Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken"

+4
A16
Thomas
konsholm
Crumar
8 deltagere

Go down

pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken" Empty pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken"

Indlæg af Crumar Tirs Aug 21, 2012 10:55 am


Har I set, hvem det er? Wink

http://politiken.dk/politik/ECE1726555/thorning-udpeger-ny-direktoer-for-nationalbanken/
Crumar
Crumar

Antal indlæg : 41
Join date : 10/08/11

Tilbage til toppen Go down

pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken" Empty Sv: pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken"

Indlæg af konsholm Tirs Aug 21, 2012 11:11 am

Hvor pudsigt Very Happy

konsholm

Antal indlæg : 83
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Happiness

Tilbage til toppen Go down

pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken" Empty Jeg kan ikke sige, at

Indlæg af Thomas Tirs Aug 21, 2012 11:58 am

jeg er overrasket.
Pressemeddelelsen om CIBOR er Onkel Nils, der rydder skrivebord.
CIBOR sagen indikerer jo, hvor lidt man gider høre efter bankerne - specielt Finansrådet.

Jeg tror ikke at nogen kan være utilfredse - undtagen banker og kridter.

Det kunne betyde en nationalisering af Danske Bank - eller rettere udnævnelsen skal være på plads inden.


Sidst rettet af Thomas Tirs Aug 21, 2012 12:27 pm, rettet 1 gang
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken" Empty Sv: pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken"

Indlæg af A16 Tirs Aug 21, 2012 12:22 pm

Crumar skrev:
Har I set, hvem det er? Wink

http://politiken.dk/politik/ECE1726555/thorning-udpeger-ny-direktoer-for-nationalbanken/

Det har jo længe lydt på danmarks førende økonomi kanal ( Slå i hovedet ) at han skal overtage biksen.

Håber han bliver ved med at holde bladet fra munden. Evil

her på kanalen er der sikkert en masse der gerne stiller op bag ham
Høtyv Høtyv Høtyv Høtyv Høtyv Høtyv Høtyv Høtyv Høtyv Høtyv

A16

Antal indlæg : 9
Join date : 30/12/11

Tilbage til toppen Go down

pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken" Empty Sv: pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken"

Indlæg af Thomas Tirs Aug 21, 2012 12:29 pm

A16 skrev:
Crumar skrev:
Har I set, hvem det er? Wink

http://politiken.dk/politik/ECE1726555/thorning-udpeger-ny-direktoer-for-nationalbanken/

Det har jo længe lydt på danmarks førende økonomi kanal ( Slå i hovedet ) at han skal overtage biksen.

Håber han bliver ved med at holde bladet fra munden. Evil

her på kanalen er der sikkert en masse der gerne stiller op bag ham
Høtyv Høtyv Høtyv Høtyv Høtyv Høtyv Høtyv Høtyv Høtyv Høtyv

Jeg ville nu hellere se fjæsene på bankernes direktionsgange. Horrorvits må være i fare for at drukne i selvmedlidenhedens tåreflom.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken" Empty Sv: pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken"

Indlæg af Crumar Tirs Aug 21, 2012 1:31 pm


http://epn.dk/okonomi2/dk/article4814334.ece Wink

Thomas skrev:
Jeg ville nu hellere se fjæsene på bankernes direktionsgange. Horrorvits må være i fare for at drukne i selvmedlidenhedens tåreflom.
Crumar
Crumar

Antal indlæg : 41
Join date : 10/08/11

Tilbage til toppen Go down

pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken" Empty Sv: pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken"

Indlæg af Crumar Tirs Aug 21, 2012 1:35 pm


Det kan selvfølgelig også være fordi, Finansrådet håber på en mindre stærk og karismatisk ledelse i ATP *host*
Crumar
Crumar

Antal indlæg : 41
Join date : 10/08/11

Tilbage til toppen Go down

pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken" Empty Sv: pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken"

Indlæg af Thomas Tirs Aug 21, 2012 2:50 pm

Crumar skrev:
http://epn.dk/okonomi2/dk/article4814334.ece Wink

Thomas skrev:
Jeg ville nu hellere se fjæsene på bankernes direktionsgange. Horrorvits må være i fare for at drukne i selvmedlidenhedens tåreflom.
Arkivfoto. Hæ!

Men trods alt på spring - fra 5.

Og Horrorvits var indisponeret.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken" Empty Sv: pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken"

Indlæg af Thomas Tirs Aug 21, 2012 2:54 pm

Crumar skrev:
Det kan selvfølgelig også være fordi, Finansrådet håber på en mindre stærk og karismatisk ledelse i ATP *host*
Du mener komatøs?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken" Empty Sv: pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken"

Indlæg af Nærigfryns Tirs Aug 21, 2012 3:13 pm

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2012/08/21/0821114956.htm?rss=true

"Han har kun kendt til sin nyudnævnelse i få timer, siger han, og han vil ikke sige så meget om, hvordan han vil håndtere det magtfulde job, før han tiltræder 1. februar ....
- Men jeg er jo kendt for, eller ATP er kendt for, at være ret transparent. Transparens er en god ting, siger han."

Sjovt sagt et par timer efter sin udnævnelse! cheers

Nærigfryns

Antal indlæg : 182
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken" Empty Sv: pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken"

Indlæg af Thomas Tirs Aug 21, 2012 3:27 pm

Nærigfryns skrev:http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2012/08/21/0821114956.htm?rss=true

"Han har kun kendt til sin nyudnævnelse i få timer, siger han, og han vil ikke sige så meget om, hvordan han vil håndtere det magtfulde job, før han tiltræder 1. februar ....
- Men jeg er jo kendt for, eller ATP er kendt for, at være ret transparent. Transparens er en god ting, siger han."

Sjovt sagt et par timer efter sin udnævnelse! cheers

Mere væsentligt er nok udtalelsen om at vi er i ukortlagt område.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken" Empty Sv: pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken"

Indlæg af doctor Tirs Aug 21, 2012 3:32 pm

- Men jeg vil sige helt generelt, at det er udfordrende tider, og hvad angår den økonomiske politik er vi i et ikke-kortlagt land, siger Lars Rohde.

Præcist udtrykt.
Der skal en god portion "eventyrlyst" til at påtage sig den opgave.
Tillykke.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken" Empty Sv: pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken"

Indlæg af Thomas Tirs Aug 21, 2012 4:15 pm

doctor skrev:
- Men jeg vil sige helt generelt, at det er udfordrende tider, og hvad angår den økonomiske politik er vi i et ikke-kortlagt land, siger Lars Rohde.

Præcist udtrykt.
Der skal en god portion "eventyrlyst" til at påtage sig den opgave.
Tillykke.

Danske Bank kunne ikke - gentager: kunne ikke - finde nogen på ledelsesgangen til at sige noget. En ting må man sige om ledelsen i Danske Bank - hikke har de ikke!

Men ellers er jeg helt enig!

Den første forudsætning for at nå et tåleligt resultat er at erkende, at vi er derude hvor standardsvarene ikke dur - det er sådan set det eneste vi positivt ved.
Det eneste positive er negativt - dermed ikke sagt at det negative er positivt - hermed menes at der er ikke nogen grund til at antage, at det vi ikke ved er til vor fordel.

Det andet er et fast greb om den basale teori. Basal teori udtaler sig sjældent positivt med mindre det er negativt. Dvs. som følge af tyngdekraften er der meget få flyvende elefanter - og kun hos Disney.

Det tredje er, at dem, der konsekvent tager fejl sjældent bliver bedre. Man kan dog ikke stole på, at de fremover vil være lige så konsekvente.

Det man kommer til at forholde sig til er:

1) Kan noget ikke-eksisterende have en mening? Altså, at markedet har ret - det er måske rigtigt; men det forudsætter, at markedet eksisterer. I den situation er det arbitrære ofte bedre end det vilkårlige.
Vi kommer til at se på rentebegrebet med nye øjne. Renten er formentlig hele rentestrukturen.

2) Den groveste løgn er aldrig så slem som virkeligheden.

3) Er deflation en dårlig ting? Altid??

4) Det bedste ved en bred erfaring er, at man har lært at hade rigtig mange.

5) Den mest perfide forklaring har den største sandsynlighed for at være rigtig. Rigtig forstået på den måde, at den giver det bedste grundlag for at forudsige fremtiden.

6) Den perfekte løsning findes først efter at problemet er uaktuelt. De flotteste stendolke er fra broncealderen.

7) Bankerne er uundværlige - for bankerne. Altså hvor meget bank har man brug for? Hvis Rusland leverer olie og importerer infrastruktur, hvor meget bank har man så brug for?

Cool Nationer kan ikke gå konkurs? Nå, ikke hvorved adskiller de sig ellers fra andre debitorer? Nå, heller ikke?

9) Apropos banker: I det 19. århundrede blev mumier anvendt som brændsel i lokomotiver. Mumiemanglen forhindrede månelandingsprogrammet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken" Empty Sv: pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken"

Indlæg af peter777 Tirs Aug 21, 2012 6:15 pm

Ihvertfald rimelig sjovt, at dette træk kommer få dage efter, at Danske Bank trådte i offensiven mod ATP:
http://www.business.dk/oekonomi/opgoer-om-pensionsformue-paa-580-mia.-kroner

Ja, de må have grinet på ledelsesgangen i DB Smile
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken" Empty Sv: pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken"

Indlæg af Thomas Tirs Aug 21, 2012 9:01 pm

peter777 skrev:Ihvertfald rimelig sjovt, at dette træk kommer få dage efter, at Danske Bank trådte i offensiven mod ATP:
http://www.business.dk/oekonomi/opgoer-om-pensionsformue-paa-580-mia.-kroner

Ja, de må have grinet på ledelsesgangen i DB Smile

Det er formentlig Danske Bank, der har krævet "kompensation" for at "gå med til", at Rohde kunne få posten - svaret var nu klart nok: De må have haft den sjove tobak i lys lue!
Danske Bank ser ikke længere end næste flexauktion.

At de så nok forregner sig: Rohde som nationalbankdirektør vil være nationalbankdirektør - ikke ATP direktør; men her skal Danske Bank ikke glæde sig - heller ikke glæde sig.

Men at tro man kan fjernstyre Nationalbanken på den måde, det er naivt. Sagen er jo, at det er så ualmindelig svært at slippe af med en Nationalbankdirektør, når han først er udpeget.
Det eneste Danske Bank får ud af det er, at Rohdes nærmest paranoide mistro bliver bestyrket.
Forslaget er primitivt og dumt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken" Empty Sv: pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken"

Indlæg af klogeaage 35 Ons Aug 22, 2012 9:21 am

Lars Rohde skal have bedre redskaber til at parterer "for store til at falde" i godbidder.

I øjeblikket arbejder et udvalg under Erhvervs- og Vækstministeriet, hvor bl.a. Nationalbanken deltager, med at kortlægge de finansielle institutioner, der er for store til at gå ned, og med at finde ud af, hvilke krav der skal stilles til dem. Udvalget skal også undersøge, hvad man stiller op med et sådant ”for stort institut”, der kommer i problemer.
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken" Empty Sv: pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken"

Indlæg af Crumar Ons Aug 22, 2012 9:30 am

»Det er muligt, jeg har en holdning, men den tror jeg lige, jeg vil spare på til den anden side af februar,« siger Lars Rohde.


Very Happy

klogeaage 35 skrev:Lars Rohde skal have bedre redskaber til at parterer "for store til at falde" i godbidder.

I øjeblikket arbejder et udvalg under Erhvervs- og Vækstministeriet, hvor bl.a. Nationalbanken deltager, med at kortlægge de finansielle institutioner, der er for store til at gå ned, og med at finde ud af, hvilke krav der skal stilles til dem. Udvalget skal også undersøge, hvad man stiller op med et sådant ”for stort institut”, der kommer i problemer.
Crumar
Crumar

Antal indlæg : 41
Join date : 10/08/11

Tilbage til toppen Go down

pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken" Empty Sv: pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken"

Indlæg af Thomas Ons Aug 22, 2012 9:40 am

klogeaage 35 skrev:Lars Rohde skal have bedre redskaber til at parterer "for store til at falde" i godbidder.

I øjeblikket arbejder et udvalg under Erhvervs- og Vækstministeriet, hvor bl.a. Nationalbanken deltager, med at kortlægge de finansielle institutioner, der er for store til at gå ned, og med at finde ud af, hvilke krav der skal stilles til dem. Udvalget skal også undersøge, hvad man stiller op med et sådant ”for stort institut”, der kommer i problemer.

Godbidder? Vi taler om bortskaffelse af selvdøde dyr!

Men ellers ganske som forudset! Det er den betingelse som Rohde har stillet for at tage jobbet: Det havde jeg gjort i hans sted. Hvorfor tage al den ballade, når man har et godt - og vellønnet - job med indflydelse?

Jeg synes ikke han ville komme med sine "holdninger" ?
»Der er nogle store bevægelser i gang i retning af, at de systemiske risici bliver mindre. Kunsten er at undgå at kvæle kreditgivningen og den finansielle sektor i samme moment og ved et uheld komme til at skubbe finansieringen fra det regulerede over i det uregulerede marked. Det har vi jo som samfund heller ikke interesse i,« siger Rohde.


MON ikke!
Lige præcis! Når virksomhederne skal finansieres ved leverandørkreditter, så er vi inde på galt spor. Det samme med at folk ikke kan købe et nyt køleskab uden at forretningen skal trække på den dyre kassekredit, der kan blive opsagt med øjebliks varsel. Boligfinansieringen af billige boliger ud på et pantebrevsmarked.


Spørgsmålet er om Ole Sohn kan få lov til at lege videre med Fumlerup Sparekasses overforfaldne landbrugslån.
Der er klart brug for en opgradering af Finanstilsynet og en prioritering af deres arbejdsopgaver.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken" Empty Sv: pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken"

Indlæg af klogeaage 35 Ons Aug 22, 2012 9:43 am

Crumar skrev:»Det er muligt, jeg har en holdning, men den tror jeg lige, jeg vil spare på til den anden side af februar,« siger Lars Rohde.


Very Happy

klogeaage 35 skrev:Lars Rohde skal have bedre redskaber til at parterer "for store til at falde" i godbidder.

I øjeblikket arbejder et udvalg under Erhvervs- og Vækstministeriet, hvor bl.a. Nationalbanken deltager, med at kortlægge de finansielle institutioner, der er for store til at gå ned, og med at finde ud af, hvilke krav der skal stilles til dem. Udvalget skal også undersøge, hvad man stiller op med et sådant ”for stort institut”, der kommer i problemer.


LR MÅ havde study herinde,med alle de gode tiltag der kommer Wink
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken" Empty Sv: pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken"

Indlæg af Crumar Ons Aug 22, 2012 9:47 am

Jeg tænkte netop på dine kommentarer fra i går om herr Rohdes betingelser for at overtage tjansen, da jeg læste artiklen. Det tyder på, at de har været mere interesseret i at få ham end vice versa* - selvom han da sikkert også har været fristet i udgangspunktet, og grangiveligt har overvejet muligheden for, at han var eftertragtet til at efterfølge Onkel Nils..

*hvem ville også have noget imod at have udviklet ATP til en sådan magtfaktor og dagligen kunnet kritisere og sætte tommelskruerne på alverdens "finansfyrster"?

Thomas skrev:

Godbidder? Vi taler om bortskaffelse af selvdøde dyr!

Men ellers ganske som forudset! Det er den betingelse som Rohde har stillet for at tage jobbet: Det havde jeg gjort i hans sted. Hvorfor tage al den ballade, når man har et godt - og vellønnet - job med indflydelse?

Crumar
Crumar

Antal indlæg : 41
Join date : 10/08/11

Tilbage til toppen Go down

pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken" Empty Sv: pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken"

Indlæg af Thomas Ons Aug 22, 2012 9:49 am

Crumar skrev:»Det er muligt, jeg har en holdning, men den tror jeg lige, jeg vil spare på til den anden side af februar,« siger Lars Rohde.


Very Happy

klogeaage 35 skrev:Lars Rohde skal have bedre redskaber til at parterer "for store til at falde" i godbidder.

I øjeblikket arbejder et udvalg under Erhvervs- og Vækstministeriet, hvor bl.a. Nationalbanken deltager, med at kortlægge de finansielle institutioner, der er for store til at gå ned, og med at finde ud af, hvilke krav der skal stilles til dem. Udvalget skal også undersøge, hvad man stiller op med et sådant ”for stort institut”, der kommer i problemer.
Det er jo også det, der ligger bag Bernsteins hyrdebrev dagen inden udnævnelsen: De banker kan man ikke arbejde med: De lyver en lige op i fjæset! - Det er jo de store banker, der er CIBOR-stillerne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken" Empty Sv: pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken"

Indlæg af Thomas Ons Aug 22, 2012 9:52 am

klogeaage 35 skrev:
Crumar skrev:»Det er muligt, jeg har en holdning, men den tror jeg lige, jeg vil spare på til den anden side af februar,« siger Lars Rohde.


Very Happy

klogeaage 35 skrev:Lars Rohde skal have bedre redskaber til at parterer "for store til at falde" i godbidder.

I øjeblikket arbejder et udvalg under Erhvervs- og Vækstministeriet, hvor bl.a. Nationalbanken deltager, med at kortlægge de finansielle institutioner, der er for store til at gå ned, og med at finde ud af, hvilke krav der skal stilles til dem. Udvalget skal også undersøge, hvad man stiller op med et sådant ”for stort institut”, der kommer i problemer.


LR MÅ havde study herinde,med alle de gode tiltag der kommer Wink
Nøøø...
Det betyder bare, at vi ikke er geniale; men har almindelig sund fornuft - ikke noget avanceret.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken" Empty Det væsentlige er

Indlæg af Thomas Ons Aug 22, 2012 10:24 am

Crumar skrev:Jeg tænkte netop på dine kommentarer fra i går om herr Rohdes betingelser for at overtage tjansen, da jeg læste artiklen. Det tyder på, at de har været mere interesseret i at få ham end vice versa* - selvom han da sikkert også har været fristet i udgangspunktet, og grangiveligt har overvejet muligheden for, at han var eftertragtet til at efterfølge Onkel Nils..

*hvem ville også have noget imod at have udviklet ATP til en sådan magtfaktor og dagligen kunnet kritisere og sætte tommelskruerne på alverdens "finansfyrster"?

Thomas skrev:

Godbidder? Vi taler om bortskaffelse af selvdøde dyr!

Men ellers ganske som forudset! Det er den betingelse som Rohde har stillet for at tage jobbet: Det havde jeg gjort i hans sted. Hvorfor tage al den ballade, når man har et godt - og vellønnet - job med indflydelse?

AT der skal noget lovgivning på plads inden årets udgang.

Den skal dels hænge sammen på EU plan - at tro at Danske Bank kan få lov til at skidesprælle med en valuta, som Tyskland er rodet ind i er mere end stupidt. Du kan jo se hvordan Tyskland fik Bundesbankdirektøren gjort til chef for Europas største bank UBS - jeg spekulerer stadig, hvordan de har kunnet krølle den Schweiziske stat sammen på den måde. Det er altså ikke noget man gør med at true med at bure en valutadealer inde.

Den anden ting er, at det er nemmere at få sine krav igennem, når modparten havde tænkt lignende tanker. Der er ingen, der skal fortælle mig, at der er nogen på Borgen, der synes det er morsom at blive kørt rundt i manegen på den måde.
Prøv at lægge mærke til at Lars Løkke er flyttet og den tidligere forsvarsminister planlægger en karriere udenfor politik. Mere tid til familien - min bare ..! Hun stod jo til en forfremmelse i en ny borgerlig regering.
Hos de Konservative er det kun Harry Potter, der siger noget - konen har penge! Ferieministeren blev jo også væltet. Sjovt nok har de Konservative IKKE blandet sig i jubelkoret!
Jeg spekulerer også på hvilken rolle Danske Bank har spillet i Helle T's skattesag. Venstre har jo IKKE været rodet ind i det - ikke på nogen ufin måde - (det er bare Trolex, der ikke KAN tænke).

Det er nok ikke tilfældigt, at man har taget én der skylder Danske Bank en pæn stakfuld gemenheder - og JO - som kan sin rentesregning.

Det er nok heller ikke tilfældigt at CIBOR skandalen bryder løs nu - jeg har ledt efter en mulig forbindelse til LIBOR: Jeg tror faktisk ikke, der er noget: Alene det, at renteafvigelserne går MODSAT LIBOR. Kikker man efter i Bernsteins papir, så passer timingen heller ikke med LIBOR. Desuden trak - var det Royal Bank of Scotland eller Barclays - fra CIBOR for et par uger siden.
CIBOR skulle væk fra skrivebordet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken" Empty Sv: pol.dk: "Thorning udpeger ny direktør for Nationalbanken"

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum