Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Det spanske boligmarked.

3 deltagere

Go down

Det spanske boligmarked. Empty Det spanske boligmarked.

Indlæg af Thomas Søn Okt 14, 2012 2:05 pm

Tjaa

Nu er mængden ikke overvældende - de tal, der nævnes svarer til 3-400 boliger i Danmark.
Men det passer med, at Lagarde (IMF) har sagt at bankerne bliver nød til at sælge ud af aktiverne.

Spørgsmålet er, hvor længe det danske boligmarked kan holde stand på de nuværende fantasipriser.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det spanske boligmarked. Empty Sv: Det spanske boligmarked.

Indlæg af klogeaage 35 Søn Okt 14, 2012 2:41 pm

Thomas skrev:Tjaa

Nu er mængden ikke overvældende - de tal, der nævnes svarer til 3-400 boliger i Danmark.
Men det passer med, at Lagarde (IMF) har sagt at bankerne bliver nød til at sælge ud af aktiverne.

Spørgsmålet er, hvor længe det danske boligmarked kan holde stand på de nuværende fantasipriser.
Jeg tror der gået Holger i dit link Smile

Billedet siger alt om mulige køberes flugt på udskridende dæk Razz
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Det spanske boligmarked. Empty Sv: Det spanske boligmarked.

Indlæg af mkof Søn Okt 14, 2012 2:52 pm

Som privat dansker er det vel ikke engang attraktivt at erhverve sig en feriebolig til en på papiret "lav" pris, selv om man har frie midler til formålet? Jeg tænker mest på, at Spanien med den nuværende kurs meget vel kunne været et land på vej i opløsning, og hvor sjovt er det lige at have værdier bundet i et land, hvor arbejdsløshed og deraf afledt kriminalitet er stadigt stigende? Ja, lejligheden ligger godt nok i den beskyttede boble på solkysten, men hvad er dét værd, når der ikke er penge til at betale ordensmagtens lønninger?

Jeg mener egentlig, Spanien er sluppet billigt med at have så høj en ungdomsarbejdsløsed - indtil videre. Det interessante er, om det vil vare ved.

mkof

Antal indlæg : 119
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Det spanske boligmarked. Empty Sv: Det spanske boligmarked.

Indlæg af Thomas Søn Okt 14, 2012 3:25 pm

mkof skrev:Som privat dansker er det vel ikke engang attraktivt at erhverve sig en feriebolig til en på papiret "lav" pris, selv om man har frie midler til formålet? Jeg tænker mest på, at Spanien med den nuværende kurs meget vel kunne været et land på vej i opløsning, og hvor sjovt er det lige at have værdier bundet i et land, hvor arbejdsløshed og deraf afledt kriminalitet er stadigt stigende? Ja, lejligheden ligger godt nok i den beskyttede boble på solkysten, men hvad er dét værd, når der ikke er penge til at betale ordensmagtens lønninger?

Jeg mener egentlig, Spanien er sluppet billigt med at have så høj en ungdomsarbejdsløsed - indtil videre. Det interessante er, om det vil vare ved.
Nu er Costa del Sol et af de mere kriminelle miljøer i Spanien.

Lad mig sige det sådan, det er et par år siden jeg holdt op med at komme i det sydlige Tyrkiet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det spanske boligmarked. Empty Sv: Det spanske boligmarked.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum