Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Sohn vil forbyde flekslån til fattige

2 deltagere

Go down

Sohn vil forbyde flekslån til fattige Empty Sohn vil forbyde flekslån til fattige

Indlæg af Gorrion Man Aug 20, 2012 2:07 pm

http://finanswatch.dk/Finansnyt/Realkredit/article4813225.ece

Skal lige påpege at jeg ikke bryder mig om overskriften....fattige. Der er blot tale om ikke eksisterende kreditvudering i forholdet til at kunne foretage en boliginvistering.

Dette slå også hovedet på sømmet AT DER I STOR UDSTRÆKNING BLEV GIVET "LÅN" I PONZI ÅRENE DER IKKE HAVDE SKYGGEN AF KREDITVUDERING BAG SIG!.

At man definere folk som fattige, fordi de ikke skulle have købt huse til VANDVITTIGE OVERPRISER, skal man lige vudere ud fra det faktum at markedet...eller hazard markedet som det reelt var fra 2003 - medio 2008 var i klørene på grådige finansinstutioner, og umoralske ejendomsmæglere.
At folk fik lov, uden så meget som at blinke med øjnene af realkredit og banker, til at foretage en boliginvestering for 2,8 millioner, når hytten reelt skulle have kostet meget mindre, og hvor en korrekt kreditvudering efter min mening skulle have ligget MINDST en million lavere i mange tilfælde.
Men som sagt...DER VAR ALDRIG EN KREDITVUDERING!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sohn vil forbyde flekslån til fattige Empty Her er jeg enig med Sohn og Gorrion - og dog.

Indlæg af Thomas Man Aug 20, 2012 5:37 pm

Gorrion skrev:http://finanswatch.dk/Finansnyt/Realkredit/article4813225.ece

Skal lige påpege at jeg ikke bryder mig om overskriften....fattige. Der er blot tale om ikke eksisterende kreditvudering i forholdet til at kunne foretage en boliginvistering.

Dette slå også hovedet på sømmet AT DER I STOR UDSTRÆKNING BLEV GIVET "LÅN" I PONZI ÅRENE DER IKKE HAVDE SKYGGEN AF KREDITVUDERING BAG SIG!.

At man definere folk som fattige, fordi de ikke skulle have købt huse til VANDVITTIGE OVERPRISER, skal man lige vudere ud fra det faktum at markedet...eller hazard markedet som det reelt var fra 2003 - medio 2008 var i klørene på grådige finansinstutioner, og umoralske ejendomsmæglere.
At folk fik lov, uden så meget som at blinke med øjnene af realkredit og banker, til at foretage en boliginvestering for 2,8 millioner, når hytten reelt skulle have kostet meget mindre, og hvor en korrekt kreditvudering efter min mening skulle have ligget MINDST en million lavere i mange tilfælde.
Men som sagt...DER VAR ALDRIG EN KREDITVUDERING!

1) Der skal foreligge en kreditvurdering - enig - men det kan IKKE være det offentliges opgave at lave kreditvurderingen for banken.

2) Vi har jo lige fået fastslået at enlige mødre på kontanthjælp IKKE er fattige! Ikk'?

3) Dvs. boligejere er tidligere rige mennesker, der er BLEVET fattige!

4) Fattigdom, der er noget bankerne laver! Men at kalde den proces samfundsnyttig? - Det er nok at overdrive.

5) Det er blevet vendt op og ned på begreberne rig og fattig. Det kan en gammel kommunist slet ikke finde ud af - for slet ikke at tale om en lille ondskabsfuld gås som den små Johanne.

6) Det kommer vi så til at sætte på plads - hen over årene - det hedder fordelingspolitik. Men det har ikke noget med bankerne at gøre.

7) Ole Sohn har lige modbevist postulatet om bankernes nødvendighed.

Cool At jeg gerne så en finanssektor - det er udenfor enhver tvivl; men den nuværende ynkelige flok kan ikke klare sig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum