Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

KL: Nødjob løser ikke dagpengeproblem

+2
dkguy66
Gorrion
6 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

KL: Nødjob løser ikke dagpengeproblem - Page 2 Empty Sv: KL: Nødjob løser ikke dagpengeproblem

Indlæg af Gæst Ons Aug 22, 2012 9:00 pm

Uffe skrev:
doctor skrev:Grundlæggende enig med Uffe i at skatten ikke må overstige 50 %.
Til gengæld skal folk betale skat af ejendomsgevinst, og der burde ikke være rentefradrag.

argumentet med at de rige investerer og de fattige forbruger køber jeg dog ikke. Invisteringer og forbrug går jo hånd i hånd.

Du sætter kærren foran hesten her. Uden investeringer er der intet at forbruge!

Det er et kulturelt problem. Den danske andelskultur er netop baseret på mange ikke-velhavende, der smed hver deres lille bidrag i den store gryde til fællesskabets bedste.

Så problemet er nok nærmere, at vi har opgivet fællesskabet. Vi bor et andet sted, end hvor vi voksede op. Vi kender flere mennesker end tidligere men flygtigere. Vi har hver vores værdier.

Politikerne har dertil importeret folk til landet, som vi oftest slet intet kulturelt har til fælles med. Så vi holder os væk. Politikerne bor typisk ikke i de "kulturberigede" områder. Og der skal f.eks. kun meget små afvigelser i kultur til før fællesskabsfornemmelsen ryger. Jeg har f.eks. meget respekt for de flittige kinesere, vietnamesere, tai'er, filipinere, srilankanere etc. - men jeg ville ikke drømme om at stifte et cykelværksted med dem.

/BF


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum