Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Det brænder tilsyneladende på i bankerne NU. 7/5 2012

Go down

Det brænder tilsyneladende på i bankerne NU. 7/5 2012 Empty Det brænder tilsyneladende på i bankerne NU. 7/5 2012

Indlæg af Thomas Man Maj 07, 2012 8:28 pm

Altså vi så en del panik omkring 20/4 2012, hvor de pengepolitiske udlån hoppede voldsomt op - oven i købet på de lange udlån - de kom så ned igen dagen efter - navnlig de lange udlån!

I dag hører vi så om en mystisk "udramatisk" fratrædelse af et direktionsmedlem i Sydbank - han har været i Sydbank i mange år; men kun i direktionen 3 mdr.

Finanstilsynet pålægger reservationer til yderligere ½ mia. 30/3 2012, hvoraf der tages præcis halvdelen i 1.kvartals regnskab.

Der er røget 3½ mia ud af udlånet i første kvartal 2012 i Sydbank
Faktisk lige præcist ihht.Regnskabsmeddelelse Sydbank der er knalder på 3. ciffer fordi udlånet kun er angivet med 1 decimal, så min tilbageregning får en tilsvarende manglende præcision.

Se nu begynder pengene at passe:

Nationalbankens 18,9 mia. i 3 årige pengepolitisk udlån må sammensætte sig som følger:

1) 15 mia. i et lån til Danske Bank, som køber BRF flexlort for det - fordi BRF ikke kan låne penge nogen steder - altså de facto et udlån til BRF! Problemet er at Nationalbanken IKKE tager egne udstedelser som sikkerhed - derfor omvejen via Danske Bank. Med rimelig stor sikkerhed - det kan næsten ikke være andre. Det er ikke til Danske Bank, fordi de har lån 41 mia. af ECB.

2) 3,5 mia. til Sydbank (som jeg troede). Det fremgår af faldet i udlån i 1. kvartal 2012! Disse gode udlån ligger som sikkerhed i Nationalbanken for udlånet på 3½ mia.

3) 0,4 mia. Til rest, som jeg ikke aner hvad er - min formodning er, at der i forbindelse med fusionerne 20/4 2012 er knaldet 400 mio. af - det foresvæver mig at jeg så det tal et sted - her vil jeg så formode, at der ligger systemiske aktier som sikkerhed - formentlig DLR?

Det er som Satan, at jeg skal sidde her på lystslottet ved kaffen og stemme Onkel Nils rådne konti af! Så bliver jeg nød til at gøre det ved hjælp af beløbene! Det er imod al god bogholderiskik; men man kan blive nød til det, når det hele er gået i lort.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum