Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Nu brænder det stateme på!

4 deltagere

Go down

Nu brænder det stateme på! Empty Nu brænder det stateme på!

Indlæg af Thomas Fre Aug 10, 2012 12:51 pm

Nu er vi sådan set småvant til klakører herinde; men nu invaderer de sgu aviserne med deres "synspunkter":

Nykredit

Det må godt nok klemme til i kridter og banker!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nu brænder det stateme på! Empty Sv: Nu brænder det stateme på!

Indlæg af peter777 Fre Aug 10, 2012 1:21 pm

Hvad er det for ting som du tænker på der sker i Nykredit,af anden karakter end parkeringsaftaler?
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Nu brænder det stateme på! Empty Sv: Nu brænder det stateme på!

Indlæg af Thomas Fre Aug 10, 2012 1:28 pm

peter777 skrev:Hvad er det for ting som du tænker på der sker i Nykredit,af anden karakter end parkeringsaftaler?
De har jo plattet nogle af deres sælgende banker til at købe flexlort af egen avl ved at yde dem mindre lån for at de kan holde soliditeten - hvis jeg ikke tager meget fejl.

En bank kan jo udmærket have et indlånsoverskud og være insolvent.

Det har givet Kruse-Petesen problemer med, at de hev pengene for de lån lige så snart Finanstilsynet bil knasede i perlegruset. Det gjorde så, at man måtte bogføre bagud i tid for at Nykredit kunne få den øretæve de fortjente.

Men i øvrigt tak for spørgsmålet - det får mig nemlig til at tænke:

Det er måske det, der er baggrunden for indstrømningen af penge i Nationalbanken! De fosser ind med 25 mia. om ugen. Hvis Fjotterup Spareæske lige pludselig ikke får renter af deres flexlort - og Nykredit har fået besked på, at de får tæsk, hvis de yder "ansvarlige" lån til Fjotterup Spareæske og de så trækker det solvensskabende lån, så står Fjotterup Spareæske med et indlånsoverskud som de ved GUD ikke tør anbringe andre steder end i Nationalbanken. De vil heller ikke anbringe dem i Nykredit.

Det er formentlig reglen om at egne udlån ikke tæller med. Altså lån fra Nykredit skal trækkes fra i obligationsbeholdningen. PUF, der forsvandt det "ansvarlige" lån.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nu brænder det stateme på! Empty Sv: Nu brænder det stateme på!

Indlæg af huspålandet Søn Aug 12, 2012 9:33 pm

Thomas, du har delvist fået mig hevet med herover pga seriøse, intelligente svar(og nu er den anden debat blevet møgkedelig pga overvejendene positive klakørerer), derfor forventer jeg også et godt råd. Vi har nu søgt i omkr 5 år på en landejd på midtsjælland til absolut max 1,8 mill og min 2000 m2 grund. Vi så på et, hvor al indmaden skulle skiftes ud og der skulle skiftes tag med en grund på knap 1800 m2, men det lå godt, dette kostede kun 645.000,-
Vi kunne sådan set betale huset kontant, men ville så måtte afvente prisen for vor andel min 600000,-, fordi den umiddelbare istandsættelse ville vi ikke have råd til før salget af andelen. Kan man evt lave en studeaftale med banken, så man undgår alle disse gebyrer med udbetaling af lånet kort tid efter oprettelsen, eller skal vi bare oprette et 80% lån på beløbet med 30 års løbetid og bruge resten på istandsættelse?

huspålandet

Antal indlæg : 110
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Nu brænder det stateme på! Empty Sv: Nu brænder det stateme på!

Indlæg af Thomas Søn Aug 12, 2012 9:44 pm

huspålandet skrev:Thomas, du har delvist fået mig hevet med herover pga seriøse, intelligente svar(og nu er den anden debat blevet møgkedelig pga overvejendene positive klakørerer), derfor forventer jeg også et godt råd. Vi har nu søgt i omkr 5 år på en landejd på midtsjælland til absolut max 1,8 mill og min 2000 m2 grund. Vi så på et, hvor al indmaden skulle skiftes ud og der skulle skiftes tag med en grund på knap 1800 m2, men det lå godt, dette kostede kun 645.000,-
Vi kunne sådan set betale huset kontant, men ville så måtte afvente prisen for vor andel min 600000,-, fordi den umiddelbare istandsættelse ville vi ikke have råd til før salget af andelen. Kan man evt lave en studeaftale med banken, så man undgår alle disse gebyrer med udbetaling af lånet kort tid efter oprettelsen, eller skal vi bare oprette et 80% lån på beløbet med 30 års løbetid og bruge resten på istandsættelse?
Hvilken bank har pant i ejendommen? Det kunne evt. være en vej frem?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nu brænder det stateme på! Empty Sv: Nu brænder det stateme på!

Indlæg af peter777 Søn Aug 12, 2012 10:20 pm

Kender nogen som har købt noget lignende nær Sorø, til 600K. Det må være muligt.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Nu brænder det stateme på! Empty Sv: Nu brænder det stateme på!

Indlæg af Uffe Man Aug 13, 2012 2:31 pm

Thomas skrev:Nu er vi sådan set småvant til klakører herinde; men nu invaderer de sgu aviserne med deres "synspunkter":

Nykredit

Det må godt nok klemme til i kridter og banker!

Jeg hørte på P1 i morges at nu var bagmandspolitiet kommet så langt med at optrevle og rejse sag imod ejendomsspekulanterne. Der var især en der blev talt om (og jeg har så glemt hans navn, det er lidt ærgerligt nu!) han var gået under i 2008 efterår med x mia gæld - han havde lidt af hvert. Han stod til 2.5 -4 års fængsel. De sagde det kunne blive tæt på en sag i PFA-størrelse.

Kan det passe han hed Peter et eller andet?
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Nu brænder det stateme på! Empty Sv: Nu brænder det stateme på!

Indlæg af Thomas Man Aug 13, 2012 2:43 pm

Uffe skrev:
Thomas skrev:Nu er vi sådan set småvant til klakører herinde; men nu invaderer de sgu aviserne med deres "synspunkter":

Nykredit

Det må godt nok klemme til i kridter og banker!

Jeg hørte på P1 i morges at nu var bagmandspolitiet kommet så langt med at optrevle og rejse sag imod ejendomsspekulanterne. Der var især en der blev talt om (og jeg har så glemt hans navn, det er lidt ærgerligt nu!) han var gået under i 2008 efterår med x mia gæld - han havde lidt af hvert. Han stod til 2.5 -4 års fængsel. De sagde det kunne blive tæt på en sag i PFA-størrelse.

Kan det passe han hed Peter et eller andet?

Kikker efter.
Men så at Bagmandspolitiet brokkede sig over de symbolske straffe i tilfælde af regnskabsrod - evt. en forbindelse?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nu brænder det stateme på! Empty Sv: Nu brænder det stateme på!

Indlæg af Uffe Man Aug 13, 2012 4:12 pm

Her er en artikel om det.

http://borsen.dk/nyheder/generelt/artikel/1/238610/krakket_selskab_finansierede_direktoerens_luksusliv.html

Det er helt galt med "Peter" - han hedder Steen Gude.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Nu brænder det stateme på! Empty Sv: Nu brænder det stateme på!

Indlæg af Thomas Man Aug 13, 2012 4:44 pm

Uffe skrev:Her er en artikel om det.

http://borsen.dk/nyheder/generelt/artikel/1/238610/krakket_selskab_finansierede_direktoerens_luksusliv.html

Det er helt galt med "Peter" - han hedder Steen Gude.
Han har længe været i søgelyset; men vi taler altså om i størrelsesordnen 2½ mia.
Det bliver så spændende at se i hvilket omfang de tab bliver taget - det bliver så nok ikke 2½ mia.

Hvis vi siger, at der sælges 10.000 ejerlejligheder på årsbasis á 2 mio. = 20 mia.

Man kan ikke sælge 10% flere ejerlejligheder, så de kommer ikke på markedet. Men det er formentlig BRF, der står til et større gok. Det får de svært ved at holde til. De kan placere platugle ejendomme for 1½ mia. om året, som jeg husker regnskaberne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nu brænder det stateme på! Empty Sv: Nu brænder det stateme på!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum