Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

EU ud, glødepærer ind

+5
HenningK
Plyds
Uffe
doctor
dkguy66
9 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

EU ud, glødepærer ind - Page 2 Empty Sv: EU ud, glødepærer ind

Indlæg af dkguy66 Man Aug 20, 2012 10:33 pm

Det var da dagens bedste nyhed. ;-)

så er jeg åbenbart ikke den eneste der synes det er et tåbeligt forbud.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

EU ud, glødepærer ind - Page 2 Empty Sv: EU ud, glødepærer ind

Indlæg af Thomas Man Aug 20, 2012 10:35 pm

tfalke skrev:En vaks tysker har fundet en løsning uden om EU: http://ing.dk/artikel/113088-tysker-lancerer-gloedepaerefidus-importer-dem-som-varmeapparater

Hvis det er korrekt, så kan dkguy66 ånde lettet op.

Tjooo det var da en ide! Problemet er bare, at solceller principielt set kun laver energi, når solen skinner - og det sker ikke om natten......

Men jo - ideen er god nok!
Man kan da lige så godt brænde olien af i et kraftværk, som at bruge det til opvarmning: Ledningstabet er nok mindre end gevinsten i udnyttelsesgrad ved en god generator....

Slå to fluer med ét smæk - så der kan blive til en ordentlig røvfuld!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

EU ud, glødepærer ind - Page 2 Empty Sv: EU ud, glødepærer ind

Indlæg af Thomas Man Aug 20, 2012 10:40 pm

dkguy66 skrev:Det var da dagens bedste nyhed. ;-)

så er jeg åbenbart ikke den eneste der synes det er et tåbeligt forbud.

Jeg ved ikke om det er tåbeligt; men det er at løse et problem ved at lave et andet!

Jeg husker engang i DSB, hvor man skiftede EDB maskinen ud, der stod over godsbanegården. Det nye brugte meget mindre strøm - så skulle man sgu til at varme godsbanegården op.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

EU ud, glødepærer ind - Page 2 Empty Sv: EU ud, glødepærer ind

Indlæg af Uffe Tirs Aug 21, 2012 8:59 am

Thomas skrev:
tfalke skrev:En vaks tysker har fundet en løsning uden om EU: http://ing.dk/artikel/113088-tysker-lancerer-gloedepaerefidus-importer-dem-som-varmeapparater

Hvis det er korrekt, så kan dkguy66 ånde lettet op.

Tjooo det var da en ide! Problemet er bare, at solceller principielt set kun laver energi, når solen skinner - og det sker ikke om natten......

Men jo - ideen er god nok!
Man kan da lige så godt brænde olien af i et kraftværk, som at bruge det til opvarmning: Ledningstabet er nok mindre end gevinsten i udnyttelsesgrad ved en god generator....

Slå to fluer med ét smæk - så der kan blive til en ordentlig røvfuld!

AARGHH FJERNVARME!#%!#¤#

Det er sikkert en fin fidus - men fjern lige varmeforsyningsloven så vi kan få normale konkurrencevilkår og ikke monopoldannelse og gigantiske priser på ukonkurrencedygtige produkter.

Jeg er glad for mit naturgasfyr, der er ikke ledningstab på vej hen til mig, mit ledningstab er ret begrænset inde i huset.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

EU ud, glødepærer ind - Page 2 Empty Sv: EU ud, glødepærer ind

Indlæg af Thomas Tirs Aug 21, 2012 12:20 pm

Uffe skrev:
Thomas skrev:
tfalke skrev:En vaks tysker har fundet en løsning uden om EU: http://ing.dk/artikel/113088-tysker-lancerer-gloedepaerefidus-importer-dem-som-varmeapparater

Hvis det er korrekt, så kan dkguy66 ånde lettet op.

Tjooo det var da en ide! Problemet er bare, at solceller principielt set kun laver energi, når solen skinner - og det sker ikke om natten......

Men jo - ideen er god nok!
Man kan da lige så godt brænde olien af i et kraftværk, som at bruge det til opvarmning: Ledningstabet er nok mindre end gevinsten i udnyttelsesgrad ved en god generator....

Slå to fluer med ét smæk - så der kan blive til en ordentlig røvfuld!

AARGHH FJERNVARME!#%!#¤#

Det er sikkert en fin fidus - men fjern lige varmeforsyningsloven så vi kan få normale konkurrencevilkår og ikke monopoldannelse og gigantiske priser på ukonkurrencedygtige produkter.

Jeg er glad for mit naturgasfyr, der er ikke ledningstab på vej hen til mig, mit ledningstab er ret begrænset inde i huset.
Så har du ikke set på den samlede virkningsgrad i energiforsyningen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

EU ud, glødepærer ind - Page 2 Empty Sv: EU ud, glødepærer ind

Indlæg af Uffe Ons Aug 22, 2012 8:26 am

Thomas skrev: Så har du ikke set på den samlede virkningsgrad i energiforsyningen.

Det er korrekt - for den er jeg som forbruger inderligt ligeglad med. Det der betyder noget for mig er hvad det koster at varme mit hus op til den temperatur jeg ønsker.

Der var for nylig en sag i Silkeborg hvor det lokale GASFYREDE KV værk ville udvide sit fjernvarmeområde ind i et naturgasfyr område. Det siger sig selv at det er idioti at tvinge forbrugere til at finansiere at grave varmerør ned, når de nu allerede modtager deres energi fra samme kilde, og med højere virkningsgrad.

Finten skulle efter sigende være at KV værket kunne opgradere sine turbiner og dermed producere mere strøm (som er det der scores kassen på) men for at kunne gøre det, skulle de udvide deres fjernvarme område.

Loven giver dem ret til at grave rør ned, og sende regningen til hvem der end må have været så uheldig at have købt de huse der ligger ud til rørene. Herefter kan man pålægge dem at nedtage egen (muligvis ganske nye og effektive) varmeinstallation og koble sig på røret ude ved vejen.

En lille sag på 100.000kr per husstand.

Se, hvis det for forbrugerne var en gevinst, så er jeg ligeglad - og hvis de valgte det selvom det ikke var en gevinst men valget var frivilligt - så er jeg også ligeglad, men når det kommer til tvang og frarøvelse af penge blåstemplet af lovgivningen så bliver jeg hidsig. Især under påskud af at det er "grønnere" med fjernvarme når ledningstabet i rørene er meget større end energitabet i gasledningen ud til folks hjem.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

EU ud, glødepærer ind - Page 2 Empty Sv: EU ud, glødepærer ind

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum