Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Det er ved at være kritisk!

3 deltagere

Go down

Det er ved at være kritisk! Empty Det er ved at være kritisk!

Indlæg af Plyds Ons Jan 02, 2013 5:33 pm

Nøden i visse europæiske lande er ved at være så stort, at Røde Kors planlægger indsats:

http://politiken.dk/udland/ECE1856226/roede-kors-europa-bliver-verdens-nye-braendpunkt/

Det er altså galt det her! Vi poster penge i falitte banker og bankfolk, mens folk må gå fra hus og hjem og ikke længere har til føden.

Som også artiklen kommer ind på - det vil føre til store uroligheder.

Den går ikke meget længere - vi må have skeen over i den anden hånd, skide bankerne et stykke og hjælpe befolkningerne i stedet.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Det er ved at være kritisk! Empty Sv: Det er ved at være kritisk!

Indlæg af Thomas Ons Jan 02, 2013 5:39 pm

Plyds skrev:Nøden i visse europæiske lande er ved at være så stort, at Røde Kors planlægger indsats:

http://politiken.dk/udland/ECE1856226/roede-kors-europa-bliver-verdens-nye-braendpunkt/

Det er altså galt det her! Vi poster penge i falitte banker og bankfolk, mens folk må gå fra hus og hjem og ikke længere har til føden.

Som også artiklen kommer ind på - det vil føre til store uroligheder.

Den går ikke meget længere - vi må have skeen over i den anden hånd, skide bankerne et stykke og hjælpe befolkningerne i stedet.

Altså det er ikke seriøst at blive ved med at tro, at man kan komme uden om at beskatte pensionerne. Selv en nogenlunde veltilpasset økonomi med 1-2 % årlig realvækst kan nogensinde betale en gæld på størrelse med BNP - udover at holde samfundet gående. Hovedregning viser at det vil tage mellem 50-100 år.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det er ved at være kritisk! Empty Sv: Det er ved at være kritisk!

Indlæg af Plyds Ons Jan 02, 2013 6:02 pm

Mon ikke de der sulter nu, allerede har stampet de sidste rester af en pension?

Jeg ser ikke relevansen i forhold til artiklen? De der står på gaden - uden bolig, uden penge til et måltid, de har sq da ikke en pension?
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Det er ved at være kritisk! Empty Sv: Det er ved at være kritisk!

Indlæg af peter777 Ons Jan 02, 2013 9:41 pm

Tror der skal ret meget til, før politikere bliver villige til reelle reformer. Hver gang de gør noget, vil vælgerne jo tjekke på deres pengepung om det er plus eller minus, og det er ikke sikkert at pensionisterne føler et behov for at hjælpe andre mennesker.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Det er ved at være kritisk! Empty Sv: Det er ved at være kritisk!

Indlæg af Thomas Ons Jan 02, 2013 10:48 pm

Plyds skrev:Mon ikke de der sulter nu, allerede har stampet de sidste rester af en pension?

Jeg ser ikke relevansen i forhold til artiklen? De der står på gaden - uden bolig, uden penge til et måltid, de har sq da ikke en pension?

Relevansen er at man lige til det sidste prøver at undgå at gøre det rigtige! Det gør man jo altid.

Når jeg taler om at beskatte, så drejer det sig om at hole, hvor der er noget at hole. Det nytter ikke at bekatte folk, der ikke har noget.

Når danske banker skal rekapitaliseres, så må man jo finde et skatteobjekt - det kunne f.eks. være pensionerne. Der kunne man hente pengene uden for megen ballade.

Din tankegang er forkert: Altså, at dem der betaler meget i skat skal have meget igen - sådan virker det ikke!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det er ved at være kritisk! Empty Sv: Det er ved at være kritisk!

Indlæg af Plyds Tors Jan 03, 2013 1:19 am

Thomas skrev:
Plyds skrev:Mon ikke de der sulter nu, allerede har stampet de sidste rester af en pension?

Jeg ser ikke relevansen i forhold til artiklen? De der står på gaden - uden bolig, uden penge til et måltid, de har sq da ikke en pension?

Relevansen er at man lige til det sidste prøver at undgå at gøre det rigtige! Det gør man jo altid.

Når jeg taler om at beskatte, så drejer det sig om at hole, hvor der er noget at hole. Det nytter ikke at bekatte folk, der ikke har noget.

Når danske banker skal rekapitaliseres, så må man jo finde et skatteobjekt - det kunne f.eks. være pensionerne. Der kunne man hente pengene uden for megen ballade.

Din tankegang er forkert: Altså, at dem der betaler meget i skat skal have meget igen - sådan virker det ikke!

Det er overhovedet ikke min tankegang, så land være med at skyde mig noget i skoene, bare fordi du ikke forstår hvad jeg skriver.

Det er sådan set meget enkelt. Man er nødt til at stoppe med at putte penge i fallerede banker, og i stedet putte pengene i befolkningerne. Om de kommer fra pensioner eller andre steder betyder ikke noget, men hvis man vedbliver at putte dem i fallerede banker, og ser bort fra st store dele af en befolkning sulter, og skal have hjælp fra Røde Kors for at klare sig, så går det helt galt.

Sult giver oprør - sådan er det stadig. Så hvis man ikke holder med at putte penge i bankerne, brænder de sulte dem simpelthen ned...

Poienten er: invester i befolkningen - de er fremtiden - hold med at støtte bankerne de er både fallitte og fortiden.

De fallerede banker skal lukkes, privates gæld afskrives, de ansvarlige bankfolk bures inde / retsforfølges, og nye statsbanker oprettes.

De finansielle supermarkeder skal brækkes op. Det skal forbydes banker, at tilbyde realkredit og forsikring. Banker med udlån, og spekulationsbanker holdes adskildte.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Det er ved at være kritisk! Empty Sv: Det er ved at være kritisk!

Indlæg af Thomas Tors Jan 03, 2013 2:32 am

peter777 skrev:Tror der skal ret meget til, før politikere bliver villige til reelle reformer. Hver gang de gør noget, vil vælgerne jo tjekke på deres pengepung om det er plus eller minus, og det er ikke sikkert at pensionisterne føler et behov for at hjælpe andre mennesker.

Lige præcis!

Det er den klemhærke Rajoy i Spanien sidder i!

Konsekvensen er, at kreditorerne - i dette tilfælde ECB (ESM eller hvad man nu kalder dem) foreskriver hvor og hvordan Spanien skal udskrive skatterne.

Hvis jeg ikke tager fejl, så er det lige den problemstilling den gode Vestager er fanget i med redningen af den danske realkredit.

På den ene side er det givet, at Danmark IKKE kan klare situationen uden hjælp fra ECB, på den anden side vil ECB nok anføre, at det burde man da i Danmark virkelig kunne klare selv - bare smask pensionskasserne! Nationaliser realkreditten!
Det er da derfor, man har haft Finanstilsynet rundt og kikke realkredittens platugler efter for at se hvad rekapitaliseringsbehovet i realkreditten reelt er! Det man ikke vil have er, at ECB om 3 uger får en ubehagelig overraskelse.

At Vestager så - hvis jeg ellers læser Jörg Asmussen korrekt - bare vil sige: Tja; men I har jo pengene selv - det er bare et spørgsmål om at fise det igennem Folketinget på en dag - I har jo flertal, ikk'?
Det er så også en skattelov - og den KAN ikke sendes til folkeafstemning.

Det en bankinspektion kan hjælpe med (og den fælles europæiske skraldespandsbank er IKKE på plads endnu) er at forestå tilsynet med kreditforeningerne og komme med anbefalinger, som den danske regering bør følge. Det vil naturligvis være suverænitetsafgivelse; men ingen arme - ingen småkager.

Det, der evt. kunne bevæge EU/ECB ville være truslen om at dansk erhvervsliv og danske boligejere smides på gaden - og landet dermed bryder totalt sammen som Irland eller Island.

Nej, det man vil er at få smidt Nordea ud, som man ikke har indsigt i: Hvorfor pokker tror Du, at deres netbank ikke virker? Det kan betyde, at ECB vil rekapitalisere den danske Nordea del; men igen så må pensionssparerne hænge på den.

Det kan så også gøres uden videre, idet ½ af pensionsopsparingen er udskudt skat - den kan regeringen jo bare inddrage, det tager en formiddag. Så vil pensionerne blive udbetalt i beskattet form som om lønmodtageren (eller hvem det måtte være) havde sparet op til sin alderdom som man bør: Med beskattede midler!

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det er ved at være kritisk! Empty Sv: Det er ved at være kritisk!

Indlæg af Thomas Tors Jan 03, 2013 3:44 am

Plyds skrev:
Thomas skrev:
Plyds skrev:Mon ikke de der sulter nu, allerede har stampet de sidste rester af en pension?

Jeg ser ikke relevansen i forhold til artiklen? De der står på gaden - uden bolig, uden penge til et måltid, de har sq da ikke en pension?

Relevansen er at man lige til det sidste prøver at undgå at gøre det rigtige! Det gør man jo altid.

Når jeg taler om at beskatte, så drejer det sig om at hole, hvor der er noget at hole. Det nytter ikke at bekatte folk, der ikke har noget.

Når danske banker skal rekapitaliseres, så må man jo finde et skatteobjekt - det kunne f.eks. være pensionerne. Der kunne man hente pengene uden for megen ballade.

Din tankegang er forkert: Altså, at dem der betaler meget i skat skal have meget igen - sådan virker det ikke!

Det er overhovedet ikke min tankegang, så land være med at skyde mig noget i skoene, bare fordi du ikke forstår hvad jeg skriver.

Det er sådan set meget enkelt. Man er nødt til at stoppe med at putte penge i fallerede banker, og i stedet putte pengene i befolkningerne. Om de kommer fra pensioner eller andre steder betyder ikke noget, men hvis man vedbliver at putte dem i fallerede banker, og ser bort fra st store dele af en befolkning sulter, og skal have hjælp fra Røde Kors for at klare sig, så går det helt galt.

Sult giver oprør - sådan er det stadig. Så hvis man ikke holder med at putte penge i bankerne, brænder de sulte dem simpelthen ned...

Pointen er: invester i befolkningen - de er fremtiden - hold med at støtte bankerne de er både fallitte og fortiden.

De fallerede banker skal lukkes, privates gæld afskrives, de ansvarlige bankfolk bures inde / retsforfølges, og nye statsbanker oprettes.

De finansielle supermarkeder skal brækkes op. Det skal forbydes banker, at tilbyde realkredit og forsikring. Banker med udlån, og spekulationsbanker holdes adskilte.

Jeg ved ikke, hvad jeg skyder Dig i skoene - Du argumenterer rimelig Barfoed.

Hvis bankerne går ned, så er der nogen, der lider tab - det bliver IKKE aktionærerne, for de penge er tabt for lææææænge siden. Det bliver så indlånerne; men det bliver ikke mange, for de er dækket af forskellige garantiordning - og har i øvrigt deponeret pengene i Nationalbanken, som staten i sidste ende står bag.

Lønmodtagere, selskaber, forbrugere, rygere, elkunder og hvad har du KAN ikke betale mere!
Man kan Gud hjælpe mig ikke indføre en afgift på Napoleonskager uden riget stander i våde.
Det er måske ikke gået op for Dig, at vi allerede har et skattetryk over middel??? Der er ikke flere penge at hente dér.

Oprør?? Blandt pensionisterne??? Du tager da bare rollatoren fra dem - så holder de op med det pjat!

Pointen er: Invester i befolkningen - de er fremtiden - hold med at støtte bankerne de er både fallitte og fortiden.
Med HVAD?????? Du glemmer aldeles, at pengene er tabt! Det har jeg prøvet at forklare Dig.

De finansielle supermarkeder skal brækkes op. Det skal forbydes banker, at tilbyde realkredit og forsikring. Banker med udlån, og spekulationsbanker holdes adskilte.
Fin ide! Den er så bare ikke engang Din. Der er bare lige en stak problemer forbundet med, at hver del af kadaveret er gået fallit!

Banker med udlån - til hvem? Insolvente og illikvide flextumper??? De bankboliglån der er over 5 år er ult nov 2012 på 272 mia. og Finansrådet postulerer en "egenkapital" (samlet for bankerne) ult. 2011 på - sjovt nok - 270 mia. (af det samlede udlån til indenlandske husholdninger) Vi er vel enige om at de penge er tabt for læææængst!
Men lad os sige at vi bruger de matadorpenge til det! Hvad så med resten?????

Realkredit - igen til hvem? Igen Insolvente og illikvide flextumper ???? 14-1500 mia. af det samlede realkreditudlån (herunder landbrug og boligudlejning) på 2400 mia. er bolig"ejere" - herunder 500 mia. flextumper der hverken kan eller vil betale renter - endsige afdrag. Vi er vel enige om at de penge er tabt for læææængst!

Forsikring - hi hi hi ....(.) Mig bekendt kan pensionskasser og forsikringsselskaber ikke imødekomme deres forpligtigelser, når de anvender en diskonteringsfaktor på 5% og "investere" pengene i Nationalbanken til -0,2%. Vi er vel enige om at de penge er tabt for læææængst!

Spekulationsbanker - hi hi hi hi - HO HO HO......... Du så hvad der skete, da FIH sidste år ved denne tid forsøgte at sætte platuglerne stolen for døren? Jo udlånet blev reduceret med 15 mia., der røg direkte i Finansiel Stabilitet. Udlånet til fast ejendom, byggevirksomhed og hoteller (jo, der ER bygget hoteller på Rådhuspladsen - indkasser IKKE 200 kr. ved passage af start) er alene 125 mia. Vi er vel enige om at de penge er tabt for læææængst!

Opsplitningen hjælper ikke en døjt på, at egenkapitalen er tabt 2-4 gange alt efter hvor mange gange du splitter op!

Der ER ikke penge at investere min ven!

Det er ikke fordi, der mangler penge - penge er der MASSER af - Nationalbanken har alene 200 mia. i kontant! De fleste nok deponeret af forsikringsselskaber og pensionskasser.
Den samlede pensionsopsparing er på 3300 mia. Penge er der så RIGELIG af.
Det er bare at beskatte dem - hvilket er min pointe, det VIL man ikke; men det bliver man NØD til!

Selvfølgelig skal pensionerne beskattes og bruges til at rekapitalisere bankerne og afvikle tab.
Det har jeg fortalt Dig gennem 5 år.
At Du så er undskyldt fordi du ikke opdagede det dengang vi andre opdagede det i 1988. Meeeen denb burde være sivet ind indenfor de sidste 10 år.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det er ved at være kritisk! Empty Sv: Det er ved at være kritisk!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum