Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi

+4
Nybygger
moniulven
Thomas
Gorrion
8 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi Empty Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi

Indlæg af Gorrion Fre Okt 05, 2012 11:28 am

http://epn.dk/privat/bolig/article4863401.ece

Der er nogen der kommer til at æde den artikel igen!
Det er muligt at afdragsfrihed og nærmest negative renter har holdt boligpriserne "stabile" eller hvad man skal kalde det, over en periode.

Men den helt store prøvelse for boligmarkedet kommer fra 2013 til og med 2018, og så tror jeg enda det er et mildt udtryk at kalde det en prøvelse, for jeg tror nærmere det bliver et blodbad.

Men det er nok rigtigt at redningen kunne være prisstigninger, for det vil frigøre lidt "værdi" til de mange, mange....rigtig mange milliarder der skal omlægges for de næste 5 år....men det er ønsketænkning der ikke kommer til at holde vand!

Resultatet bliver at ti-tusinder efter ti-tusinder kommer til at drukne i deres gæld.....de KAN ikke betale.....og Thomas påpeger også at de IKKE VIL betale.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi Empty Sv: Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi

Indlæg af Thomas Fre Okt 05, 2012 11:41 am

Gorrion skrev:http://epn.dk/privat/bolig/article4863401.ece

Der er nogen der kommer til at æde den artikel igen!
Det er muligt at afdragsfrihed og nærmest negative renter har holdt boligpriserne "stabile" eller hvad man skal kalde det, over en periode.

Men den helt store prøvelse for boligmarkedet kommer fra 2013 til og med 2018, og så tror jeg enda det er et mildt udtryk at kalde det en prøvelse, for jeg tror nærmere det bliver et blodbad.

Men det er nok rigtigt at redningen kunne være prisstigninger, for det vil frigøre lidt "værdi" til de mange, mange....rigtig mange milliarder der skal omlægges for de næste 5 år....men det er ønsketænkning der ikke kommer til at holde vand!

Resultatet bliver at ti-tusinder efter ti-tusinder kommer til at drukne i deres gæld.....de KAN ikke betale.....og Thomas påpeger også at de IKKE VIL betale.

Jeg så den godt.

Så det VAR Realkredit Danmark, der knak 28/9 - jeg mente nu også at Nykredit var med i høsten.


Det, der heller ikke fremgår er hvor mange, der har brugt de høje obligationskurser til at betale huset ud? Evt. et efterlønsbetaling. Bare sådan for at komme ud af den sidste slat.
Det er jo dem, der har den høje friværdi - de ældre med lav gæld.

Når man så betaler ud, så forsvinder man jo fra den statistik. Derfor er jeg slet ikke sikker på at friværdien er steget.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi Empty Sv: Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi

Indlæg af moniulven Fre Okt 05, 2012 12:41 pm

"Men den helt store prøvelse for boligmarkedet kommer fra 2013 til og med 2018, og så tror jeg enda det er et mildt udtryk at kalde det en prøvelse, for jeg tror nærmere det bliver et blodbad.

.."

"Resultatet bliver at ti-tusinder efter ti-tusinder kommer til at drukne i deres gæld.....de KAN ikke betale.....og Thomas påpeger også at de IKKE VIL betale"

inden du nu udråder dommedag, så husk at disse folk købte til en højere rente en den vi har nu. så alene rentebesparelsen vil kunne betale en stor del af kommende afdrag.
og for folk som har købte 2003-2005, ja så kan de jo bare ligge lånet om og tage 10 nye år afdragfrit. den som købte 2006-2008 bliver selvfølgeligt mere presset hvis de lånte 105 % og ikke har afdraget på bankgælden når vi når 2116-2118, men at det skulle være i titisind og titusinde vis er noget vrøvl.

moniulven

Antal indlæg : 126
Join date : 18/08/11

Tilbage til toppen Go down

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi Empty Sv: Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi

Indlæg af Gorrion Fre Okt 05, 2012 2:06 pm

Det er aldeles ikke noget vrøvl....
At jeg siger ti-tusindvis og ti-tusindvis, er af den simple årsag at det ikke er hundredetusindvis pr år, men at vi nok runder det tal i 2018!.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi Empty Sv: Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi

Indlæg af Nybygger Fre Okt 05, 2012 2:10 pm

Thomas skrev:Det, der heller ikke fremgår er hvor mange, der har brugt de høje obligationskurser til at betale huset ud? Evt. et efterlønsbetaling. Bare sådan for at komme ud af den sidste slat.
Det er jo dem, der har den høje friværdi - de ældre med lav gæld.

Når man så betaler ud, så forsvinder man jo fra den statistik. Derfor er jeg slet ikke sikker på at friværdien er steget.

Hvis dem med den meget høje friværdi forsvinder fra statistikken fordi de betaler gælden ud så må den gennemsnitlige friværdi jo nødvendigvis falde. Derfor kan din teori ikke være korrekt.

Noget andet jeg ikke helt forstår er, at du skriver at ejerlejlighedsejerne i Kbh er teknisk insolvente. Jeg kan i dag i medierne læse, at den gennemsnitlige friværdi i ejerlejlighederne er på omkring 800.000 kr. hvis jeg ikke husker helt forkert. Hvordan passer den meget store tekniske insolvens med dette faktum når man tager i mente, at langt de fleste ejerlejligheder er i Kbh? Eller er hele friværdien koncentreret andetsteds?

Nybygger

Antal indlæg : 2
Join date : 05/10/12

Tilbage til toppen Go down

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi Empty Sv: Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi

Indlæg af Thomas Fre Okt 05, 2012 2:14 pm

moniulven skrev:"Men den helt store prøvelse for boligmarkedet kommer fra 2013 til og med 2018, og så tror jeg enda det er et mildt udtryk at kalde det en prøvelse, for jeg tror nærmere det bliver et blodbad.

.."

"Resultatet bliver at ti-tusinder efter ti-tusinder kommer til at drukne i deres gæld.....de KAN ikke betale.....og Thomas påpeger også at de IKKE VIL betale"

inden du nu udråder dommedag, så husk at disse folk købte til en højere rente en den vi har nu. så alene rentebesparelsen vil kunne betale en stor del af kommende afdrag.
og for folk som har købte 2003-2005, ja så kan de jo bare ligge lånet om og tage 10 nye år afdragfrit. den som købte 2006-2008 bliver selvfølgeligt mere presset hvis de lånte 105 % og ikke har afdraget på bankgælden når vi når 2116-2118, men at det skulle være i titisind og titusinde vis er noget vrøvl.

Du har ret så langt, at problemet har et omfang, så man kan ikke bare sætte folk ud. Det bliver den japanske løsning. Vi taler 100.000 handler. Og det er faktisk København. Men helt så let går det ikke.

Der er 2400 mia. i realkreditgæld (inklusiv 1400 mia. i boliggæld), hvoraf en fuld tredjedel er afdragsfrie F1.
Allerede nu kan de ikke betale renter - deres bankboliggæld reduceres ikke.
En ting er at kreditforeningerne ikke overlever dette.

Problemet er at realkreditten er erklæret systemisk vigtig af nationalbankdirektøren. I den sammenhæng vil de komme under det europæiske banktilsyn, der ikke vil tillade din "bare" løsning.

De, der sker i øjeblikket er at indsatsen koncentreres om at redde så mange som muligt af erhvervslånene. De vil formentlig blive omlagt til virksomhedsobligationer, som jeg har foreslået.

Det dybt problematiske er at investorerne står på spring for at flygte over i tyske statsobligationer. Det vil ikke blive tilladt. Du kan se hvilken ballade, det gav da snoldede 100 mia. EUR flygtede fra Spanien (passer nogenlunde med 100 mia. kr. efter danske forhold).

Så Du kan godt spare dig din overlegne nedladenhed. Det er virkelig alvorligt.

Det er så alvorligt, at jeg ikke tror, at man på indeværende tidspunkt har nogen opfattelse af hvordan man bare klarer det næste halve år. Man ANER det simpelt hen ikke!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi Empty Sv: Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi

Indlæg af Nybygger Fre Okt 05, 2012 2:15 pm

Gorrion skrev:Det er aldeles ikke noget vrøvl....
At jeg siger ti-tusindvis og ti-tusindvis, er af den simple årsag at det ikke er hundredetusindvis pr år, men at vi nok runder det tal i 2018!.

Har du nogle data for hvor mange der mister afdragsfriheden i de nærmeste år, hvor stor en restgæld de har samt hvor mange der siden 2003 har omlagt deres afdragsfrie lån?

Nybygger

Antal indlæg : 2
Join date : 05/10/12

Tilbage til toppen Go down

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi Empty Sv: Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi

Indlæg af Thomas Fre Okt 05, 2012 2:36 pm

Nybygger skrev:
Thomas skrev:Det, der heller ikke fremgår er hvor mange, der har brugt de høje obligationskurser til at betale huset ud? Evt. et efterlønsbetaling. Bare sådan for at komme ud af den sidste slat.
Det er jo dem, der har den høje friværdi - de ældre med lav gæld.

Når man så betaler ud, så forsvinder man jo fra den statistik. Derfor er jeg slet ikke sikker på at friværdien er steget.

Hvis dem med den meget høje friværdi forsvinder fra statistikken fordi de betaler gælden ud så må den gennemsnitlige friværdi jo nødvendigvis falde. Derfor kan din teori ikke være korrekt.

Noget andet jeg ikke helt forstår er, at du skriver at ejerlejlighedsejerne i Kbh er teknisk insolvente. Jeg kan i dag i medierne læse, at den gennemsnitlige friværdi i ejerlejlighederne er på omkring 800.000 kr. hvis jeg ikke husker helt forkert. Hvordan passer den meget store tekniske insolvens med dette faktum når man tager i mente, at langt de fleste ejerlejligheder er i Kbh? Eller er hele friværdien koncentreret andetsteds?

Hvor mange, det er, der betaler ud, det ved jeg ikke. Jeg tror faktisk heller ikke at kridterne gør.
Det vi ser er - med forbehold for september-tallene, som ikke foreligger - er at andelen af flexlån stiger, som du ville have set af mine grafer.

Jeg tror nemlig ikke at angivelserne fra kreditforeningerne er rigtige. Det smager meget af, at man beregner friværdien i kreditforeningerne på baggrund af et kvadratmeter pris - uden at se på lånsammensætningen.

Det, der nok ligger i det er at det prisvurderingsgrundlag man benytter i beregningen af friværdierne er købsprisen, hvis denne er ligger MINDRE end 5 år tilbage. Efter den tid er en "dagspris".
Det, jeg rent faktisk tror ligger til grund for "stigningen" er, at man inddrager nogle gamle handler og justerer til dagspris.

Det hele minder mest af alt om, at man i det lovforberedende arbejde har videregivet nogle dubiøse tal til ministeriet. Altså beholdt handelsprisen, hvor den har været højest og taget dagsprisen, hvor det har været bekvemt. Det her lyder nemlig som rigtig talfusk. Sådan i stil med CIBOR.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi Empty Sv: Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi

Indlæg af Gorrion Fre Okt 05, 2012 2:44 pm

Nybygger skrev:
Gorrion skrev:Det er aldeles ikke noget vrøvl....
At jeg siger ti-tusindvis og ti-tusindvis, er af den simple årsag at det ikke er hundredetusindvis pr år, men at vi nok runder det tal i 2018!.

Har du nogle data for hvor mange der mister afdragsfriheden i de nærmeste år, hvor stor en restgæld de har samt hvor mange der siden 2003 har omlagt deres afdragsfrie lån?

Jeg kan sige med sikkerhed der ikke er mange der er gået bort fra de afdragsfrie lån....desværre er tendensen det modsatte, hvilket ikke gør problemet mindre på sigt.
Det er heller ikke unormalt at de der trods alt fik købt fra 2003-2004 inden det gik helt galt, optog yderligere lån i deres boliger i 2005-2007....heeeelt op til skorstenen.
Men alene boligkøb købt på pristoppen 2006-2008 snakker vi om 180.000 afdragsfrie tjubang lån.
http://politiken.dk/tjek/penge/ECE1295118/180000-billige-boliglaan-staar-for-fald/ er bare et ud af mange kilder.

Meeeen det kan selvfølgelig godt være vi får en boliglånskatteyderbetaltpakke, til at pakke de pakker ind som bankpakker og andre pakker ikke kunne pakke....indgreb.


Sidst rettet af Gorrion Fre Okt 05, 2012 2:50 pm, rettet 1 gang
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi Empty Sv: Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi

Indlæg af Gorrion Fre Okt 05, 2012 2:47 pm

For mig ligner det en Danish-Subprime-crisis
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi Empty Sv: Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi

Indlæg af Thomas Fre Okt 05, 2012 2:51 pm

Nybygger skrev:
Gorrion skrev:Det er aldeles ikke noget vrøvl....
At jeg siger ti-tusindvis og ti-tusindvis, er af den simple årsag at det ikke er hundredetusindvis pr år, men at vi nok runder det tal i 2018!.

Har du nogle data for hvor mange der mister afdragsfriheden i de nærmeste år, hvor stor en restgæld de har samt hvor mange der siden 2003 har omlagt deres afdragsfrie lån?

Det er lige præcis det vi IKKE har!

Vi véd at flex med afdrag ved udgangen af 2003 var på 247 mia. Det er så ved udgangen af 2004 nogenlunde det samme (251 mia.); men i løbet af 2004 kom der afdragsfrie lån (fast og flex) på 80 mia.
Men mellem da og nu er der blevet omlagt i en pærevælling.

Jeg tror man faktisk har brugt sommeren på at skaffe sig en lille smule klarhed over problemet.
Det er også derfor man ikke har snakket om det - og ævlet om arbejdsløshed. Ingen har lyst til at tage emnet op.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi Empty Sv: Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi

Indlæg af Thomas Fre Okt 05, 2012 3:01 pm

Gorrion skrev:For mig ligner det en Danish-Subprime-crisis
Lige præcis; bare uforholdsmæssigt større.

Vi taler 800 mia. (inklusiv landbrugslån), der er afdragsfrie F1. BNP er 1800 mia.

I øvrigt ved konvertering, så kan man næppe påregne at bibeholde det lave administrationsbidrag.

Den anden rigtig slemme er, at bankerne har garanteret for skiven 60-80% af lånet - mod at få administrationsbidraget fra den skive. Disse garantier løber - så vidt jeg husker i 7 år. Dvs. at det, der udløber nu er optaget i 2005. Så nu holder bankerne op med at betale renter og afdrag.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi Empty Sv: Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi

Indlæg af Bondeknolden Fre Okt 05, 2012 5:46 pm

SLUT


Sidst rettet af Bondeknolden Lør Okt 13, 2012 12:35 pm, rettet 1 gang

Bondeknolden

Antal indlæg : 29
Join date : 27/08/11

Tilbage til toppen Go down

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi Empty Sv: Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi

Indlæg af Thomas Fre Okt 05, 2012 8:16 pm

Bondeknolden skrev:
Gorrion skrev:
Meeeen det kan selvfølgelig godt være vi får en boliglånskatteyderbetaltpakke, til at pakke de pakker ind som bankpakker og andre pakker ikke kunne pakke....indgreb.

Næppe, idet sådan en pakke vil lede til væbnet revolution, fra den trods alt overvejende del af befolkningen, som har orden i sagerne !

Det ved jeg ikke - et eller andet er man nød til at gøre.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi Empty Sv: Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi

Indlæg af Gorrion Fre Okt 05, 2012 10:40 pm

Det ved jeg ikke - et eller andet er man nød til at gøre.

Det er jo bla det man prøver på med disse eventyr historier om friværdi feberen er på vej tilbage.
Helt ærligt!......
Og så var det enda tophistorie i nyhederne.

Man skulle næsten tro at udsendelsen var et satirisk modspil af Anders Lund Madsens nye program "Dårligt Nyt".

Nej....jeg bliver sku nød til at tage en lille en, til at skylle det ned med.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi Empty Sv: Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi

Indlæg af Thomas Lør Okt 06, 2012 12:17 am

Gorrion skrev:
Det ved jeg ikke - et eller andet er man nød til at gøre.

Det er jo bla det man prøver på med disse eventyr historier om friværdi feberen er på vej tilbage.
Helt ærligt!......
Og så var det enda tophistorie i nyhederne.

Man skulle næsten tro at udsendelsen var et satirisk modspil af Anders Lund Madsens nye program "Dårligt Nyt".

Nej....jeg bliver sku nød til at tage en lille en, til at skylle det ned med.

Det med den lille én - det følger Dig i.

Men den gang Pladderballe Forsamlingshus - det gør, at jeg tror man forbereder sig til et hug.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi Empty Sv: Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi

Indlæg af Gorrion Lør Okt 06, 2012 4:49 pm

Den er stensikker!
Vi står på tærsklen til en Danish-Subprime-Crisis.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi Empty Sv: Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi

Indlæg af Thomas Lør Okt 06, 2012 10:07 pm

Gorrion skrev:Den er stensikker!
Vi står på tærsklen til en Danish-Subprime-Crisis.

Jeg tror faktisk Du har ret - lad os håbe, det bliver kørt lidt mere elegant. Mulighederne skulle være der!

Sålænge vi har overskud på handelsbalancen, så er resten reelt et internt fordelingsproblem.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi Empty Sv: Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi

Indlæg af Bondeknolden Søn Okt 07, 2012 2:46 am

SLUT


Sidst rettet af Bondeknolden Lør Okt 13, 2012 12:38 pm, rettet 1 gang

Bondeknolden

Antal indlæg : 29
Join date : 27/08/11

Tilbage til toppen Go down

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi Empty Sv: Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi

Indlæg af Thomas Søn Okt 07, 2012 4:21 am

Bondeknolden skrev:
Gorrion skrev:Den er stensikker!
Vi står på tærsklen til en Danish-Subprime-Crisis.

Hvis man så bare havde såvel forstand som nosser til at lade hele lortet brænde sammen efter devisen "Too Big to Live" thi der bliver sgu ingen bedring nogen steder før politikerne og de andre mafiosier holder op med at holde kunstigt liv i de skide banker. Hvem sagde Europæisk forår 2013 https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2vBcGaDs6hk#!

Der er jo to store problemer på tværs af hinanden: Danske Bank og realkreditten. De overlapper i stor grad; men er IKKE sammenfaldende. Det eneste positive i den sammenhæng er at Danske Banks engagement med landbruget er stærkt begrænset. Til gengæld er resten af realkreditten så det mere!

Hvilket af problemerne tager Du først? Det er givet, at Du kan ikke tage dem alle på samme tid. Det er givet, at ingen af dem løser sig selv.
Det næste problem dukker så op: Vi har ingen steder at søge hjælp - vi har selv udelukket os fra EU.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi Empty Sv: Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi

Indlæg af Jomsviking Tors Okt 11, 2012 11:16 am

Det er muligt at vi allerede nu vil gøre klogt i at forberede os på fremtiden:

Kurser i svensk

Kurser i tysk

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi Empty Aftenskole

Indlæg af klogeaage 35 Tors Okt 11, 2012 11:53 am

Jomsviking skrev:Det er muligt at vi allerede nu vil gøre klogt i at forberede os på fremtiden:

Kurser i svensk

Kurser i tysk

Så bliver det nok i Tysk
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi Empty Sv: Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi

Indlæg af tommyjo Tirs Apr 16, 2013 11:44 am

http://epn.dk/privat/bolig/finans/ECE5338539/danske-frivaerdier-banket-11-ar-tilbage/

skysovs, vindfrikadeller og danske friværdier

tommyjo

Antal indlæg : 377
Join date : 25/07/11

Tilbage til toppen Go down

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi Empty Sv: Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi

Indlæg af Thomas Tirs Apr 16, 2013 12:04 pm

tommyjo skrev:http://epn.dk/privat/bolig/finans/ECE5338539/danske-frivaerdier-banket-11-ar-tilbage/

skysovs, vindfrikadeller og danske friværdier

Den 5/10 - 12

For første gang i to år oplever vi nu, at danske boligejeres friværdi er stigende. Det er ikke en voldsom stigning - men trods alt en fremgang i forhold til den nedtur, vi har oplevet, siger Christian Hilligsøe Heinig, cheføkonom i Realkredit Danmark.

Den 16/4 - 13

"Trods den ellers skrøbelige prisstabilisering vi har været vidne til på boligmarkedet, er friværdierne hermed nået ned på det laveste niveau registreret siden sommeren 2002 - altså det laveste niveau i mere end ti år," skriver Realkredit Danmarks cheføkonom Christian Hilligsøe Heinig i en kommentar.

Det er det samme uvederhæftige svin fra Danske Bank!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi Empty Sv: Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi

Indlæg af Gorrion Tirs Apr 16, 2013 1:48 pm

Jeg vil ikke tilføje noget.
Jeg har for længe siden beskrevet scenariet....sådan blev det....sådan bliver det!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi Empty Sv: Vel nok årests vittighed! Nu stiger danskernes friværdi

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum