Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Tvangsauktioner SEP 2012

3 deltagere

Go down

Tvangsauktioner  SEP 2012 Empty Tvangsauktioner SEP 2012

Indlæg af Thomas Fre Okt 05, 2012 12:35 am

Tvang
Tvang på region

Vi kan lige så godt være realistiske og se det i øjnene. Tvangsauktionerne på boliger ligger på 4000 om året - og der vil de blive liggende.
I forhold til det antal insolvente og illikvide flextumper, der er - skal vi sige 1/4 mio. for nu at tage et tal, der måske ikke er helt i skoven. så vil 4000 om året tage 60-70 år - uden at tage sig af nytilgangen - inden "naturlig" afgang løser problemet.

Vi kan også se at Hovedstaden, hvor insolvensproblemet er afgjort størst er UNDERrepræsenteret i tvangsauktionerne. Normalt udgør Hovedstaden 1/3 af handlerne; men den har kun 20% af tvangsauktionerne.

Tidligere har vi været oppe på 20-25.000 tvangsauktioner om året; men KUN i to - måske 3 - år. Det niveau kommer IKKE i 10-15 år. Det GØR det ikke.
Alene fordi der ikke er købere til 20.000 rabatterede boliger, for de vil ikke kunne få det finansieret.
Hverken banker eller kridter vil kunne overleve massive prisfald.

Altså markedet kommer IKKE til at stabilisere sig.

Når Onkel Nils kalder realkreditten for "systemisk vigtig" - og jeg noterer mig at en undersåt fra Nykredit er ude at have et "synspunkt" i dagens Berlinger - så er der nok ikke nogen vej udenom et af de store indgreb.

Det eneste, jeg kan se er, at den 1/5 af realkreditten, der er fast forrentede annuiteter - de kan nok reddes. Resten vil komme under en ukærlig hånd - styret af Nationalbanken.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tvangsauktioner  SEP 2012 Empty Og det med uhørt lav rente

Indlæg af klogeaage 35 Tirs Nov 06, 2012 11:47 am

Thomas skrev:Tvang
Tvang på region

Vi kan lige så godt være realistiske og se det i øjnene. Tvangsauktionerne på boliger ligger på 4000 om året - og der vil de blive liggende.
I forhold til det antal insolvente og illikvide flextumper, der er - skal vi sige 1/4 mio. for nu at tage et tal, der måske ikke er helt i skoven. så vil 4000 om året tage 60-70 år - uden at tage sig af nytilgangen - inden "naturlig" afgang løser problemet.

Vi kan også se at Hovedstaden, hvor insolvensproblemet er afgjort størst er UNDERrepræsenteret i tvangsauktionerne. Normalt udgør Hovedstaden 1/3 af handlerne; men den har kun 20% af tvangsauktionerne.

Tidligere har vi været oppe på 20-25.000 tvangsauktioner om året; men KUN i to - måske 3 - år. Det niveau kommer IKKE i 10-15 år. Det GØR det ikke.
Alene fordi der ikke er købere til 20.000 rabatterede boliger, for de vil ikke kunne få det finansieret.
Hverken banker eller kridter vil kunne overleve massive prisfald.

Altså markedet kommer IKKE til at stabilisere sig.

Når Onkel Nils kalder realkreditten for "systemisk vigtig" - og jeg noterer mig at en undersåt fra Nykredit er ude at have et "synspunkt" i dagens Berlinger - så er der nok ikke nogen vej udenom et af de store indgreb.

Det eneste, jeg kan se er, at den 1/5 af realkreditten, der er fast forrentede annuiteter - de kan nok reddes. Resten vil komme under en ukærlig hånd - styret af Nationalbanken.




Med megen udenoms snak kommer resultatet:


Fortsætter det niveau - og det er der på nuværende tidspunkt ikke noget, der tyder på, at det ikke gør Wink -------- så når vi op på ca. 5200 tvangsauktioner i år, skriver Nordea og det vil i givet fald matche det hidtidige rekordår 2010, hvor der var 5229 tvangsauktioner, og var det højeste niveau siden 1994.
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Tvangsauktioner  SEP 2012 Empty Sv: Tvangsauktioner SEP 2012

Indlæg af Thomas Tirs Nov 06, 2012 11:56 am

klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:Tvang
Tvang på region

Vi kan lige så godt være realistiske og se det i øjnene. Tvangsauktionerne på boliger ligger på 4000 om året - og der vil de blive liggende.
I forhold til det antal insolvente og illikvide flextumper, der er - skal vi sige 1/4 mio. for nu at tage et tal, der måske ikke er helt i skoven. så vil 4000 om året tage 60-70 år - uden at tage sig af nytilgangen - inden "naturlig" afgang løser problemet.

Vi kan også se at Hovedstaden, hvor insolvensproblemet er afgjort størst er UNDERrepræsenteret i tvangsauktionerne. Normalt udgør Hovedstaden 1/3 af handlerne; men den har kun 20% af tvangsauktionerne.

Tidligere har vi været oppe på 20-25.000 tvangsauktioner om året; men KUN i to - måske 3 - år. Det niveau kommer IKKE i 10-15 år. Det GØR det ikke.
Alene fordi der ikke er købere til 20.000 rabatterede boliger, for de vil ikke kunne få det finansieret.
Hverken banker eller kridter vil kunne overleve massive prisfald.

Altså markedet kommer IKKE til at stabilisere sig.

Når Onkel Nils kalder realkreditten for "systemisk vigtig" - og jeg noterer mig at en undersåt fra Nykredit er ude at have et "synspunkt" i dagens Berlinger - så er der nok ikke nogen vej udenom et af de store indgreb.

Det eneste, jeg kan se er, at den 1/5 af realkreditten, der er fast forrentede annuiteter - de kan nok reddes. Resten vil komme under en ukærlig hånd - styret af Nationalbanken.




Med megen udenoms snak kommer resultatet:


Fortsætter det niveau - og det er der på nuværende tidspunkt ikke noget, der tyder på, at det ikke gør Wink -------- så når vi op på ca. 5200 tvangsauktioner i år, skriver Nordea og det vil i givet fald matche det hidtidige rekordår 2010, hvor der var 5229 tvangsauktioner, og var det højeste niveau siden 1994.

Det er sådan set rigtigt nok. Tallet støder mod det loft, der hedder kreditforeningernes overlevelse.

Den skrøbelige i denne sammenhæng er BRF.
BRF har ikke som de andre en bank i ryggen som kan foretage renteoprulning. Man kan jo sagtens sætte folk på tvang; men hva' så?

Det er lidt som pekingeseren, der jagtede biler. Det værste var, at den ikke anede, hvad den skulle stille op med dem den fangede!
Jeg mener en granddanois kan godt grave en Ford Ka ned og vente til den er nydelsesmoden; men en skødehund har sine problemer med en lastbil - med hænger!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tvangsauktioner  SEP 2012 Empty Sv: Tvangsauktioner SEP 2012

Indlæg af Gorrion Tirs Nov 06, 2012 12:21 pm

Tvangsauktioner på vej mod højeste niveau i 18 år
http://epn.dk/okonomi2/dk/stat/article4898159.ece

Det bliver meget værre med udløbene af afdragsfrie lån de kommende år....MEGET VÆRRE!

Men det ender nok med endnu en pakke til at pakke de pakker ind der ikke pakkede helt med de første pakker.
Altså endnu en flikflakflex@afdragsfrihed too big to fail pakke.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tvangsauktioner  SEP 2012 Empty Sv: Tvangsauktioner SEP 2012

Indlæg af Thomas Tirs Nov 06, 2012 2:54 pm

Gorrion skrev:Tvangsauktioner på vej mod højeste niveau i 18 år
http://epn.dk/okonomi2/dk/stat/article4898159.ece

Det bliver meget værre med udløbene af afdragsfrie lån de kommende år....MEGET VÆRRE!

Men det ender nok med endnu en pakke til at pakke de pakker ind der ikke pakkede helt med de første pakker.
Altså endnu en flikflakflex@afdragsfrihed too big to fail pakke.
Det er såmænd ikke problemet. Tvangsauktioner løser intet i den nuværende situation.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tvangsauktioner  SEP 2012 Empty Sv: Tvangsauktioner SEP 2012

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum