valutareserven ellers have det omfang den har. Det er så heller ikke oplyst hvilken mønt den reserve er i!

Men mere væsentligt er: Beløbet på 35,9 mia. DKK. og Danske Bank.
Det sammenholdt med Nationalbankens pengepolitiske udlån.

Dato:        Beløb/mia DKK
23-12-2014 -35
24-12-2014 -35
25-12-2014 -35
26-12-2014 -35
27-12-2014 -35
28-12-2014 -35
29-12-2014 -35
30-12-2014 -35
31-12-2014 -35
01-01-2015 -35
02-01-2015 -35,4
03-01-2015 -35,4
04-01-2015 -35,4

Det var da et sjovt tilfælde!

Sagen er nu nok den, at det fupnummer på Cayman Islands har man skredet ind overfor og gør gældende, at det rent faktisk er egenbeholdning! Dvs. Danske Bank er blevet taget flagrante delicto i svindel.


.....

Een mere fra Dengsø - denne gang Nordea, som indrømmer "kurspleje":


»Ja, vi deltager i markedet, ligesom andre institutter køber deres egne obligationer,« siger han.

Koncernen vil ikke kommentere størrelsen af sin beholdning af egne obligationer.

Link: Nordeas flekslån bydes op til rekordniveau

En ting er så, at man formentlig har fundet en måde at skrive sig ud af det i årsregnskabet i Danske Bank. Men der må da komme nogle konsekvenser.

Det kunne være en af de detaljer, som de tidl. sigtede i Danske Bank og Realkredit Danmarks obligationsafdelinger har fortalt for at slippe for et pinligt fremmøde i retten mhp. kursmanipulation, hvor 4 underordnede medarbejdere tilsyneladende får hele straffen - ikke at de ikke fortjener den; men for at orme sig ud af seriøs tid i buret, så har man fået afdelingslederne til at snakke.
Hvor den kursmanipulation er en banal gang svindel, som kan klares med en bøde til Danske Bank, så taler vi noget alvorligere sager her!
Det her er ikke noget, som et par afdelingsledere af egen drift laver.
Fra Wikipedia vedr. Eivind Kolding:
On 16 September 2013 he was fired immediately and replaced by Thomas F. Borgen.

Sammenhæng? Aner det ikke!

Nordeas svindel går sandsynligvis gennem moderbanken i Sverrig. Det kunne forklare Bedemandsfjæs pludselige rentesænkning.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn. Empty Sv: Ganske rigtigt: Nordeas EDB nedbrud var løgn.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum