Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Så er det officielt

5 deltagere

Go down

Så er det officielt  Empty Så er det officielt

Indlæg af Cirb Lør Aug 25, 2012 11:20 am

Klakørtidene - også til en kant...

Sådan en skam.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Så er det officielt  Empty Sv: Så er det officielt

Indlæg af peter777 Lør Aug 25, 2012 11:54 am

Sætdin hånd hvor munden er ..... Vi var jo nogle som godt vidste hvilken vej det gik, da ejerskabet skiftede.Man er jo nødt til at være venner med de som betaler ens løn.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Så er det officielt  Empty Sv: Så er det officielt

Indlæg af Thomas Lør Aug 25, 2012 4:46 pm

peter777 skrev:Sætdin hånd hvor munden er ..... Vi var jo nogle som godt vidste hvilken vej det gik, da ejerskabet skiftede.Man er jo nødt til at være venner med de som betaler ens løn.

Fint nok: Annoncer er noget, man betaler for.
Bankerne er vel også de største bolighandlere - de er i hvert fald lagerførende.

Nordens førende bank - åbenbart lagerførende!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34081
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er det officielt  Empty Sv: Så er det officielt

Indlæg af peter777 Lør Aug 25, 2012 5:17 pm

Det er den fordrejning af sproget, som jeg ikke kan lide. Vi underviser i skolen børnene i, at en "analyse" er noget som bringer os nærmere sandheden. Endvidere har vi også en ide om, at en analyse skal være noget med at kigge på nogle data.

Denne "analyse" opfylder hverken eller. Det er det jeg kalder udfladning af sproget.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Så er det officielt  Empty Sv: Så er det officielt

Indlæg af Thomas Lør Aug 25, 2012 6:04 pm

peter777 skrev:Det er den fordrejning af sproget, som jeg ikke kan lide. Vi underviser i skolen børnene i, at en "analyse" er noget som bringer os nærmere sandheden. Endvidere har vi også en ide om, at en analyse skal være noget med at kigge på nogle data.

Denne "analyse" opfylder hverken eller. Det er det jeg kalder udfladning af sproget.

Baggrunden for at jeg, for år tilbage, nægtede at blive moderator på boligsiden var, at jeg ville ikke tages som gidsel. Man forsøgte skam at købe mig ved at tildele en "ærefuld" post - så kunne man lukke kæften på mig - de blev klogere.
Efterfølgende: Allerede omkring årsskiftet 2010/11 (så vidt jeg husker) rettede jeg henvendelse til boliga mhp. at henlede opmærksomheden på den systematiske propaganda fra bankernes side. Det gad man ikke høre efter. Det gjorde jeg, fordi jeg var klar over, at de var ved at ødelægge deres egen forretning - gennem ren og skært manglende format. Deres forretning kunne ikke køre på deres præmisser - det havde de slet ikke format til.

Nu forsøger man så at angribe Danmarks Statistik, hvilket man ikke kommer nogen steder med.
Det er de samme svindlere som har løjet ud af alle kropsåbninger omkring CIBOR - at gå op imod dem kræver indsigt og rygrad - boliga har ingen af delene.
Mæglerne - skide være med dem, de er reelt små detailhandlere; nej, dette er slyngler, der prøver at manipulere Nationalbanken bl.a. - lejlighedsvis med held - men så kommer de op mod helt, helt andre kræfter: Det er rent Olsen banden:
Regeringen, Fællesmarkedet,.....

Der er jo heller ikke nogen tvivl om, at et af de fortrin Lars Rohde har er, at bankerne ikke har noget på ham. Typisk fremdrager man igen og igen løgnehistorier og halve sandheder som, at ATP er en offentlig institution (hvad det ikke er) og at Rohde selv lavede flexlånene i sin tid. Havde man virkelig haft noget på ham, så havde man kørt tungere skyts frem for længe siden.

Hvad det har med Hr. Statsministerens fritidsinteresser at gøre? Aner det ikke; men det har det samme spindoktor præg af irrelevant og illegitim tilsvining som bankerne har haft alt for meget held med. Som NKK anfører er der tale om en rådden kultur.

Det eneste jeg kan sige er: Der er et tidsmæssigt sammenfald med nogle nært forestående finansielle reformer - og de bliver store. Sådan noget snavs optræder som regel, når nogen er løbet tør for hvad det bedst betalte kan kalde argumenter.
Læg mærke til, at Vestager også giver længere tidsfrister i høringer. Men det vil ikke forhindre, at der bliver skåret igennem. De korte frister er noget, der går igennem hele EU. White Paper: Banking Reform - om noget, så er det en omlægning, skal besvares 6 SEP med mindre end 2 måneders høringsfrist.
Der er nogen, der godt ved, at nu falder der brænde ned.

I den sammenhæng bliver små skidesprællere som boliga knust.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34081
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er det officielt  Empty Sv: Så er det officielt

Indlæg af Cirb Fre Sep 07, 2012 11:09 am

Jeg græmmes - for nu at citere Søren Brun.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Så er det officielt  Empty Sv: Så er det officielt

Indlæg af Thomas Fre Sep 07, 2012 11:33 am

Cirb skrev:Jeg græmmes - for nu at citere Søren Brun.

Mvh
Cirb

Det påfaldende er, at ingen gider høre på hende, så nu må man gribe til lokalblade og internettet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34081
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er det officielt  Empty Sv: Så er det officielt

Indlæg af Storebror Fre Sep 07, 2012 11:52 am

Apropro det at græmmes så har Komiske Karsten lige udgivet en (endnu) bog om økonomi:

http://www.saxo.com/dk/et-liv-med-overskud_karsten-engmann-jensen_haeftet_9788702123968?searchText=

Med de komiske udgydelser han har lavet på Børsen TV (og senest på DR) så burde bogen registreres som underholdning og ikke som økonomi.


Storebror

Antal indlæg : 493
Join date : 25/10/08

http://siksak.dk

Tilbage til toppen Go down

Så er det officielt  Empty Sv: Så er det officielt

Indlæg af Thomas Fre Sep 07, 2012 1:10 pm

Storebror skrev:Apropro det at græmmes så har Komiske Karsten lige udgivet en (endnu) bog om økonomi:

http://www.saxo.com/dk/et-liv-med-overskud_karsten-engmann-jensen_haeftet_9788702123968?searchText=

Med de komiske udgydelser han har lavet på Børsen TV (og senest på DR) så burde bogen registreres som underholdning og ikke som økonomi.

Og så på Saxo Banks hjemmeside! Det holder mit svage nervesystem ikke til.
Jeg bliver grådlabil af den massive udstråling af dumhed!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34081
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er det officielt  Empty Sv: Så er det officielt

Indlæg af Smedegade Fre Sep 07, 2012 1:20 pm

Saxo.com er en boghandel

Smedegade

Antal indlæg : 84
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er det officielt  Empty Sv: Så er det officielt

Indlæg af Thomas Fre Sep 07, 2012 1:40 pm

Smedegade skrev:Saxo.com er en boghandel

Der kan du selv se, hvor overfølsom jeg er!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34081
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er det officielt  Empty Sv: Så er det officielt

Indlæg af Smedegade Fre Sep 07, 2012 1:45 pm

Thomas skrev:

Der kan du selv se, hvor overfølsom jeg er!

Håber bare jeg reddede dig for lidt gråd ;-)

Smedegade

Antal indlæg : 84
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er det officielt  Empty Sv: Så er det officielt

Indlæg af Thomas Fre Sep 07, 2012 1:49 pm

Smedegade skrev:
Thomas skrev:

Der kan du selv se, hvor overfølsom jeg er!

Håber bare jeg reddede dig for lidt gråd ;-)

PYT, jeg bruger ikke lommetørklæde; men viskestykke!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34081
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er det officielt  Empty Sv: Så er det officielt

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum