Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Desperation...

+3
Plyds
Thomas
Cirb
7 deltagere

Go down

Desperation... Empty Desperation...

Indlæg af Cirb Fre Okt 05, 2012 7:28 pm

http://www.business.dk/bolig/pludselig-forsvandt-peters-afdragsfrihed

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Desperation... Empty Sv: Desperation...

Indlæg af Thomas Fre Okt 05, 2012 8:05 pm

Cirb skrev:http://www.business.dk/bolig/pludselig-forsvandt-peters-afdragsfrihed

Mvh
Cirb
Ja, fra begge parter, for selvfølgelig forsøgte de at få afdragsfriheden fjernet!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Desperation... Empty Sv: Desperation...

Indlæg af Cirb Lør Okt 06, 2012 10:48 am

Thomas skrev: selvfølgelig forsøgte de at få afdragsfriheden fjernet!

Ja, det var dem overskriften hentydede til.

Nu er finans institutternes hoved kompetence selvfølgelig at lave large scale små plat på hr og fru Hansen - men jeg er alligevel imponeret over niveauet på det her.
Jeg mener, hvordan fanden formulerer man en forholdsordre om diskret, og ikke nødvendigvis med kundernes eksplicitte samtykke, i stor stil at prøve at indkrænke afdragsfriheden i forbindelse med låne-omlægninger ned igennem så store systemer. Den må nødvendigvis være formuleret meget utydelig for udenforstående og helt utvetydigt for den menige finanssvindler.

Kan hænde de i virkeligheden bare giver en vis bonus for x antal kr/afdragfrie år det lykkedes at få af vejen og så satser på at de ansattes medfødte natur og mangeårige træning håndterer resten ?

Jeg har nu i snart 10 år spekuleret på, hvad der er de danske finansinstitutters egentlige kompetence og raison d`etre. Linket ovenfor er det bedste bud jeg har set på et svar.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Desperation... Empty Sv: Desperation...

Indlæg af Plyds Søn Okt 07, 2012 2:28 pm

Det breder sig - de med de afdragsfri lån er kommet i klemme:

http://www.dr.dk/P4/Vest/Nyheder/MidtVest/2012/10/07/074849.htm
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Desperation... Empty Sv: Desperation...

Indlæg af Plyds Søn Okt 07, 2012 2:31 pm

Cirb skrev:http://www.business.dk/bolig/pludselig-forsvandt-peters-afdragsfrihed
Mvh
Cirb

Det lader til, at afdragsfrihed er stærkt vanedannende. De bliver afhængige af det til en punkt, hvor afdrag bliver en utopi. Betale sin gæld? Nej da - der er så mange gode dimser derude jeg gerne vil købe for andres penge end mine egne.

Så klart bliver der total panik, når kreditor pludselig "er så fræk" at kræve afdrag på tilgodehavenet......
Det skal nok blive masser af klagesang de næste par år, når afdragene melder sig hos tumberne.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Desperation... Empty Sv: Desperation...

Indlæg af Thomas Søn Okt 07, 2012 8:53 pm

Plyds skrev:
Cirb skrev:http://www.business.dk/bolig/pludselig-forsvandt-peters-afdragsfrihed
Mvh
Cirb

Det lader til, at afdragsfrihed er stærkt vanedannende. De bliver afhængige af det til en punkt, hvor afdrag bliver en utopi. Betale sin gæld? Nej da - der er så mange gode dimser derude jeg gerne vil købe for andres penge end mine egne.

Så klart bliver der total panik, når kreditor pludselig "er så fræk" at kræve afdrag på tilgodehavenet......
Det skal nok blive masser af klagesang de næste par år, når afdragene melder sig hos tumberne.

Specielt lattervækkende bliver det hos de (nu) tidligere bankansatte!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Desperation... Empty Sv: Desperation...

Indlæg af doctor Man Okt 08, 2012 12:11 am

Jamen nedsparingslån - eller spis mursten diskuterede vi jo også livligt på Boligdebatten.

Her var egentlig et meget godt indlæg. Mærkeligt som linkene i indlægget ikke længere dur.

http://www.boligdebatten.dk/generelt/8651-sporgsmal-vedrorende-nedsparingslan-vist-mest-til-thomas.html

Nå et dur da:
http://www.aktivhussalg.dk/laanetyper_4.html

Ja det var i de glade friværdidage, hvor alle pensionister troede de var ekstremt rige pga friværdien. Nu sidder de i saksen.

Med en Nedsparing i Nykredit får du mulighed for løbende at bruge af din opsparede friværdi i din ejerbolig. Samtidig skal du i nedsparingsperioden ikke have "penge op af lommen" for at betale ydelser på lånet.


En nedsparing kunne f.eks.
være en god idé, hvis du
efter at være gået på pension har fået en mindre rummelig økonomi og ønsker at få lidt mere til dig selv om måneden. Det kan gøre det økonomisk muligt at blive boende længere i ejerboligen inden den evt. sælges
gerne vil have økonomisk mulighed for at tage orlov en periode, men ikke har nogen opsparing i frie midler (obligationer, bankindestående mv.)
vil forøge dine forbrugsmuligheder i en del af pensionsalderen til f.eks. rejser, skattefrie arveforskud mv.


Når nedsparingsperioden er slut, skal du betale lånet tilbage. Det ændrer selvsagt din privatøkonomi, og derfor er det vigtigt, at du gør dig klart, hvad der skal ske, når nedsparingsperioden ophører. Når nedsparingsperioden ophører, har du også mulighed for at indfri lånet ved at sælge din nuværende ejerbolig og flytte til noget mindre og billigere.

Der var bare ikke nogen der advarede husejerne om en kommende BIGTIME subprimekrise.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Desperation... Empty Sv: Desperation...

Indlæg af Cirb Tirs Okt 16, 2012 6:32 pm

Mere desperation, eller er stavnsbåndet bare genindført ?

Prima nocte comming up next ?

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Desperation... Empty Sv: Desperation...

Indlæg af Gæst Tirs Okt 16, 2012 7:54 pm

Cirb skrev:Mere desperation, eller er stavnsbåndet bare genindført ?

Prima nocte comming up next ?

Mvh
Cirb

Den perfekte storm er på vej:

http://epn.dk/privat/bolig/finans/article4875363.ece

Det interessante er, at finansvejrhanerne offentligt bekendtgør den dårlige vejrudsigt. Der må være sket en fejl. Normalt plejer finansvejrhaner at have røven mod vinden og hovedet i læ - modsat alle andre vejrhaner?

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Desperation... Empty Sv: Desperation...

Indlæg af Gorrion Tirs Okt 16, 2012 8:48 pm

Den perfekte storm er på vej:

http://epn.dk/privat/bolig/finans/article4875363.ece

Det interessante er, at finansvejrhanerne offentligt bekendtgør den dårlige vejrudsigt. Der må være sket en fejl. Normalt plejer finansvejrhaner at have røven mod vinden og hovedet i læ - modsat alle andre vejrhaner?

De havde jo troet at den historiske krise var overstået nu, og boligmarkedet så helt anderledes ud.....vi var nogen der forsøgte at hamre det ind i knolden på dem at det IKKE ville forholde sig sådan.
OG NU BRÆNDER LOKUMMET

Nu falder den afdragsfrie hammer
http://borsen.dk/nyheder/bolig_og_privatoekonomi/artikel/1/243555/nu_falder_den_afdragsfrie_hammer.html
Kilde EPN og Børsen.

Som boliglåner med et F1-lån ude afdrag på 3 mio. kr., betales lige nu knap 2000 kr. netto om måneden. Efter et farvel til afdragsfriheden, stiger det beløb til 18.000 kr. efter skat.

”For dem, der har kalkuleret med det i deres budget, går det jo nok. Men har alle det? Det kan man tvivle på,” siger Johan Juul-Jensen.

Jeg kan godt forstå hun sætter det i situationstegn "Dem som har kalkuleret med en stigning på 16000 efter skat om måneden".
Det er et forsvindene lille antal der har kalkuleret noget som helst...og de der trods alt måske for 8-9 år siden havde kalkuleret står i en helt anden finansiel og økonomisk verden idag....en verden som vi kun var få der havde set komme.

Har du som boligejer umuligt udsigt til at kunne betale det nidobbelte i husleje fra næste år, så er realkreditinstituttet klar til at konvertere det afdragsfrie lån til et 30-årigt obligationslån med afdrag. På den måde kan man slippe med godt 12.500 kr. om måneden i boligudgifter, hvis ovenstående boliglån bruges som eksempel.
Der er mange der får problemer "blot" med en fordobling af deres ydelse.
Men det er helt håbløst at fremskaffe 10.000 kroner mere om måneden for RIGTIG MANGE!....
Og kan de omlægge lånene hvis friværdien ikke tilsvare sikkerheden, uden at skulle stifte anden og dyrere forrentet gæld?.....er det 60% eller 80% af husets pålydende værdi der kan belånes som et realkredit lån.
Og boligen skal vel vuderes efter ny lovgivning, som vistnok er en udbudspris der sandsynligør salg inden for 6 måneder.
(ret mig gerne hvis der er noget jeg har misforstået)

Det er dømt til at gå meget galt.

Som jeg har sagt, vi står over for en dansk ala subprime krise!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Desperation... Empty Sv: Desperation...

Indlæg af Merkur Tirs Okt 16, 2012 9:11 pm

Gorrion skrev:
Den perfekte storm er på vej:

http://epn.dk/privat/bolig/finans/article4875363.ece

Det interessante er, at finansvejrhanerne offentligt bekendtgør den dårlige vejrudsigt. Der må være sket en fejl. Normalt plejer finansvejrhaner at have røven mod vinden og hovedet i læ - modsat alle andre vejrhaner?

De havde jo troet at den historiske krise var overstået nu, og boligmarkedet så helt anderledes ud.....vi var nogen der forsøgte at hamre det ind i knolden på dem at det IKKE ville forholde sig sådan.
OG NU BRÆNDER LOKUMMET

Nu falder den afdragsfrie hammer
http://borsen.dk/nyheder/bolig_og_privatoekonomi/artikel/1/243555/nu_falder_den_afdragsfrie_hammer.html
Kilde EPN og Børsen.

Som boliglåner med et F1-lån ude afdrag på 3 mio. kr., betales lige nu knap 2000 kr. netto om måneden. Efter et farvel til afdragsfriheden, stiger det beløb til 18.000 kr. efter skat.

”For dem, der har kalkuleret med det i deres budget, går det jo nok. Men har alle det? Det kan man tvivle på,” siger Johan Juul-Jensen.

Jeg kan godt forstå hun sætter det i situationstegn "Dem som har kalkuleret med en stigning på 16000 efter skat om måneden".
Det er et forsvindene lille antal der har kalkuleret noget som helst...og de der trods alt måske for 8-9 år siden havde kalkuleret står i en helt anden finansiel og økonomisk verden idag....en verden som vi kun var få der havde set komme.

Har du som boligejer umuligt udsigt til at kunne betale det nidobbelte i husleje fra næste år, så er realkreditinstituttet klar til at konvertere det afdragsfrie lån til et 30-årigt obligationslån med afdrag. På den måde kan man slippe med godt 12.500 kr. om måneden i boligudgifter, hvis ovenstående boliglån bruges som eksempel.
Der er mange der får problemer "blot" med en fordobling af deres ydelse.
Men det er helt håbløst at fremskaffe 10.000 kroner mere om måneden for RIGTIG MANGE!....
Og kan de omlægge lånene hvis friværdien ikke tilsvare sikkerheden, uden at skulle stifte anden og dyrere forrentet gæld?.....er det 60% eller 80% af husets pålydende værdi der kan belånes som et realkredit lån.
Og boligen skal vel vuderes efter ny lovgivning, som vistnok er en udbudspris der sandsynligør salg inden for 6 måneder.
(ret mig gerne hvis der er noget jeg har misforstået)

Det er dømt til at gå meget galt.

Som jeg har sagt, vi står over for en dansk ala subprime krise!

Easy on

Som jeg skrev i en anden tråd, laver de da bare realkreditloven om, så den gælder op til 120 procent af "retfærdig udbudspris - vurderet af den lokale mægler....." Spøg til side, jeg er alvorligt talt bange for at man også redder de afdragsfrie flexer denne gang, da man simpelthen ikke kan tillade sig - økonomisk set- at lade dem falde, fordi de er så mange i antal. At det kommer til at gå ud over resten af samfundet både direkte og indirekte, det er der ikke noget at gøre ved...

Merkur

Antal indlæg : 330
Join date : 09/10/12

Tilbage til toppen Go down

Desperation... Empty Sv: Desperation...

Indlæg af Gorrion Tirs Okt 16, 2012 9:35 pm

De er færdige med at lave love om, redde banker, og realkreditter....

Jeg er med på at vi ikke kan sende i ti-tusindvis efter ti-tusindvis på gaden de kommende år....
Men det skal være slut med dyrt betalte finansbosser, og sindsyge bonuser.
ALT fremtidig afkast der måtte komme fra finansverdenen skal tilfalde skatteyderne....også efter at det evt tabte er tilbagebetalt, hvis det nogensinde sker.
Hvis en finansiel virksomhed i fremtiden vil drive virksomhed i danmark så får de en mastodont som konkurrant.....STATSBANKEN!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Desperation... Empty Sv: Desperation...

Indlæg af Merkur Tirs Okt 16, 2012 10:12 pm

Ja hvis bare det var så vel.

Hvad bygger du dine antagelser på - sådan mere specifikt. Jeg har indtil videre ikke kunne se nogen regiringstiltag som går den vej

Merkur

Antal indlæg : 330
Join date : 09/10/12

Tilbage til toppen Go down

Desperation... Empty Sv: Desperation...

Indlæg af Thomas Tirs Okt 16, 2012 10:59 pm

Merkur skrev:Ja hvis bare det var så vel.

Hvad bygger du dine antagelser på - sådan mere specifikt. Jeg har indtil videre ikke kunne se nogen regiringstiltag som går den vej

Det er meget enkelt. Der kan ikke skaffes kapital fra andre steder. Man skal være mere end almindelig stupid for at investere i bankaktier. Man har jo set at institutionelle investorer har kylet bankaktier.

De nye regler for aktivers værdisætning vil støt og rolig fjerne "egenkapital". Samtidig vil hævede Basel III krav betyde forøget kapitalisering.

Dernæst de nye regler om opsplitning af banker - som vil ramme Danske Bank og deres lille skik med at tælle "egenkapital" to gange.

Jeg kan ikke se, at der er nogen mulighed for at undgå en nationalisering.

Men første prioritet er nok realkreditten - hvis man ellers har gidet høre efter nationalbankdirektøren.

Men Du spørger tilsyneladende mod bedre vidende.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Desperation... Empty Sv: Desperation...

Indlæg af Merkur Ons Okt 17, 2012 7:44 am

Thomas skrev:

Men Du spørger tilsyneladende mod bedre vidende.

Ingen tvivl om det. Jeg læser med herinde og stiller spørgsmål, i håbet om at blive mere oplyst. Jeg har bare ikke kunnet gennemskue hvorledes problemer er ved at være så store, at regering, realkredit mv ikke at overse handle uden om dem, hvor end de gerne vil.

Men jeg glæder mig til at se hvornår alle disse problemer kan ses - såden mere åbenlyst end bare et lidt trægt boligmarked. Har i nogen ide om hvordan det sker?

Merkur

Antal indlæg : 330
Join date : 09/10/12

Tilbage til toppen Go down

Desperation... Empty Sv: Desperation...

Indlæg af Thomas Ons Okt 17, 2012 10:38 am

Merkur skrev:
Thomas skrev:

Men Du spørger tilsyneladende mod bedre vidende.

Ingen tvivl om det. Jeg læser med herinde og stiller spørgsmål, i håbet om at blive mere oplyst. Jeg har bare ikke kunnet gennemskue hvorledes problemer er ved at være så store, at regering, realkredit mv ikke at overse handle uden om dem, hvor end de gerne vil.

Men jeg glæder mig til at se hvornår alle disse problemer kan ses - såden mere åbenlyst end bare et lidt trægt boligmarked. Har i nogen ide om hvordan det sker?

Det ses helt gennemgribende og fundamentalt!
Det ses i en økonomi, der trods idelige stimulanser hverken kan få¨gang i investeringer eller forbrug.
Det er måske også undgået opmærksomheden, at der ikke alene er negativ realrente; men også absolut er tale om negativ rente, hvor indskudsbeviser betaler 0,2% i rente.
Hvor landet på trods af et konsekvent og konsistent overskud på udenrigshandlen ikke er konkurrencedygtig.

Hvor vi har en regering, der ikke kan gå ind for sin egen politik?
Et regeringsparti, der udskifter sin ledelse ved et kampvalg!
Hvor halvdelen af husstandene reelt ikke kan flytte.

Hvor et land som Spanien reelt har opgivet forestillingen om, at befolkningen har nogen som helst indflydelse på landets økonomiske politik. Hvor Grækenland reelt er lukket ned som det konkursbo, det er?

Jeg beklager; men jeg troede ikke, at det kun var for specielt indviede at se situationens alvor.

Et lidt trægt boligmarked???

Det svarer til at kalde nedsmeltningen i Tjernobyl for et kortvarigt strømudfald i et sommerhusområde ......

Men ved nærmere overvejelse, så tror jeg faktisk ikke, Du har set det. Beklager hvis min vantro har givet anledning til sarkasme. Jeg er desværre overvældet af erkendelsesproblemets omfang - det burde jeg ikke være - formandsvalget i SF har mere end noget vist, hvor udbredt vrangforestillingerne er.

Så det tager mig lidt tid at få blodtrykket under kontrol .....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Desperation... Empty Sv: Desperation...

Indlæg af Merkur Ons Okt 17, 2012 2:36 pm

Helt ærligt.

Hvis du følger med i medierne (den mainstreame som de fleste ser/læser) - så fremgår det, at der er problemer med arbejdsløshed/kontanthjælp samt det sydeuropæiske underskud.

Men omkring dig hører du fra banker, realkradit, mæglere mv, at nu er bunden snart nået - ja selv nationalbanken var ude med noget lignende sidste år. Samtidig hører vi en minister sige, at den lave rente skyldes at mange investorer putte penge i den sikre danske stat - hvilket jeg kan forstå er lodret løgn/manipulation.
..

Jeg tror personligt på det jeg læser herinde - hvilket også er grunden til jeg læser med. Men alle jeg snakker med og kender tror ikke på det, fordi vi er vandt til at sandhenden bliver præsenteret i medierne (naturligtvis med lidt forbehold for kilden - men helt ved siden af er det nok ikke).

Det er i denne sammenhæng, at jeg har min konflikt - og grunden til jeg stiller de spørgsmål jeg gør.

Merkur

Antal indlæg : 330
Join date : 09/10/12

Tilbage til toppen Go down

Desperation... Empty Sv: Desperation...

Indlæg af Cirb Ons Okt 17, 2012 4:51 pm

Merkur skrev:
Ingen tvivl om det. Jeg læser med herinde og stiller spørgsmål, i håbet om at blive mere oplyst. Jeg har bare ikke kunnet gennemskue hvorledes problemer er ved at være så store, at regering, realkredit mv ikke at overse handle uden om dem, hvor end de gerne vil.

Men jeg glæder mig til at se hvornår alle disse problemer kan ses - såden mere åbenlyst end bare et lidt trægt boligmarked.

Regeringen og realkreditten overser dem skam ikke. Hvorfor tror du bedste sendetid er plastret til med reklamer for at skifte til fastforrentet med afdrag - fordi de er bange for, at du ikke kender til muligheden ?

Med hensyn til hvornår du ser effekterne af hvad der sker - så åben øjnene....

Desperation... ShowEjendomssalg

Boligmarkedet er ikke trægt - det er ophørt med at eksistere.
Sælgerne kan ikke sætte prisen ned.
Køberne kan ikke låne.
Der kan ikke handles på nuværende prisniveau.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Desperation... Empty Sv: Desperation...

Indlæg af Plyds Ons Okt 17, 2012 6:16 pm

Merkur skrev:Helt ærligt.

Hvis du følger med i medierne (den mainstreame som de fleste ser/læser) - så fremgår det, at der er problemer med arbejdsløshed/kontanthjælp samt det sydeuropæiske underskud.

Men omkring dig hører du fra banker, realkradit, mæglere mv, at nu er bunden snart nået - ja selv nationalbanken var ude med noget lignende sidste år. Samtidig hører vi en minister sige, at den lave rente skyldes at mange investorer putte penge i den sikre danske stat - hvilket jeg kan forstå er lodret løgn/manipulation.
..

Jeg tror personligt på det jeg læser herinde - hvilket også er grunden til jeg læser med. Men alle jeg snakker med og kender tror ikke på det, fordi vi er vandt til at sandhenden bliver præsenteret i medierne (naturligtvis med lidt forbehold for kilden - men helt ved siden af er det nok ikke).

Det er i denne sammenhæng, at jeg har min konflikt - og grunden til jeg stiller de spørgsmål jeg gør.

Vi har snakket om disse ting, for mit vedkommende siden 2007, på diverse netfora. Og er blevet grinet af siden 2007 - nu griner folk - og bankerne - så ikke mere - de græder. Du kan regne med, at vi herinde er 3 - 5 år foran hvad du kan læse i avisen og høre finanssektor, økonomer og politikkere udtale sig om. FORDI: Sandheden er p.t. ilde hørt, da den for mange er særdeles ubehagelig.
Stort set alle leger struds. (Stik hovedet i busken længst muligt).

Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Desperation... Empty Sv: Desperation...

Indlæg af Merkur Ons Okt 17, 2012 10:10 pm

Jeg tror jer.

Men hvor langt op i systemet - tror i - at tingenes tilstand er kendt. Er det noget den alm. Bakmand er klar over, eller skal man på filial- chef niveau eller højere... ?

Og til Info, jeg er ikke selv fra finansverdenen, som det blev insinueret i et tidligere indlæg. Jeg er kedelig ingeniør, som prøver at forstå lidt sammenhænge.

Merkur

Antal indlæg : 330
Join date : 09/10/12

Tilbage til toppen Go down

Desperation... Empty Sv: Desperation...

Indlæg af Plyds Tors Okt 18, 2012 12:09 am

Den alm bankmand er dum som et brædt (kvalifikationkrav for ansættelse), og hjernevasket af sin uddannelse, kurser i banken og sine chefer.

Jeg forholdt en del forskellige bankfolk fakta for et par år siden, og det var tæt på, at de blev direkte korporlige i arrigskab, og mente at jeg var mere eller mindre moden til indlæggelse på den lukkede.

I dag går de i en stor bue uden om mig med dukket hoved, mens de nærstuderer gulvet, og forsætter med at hæve ekstravagante lønninger for at skabe større og større underskud.

Det er en psykologis mekanisme. Folk har ikke lyst til at se i øjnene, at de har levet på en løgn, at de ikke er rige men dybt forgældede, og at de for de næste 40 år har gjort sig selv til gældsslaver.

Så er det lettere at stikke hovedet i busken og håbe på at problemerne går væk af sig selv.

Bankdirektørene der i mod, ved udmærket godt hvor skidt det står til, men med årlige milliongager, gør de alt hvad de kan for at klæbe til taburetterne så længe som muligt.

Derfor lvser de også i et væk..... Sandheden er desideret ubehagelig. De har nemlig bevist, at de ikke kan drive deres forretninger med overskud.

Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Desperation... Empty Sv: Desperation...

Indlæg af Thomas Tors Okt 18, 2012 5:10 am

Plyds skrev:Den alm bankmand er dum som et brædt (kvalifikationkrav for ansættelse), og hjernevasket af sin uddannelse, kurser i banken og sine chefer.

Jeg forholdt en del forskellige bankfolk fakta for et par år siden, og det var tæt på, at de blev direkte korporlige i arrigskab, og mente at jeg var mere eller mindre moden til indlæggelse på den lukkede.

I dag går de i en stor bue uden om mig med dukket hoved, mens de nærstuderer gulvet, og forsætter med at hæve ekstravagante lønninger for at skabe større og større underskud.

Det er en psykologis mekanisme. Folk har ikke lyst til at se i øjnene, at de har levet på en løgn, at de ikke er rige men dybt forgældede, og at de for de næste 40 år har gjort sig selv til gældsslaver.

Så er det lettere at stikke hovedet i busken og håbe på at problemerne går væk af sig selv.

Bankdirektørene der i mod, ved udmærket godt hvor skidt det står til, men med årlige milliongager, gør de alt hvad de kan for at klæbe til taburetterne så længe som muligt.

Derfor lvser de også i et væk..... Sandheden er desideret ubehagelig. De har nemlig bevist, at de ikke kan drive deres forretninger med overskud.

Sådan er det altid i stærkt autoritære organisationer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Desperation... Empty Sv: Desperation...

Indlæg af Cirb Tors Okt 18, 2012 9:17 am

Merkur skrev:Jeg tror jer.

Men hvor langt op i systemet - tror i - at tingenes tilstand er kendt. Er det noget den alm. Bakmand er klar over, eller skal man på filial- chef niveau eller højere... ?

Der er næppe sendt et generelt memo rundt, men de fleste har sikkert bemærket at sidemanden er væk, at tab er ekstremt upopulære, at der ikke er penge at låne ud og at kunderne skal klippes hårdt hvis man selv vil beholde sin plads ugen ud.

Merkur skrev:Og til Info, jeg er ikke selv fra finansverdenen, som det blev insinueret i et tidligere indlæg. Jeg er kedelig ingeniør,

Åh, gud endnu en affraid affraid ..... men i det mindste med lidt selvindsigt Wink

Merkur skrev: som prøver at forstå lidt sammenhænge.

Velkommen til Very Happy

Mvh
Cirb

PS. Tobins Q.....

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Desperation... Empty Sv: Desperation...

Indlæg af Jomsviking Tors Okt 18, 2012 11:44 am

Merkur skrev:Jeg er kedelig ingeniør, som prøver at forstå lidt sammenhænge.

Det er godt at se flere rigtige mennesker Very Happy


_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Desperation... Empty Sv: Desperation...

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum