Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

De bliver også sure over juletræer i Bruxelles

3 deltagere

Go down

De bliver også sure over juletræer i Bruxelles Empty De bliver også sure over juletræer i Bruxelles

Indlæg af Gorrion Lør Dec 01, 2012 9:10 pm

http://www.b.dk/globalt/de-bliver-ogsaa-sure-over-juletraeer-i-bruxelles#

Hold kæft hvor er det grimt!
Ligner et totalt fejlet Tetris forsøg tilbage fra 1984.....

Skal de virkelig se på den bunke skrammel frem til Jul, for så vil jeg da måske overveje om det trods alt ikke var bedre helt at droppe juleudstillinger...

- Vi ønsker at modernisere vinterens fornøjelser, på dette julemarked og i hele Bruxelles, siger Philippe Close, rådgiver for borgmesteren til BBC online.
Mine tanker henledes mere på en gammel russisk Lada, og absolut intet med julemarked eller julehygge.

Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

De bliver også sure over juletræer i Bruxelles Empty Sv: De bliver også sure over juletræer i Bruxelles

Indlæg af doctor Lør Dec 01, 2012 11:48 pm

Ligner det ikke isblokke der lyser symbolsk iskoldt op?

Et menneskeskabt inferno med lige linjer og matematisk udtænkte former, hvor ethvert spirende grønt håb er forsvundet, og de sidste rester af den neonopllyste forbrugsdrevne jul forsøges stoppet.

Det juletræ holder menneskene på afstand, så de ikke har lyst til at komme i nærheden af den gamle by med butikker, hvor de kan spendere deres sidste lånte euro.

Som kunstværk grimt, men meget symbolsk for julen 2012.
Når nu den økonomiske krise er holdt ned i dybfryseren i 4-5 år med bankpakker, så bliver det jo interessant at se det juletræ tø op.
Politikerne har ikke flere julegaver til folket. Kun en iskolder skulder.





doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

De bliver også sure over juletræer i Bruxelles Empty Sv: De bliver også sure over juletræer i Bruxelles

Indlæg af Gorrion Søn Dec 02, 2012 11:31 am

doctor skrev:Ligner det ikke isblokke der lyser symbolsk iskoldt op?

Et menneskeskabt inferno med lige linjer og matematisk udtænkte former, hvor ethvert spirende grønt håb er forsvundet, og de sidste rester af den neonopllyste forbrugsdrevne jul forsøges stoppet.

Det juletræ holder menneskene på afstand, så de ikke har lyst til at komme i nærheden af den gamle by med butikker, hvor de kan spendere deres sidste lånte euro.

Som kunstværk grimt, men meget symbolsk for julen 2012.
Når nu den økonomiske krise er holdt ned i dybfryseren i 4-5 år med bankpakker, så bliver det jo interessant at se det juletræ tø op.
Politikerne har ikke flere julegaver til folket. Kun en iskolder skulder.
Spot on! Wink


Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

De bliver også sure over juletræer i Bruxelles Empty Sv: De bliver også sure over juletræer i Bruxelles

Indlæg af doctor Søn Dec 02, 2012 2:28 pm

Jah nu jeg ser det dagen derpå - så er det da fabelagtig godt skrevet.

PS: Jeg frøs sådan - og så ville jeg egentlig bare se, om den flaske whisky jeg havde fået forærende kunne hjælpe - og det kunne den. cheers


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

De bliver også sure over juletræer i Bruxelles Empty Sv: De bliver også sure over juletræer i Bruxelles

Indlæg af doctor Søn Dec 09, 2012 5:31 am

Oh - der er ligefrem lavet forskning på det område:

http://www.nytimes.com/2012/12/09/opinion/sunday/the-chill-of-loneliness.html?hp&_r=0

hvilket minder mig om en sang, som ikke behøver videnskabelig tolkning.
https://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=DiWomXklfv8&NR=1






doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

De bliver også sure over juletræer i Bruxelles Empty Sv: De bliver også sure over juletræer i Bruxelles

Indlæg af Thomas Søn Dec 09, 2012 9:25 am

doctor skrev:Oh - der er ligefrem lavet forskning på det område:

http://www.nytimes.com/2012/12/09/opinion/sunday/the-chill-of-loneliness.html?hp&_r=0

hvilket minder mig om en sang, som ikke behøver videnskabelig tolkning.
https://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=DiWomXklfv8&NR=1






Never trust a woman with cold lips.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

De bliver også sure over juletræer i Bruxelles Empty Sv: De bliver også sure over juletræer i Bruxelles

Indlæg af doctor Søn Dec 09, 2012 11:12 am

Det er egentlig sjovt, at de kalder det adfærdspsykologi, når det udelukkende er en logisk-matematisk intelligens de bygger deres resultater på. Men OK sådan er vi læger jo.

http://www.dr.dk/DR2/VidenOm/Temaer/Intelligens/20070220151957.htm

Prøv at tage testen Thomas.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

De bliver også sure over juletræer i Bruxelles Empty Sv: De bliver også sure over juletræer i Bruxelles

Indlæg af Thomas Søn Dec 09, 2012 11:47 am

doctor skrev:Det er egentlig sjovt, at de kalder det adfærdspsykologi, når det udelukkende er en logisk-matematisk intelligens de bygger deres resultater på. Men OK sådan er vi læger jo.

http://www.dr.dk/DR2/VidenOm/Temaer/Intelligens/20070220151957.htm

Prøv at tage testen Thomas.
I en tidlig alder fravalgte jeg at blive læge, for tænk nu hvis jeg reddede livet på en svensker!

Næ Du, når min tid kommer, så håber jeg, at sove stille og fredeligt ind og dø i min slummer -som min bedstefar - og IKKE panisk skrigende, som hans passagerer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

De bliver også sure over juletræer i Bruxelles Empty Sv: De bliver også sure over juletræer i Bruxelles

Indlæg af doctor Søn Dec 09, 2012 11:58 am

Det er jo næsten som at høre en gravid kvinde fortælle om hendes forventninger om den perfekte fødsel med varme bade, diverse former for smertelindring, kunst og musik på væggene og den rigtige åndedrætsteknik.

Når så hun kommer efter fødslen, så blev det slet ikke som hun havde tænkt sig.

Fra fødsel til død er et spændende kapitel. Wink

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

De bliver også sure over juletræer i Bruxelles Empty Sv: De bliver også sure over juletræer i Bruxelles

Indlæg af Thomas Søn Dec 09, 2012 12:20 pm

doctor skrev:Det er jo næsten som at høre en gravid kvinde fortælle om hendes forventninger om den perfekte fødsel med varme bade, diverse former for smertelindring, kunst og musik på væggene og den rigtige åndedrætsteknik.

Når så hun kommer efter fødslen, så blev det slet ikke som hun havde tænkt sig.

Fra fødsel til død er et spændende kapitel. Wink
Tjaaaa, nu mener jeg bare, at tid er en illusion fremkaldt af rumfabrikanter.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

De bliver også sure over juletræer i Bruxelles Empty Sv: De bliver også sure over juletræer i Bruxelles

Indlæg af doctor Man Dec 10, 2012 2:34 am

Det er jeg glad for du siger Thomas:

For jeg har lige måttet erkende, at mine tanker er 200 år gamle.

http://www.google.dk/webhp?hl=da&tab=ww

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

De bliver også sure over juletræer i Bruxelles Empty Sv: De bliver også sure over juletræer i Bruxelles

Indlæg af Thomas Man Dec 10, 2012 5:51 am

doctor skrev:Det er jeg glad for du siger Thomas:

For jeg har lige måttet erkende, at mine tanker er 200 år gamle.

http://www.google.dk/webhp?hl=da&tab=ww
og Du har googlet hvad?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

De bliver også sure over juletræer i Bruxelles Empty Sv: De bliver også sure over juletræer i Bruxelles

Indlæg af doctor Man Dec 10, 2012 10:20 am

du skal klikke på "Google billedet" fra 10.12.2012.

Jeg hjælper dig lige:
http://da.wikipedia.org/wiki/Ada_Lovelace

I anledning af Ada Lovelaces 197 års fødselsdag, så 200 år er ikke matematisk korrrekt. Laughing


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

De bliver også sure over juletræer i Bruxelles Empty Sv: De bliver også sure over juletræer i Bruxelles

Indlæg af Thomas Man Dec 10, 2012 12:50 pm

doctor skrev:du skal klikke på "Google billedet" fra 10.12.2012.

Jeg hjælper dig lige:
http://da.wikipedia.org/wiki/Ada_Lovelace

I anledning af Ada Lovelaces 197 års fødselsdag, så 200 år er ikke matematisk korrrekt. Laughing

Tak.

Det er det sædvanlige med hvem fandt på det først. De ender gerne med med, at Archimedes må have gjort sig sine overvejelser.

Problemet er sådan set ikke originalitet, den er der nok af: Både Leibnitz og Newton kom frem til infinisimalregningen - uafhængigt af hinanden.
Derfor har man spørgsmålet omkring offentliggørelse, som en grundregel i al akademisk. Er det ikke offenliggjort, så eksisterer det ikke.

Det er relevansen. Jeg har meget svært ved at se relevansen i den tid. Det havde andre så også.

Sagen er bare at idéer der er relevante i sig selv er en sammensætning af allerede kendt stof.

Niels Bohrs atomteori brugte ikke nogen tid - alt var kendt stof: Fidusen var bare, at Bohr viste, at det var det: Deri ligger genialitet - vise folk noget, de godt vidste i forvejen, men aldrig havde tænkt på.

Det svære i Bohrs teori er at få alle de andre til at indrømme, at de er idioter, det lykkedes så i det tilfælde. Det næste problem er at få idioterne til at forstå, at den geniale ikke altid er genial. Altså fordi de er komplette tåber, så er de ikke tåber, når de ukritisk tager godtager tåbeligheder. Det fører så til den tåbeligste ringslutning.

Men jeg leder stadig efter forbindelsen til Linda Lovelace.....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

De bliver også sure over juletræer i Bruxelles Empty Sv: De bliver også sure over juletræer i Bruxelles

Indlæg af doctor Man Dec 10, 2012 1:25 pm

Hvem er Linda Slå i hovedet

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

De bliver også sure over juletræer i Bruxelles Empty Sv: De bliver også sure over juletræer i Bruxelles

Indlæg af Thomas Man Dec 10, 2012 1:40 pm

doctor skrev:Hvem er Linda Slå i hovedet
Bortset fra min gamle matematik lærerinde har jeg ingen personlige Linda forbindelser - og hun hed IKKE Lovelace;

Men skal vi sige det sådan: Linda Lovelace ville være et perfekt navn til en halspastil.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

De bliver også sure over juletræer i Bruxelles Empty Sv: De bliver også sure over juletræer i Bruxelles

Indlæg af doctor Tirs Dec 11, 2012 12:09 am

Nu forstår jeg, hvorfor computernørder tror at de kan kortlægge og programmere de menneskelige associations- og adfærdsmønstre.

De startede her:
The coordination system Linda was named after Linda Lovelace as a play on words because of the programming language Ada, which was named after computer pioneer Ada Lovelace

http://en.wikipedia.org/wiki/Linda_Lovelace

og så kom de aldrig rigtig videre. Laughing Laughing Laughing




doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

De bliver også sure over juletræer i Bruxelles Empty Sv: De bliver også sure over juletræer i Bruxelles

Indlæg af Thomas Tirs Dec 11, 2012 1:09 am

doctor skrev:Nu forstår jeg, hvorfor computernørder tror at de kan kortlægge og programmere de menneskelige associations- og adfærdsmønstre.

De startede her:
The coordination system Linda was named after Linda Lovelace as a play on words because of the programming language Ada, which was named after computer pioneer Ada Lovelace

http://en.wikipedia.org/wiki/Linda_Lovelace

og så kom de aldrig rigtig videre. Laughing Laughing Laughing



Det er ala "Langt ude i skoven, lå et......"
Det er en af de metoder, hvor man bliver ved indtil alle har mistet interessen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

De bliver også sure over juletræer i Bruxelles Empty Sv: De bliver også sure over juletræer i Bruxelles

Indlæg af doctor Tirs Dec 11, 2012 1:22 am

Jamen jeg synes også det er tid til et kompromis:
Hvad siger du til:

Du har vundet 1-0, og jeg er blevet klogere?

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

De bliver også sure over juletræer i Bruxelles Empty Sv: De bliver også sure over juletræer i Bruxelles

Indlæg af Thomas Tirs Dec 11, 2012 1:59 am

doctor skrev:Jamen jeg synes også det er tid til et kompromis:
Hvad siger du til:

Du har vundet 1-0, og jeg er blevet klogere?
Det er nu remis når ingen har andet end to springere tilbage.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

De bliver også sure over juletræer i Bruxelles Empty Sv: De bliver også sure over juletræer i Bruxelles

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum