Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Så er det officielt: Flextumper vil ikke betale!

5 deltagere

Go down

Så er det officielt: Flextumper vil ikke betale! Empty Så er det officielt: Flextumper vil ikke betale!

Indlæg af Thomas Tirs Okt 02, 2012 6:11 pm

JP

Det forklarer revisionen her i september, hvor Nationalbanken overførte snoldede 9 mia. fra flexlort til fast uden afdrag - HELT tilbage fra mar2008!

Samtidig forklarer det hvorfor de pengepolitiske udlån løb op i 53 mia. Hertil skal så¨lægges de 41 mia. som ECB har lån Danske Bank - tjoo. Det nærmer sig de 100 mia.

Nordea har man formentlig skubbet af på Sverrig - det er jo deres bank - fair nok.

Der må vel ligge udlån på - skal vi sige 150 mia. (der må have været nogle massive "haircut" på Nykredit) i sikkerhed.

Nu mangler man lige DLR. For en løs milliard eller tre.

Jeg tror simpelt hen, at det, der er sket er at pensionskasserne for et halvt år siden har meldt fra: De vil nok ikke være med til det repo pladder.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er det officielt: Flextumper vil ikke betale! Empty Sv: Så er det officielt: Flextumper vil ikke betale!

Indlæg af tommyjo Tirs Okt 16, 2012 5:07 pm

http://epn.dk/privat/bolig/finans/article4875363.ece

Lidt guf til alien , gad vide hvem der har tændt lyset hos dem bom

tommyjo

Antal indlæg : 377
Join date : 25/07/11

Tilbage til toppen Go down

Så er det officielt: Flextumper vil ikke betale! Empty Sv: Så er det officielt: Flextumper vil ikke betale!

Indlæg af Thomas Tirs Okt 16, 2012 11:11 pm

tommyjo skrev:http://epn.dk/privat/bolig/finans/article4875363.ece

Lidt guf til alien , gad vide hvem der har tændt lyset hos dem bom
Nu er det Lars Nielsen, som har været indkaldt til en ubehagelig samtale hos banken. Det, der er uklart er hvilken af hans boliger, de har snakket om.
Han var i hvert fald rodet ind i dobbeltboligproblematikken som jeg husker det - dengang han havde sin blog på JyllandsPosten.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er det officielt: Flextumper vil ikke betale! Empty Ja nemlig ja

Indlæg af klogeaage 35 Man Okt 22, 2012 1:49 pm

Man kan have afdragsfrihed i 10 år, og allerede i 2013 udløber afdragsfriheden for de første lån. Hvis man har et F3-lån, hvor afdragsfriheden eksempelvis udløber om to år, bliver det sidste år automatisk med afdrag.


Det undgår man ved at vælge et F1-lån i stedet, og det kan "også" være forklaringen på den trafik
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Så er det officielt: Flextumper vil ikke betale! Empty Sv: Så er det officielt: Flextumper vil ikke betale!

Indlæg af Thomas Man Okt 22, 2012 2:27 pm

klogeaage 35 skrev:Man kan have afdragsfrihed i 10 år, og allerede i 2013 udløber afdragsfriheden for de første lån. Hvis man har et F3-lån, hvor afdragsfriheden eksempelvis udløber om to år, bliver det sidste år automatisk med afdrag.


Det undgår man ved at vælge et F1-lån i stedet, og det kan "også" være forklaringen på den trafik

Jeg tror sammenhængen er en anden.

Man er i øjeblikket ved at skille fårene fra bukkene.
Altså hvad kan man redde over på fast forrentede annuiteter.

Dernæst, hvad kan man få fra banklånet ned på realkreditten - alene det, at man ikke gider betale renterne med låne forhøjelse.

Den næste øvelse bliver at kræve banklånet indbetalt, hvor man så diskret peger på muligheden for at ophæve visse pensionskonti - til beskatning. Der ligger vel en 100 mia. i ratepensioner og hygger sig.

Realkreditten holder næppe året ud. Den bliver statsovertaget, hvorefter fast forrentede annuiteter bliver udskilt - og får lov at fortsætte.

Nationalbanken og investorernes problem er, at der mangler kvalitetspapirer at sætte pengene i.
Der kommer nok - forholdsvis hurtigt et initiativ, hvor erhvervsvirksomheder kan få nogle industrikreditter gennem nogle fast forrentede konvertible serielån, der dækker 5-10 år løbetiderne - med sikkerhed i konkrete investeringer så afdrag og værdi passer sammen.

Resten af behovet bliver dækket af statsobligationer.

Derefter klemmes flextumperne ud én for én.

Som Onkel Nils sagde: Realkreditten er systemisk vigtig.

Jeg tror det bliver måden man klarer det på.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er det officielt: Flextumper vil ikke betale! Empty Sv: Så er det officielt: Flextumper vil ikke betale!

Indlæg af Dybt Forundret Man Okt 22, 2012 5:59 pm

Kære Thomas,
jeg tror - uden selv at være økonom - meget på dine økonomiske analyser, og har også uhyre svært ved at se, hvordan det hele skal kunne fortsætte på den måde, som det fungere nu. Til gengæld har jeg også svært ved at se, hvem der skulle have styrken til at gennemtrumfe de indgreb, som du forudser bliver nødvendige.
Altså, jeg håber naturligvis, at dem, der måtte have indsigten og mulighederne, vil stille noget op - og gerne snart. Men kan du ikke sige lidt mere om, hvordan du ser indgrebene gennemført? For jeg kan bare ikke se den nuværende regering og Onkel Nils (som I kalder ham) gennemføre noget vildt. Eller er det nogle helt andre, som skal på banen?
Vh Dybt Forundret

Dybt Forundret

Antal indlæg : 67
Join date : 04/07/12

Tilbage til toppen Go down

Så er det officielt: Flextumper vil ikke betale! Empty Sv: Så er det officielt: Flextumper vil ikke betale!

Indlæg af Thomas Man Okt 22, 2012 6:41 pm

Dybt Forundret skrev:Kære Thomas,
jeg tror - uden selv at være økonom - meget på dine økonomiske analyser, og har også uhyre svært ved at se, hvordan det hele skal kunne fortsætte på den måde, som det fungere nu. Til gengæld har jeg også svært ved at se, hvem der skulle have styrken til at gennemtrumfe de indgreb, som du forudser bliver nødvendige.
Altså, jeg håber naturligvis, at dem, der måtte have indsigten og mulighederne, vil stille noget op - og gerne snart. Men kan du ikke sige lidt mere om, hvordan du ser indgrebene gennemført? For jeg kan bare ikke se den nuværende regering og Onkel Nils (som I kalder ham) gennemføre noget vildt. Eller er det nogle helt andre, som skal på banen?
Vh Dybt Forundret

Ork jo, det er da ikke så svært.

Men at tro at flextumperne bliver glade? Selvfølgelig gør de ikke det. Hvad de idioter forestiller sig og KRÆVER .- det er rent hysteriske Johanne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er det officielt: Flextumper vil ikke betale! Empty Mere officielt

Indlæg af klogeaage 35 Lør Okt 27, 2012 11:53 am

Thomas skrev:JP

Det forklarer revisionen her i september, hvor Nationalbanken overførte snoldede 9 mia. fra flexlort til fast uden afdrag - HELT tilbage fra mar2008!

Samtidig forklarer det hvorfor de pengepolitiske udlån løb op i 53 mia. Hertil skal så¨lægges de 41 mia. som ECB har lån Danske Bank - tjoo. Det nærmer sig de 100 mia.

Nordea har man formentlig skubbet af på Sverrig - det er jo deres bank - fair nok.

Der må vel ligge udlån på - skal vi sige 150 mia. (der må have været nogle massive "haircut" på Nykredit) i sikkerhed.

Nu mangler man lige DLR. For en løs milliard eller tre.

Jeg tror simpelt hen, at det, der er sket er at pensionskasserne for et halvt år siden har meldt fra: De vil nok ikke være med til det repo pladder.

Hvem er Jesper Hvass ,,,,,,,, altså herinde Razz
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Så er det officielt: Flextumper vil ikke betale! Empty Sv: Så er det officielt: Flextumper vil ikke betale!

Indlæg af Thomas Lør Okt 27, 2012 1:16 pm

klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:JP

Det forklarer revisionen her i september, hvor Nationalbanken overførte snoldede 9 mia. fra flexlort til fast uden afdrag - HELT tilbage fra mar2008!

Samtidig forklarer det hvorfor de pengepolitiske udlån løb op i 53 mia. Hertil skal så¨lægges de 41 mia. som ECB har lån Danske Bank - tjoo. Det nærmer sig de 100 mia.

Nordea har man formentlig skubbet af på Sverrig - det er jo deres bank - fair nok.

Der må vel ligge udlån på - skal vi sige 150 mia. (der må have været nogle massive "haircut" på Nykredit) i sikkerhed.

Nu mangler man lige DLR. For en løs milliard eller tre.

Jeg tror simpelt hen, at det, der er sket er at pensionskasserne for et halvt år siden har meldt fra: De vil nok ikke være med til det repo pladder.

Hvem er Jesper Hvass ,,,,,,,, altså herinde Razz

Onkel Nils:
»Vi har set på, i hvilket omfang familier, der har taget lån med afdragsfrihed, anvender den lavere månedlige ydelse til at afdrage på anden og ofte dyrere gæld, som vi jo ofte har hørt i denne forsamling. Det er der en del af familierne, der gør, men det er desværre de færreste«.

Den konklusion er jeg skam kommet til for længe siden på de foreliggende tal - bankernes påstande KAN ikke være rigtige, fordi så havde vi ikke haft et bankboligudlån over 5 år - der bortset fra nogle omlægninger til realkreditlån er fortsat med at vokse.

Der handles ikke noget videre, hvilket skulle betyde at bankboligudlånet over 5 år skulle aftage med med bobleårenes lånoptagelseshastighed - men boliglånene under 5 år aftager.

Det er jo derfor jeg ikke har ondt af flextumper - de er jo gået ind i arrangementet med svigagtig hensigt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er det officielt: Flextumper vil ikke betale! Empty Sv: Så er det officielt: Flextumper vil ikke betale!

Indlæg af Gorrion Lør Okt 27, 2012 6:43 pm

Som flere har påpeget, ikke mindst Thomas...
DET ER GÅET HELT GALT

Opskriften er fult med UG, til en dansk ala subprime krise.
Den er bere krydret med højere gældssætning og større tab!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er det officielt: Flextumper vil ikke betale! Empty Sv: Så er det officielt: Flextumper vil ikke betale!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum